Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:15

MonChou als een uitbouw voor slaapkamer bij de buren op 84.000 kwam.... ?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:27

opisop_shop schreef:
MonChou als een uitbouw voor slaapkamer bij de buren op 84.000 kwam.... ?

%) %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:30

Ik schat zo’n uitbouw op 50.000 euro.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:41

Hier ook een boerderij en 2 a 3 ton ben je zo verder. Onze boerderij is 1500 M3 dus je verbouwd in feite 3 rijtjeshuizen. Alleen de buitenmuren zijn blijven staan maar verder is echt alles vervangen.

Zo'n groot huis vraagt in onze ogen ook om meerdere badkamers en toiletten en natuurlijk wil je een bepaald afwerkingsniveau wat gewoon geld kost. Plus als je toch alles open hebt liggen het gemakkelijk is om alles extreem goed te isoleren.

De prijzen in de bouw zijn zo bizar gestegen dat ik geen uitspraken over de kosten van een aanbouw durf te doen. Ligt er ook echt aan wat je wilt en waar je woont.
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 31-01-22 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:46

Monchou schreef:
Heeft iemand een idee wat een uitbouw tegenwoordig ongeveer kost? Van ongeveer 2 bij 6?

Jeetje wat een geld, 3 ton -O-

Onze aanbouw van 2,5 bij 7 kostte ruim 4 jaar geleden 39.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:29

Dan kan dat nu denk wel x2 -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:30

flooooo schreef:
Dit huis waar we nu mee bezig zijn gaat trouwens via online bieden, je kunt je bod aanpassen net als je voorwaarden en zien wat een ander doet. Alleen mensen die bezichtiging gedaan hebben mogen bieden en je hebt een week de tijd. Termijn wordt verlengd als mensen in de laatste minuten bieden. Maar nu hebben we dus tot eind deze week en heeft er nog niemand een bod neergelegd. Ik weet niet wat ik erger vind, de gesloten envelop of dit. :Y)

Spannend.. ik zou pas de laatste dag een bieding doen. En dan gewoon rond de vraagprijs met alle voorwaarden erop en eraan starten. En dan zien wat er gebeurd..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:18

Vooral zoek eerst maar een aannemer die het aan wil nemen. We horen echt heel veel mensen die geen klussen meer aannemen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:19

Denk dat je sowieso een jaar zult moeten wachten als ik alles om mij heen zo hoor qua tijd

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:36

Ik heb een kant en klaar huis gekocht, immers er is NIEMAND te vinden om te bouwen, het is niet te betalen en zelf kan ik 0,0. Geld was nog niet eens het issue, maar zoek maar eens iemand en dan komen betrouwbaarheid en betaalbaarheid ook nog in het gedrang.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:37

idinn schreef:
flooooo schreef:
Dit huis waar we nu mee bezig zijn gaat trouwens via online bieden, je kunt je bod aanpassen net als je voorwaarden en zien wat een ander doet. Alleen mensen die bezichtiging gedaan hebben mogen bieden en je hebt een week de tijd. Termijn wordt verlengd als mensen in de laatste minuten bieden. Maar nu hebben we dus tot eind deze week en heeft er nog niemand een bod neergelegd. Ik weet niet wat ik erger vind, de gesloten envelop of dit. :Y)

Spannend.. ik zou pas de laatste dag een bieding doen. En dan gewoon rond de vraagprijs met alle voorwaarden erop en eraan starten. En dan zien wat er gebeurd..

Denk dat wij dat ook doen hoor, op zich hebben we redelijk gunstige voorwaarden dus dat scheelt misschien ook.

Wat een verbouwprojecten komen er voorbij joh. Op zich is het voordeel dat je wel alles meteen naar smaak hebt dan natuurlijk. Maar dan snap ik het bedrag wel plukje. Dat hadden wij met dat andere huis ook, was 350 m2 dus dan zijn de kosten sowieso al een heel stuk hoger.

Niet verbouwen snap ik ook, want in deze markt heeft niemand tijd voor je, rijzen de prijzen de pan uit dus het is nogal wat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:39

Voordeel van een huis wat nog modernisatie behoeft is dat je niet voor de smaak van een ander betaald en dat er geen rottigheid achter een mooie buitenkant verstopt zit.

