Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:15

Als je het bed tegen het raam aanschuift heb je nog iets van 70/80 cm over voor een kast tegen dezelfde muur en anders zou het ook moeten lukken tegen de muur van de badkamer ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:31

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:38

Zou deze passen?
Afbeelding

Eventueel de hoogslaper Leon van Leen Bakker, maar die is weer wat lager.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:13

Dank je voor de tips! Ga meneer dan toch maar een berichtje sturen dat hij me mag inplannen.
Dan maar de volgende vraag voor de kenners. Hoe onderhandel je dan over een vloer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:52

Gewoon netjes vragen hoe vast de prijs is en of er soms nog iets aan gedaan kan worden, evt een deel zwart. Dat scheelt dan weer een stukje BTW.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 17:56

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:12

DubbelFun schreef:
Gewoon netjes vragen hoe vast de prijs is en of er soms nog iets aan gedaan kan worden, evt een deel zwart. Dat scheelt dan weer een stukje BTW.

Ik heb destijds een extraatje uitonderhandeld.
Vloer (PVC, geen visgraat, verlijmd, iets minder dan 75m2) en raambekleding samen was 8.500 euro. Toen hebben ze gratis de gordijnen in mijn slaapkamer verduisterend gemaakt.
Ik ben sowieso anti-zwartwerk :n

PVC verlijmen komt volgens ontzettend nauw en zou ik dus echt door een prof laten doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:56

DubbelFun schreef:

Zwart werken is echt een no-go :(
Vragen of er nog iets aan de prijs gedaan kan worden, of iets extra’s krijgen is redelijk standaard!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:03

DubbelFun schreef:
Als je het bed tegen het raam aanschuift heb je nog iets van 70/80 cm over voor een kast tegen dezelfde muur en anders zou het ook moeten lukken tegen de muur van de badkamer ??

Superlief dat je wat ideeën ingetekend hebt! Wat bedoel je met de laatste (rechter) tekening? Eventueel naast de deur (muur badkamer) zit het lichtknopje, dus kan ook niets voor staan. Tussen bed en muur hou ik met een beetje geluk 60cm over, er steekt nog een radiator onder het raam uit. Een beetje rommelig, maar dat mag :D zie hier het kamertje:
Afbeelding

@zonnebloem18, dat is een ikea bed. Blijkbaar kan deze nu ook gespiegeld in elkaar worden gezet. Niet mijn eerste keus, maar ik ga m zeker als eventuele optie onthouden! Het bed Leon kom ik ook steeds weer tegen, balen dat deze te laag is...

@niqui, thnx! Dat zijn zeker mooie bedden! Ik ga eens kijken of ik vanuit daar weer meer zoekresultaten kan vinden.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:02

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:52

@noviceh: sorry geen tips vanuit hier, maar ik schrijf alles wel even op. Met oog op een latere kinderkamer wel handig hihi :)).

Heeft iemand heel toevallig tips om een glazen bol van een lamp te matteren? Hebben als kerstcadeautje van mijn schoonmoeder zo'n voordeelpakket gekregen.. zat een tafellamp in. Naja prima, had nog een hue lamp over. Maar hij is dus gewoon helder, dus imo te fel als lamp (kan hem ook niet ergens achter zetten nu). Dus ik bedacht me dat er vaaaast wel glassprays bestaan die matteren. Iemand toevallig tips voor een goede spray?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 09:02

Bij de action heb je een spray bus die je glas matteerd. Normaal voor gebruik op een badkamer raam tegen inkijk, bijvoorbeeld. Maar zal vast ook voor jou helpen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:33

@noviceh: de rechter tekening heeft achter het bed een uittrekbare kast, maar als je die 80 cm niet haalt heeft die ook geen toegevoegde waarde.

@imandra: je hebt er idd sprays voor, maar een heel simpel en goedkoop middeltje is er gewoon karnemelk op smeren. Het zal iets ruiken zolang het nat is, maar eenmaal droog ruik je het niet meer. Hoe meer lagen hoe 'donkerder' het wordt en je kunt er ook nog figuren/motieven in maken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:59

@noviceh: Lichtknopje is altijd op te lossen door bijvoorbeeld een Phillips hue lamp te nemen (of elk ander merk). Daar heb je dan een knop bij die je op elke willekeurige plek kan hangen of zetten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:05

Hier ook druk bezig geweest , ik had deze kast al eens laten zien volgens mij
Afbeelding

Diezelfde kleur wilde ik op de muur er tegenover:
Van dit
Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wat accessoires shoppen maar dat komt nog wel.

Ik wil nieuwe kussens op de bank maar zit echt te twijfelen over de kleur .

