Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:37

@maessie Ik heb aan de ene kant palmbomen behang en aan de andere muur tangerine van flamant. Ik heb het al een gepost maar zal ze nog eens plaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:07

Gaaf Jenny! Erg mooie combi dit! Brengt mij weer op ideeën!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:41

Die kast is gaaf gedaan, Kirstenn!

En ik vind die muur in tangerine erg tof, Jenny. Dat grote schilderij staat er prachtig bij!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 08:07

DubbelFun: indd zelf gedaan :D

Maessie: ja het is indd heel iets richting het blauw, maar het toont op de kamer echt groen.

Jennyj01 ik heb t volgens mij al een keer eerder gezegd maar jouw kamer is zo gaaf, vooral dat schilderij erbij. Echt prachtig!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:49

@jenny: de oranje muur met schilderij is érg mooi; warm zonder té overheersend te zijn.
@kirsten: leuk gedaan.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:58

Dank jullie wel. Ik ben er zelf nog steeds heel blij mee. Ik had verwacht dat dit zoiets zou zijn wat ik alleen mooi zou vinden. Maar niks is minder waar. De reacties blijven positief. De kamer is inmiddels al weer een beetje anders. De barkrukken waren overleden en vervangen en de boeken zijn op planken gezet. Kerstboom en verse bloemen niet te vergeten. Ben nu met de slaapkamer en hal bezig. Dat gaat ook heel tof worden. Tenminste dat vind ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:36

Ben benieuwd! Ik vind je palmmuur w wat hysterisch, maar het heeft ook wel wat :D En kleurt mooi bij je meubels.

Voor de klussers onder ons: ik heb een grenen tafel op marktplaats op het oog. Vol hout, onbewerkt. Kun je dat met beits in elke gewenste houtkleur krijgen of blijft die typische gelige grenenkleur er altijd wat doorschemeren? Ik wil hem of graag wat blanker, of meer richting kastanjebruin. Ik kan een linkje wel pb'en :)

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:32

Is 'onbewerkt' écht blank hout, of misschien toch een laagje olie ??
Je kunt met beits elke kleur hout krijgen, maar persoonlijk vind ik het er altijd een beetje 'nepperig' uit zien. Hout is niet alleen de kleur, maar ook de nerf die het zijn specifieke echte houtlook geeft.

Het gelige van grenen kun je eerst afschermen door een blanke primer te gebruiken. Dan krijg je ook een gelijkmatiger kleur van je gekleurde beits.
Blanker hout kun je krijgen door het te bleken, met gewone bleekwater of door een hele lichte verdunde whitewash grondlaag er op te zetten.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:57

De verkoopster schrijft dat er niets overheen zit, maar het lijkt alsof er inderdaad toch een dun laagje olie op zit. Ik snap wat je bedoelt met het 'neppe', hoor. Het is niet mijn favoriete houtsoort, maar dat komt wel als ik later groot ben :D Veel dank voor je tips!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:50

Het probleem met olie is ook dat het er in trekt. Dus met alleen het oppervlak schoonmaken/schuren ben je er vaak niet. Met een laagje schellak kun je dat wel afdichten zodat je er met een andere kleur gaan last meer van hebt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:54

Ja, dat het erin trekt was/ben ik ook een beetje bang voor. Goeie van die schellak. Wederom dank! :))

KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:27

Wij zoeken 2 panelen mer 3x glas erin als soort scheiding tussen woonkamer en woonkkeuken. Erg lastig te vinden op internet, of ik zoek totaal verkeerd. Weet iemand waar dit te verkrijgen is als vast paneel en het liefst nog voor een nog enigzins redelijke prijs?

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:06

Komt dit (met scharnieren) vast of is het losstaand bedoeld ??

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:10


KletsKoekje
Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:17

Dank je dubbelfun! Heb ze een bericht gestuurd.

Wordt bevestigd aan de muur aan 1 zijde en plafond

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:03

Jenny die roestkleur muur is prachtig zeg! Zou het ook zo in huis doen maar pas al geschilderd haha ;)

Wij zitten inmiddels een maandje in ons nieuwe huis. Zo blij mee. Op een kleine lekkage probleem na :=
Het begint steeds iets meer een woonkamer te worden. Er komt nog een ronde eikenhouten eettafel met zwart onderstel. Daar moeten nog stoelen bij komen maar ik kan maar nergens leuke vinden.. we willen iets met een ronde rugleuning, geen armleuningen of in ieder geval geen grove armleuningen ik denk in velvet stof en de kleur ben ik ook nog niet uit. Zo lastig..

