Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 20:57

Het is minder oververhit. Normaal was het in mijn gedeelte van de wijk zo dat het binnen een maand verkocht was, nu duurt het een maand of twee, drie. Maar soms is het ook opeens weer weg hoor. En sommige blijven echt langer staan maar die vragen dan gewoon echt te veel. Ik denk dat je dat in de huidige markt gewoon niet meer kunt doen, daar trappen mensen (en banken / taxateurs / hypotheekverschaffers) niet meer in.
Dus ik heb goede hoop.
Maar vind het toch erg spannend allemaal }:0

Luxorvalkje

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:03

moonsparkle schreef:
Ik zit ook te denken aan een deposito maar twijfel ook, zal het nog gunstiger gaan worden? Ik denk om het gewoon bij m'n eigen bank te doen dat voelt veilig :') 2,2% bij 5 jaar vast. Ik heb geen heel groot bedrag wat ik zo kan missen, maar dat wat ik kan missen en wat dan extra oplevert is mooi meegenomen

Dan zou ik mijn geld op een spaarrekening zetten bij Bunq (2,01% rente). Daar mag je twee maal per maand geld op nemen bij de gratis rekening. Daar staat mijn spaarpotje voor noodgevallen ook.

Ik ben even geleden begonnen met jaarrond deposito's opzetten voor geld dat ik wel langer kan missen (dus niet voor noodgevallen). Vanaf september ben ik rond. Heb dan 12 (kleine) deposito's. Elke maand valt er eentje vrij. Heb ik wat geld nodig, dan kan ik het eraf halen. Zo niet, dan zet ik het weer voor een jaar vast tegen de hoogste rente op dat moment.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:04

Ik krijg bij mijn Raisin Renault spaarrekening 2,3% en geen gezeik met maar 2x per maand opnemen. Is de reden dat ik bunq opgezegd heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:12

Hoe lang duurt het voordat je je geld ontvangt van Bunq? Gisteren overgemaakt en nog niets op de rekening :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:17

Ah, dat is hard gegaan dan.

Ik zie nu dat klarna de hoogste rente heeft.
Iemand ervaring daarmee?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:19

Ja, ik. Prima, niets mis mee.
Daarom heb ik nu mijn geld van de de Bunq rekening afgehaald, om door te storten naar Klarna.

Het enige wat nog een bedenking zou kunnen zijn m, is dat je je geld in Zweedse kronen terugkrijgt bij faillissement.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:31

Dat zag ik ook.
Dan ga ik waarschijnlijk toch op safe en zou het bij Renault stallen.

Ik heb nog geen ervaring met geld opnemen via Raisin.
Hoe snel verloopt dat?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:43

Reken op 2 werkdagen. Eerst gaat het geld van bv Klarna naar Raisin en dan moet je het weer doorstorten naar je eigen rekening.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:00

Valuta risico vind ik wel een ding. Ik kies daarom allen voor banken die ook in euro’s noteren, via Raisin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:02

Nou, ik heb meer vertrouwen in de Zweedse kroon dan in de Euro eerlijk gezegd :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:17

Vanaf 1 juli gaat de benzine weer naar rond de 2,00 omdat de accijnsverlaging vervalt. Dat wordt weer naar België rijden. Daar is het nu €1,65.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:27

O ja, goed dat je het zegt, dan gaan we voor 1 juli nog even snel een aantal jerrycannen diesel slepen :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:31

Tank hem nog een keer in NL vol volgende week. Dan hoop ik er toch zeker 3 weken mee te doen als het weer goed blijft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:49

Fijn als je veel met de fiets kan doen!

Onze boot heeft een tank van 360 liter die redelijk ver leeg is inmiddels :+ Maar volgens mij is de accijns op diesel best wel wat lager dan benzine dus ik denk niet dat we hem helemaal vol gaan gooien haha. Met 50 liter kunnen we weer een half jaar vooruit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 19:42

Oja de benzine prijzen je zou het haast vergeten...