Ik kwam roest kleurig tegen en dat lijkt wel mooi maar hmmmm twijfel twijfel ......

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:27

welke kleur groen is dat? Super mooi.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:41

@Noviceh: onze zoon heeft bijna dezelfde kamer, op de plaats van de ramen na, die we aan twee zijdes hebben. Ook qua maat. Hij heeft er in de loop de jaren verschillende hoogslapers in gehad, aan twee wanden in de kamer: tegenover de deur en meteen rechts naast de deur als je binnenkomt.

De eerste (Flexa) hoogslaper stond rechts naast de deur. Daar past precies een bed en dat was erg handig vanwege de glijbaan die eraan vast zat. (In plaats van een glijbaan zou er bij jou een uittrekbaar bureau uit kunnen komen). Er stond een 2-deurs kledingkast links tegenover.

Vervolgens hadden we een hoogslaper aan de overzijde bij het raam. Deze hebben we in 3(!) versies gehad gedurende de jaren. Met kast en bureau eronder van Flexa. Dat beviel niet, want het bureau was te klein om lekker aan te kunnen zitten en later te gamen. Toen een hoogslaper met alleen een groot bureau eronder (Flexa), maar die werd net te laag om lekker eronder te zitten. Daar hadden we een Flexa hoekkast bij, rechts naast de deur. Een hoekkast bespaart ruimte en heeft toch veel inhoud,
Tenslotte (toen hij ouder werd) de Ikea Stora 2-persoons hoogslaper met een bank eronder, een Ika Pax hoge kast van 50 cm breed/2.30 hoog in de hoek ernaast en een los bureau rechts naast de deur.

Bij ons beviel een bureau direct onder het bed op de lange termijn dus niet. Jouw kamer is net even anders v.w.b. de ramen. Maar misschien geeft het je toch een idee.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:53

Ik kom ook eens binnenvallen met een vraag. Wij zijn bezig de slaapkamer van ons zoontje om te bouwen naar een junglekamer. Ik wil 1 muur in jungle/donkergroen, en de overige muren een zachte bijpassende kleur. Nu ben ik op zoek naar goed passende kleuren, misschien dat jullie voorbeelden hebben met de verfnaam er bij? Echt onhandig dat we nu alleen kunnen bestellen bij de bouwmarkt, maar wil toch wel volgende week wat kunnen gaan doen ivm vakantie..

Dit bed komt er in, en heb al wat opbergmanden, en bijpassende kleden, en qua gordijnen wil ik ook graag zoiets erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:07

Voor een jungle look zou ik niet voor regulier behang gaan maar voor foto behang.
Vaak is het repeterende motief in het behang erg onnatuurlijk storend .

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:04

karin1985 schreef:
welke kleur groen is dat? Super mooi.

Van de karwei , ik heb hem laten maken aan de hand van een kleuren staal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:35

Sting schreef:
Bij de action heb je een spray bus die je glas matteerd. Normaal voor gebruik op een badkamer raam tegen inkijk, bijvoorbeeld. Maar zal vast ook voor jou helpen.

Kan dat ook bij glas dat warm wordt?

@dubbelfun: gaat dat niet schimmelen oid?

@maessie: zijn van die flexa proefdingen dan niks? Bestel een paar kleuren en dan kan je het iig zien!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:06

Waar zijn die manden van maessie?

Ons zoontje heeft ook een jungle kamer, kleur groen is p0.20.20 van Sikkens.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie dat de kleur niet echt goed overkomt, als je m googled krijg je m beter te zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:07

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:25

IMANDRA schreef:
Sting schreef:

Kan dat ook bij glas dat warm wordt?

@dubbelfun: gaat dat niet schimmelen oid?

@maessie: zijn van die flexa proefdingen dan niks? Bestel een paar kleuren en dan kan je het iig zien!

Zou ik niet met zekerheid durven zeggen, maar de ledlampen worden eigenlijk niet warm, dus ik denk dat het wel zal gaan.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 18:21

Ooh mooi Kirstenn! Die ga ik even opzoeken. Deze heeft een iets blauwe gkoed er in denk ik hè? Onze vloer heeft ook dezelfde kleur! De manden zijn van de kwantum, ze hebben ook mooie bijpassende vloerkleden enzo. Je hebt qua gordijnen ook hetzelfde als wat ik in gedachten heb :D

Dubbelfun, wij kunnen alleen verven ivm spackmuur ;)

Ik zal eens even kijken of ik wat testers kan bemachtigen, dat is wel het handigste denk ik.

Ik ben wel aan het kijken voor een mooie muurcircel, die kan ik op het werk laten maken zoals ik zou willen, dus dat is wel handig!