Verder komen er nog plisses, een vloerkleed waar ik nog over de kleur twijfel. Maar ik denk dat het deze wordt:
Afbeelding
En natuurlijk lampen maar dat vind ik al helemaal een crime. We willen uiteindelijk ook een hangend tv meubel maar ik vind het best spannend met ophangen. De buurvrouw zei dat de muur best snel scheurt, het is een jaren ‘30 huis en we zijn er indd al achter dat de muren best kwetsbaar zijn.. mensen hier die daar ervaring mee hebben?

Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 03:23

Wat een mooi huis hebben jullie Queelens! Ik moet zeggen dat, na 10 jaar een hangende tv in een kast te hebben gehad, ik blij ben dat deze nu op de kast staat. Vind het een stuk mooier ogen.

Iedereen nog bedankt voor de input wbt de hoogslaper, we zijn er nog niet over uit :o Ik ga deze dagen eens goed sparren met mn dochter over haar toekomstige ringstaartmaki-kamer :D

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:01

Heeft iemand hier ervaring met (en evt foto's van) paneelgordijnen in de woonkamer? Ik wil wel nog enigszins erdoorheen kunnen kijken, dus zoek redelijk transparante.

Ik hoor van iedereen dat de Ikea allemaal kleuren, dichtheden en printjes heeft maar op de site zie ik maar 1 effen optie (3 kleuren).

Doubtless

Berichten: 8542
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:07

Ik heb die van Ikea jaren geleden gehad. Was een goedkope en eenvoudige optie & zo ziet het er (naar mijn mening) ook uit. Doet verder prima wat het beloofd.

Lizz

Berichten: 8900
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:10

_KimmeL schreef:
Heeft iemand hier ervaring met (en evt foto's van) paneelgordijnen in de woonkamer? Ik wil wel nog enigszins erdoorheen kunnen kijken, dus zoek redelijk transparante.

Ik hoor van iedereen dat de Ikea allemaal kleuren, dichtheden en printjes heeft maar op de site zie ik maar 1 effen optie (3 kleuren).

Volgens mij hebben ze die niet meer, toevallig ook laatst naar gezocht. Maar online niet te vinden.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:57

Mag ik jullie even om advies vragen :))
Dit is onze portaire/eetkamer.
Afbeelding

Afbeelding

(deze tafel en stoelen hebben we even uit de loods getrokken voor het idee :+ )

Hier moet een ovalen tafel + eetbankje en 3 stoelen bij komen. Misschien nog een kleed.

Maar hebben jullie misschien een idee kwa kleursamenstelling? Ergens wil ik iets geks, of toch een beetje hotel chique met een gek kleurtje. :))

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:06

Ik zie daar wel een sjieke aubergine kleur bij. Prachtige hoek zeg!

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:00

Wauw, wat een mooie ruimte :wow: Wij hebben van een ovale tafel afgezien omdat we deze niet praktisch vonden in gebruik. Een eetbankje lijkt mij moeilijk combineren met een ovale tafel, of bestaan deze ook gebogen? Je zou verschillende stoelen bij de tafel kunnen zetten, of dezelfde stoelen waarvan een aantal (1 of 2) een bloemenprint in overeenkomstige kleuren heeft?

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:13

noviceh schreef:
Wauw, wat een mooie ruimte :wow: Wij hebben van een ovale tafel afgezien omdat we deze niet praktisch vonden in gebruik. Een eetbankje lijkt mij moeilijk combineren met een ovale tafel, of bestaan deze ook gebogen? Je zou verschillende stoelen bij de tafel kunnen zetten, of dezelfde stoelen waarvan een aantal (1 of 2) een bloemenprint in overeenkomstige kleuren heeft?

Thanks :D Wij zijn er ook heel blij mee. Het proces, van 2 huizen 1 huis maken loopt al anderhalf jaar en we zijn nog niet klaar maar wel al een heel eind :') .
Die bankjes bestaan gebogen, vandaar ook het idee. We zijn met zijn 2en maar houden wel graag van mensen uitnodigen.. Al is dat nu even niet het geval.

Printjes kijken we wel heel erg mij uit. Bij de keuken is 1 groot raam, en ipv shutters/lamellen komt daar een rol gordijntje met een tropisch/gekleurd printje. Maar dit moet ik nog bestellen :D

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 06:41

Mooie ruimte zeg! Omdat de ruimte zo groot is, zou ik de tafel een stuk naar het midden halen, (hij verzuipt nu in de ruimte) en ook een stuk naar voren. Achterin, waar nu de grote pot met plant staat, bij dat zwarte vlak zou ik een zitje maken met twee fauteuils.
Zou zelf niet voor ovaal kiezen maar voor een extra grote en brede tafel. Lijkt mij functioneler. Bank zou ik zonder rugleuning doen denk ik....

Prachtig gedaan! Vloer ook erg mooi