Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 21:14

Volgens mij heeft dat niet met Eurozone te maken maar ook met triple A zijn van een bank... of zoiets... maar ik zou niet zomaar op de aanbieder vertrouwen dat die dat zegt :7

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:13

Het gaat om de waardering van de landen, VHU. Ik heb toch meer vertrouwen in Zweden met AAA+ dat ze ook daadwerkelijk dat garantiestelsel kunnen uitbetalen dan bv Italië met BBB uit mijn hoofd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:55

Zojuist nog eens gekeken naar de jaarruimte voor pensioen inleg, blijkbaar heb ik zowel over vorig jaar als over 2021 nog jaarruimte. Had ik niet verwacht met een uitkering. Ook voor de zekerheid nog maar eens kijken naar de jaren ervoor, of daar nog iets verandert is met het nieuwe pensioenstelsel.

Je mocht eerst tot 7 jaar terug nog extra storten, dat is nu 10 jaar geworden. Ik had al redelijk alles vol gestort, maar een keertje extra berekenen kan geen kwaad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:39

Net tv gids abbo opgezegd, scheelt weer straks 7 euro per maand.
En mijn energie aangepast. Met 30 euro minder kan ik die 30 euro compenseren met een andere rekening.

Gister boodschappen wezen doen en de optimel was in de bonus. 15 euro bonus op de optimel :D
En een half kh beperkt broodje voor 25 cent gescoord.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:47

Ik wil eens rustig gaan zitten voor mijn verzekeringen. Ik zat gisteren te rekenen dat ik daar maandelijks 250e aan kwijt ben excl zorgverzekering. En dat vind ik toch best een boel geld....
Tegelijkertijd zijn juist de verzekeringen waar ik niet zonder wil of verplicht zijn de dure verzekeringen. Huisdierenverzekering twijfel ik over. Beestje is 10 dus geen grote dingen meer die we gaan doen. En kost me 500e per jaar die ik dan prima opzij kan zetten. Meh...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:24

250€ per maand?? Zit daar dan ook een zzp verzekering bij?

Ik betaal voor mijn inboedel, opstal en WA verzekering net geen 25€ per maand. Huis is €750 eigen risico.

Autos staan zakelijk, dat scheelt wel. De duurste is daar 95€ geloof ik voor casco, maar dat is een dure auto om te verzekeren.

Rechtsbijstand heb ik niet, reisverzekering betaal ik 1x per jaar ik meen iets van 60€ voor 2 personen.

Dan hebben we nog een paar levensverzekeringen, 24+14€ per maand, en een hypotheek beschermings verzekering, 48€ per maand.

Ik kom op 110€ per maand, plus eventueel de auto als je die mee zou willen rekenen, maar een normale prijsklasse auto zou niet veel meer als 25-50€ per maand moeten kosten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:16

Ik heb rechtsbijstand, inboedel, aansprakelijkheid en autoverzekering voor € 68,- in totaal. Dus ik vraag me ook af hoe je aan 250,- komt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:46

Inboedel hebben wij niet verzekerd. We hebben niets duurs binnen staan en als het allemaal in 1x weg zou zijn dan kunnen we het prima zelf vervangen. Die kans is zo klein!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:11

Wij zitten ook over de 200 euro aan verzekeringen. WA voor 2 auto's, WA voor 1 motor, rechtsbijstand, inboedel, opstal, AVP, doorlopende reisverzekering, doorlopende annuleringsverzekering...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:23

denice schreef:
Inboedel hebben wij niet verzekerd. We hebben niets duurs binnen staan en als het allemaal in 1x weg zou zijn dan kunnen we het prima zelf vervangen. Die kans is zo klein!

Op inboedel zou ik niet hoeven te besparen. Dat kost mij volgens mij 2 euro per maand... (of 9, als ik hem omdraai met de aansprakelijkheidsverzekering). ]

Met alle verzekeringen zit ik rond de 300 euro.

Zorg-, auto-, kat-, aansprakelijkheids&inboedel-, uitvaart- en doorlopende reisverzekering.
Volgens mij zijn ze dat.

