[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:54

Sonja_vR schreef:
Amgela, idd, programmaas als bouwval gezocht, hoewel ik zelf graag de britse versies van al de huizen klus programmaas.
En pinterest is ook een onuitputtelijke bron van uandige oplossingen voor vanalles en nog wat

Ik kijk inderdaad liever naar Bouwval gezocht UK. Maar de link op RTLXL werkt niet voldoende. Heb er al een melding van gemaakt. Hij linkt dan door naar de Nederlandse versie.

Pinterest ben ik ook fan van. Kan er uren op door brengen om leuke dingen te zoeken.

Marvel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:27

Jaaa, hier ook een pinterest fan. In het nieuwe huis zit de trap in de woonkamer en die willen we afsluiten. Echter als we de (hele brede) gang doortrekken, is het zonde van de eet/woonkamer. Dankzij Pinterest hele mooie ideeen op gedaan. Wat een uitvinding!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:34

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je plannen! Ah ik kan ook niet wachten doordat ik graag van alles aan wil gaan schaffen voor het nieuwe huis maar dat is helemaal niet handig :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:43

Heb ik ook inderdaad. Elke keer als ik door de stad loop zie ik allemaal leuke dingen. Maar moet echt eerst wachten tot dat we een huis hebben. :')

Pinterest vermijd ik op het moment even, maar kan ik ook uren op rond snuffelen. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:49

85m2 te klein voor een persoon? Dan ben ik wel,benieuwd naar de maten van de kamers ervan. Ik ben al te tevreden met 50 m2.

Vergeet niet dat de feestdagen zijn geweest afgelopen weken. Meestal een trage periode voor huisbezichtigingen. En makelaars kunnen idd soms raar doen. Ik blijf erbij dat ze altijd een bezichtiging moeten laten doorgaan. Alleen geef wel door dat er mensen al bezig zijn. Zo is bij een huis aan ons ook bezichtiging gestopt. Om eind van de dag erop weer gebeld te worden willen jullie nog. Tsja toen was dit huis al gekocht waar ik nu woon. Stom van een makelaar.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:11

Angelaa2 schreef:
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je plannen! Ah ik kan ook niet wachten doordat ik graag van alles aan wil gaan schaffen voor het nieuwe huis maar dat is helemaal niet handig :')

Mijn plannen voor de trap in de woonkamer?

Dan eerst de trap (indeling gooien we helemaal over de kop. Woonkamer wordt met 2,6m verlengd, dan komt het eetgedeelte naast de keuken en wordt dit allemaal woonkamer. Het is nu zo gek ingedeeld):
Afbeelding

Wat we laten uitvoeren:

Afbeelding

Niet praktisch, maar wel mooi:
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:38

Karuna, 85 is groot zat... maar als het heel onhandig is ingedeeld kan het echt krap zijn
Wij hebben meer meters en zijn met 2, maar bergruimte is een issue waardoor het in sommige opzichten krap kan worden ;)
Lossen we door de tijd heen wel op, maar handig is anders :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:45

Angelaa2 schreef:
@BridgetF Oh balen dat het bij jullie ook niet zo lekker loopt. De kijkcijfers op Funda zouden ook gaan veranderen toch? Of was dat alleen gevonden?
Misschien kun je inderdaad nog iets doen aan het licht? Of wat schilderen? Ik weet niet wat voor inrichting je hebt? Had je al eens een linkje geplaatst van je huis?

Het huis is eigenlijk helemaal niet zo donker, wel een beetje, maar het is nu ook wel een beetje de tijd van het jaar. De makelaar kwam iedere keer rond 9 uur s'morgens. Dan staat de zon nog aan de voorzijde en nog erg laag, voor zover de zon er dan al is. Ik heb maar bedacht dat als hij weer komt het alleen nog maar eind van de ochtend of s'middags mag komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:50

Klopt, huis hier is niet mega beneden. Boven heel veel ruimte die nu alleen opslag is. Heb kleiner gehad wel maar handiger in te richten. Hier hebben we schuine muren en schuifdeuren waardoor weinig wanden gebruikt kunnen worden maar. Is lang puzzelen geweest voor de inrichting.

Ben nu bezig met een aantal huisjes in frankrijk, een best groot uit het hoofd ruim 85 m2 beneden alleen al een 50m2 en een 34m2 :+ laatste is idd klein maar zit een veranda bij die goed geisoleerd is en woonoppervlak daarmee uitkomt op 41 m2. Maar idd niet groot. Maar zou voldoende moeten zijn. Valt weinig aan schoon te maken in ieder geval, :') . Morgenavond gesprek zodat ik weet wat er in buitenland mogelijk is.

