Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:51

xdesix schreef:
Hi, een vraagje hier: hoelang duurt het voordat je bericht krijgt na een bod?

Wij hebben donderdag een bod gedaan op onderstaand huis, zo spannend! De sluiting van de biedingen was afgelopen vrijdag om 12 uur.

https://www.funda.nl/koop/de-bult/huis- ... kersweg-2/

Wij wilde gaan kijken maar hebben het niet gedaan omdat de scouting (met meerdere gebouwen) naast de oprit komt.

Lieffiefi

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:01

Wij gaan eindelijk ook weer op huizenjacht.
Komende week 4 bezichtigingen. 1 is van vrienden, 1 is naast onze beste vrienden. Superspannend!
Ik ben heel benieuwd!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:15

ikke schreef:
Cayenne schreef:

Beide aanbouwen zijn van later want in spouw gebouwd. Huis zelf is steens gebouwd. Succes met het buiten houden van het water. De enige optie is een voorzetwand MET ventilatie. Dat zie je ook terug op diverse foto's.

Lijkt in de basis wel o.k. maar gezien mijn ervaringen met dergelijke huizen zou ik toch even goed onderzoeken hoe het met het fundament zit.

Niet iets roepen wat niet klopt.

Inderdaad zijn de aanbouwen later aangezet en is de woning zelfs steens.
Niet gek gezien ze pas medio 1920 begonnen met spouwmuren, dat stond toen nog in de kinderschoenen.
Maar ook bij een steens muur kan je gewoon een geïsoleerde voorzetwand ervoor zetten.
Steens muren kan je ( met bepaalde isolatie ) rechtsteeks tegen de steens muur isoleren. en daar je frame tussen/voor zetten.

Trouwens wel een leuk stulpje, en dan te bedenken dat die badkamer ooit ook hip was :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:21

Happinez schreef:
ikke schreef:
Beide aanbouwen zijn van later want in spouw gebouwd. Huis zelf is steens gebouwd. Succes met het buiten houden van het water. De enige optie is een voorzetwand MET ventilatie. Dat zie je ook terug op diverse foto's.

Lijkt in de basis wel o.k. maar gezien mijn ervaringen met dergelijke huizen zou ik toch even goed onderzoeken hoe het met het fundament zit.

Niet gek gezien ze pas medio 1920 begonnen met spouwmuren, dat stond toen nog in de kinderschoenen.
Maar ook bij een steens muur kan je gewoon een geïsoleerde voorzetwand ervoor zetten.
Steens muren kan je ( met bepaalde isolatie ) rechtsteeks tegen de steens muur isoleren. en daar je frame tussen/voor zetten.

Trouwens wel een leuk stulpje, en dan te bedenken dat die badkamer ooit ook hip was :')

Als de boel droog is, is dat een oplossing maar het is niet zo moeilijk om de vochtdoorslagsporen terug te vinden en als je dan koud een balkje tegen de muur schroeft, komt dat balkje je op enig moment gewoon tegemoet.
Zelfs de enkelvoudige voorzetwand, zonder isolatie, die mijn vader zaliger voor de doorgeslagen steense muur had gezet, was toch niet meer zo goed als gedacht toen het wandje er goed 10 jaar later weer vanaf kwam.

Je moet wel alle details meenemen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:28

ikke schreef:
Happinez schreef:

Als de boel droog is, is dat een oplossing maar het is niet zo moeilijk om de vochtdoorslagsporen terug te vinden en als je dan koud een balkje tegen de muur schroeft, komt dat balkje je op enig moment gewoon tegemoet.
Zelfs de enkelvoudige voorzetwand, zonder isolatie, die mijn vader zaliger voor de doorgeslagen steense muur had gezet, was toch niet meer zo goed als gedacht toen het wandje er goed 10 jaar later weer vanaf kwam.

Wij zitten in de isolatie branche en werken ook veel met gevelisolatie dus ik weet echt wel waar ik over praat.
het feit dat bij jullie er überhaupt al vochtdoorslag is is dan een probleem, en dat los je niet op door er een voorzetwandje met ventilatie voor te zetten.
Koudebruggen moet je inderdaad minimaliseren, maar dat moet je in de spouwmuur ook niet hebben want dan krijg je ook vochtdoorslag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:46

Happinez schreef:
ikke schreef:

Wij zitten in de isolatie branche en werken ook veel met gevelisolatie dus ik weet echt wel waar ik over praat.
het feit dat bij jullie er überhaupt al vochtdoorslag is is dan een probleem, en dat los je niet op door er een voorzetwandje met ventilatie voor te zetten.
Koudebruggen moet je inderdaad minimaliseren, maar dat moet je in de spouwmuur ook niet hebben want dan krijg je ook vochtdoorslag.