Wij gaan, als het doorgaat, donderdag naar een appartement kijken waar nog wel wat werk in zit en onze aankoop makelaar zegt dat er weinig speling in de prijs zit. Maar goed geen bieden vanaf.

https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/app ... seweg-105/

Punt van aandacht is het grote glasoppervlak en of dat vervangen mag worden door HR+++ ivm VVE.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:42

tiwi1969 schreef:
Voordeel van een huis wat nog modernisatie behoeft is dat je niet voor de smaak van een ander betaald en dat er geen rottigheid achter een mooie buitenkant verstopt zit.

Wij gaan, als het doorgaat, donderdag naar een appartement kijken waar nog wel wat werk in zit en onze aankoop makelaar zegt dat er weinig speling in de prijs zit. Maar goed geen bieden vanaf.

Punt van aandacht is het grote glasoppervlak en of dat vervangen mag worden door HR+++ ivm VVE.

Jeetje wat een geld. Is Apeldoorn zo gewild? Had er nog geen eens de helft voor over gehad -O-. Jullie zouden niet alles vervangen dat er nu in zit?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:43

Suzanne F. schreef:
Ik schat zo’n uitbouw op 50.000 euro.

Nou nee hoor. Wij wilden ook een uitbouw voor slaap en badkamer van 3 ,50 bij 6 meter. Dat kwam op een ton. Nou laat maar

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:44

Ik heb net een eengezinswoning gekocht in Apeldoorn maar ik schrik ook wel van deze prijs.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:48

Ja een hoop geld, wel een mooie locatie vlak bij Paleis Het Loo. Daar staat de huidige woning van mijn moeder ook, maar na het overlijden van mijn vader te groot en te veel werk aan de tuin. Dat huis is sinds de bouw in 1982 ruim 5x over de kop gegaan.

Apeldoorn is sowieso gewild, gunstige ligging bij A1/A50. Veel randstedelingen die hier kopen op het moment.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:53

tiwi1969 schreef:

Klopt wel. Ik heb een nieuw huis uit 2013 met basic badkamer wat ik tzt wellicht hipper kan maken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:54

gaucho schreef:
Ik heb net een eengezinswoning gekocht in Apeldoorn maar ik schrik ook wel van deze prijs.

Locatie, locatie, locatie, Het Loo is duurder dan Zevenhuizen of De Maten bijvoorbeeld. Deze appartementen zijn altijd al flink aan de prijs geweest en moeders wil graag in haar vertrouwde buurt blijven, minimaal 2 grote slaapkamers en flinke woonkamer.

Ik schat ook dat er nog minimaal €50.000 aan verbouwing bij komt. Keuken, badkamer, toilet en vervangen ramen woonkamer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:14

Ik ben inderdaad zo'n randstedeling die net in De Maten heeft gekocht, aan de kant van het Loo kon ik niets naar mijn zin vinden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:15

Zo, ik mag echt niet meer klagen over de prijzen hier. Wat een geld zeg! Maar idd wel een mooie locatie.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:22

gaucho schreef:
Ik ben inderdaad zo'n randstedeling die net in De Maten heeft gekocht, aan de kant van het Loo kon ik niets naar mijn zin vinden.

Dàt is ook lastig en niet te vergelijken met de huizen in De Maten. Mijn eerste koopwoning was ook in De Maten, daar krijg je relatief veel huis voor je geld en zitten zeker leuke buurten tussen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:29

Wat een geld, bizar

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:09

Plukje het klinkt zo als een heel gaaf huis wat de investering wel waard is!
Heb je foto’s ? Ben wel benieuwd hoe het geworden is.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:12

Charaz schreef:
Plukje het klinkt zo als een heel gaaf huis wat de investering wel waard is!
Heb je foto’s ? Ben wel benieuwd hoe het geworden is.

Oeh jeetje, heeeel veel, maar die heb ik nog nooit uitgezocht. Een kleine greep:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/bK6cQpUAKO8

https://youtu.be/YZsvp0bPVXo

https://youtu.be/ewa6T2W6XNw

Ik heb vooral heel veel filmpjes. Eigenlijk moet ik die een keer op volgorde gaan zetten en ergen publiceren. Leuk voor later!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 04:22

Ik vind de omgeving Loolaan wel écht overpriced. Maar de prijzen zijn sowieso in Apeldoorn gigantisch gestegen de laatste 2 jaar. 2 jaar geleden kon je nog prima een vrijstaand huis kopen voor 3,5 ton, waar je zo in kon. Nu heb je daar met moeite een klushuis voor.