Nederland even laten rusten nu, wacht tot scheiding echt rond is. Dan wordt ik ook niet gefrustreerd als er iets leuks te koop staat.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:01

Mooi idee Jotoma! Huidige indeling lijkt me ook niet zo fijn. Ben je aan het eten en dan loopt er iemand de trap op met zandschoenen. Lekker hoor :Y)

@BridgetF Oke, daar zou ik zelf wel door heen kunnen kijken denk ik, zeker als het huis me verder aan spreekt. Snap ook niet dat als de mensen geïnteresseerd zijn de makelaar niet vraagt of ze een keer op een later tijdstip willen komen kijken zodat ze kunnen zien hoe het is als het buiten wat lichter is..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:02

Is lastig met zonstanden waar een huis afhankelijk van is. Maar het hoort wel bij het huis. Ik zou daar als potientiele koper dit wel willen weten. Hoe vervelend ook voor de verkoper.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:34

karuna schreef:
85m2 te klein voor een persoon? Dan ben ik wel,benieuwd naar de maten van de kamers ervan. Ik ben al te tevreden met 50 m2.

85m2 is groot genoeg, maar als je moet gaan puzzelen waar de koelkast, vriezer, wasmachine e.d. een beetje mooi geplaatst kunnen worden wat lastiger. En een klein vlierinkje zodat je daar wat spul kwijt kunt dat je niet steeds tegen wilt komen is ook wel fijn. Maar het kleine kamertje kan ook dergelijke functies krijgen.

Ben desalniettemin aardig verliefd op het huisje.

Karuna, pittige situatie vanuit een scheiding. Ik erlaat de relatie ook en dan is uet enerzijds lastig het hoofd koel te houden en tegelijk ook eng om die nieuwe stappen te zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:59

Is lastig, scheelt als je eigen inkomen hebt dan kun je financieel eigenlijk meteen al meer. :j en je kunt wel zelf kiezen wat je wilt en waar.

Ellende is dat ik alleen een mini wao heb (uitgevallen uiteindelijk met 4 uur per week) en dus volledig afhankelijk van allimentatie voor de komende 12 jaar. Daarna kom ik op bijstandsnivo terecht als aanvulling op wao. Verschil tussen de inkomens is echt flink groot dat maakt het lastig. Het moet nu maar vooral over 12 jaar betaalbaar zijn. Voorkeur is lage kosten waardoor ik heel flink kan sparen voor over 12 jaar. Al moet ik zeggen dat er langzaam aan wel een goed betaalbaar en haalbaar plan in mijn hoofd ontwikkeld. :j

En hebben een koop huis op beider naam. Daardoor kan ik nu nog niks ook. Alles moet volledig rond zijn en eigenlijk voor koop in nl moet officieel dit huis te koop staan maar dat kan pas als ik wat vervangends heb gevonden. Zit daardoor in een flinke spagaat. En de regels omtrend hypotheek en allimentatie in zowel binnen als buitenland zijn afgelopen maanden nogal verandert waardoor lijkt wel geen mens nog weet hoe het zit. En ik veel verschillende dingen hoor en er verschillende eisen gesteld worden aan een hypotheek. Word daar echt gestoord van.

Op zich kun je ruimtes gemakkelijk handig maken kwa bergruimte ed. Een tussenwandje is snel gemaakt. Eventueel een trap dichtmaken bij de tredes kun je al veel meer. Dan kun je met goed fatsoen iets onder de trap zetten. Ben wel benieuwd naar wat maten van ruimtes.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:40

@jotoma @angelaa2 het gaat gelukkig de goede kant op. Al duurt het herstel wel 2/3 maanden. Morgen komt de aannemer. Dus ben wel benieuwd.

Ben al allemaal ideeen aan het opdoen voor het interieur. Kan er uren mee bezig zijn. Al vind ik het wel heel moeilijk om straks het huis in te gaan richten. Maar eerst maar eens de verbouwing.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:21

wij zijn nog steeds aan het onderhandelen op een huis maar het lijkt de goede kant op te gaan.
Volgens de makelaar zo n 150m2 dus dat is groot zat in mn eentje :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:04

@ Jotoma, mooi idee zo, ziet er stijlvol uit. Je huidige indeling is inderdaad een beetje vreemd.

@ Aja, 150m2 B-) Das groot!