Als je steense muur door slaat, en dat doen ze nogal eens, en je zet er koud een wand voor, kan het vocht niet weg, gaat de boel rotten en komt dat wandje op enig moment je kamer in zetten.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:53

Dat is symptoom bestrijding en niet de oorzaak aanpakken.
Maar goed, jij wil ventilatie dan moet je dat vooral gewoon doen, alleen dan zou ik het niet zo klakkeloos neerzetten en het anders omschrijven. Want dat is namelijk niet de enige oplossing :+
Ik ga nu niet verder met de discussie, want daar is het topic niet voor.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:57

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:32

Gatsie, wat een vies huis zeg.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:33

Ninx schreef:
In hoeverre zou er nu eigenlijk echt veel te vinden zijn buiten Funda om? Ik zoek nu een jaar.... primair Funda en Jaap, en af en toe bel ik achter een stille verkoop bij een paar makelaars aan.
Mijn zoekgebied is de hele Veluwe en de hele Utrechtse Heuvelrug en een stuk richting ede/ Wageningen/ Heelsum... Best groot dus.

Kijkt iedereen toch primair naar Funda? Is het kletskoek dat je dan het e.e.a. mist?

Herkenbaar hoor, jouw frustratie. Wij zijn ook al een ruime tijd op zoek naar een nieuwe woning. Maar tot op heden komt er nog niks voorbij wat voor ons geschikt is. Liefst een woning met 1 of twee stallen + weide. Tot op heden is de plek van de woning telkens niet wat wij willen (de woning ligt naast een drukke werk/ snelweg/spoorlijn of ergens achteraf aan een zandpad). Ons budget is bovengemiddeld en hebben dan ook mogelijkheden om een huis volledig aan onze eisen aan te laten passen.

Wij speuren veel op internet, Funda en hebben veel contact met onze aankoopmakelaar.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:42

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de aankoopmakelaar niet automatisch tot meer vondsten leidt?
Is het dan wel de moeite waard?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:43

aankoopmakelaar heeft hier ook niks ‘voorgesteld’ dus hadden t net zo goed niet kunnen doen. Maarrrrr het is wel fijn dat als WIJ ZELF een huis vinden op funda waar we geïnteresseerd in zijn dat we de brochure naar hem kunnen sturen en dat hij er advies over kan geven.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:58

Ninx schreef:
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de aankoopmakelaar niet automatisch tot meer vondsten leidt?

Juist. Dankzij de aankoopmakelaar hebben we de mogelijkheid gehad om huizen te bekijken voordat het op Funda werd geplaatst. Alleen waren deze huizen helaas niet geschikt voor ons.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:59

Trui schreef:
aankoopmakelaar heeft hier ook niks ‘voorgesteld’ dus hadden t net zo goed niet kunnen doen. Maarrrrr het is wel fijn dat als WIJ ZELF een huis vinden op funda waar we geïnteresseerd in zijn dat we de brochure naar hem kunnen sturen en dat hij er advies over kan geven.

Dat sowieso! Aankoopmakelaar doet ook alle zaken omtrent een aankoop. Althans onze :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:01

Ninx schreef:

Het kan zeker de moeite waard zijn in een klein zoekgebied. Als je zoals jij zoekt in groot gebied heeft het echt minder nut. Of je moet het anders insteken en met meerdere gaan werken.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:02

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door HorsePassion op 17-01-21 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:07

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:12

Daar is nog wel wat werk te doen zeg :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:22

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:25

Wait wat.. is er een leven buiten Funda? -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:26

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:27

Ik leef op Funda :D
Nee hoor, ik klik gewoon af en toe de pagina aan met trending huizen _O-

Die in Leeuwarden is wel vies idd := Ik kan het bijna door mijn scherm heen ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:07

Och die in Leeuwarden.. iemand die duidelijk niet meer voor zichzelf kon zorgen. Wordt ook verkocht vanuit bewindvoering staat er in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:08

Waarschijnlijk dus een triest/schrijnend verhaal.