Wat betreft energie, zouden jullie nu een vast contract afsluiten? Ik kan voor 1 jaar vastleggen. De tarieven zijn dan ietsjes hoger dan wat ik nu betaal per kwh en m3, maar ik heb het uitgerekend en dat zou op jaarbasis 7 euro meer zijn :P Dus eigenlijk verwaarloosbaar.

Zouden jullie nog wachten, of vastleggen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:27

Ik betaal 150,- verzekeringen voor het gezin

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:39

O ja, uitvaartverzekering hebben we ook nog.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:47

Uitvaartverzekering moet ik nog steeds regelen, maar dat stel ik steeds uit. Ik heb er dan ook echt geen verstand van..
Maar aangezien ik alleenstaand ben, geen huis of dingen van waarde heb (afgezien van een auto die nog geen 4k waard is) is het wel belangrijk dat ik dat ga doen denk ik :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:50

Uitvaart, hond en een maandlastbeschermer (arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid)

En dan een pakket voor auto, opstal, inboedel, AVP, reis, rechtsbijstand en ongevallenverzekering.

Als ik sec kijk zou ik ongevallenverzekering, maandlastbeschermer en huisdierverzekering kunnen stoppen maar dat is ook geen spectaculaire winst verder...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 17:23

Toch nooit verkeerd hoor elk jaar even die verzekeringen door.
Net als goede doelen... :7

Hondlief was erg braaf van de week bij de verbandwissel voor haar spalk. Kostte me maar 17.50 alleen wat verbandmateriaal. Erg lief van de DA _/-\o_ hoop zo dat het wel goed aan elkaar groeit... :\

Zit hier in wat spannende tijden... mijn appartement gaat eind volgende week in de verkoop (vrijdag zijn de foto's klaar geloof ik) en zit in wat pitches voor opdrachten met ingang van september.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:40

Hier weer een lekkere meevaller, ruim 2000€ terug van de jaarafrekening vd Vattenfall *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:47

J30d schreef:
Hier weer een lekkere meevaller, ruim 2000€ terug van de jaarafrekening vd Vattenfall *\o/*

Zo, dat is wel heel veel. Heb je zo'n hoog maandbedrag?

Ik hoef van mei tot september niets meer aan energiekosten te betalen. Betaalde 175 euro per maand, en dat was zo veel dat het al genoeg was voor het gehele jaar. Ook lekker!

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:37

Ons maandbedrag is 325. Wonen in een twee onder één kap. Hebben in april wel onze panelen gekregen. Hebben verder geen vloerverwarming of warmtepomp.

Maar dit is een hele lekkere meevaller :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:29

o wauw dat is ook wel serieus geld, 325 per maand!

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:22

Ja klopt! Dat was toen het advies termijnbedrag wat we moesten betalen toen we dit kochten. Denk dat we hem nu terug gaan zetten naar 150€ ofz spaar je ongemerkt toch ook nog wat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:48

Hier een advies van 61.
Eerst betaalde ik zelf 130, maar heb hem naar 100 gezet. De 30 euro gaat dan weer in een betalingsregeling.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 18:05

Hier 130 en advies 130. Maar denk dat het nog minder gaat worden want verbruik momenteel erg weinig.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:53

Mag ik hier ook meepraten?
Ik ben mijn gat in mijn hand aardig aan het dichten de laatste maanden. Echter heb ik nu nog een giga kostenpot die hopelijk binnenkort ophoudt. Ik wil nu echt gaan sparen en besparen en hoop hier goede tips mee te lezen. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:57

Begin bij het begin van het topic te lezen, maak aantekeningen, er staat al veel goede info hier ondertussen :)

De eerste goede stap heb je al gedaan, erkennen dat je een gat in je hand hebt en daar wat mee wil doen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 11:58

Hi Kaitlyn welkom :j

Knap dat je het gat al aardig aan het dichten bent _/-\o_
En er staat inderdaad in het topic echt giga veel info. Uiteraard komt er steeds weer wat bij, we raken maar niet uitgesproken over dat sparen en besparen }:0