Hier tegenvaller. Mijn hond heeft zich verstapt bij het vangen van een balletje ^) zo sneu. Hinkeldepinkel... heb het twee dagen aangezien, vandaag naar de dierenarts en jawel breuk in een van de 'voetbeentjes' zeg maar. Dus nu in een spalk en dat paar weken volhouden, elke week vernieuwen etc. Vandaag rekening van 291 Eurietjes.
Allang blij trouwens dat het in haar voet/onderbeen zit. Was zo bang dat het iets zou zijn met haar heup/knie (is kruising herder, dan heb je toch altijd zoiets van pffff). En ze is al 12.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:30

o he wat enorm sneu voor de hond en vervelend voor jou! Wel een hele mooie leeftijd al voor een Herder!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:34

Ach, wat sneu. Hopelijk heelt het goed.

Ik had een paar meevallers en tegenvallers. Ik kreeg nog geld terug van de annuleringsverzekering na mijn ongeluk. De airco van mijn auto was kapot en dat valt gelukkig onder de garantie.
En tegelijkertijd kon ik bij de zorgverzekeraar fysiobehandelingen betalen, blijkbaar had ik er maar 9 en tot 21 behandelingen komen die voor eigen rekening. En helaas mijn oedeemtherapie ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:52

Ach wat sneu. Hier ook een aantal tegenvallers. Morgen injectie voor de kat tegen de artrose, belastingrekening en tandarts. Ongeveer 400 euro extra deze maand kwijt zijn.
Dus helaas zit het sparen er niet in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 22:46

He wat vervelend @Fitzroy :(:)

Ai dat is inderdaad ook geen leuke maand @purny

@PSvanLot het is dat ze zo'n grijze snuit krijgt, niemand gelooft het als ik zeg hoe oud ze is <3 ze is ontzettend actief (als ze 'aan' staat, buiten, als ze binnen in huis is slaapt ze heel veel :') ) en alert, beetje staar op een oog maar verder helemaal toppie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:20

Mooi bespaard. Kokend waterkraan gekocht vorig jaar. Had al even kuren en nu moest ik hem steeds opnieuw opstarten.

Net gebeld. Opsturen en krijg een nieuwe

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:16

Goed geregeld!
Wij hebben zo'n quooker met ook bruiswater enzo en die drukknop doet het niet. 3 jaar geleden gekocht en ga er nu ook achteraan. Dat kreng was behoorlijk prijzig!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:13

hopen dat ze met 3 jaar nog wat willen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 11:22

Vind ze wel super handig die quookers maar hoor er toch steeds vaker klachten over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:55

ik dacht vandaag ook dat mijn quooker er mee opgehouden was, ik kreeg steeds kortsluiting op de groep vd quooker. Moest meteen aan dit topic denken.
Gelukkig bleek er een druppeltje water in het stopcontact op mijn keukenblad te zitten die de problemen verklaarden, dus was toch een fijne besparing!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:11

Goedenavond , stille meelezer hier. Heeft iemand misschien via PB een link voor mij beschikbaar van Raisin? Ik wil graag een rekening openen. al voorzien!

Overigens las ik ergens dat iemand bang is om zijn geld kwijt te raken maar op de site van Raisin staat dat al hun aanbieders onder het depositogarantiestelsel vallen dus volgens mij loop je onder de € 100.000 dan geen risico?

‘Tot € 100.000 per rekeninghouder per bank
In de eurozone worden je banktegoeden – inclusief rente die is aangegroeid maar nog niet bijgeschreven – altijd beschermd tot € 100.000 per rekeninghouder per bank. In niet-eurolanden kan deze beschermingslimiet van € 100.000 omgerekend zijn naar de lokale valuta van dat land (bv. Zweden). Dan wordt je geld ook in deze lokale valuta terugbetaald’