Hoe denken jullie over je meterkast? In het huisje waren 4 groepen en de makelaar adviseert meer groepen aan te maken. In de meterkast niet zo'n ramp, maar daar komt natuurlijk ook nog de bekabeling naar de verbruikruimten bij kijken. Is dat wel echt zo nodig denken jullie?

Hoe werkt het nu verder? Ik zou ook nog wel met mn pa willen kijken, maar ik lees dat veelal gebruikelijk is bij de 2e bezichtiging al met een aankoopmakelaar op pad te gaan. Dat voelt voor mij nog even als een stap te snel, of ben ik nu zo traag?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:09

Forumster ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jou..

Mijn relatie is over gegaan omdat ik graag kinderen wil en mn ex dus niet dus hoop ooit een man te vinden waarmee het wel lukt maar eigenlijk geen zin om dan nog eens te moeten verhuizen daarvoor :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:12

Ik ken mensen die 3 of 4 keer zijn wezen kijken.

Hoe groot is het huis en wat voor ruimtes/apparatuur heeft het? 4 groepen klinkt inderdaad weinig, maar kennissen van ons die hebben zelfs maar 1 groep :D (zeer oud huis dat opgeknapt mag worden). Als je toch moet klussen is het misschien niet onverstandig om gelijk nieuwe groepen aan te sluiten. Dat kan in 2 a 3 dagen gedaan zijn. Wij zijn in onze nieuwbouw van standaard 4, maar wij hadden bij oplevering 5 ivm bad naar 13 groepen gegaan (incl. 1 lege voor de toekomst).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:12

Alja, Wil je mijn vriend? Die had allang kinderen willen hebben. Ik heb het dus net andersom, waardoor ik voor een nieuw huis geen rekening hoef te houden met genoeg slaapkamers.

@ Sammie, fijn om te horen, dus ik kan best een 2e keer zonder aankoopmannetje en met mn pappa.

Huis is 85m2 dus zo vreemd lijkt 4 groepen me niet.
Klussen wil ik absoluut níet of iig tot een uiterst minimum beperken. Ik koop liever een huis 10 of 20k duurder, dan dat ik een opknappertje koop. Daar beleef ik écht geen lol in.
Qua apparatuur zal het het gebruikelijke zijn, oven/waterkoker/koelkast in de keuken, tv/laptop in de living of alleen tv en pc in hobbykamer. Boven wasmachine, ik denk condensdroger en vriezer in schuurtje of toch ook ergens binnen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-01-16 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:14

@forumster: ja, dat is het idee van de verkoper ;) Heb met een programma al een leuke tekening kunnen maken van hoe ik het zie na de uitbouw:

Afbeelding

Ik heb qua meterkast alleen ervaring met verkopende makelaar, dus dat zegt geen drol. Die zeggen dat 4 genoeg is. Echter was dat allemaal in wat oudere woningen. Wij wilden een wat nieuwere woning en daar zitten allemaal 6 groepen in.. sorry, kan er niets zinnigs over zeggen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:15

Oh sorry forumster, ik had begrepen dat jij ze ook wou maar je vriend niet..

Sorry sorry sorry

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:17

Bedenk dat apparaten als een vaatwasser, wasmachine, droger en oven al vaak een eigen groep nodig hebben. Daarnaast zijn ledtv's ook energieslurpers. En als je teveel op 1 groep zet knalt het er al uit, dan zou je bijv. een wm en een wd op 1 groep kúnnen zetten, maar niet tegelijkertijd aanzetten. En wil je zo tobben de rest van je woontijd daar? Als je toch moet klussen kun je het beter gelijk goed doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:18

Alja schreef:
Oh sorry forumster, ik had begrepen dat jij ze ook wou maar je vriend niet..

Sorry sorry sorry

Geeft niet, het betreft beiden een situatie waarin geen compromissen zijn. Hartverscheurend is het voor beide partijnen, het is niet eerlijk om te denken dat het voor de kindvrije makkelijk is, en andersom natuurlijk ook niet. Hij kan geen keuze maken, dus dat zal ik maar moeten doen. |(

Sammie, bedankt! Klussen wil ik dus juist liever niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:27

Het kan dus wel met 4 groepen. Maar kijk dan iig even goed wat er nu over die 4 verdeeld zit. 13 is bij ons ook ontzettend overdreven, maw dát is ook echt niet nodig. Met minder valt prima te leven. Onze 'oude' woning heeft met 88m2 ook 4 (al twijfel ik of het er misschien toch 5 zijn) groepen. En dat werkt eigenlijk ook prima. Daar zit iig de oven en wm op een eigen groep.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:36

Ik zal inderdaad naar de verdeling gaan informeren.