[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:52

Even per pb :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:05

Het huisje was erg leuk :o Enige twijfel voor mij zou zijn dat het ietwat beperkt is in ruimte (keuken eigenlijk net niet lekker de ruimte voor een koelkast (laat staan vaatwasser later), vriezer staat in het schuurtje, boven geen vliering, en de wasmachine en droger staan in het waskamermeubilair. Dit laatste vond ik niet echt wat, maar opties om het elders te laten zijn er ook niet (behalve het schuurtje dan).

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:29

Onze hypotheek is officieel rond, dus we krijgen 24 maart de sleutel :D Nu plannen, plannen voor de verbouwing!

Forumster, wat jammer dat sommige ruimtes net niet klopten.. Wordt dat iets waar je je steeds meer aan gaat ergeren?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:11

@forumster: wat super jammer. Ga je verder kijken?

@dondeyne: gefeliciteerd! Heerlijk dat het rond is.

Wij hebben gister een aannemer gehad en vandaag nog een. Beide op aanbeveling van anderen. Van gister klonk goed, maar ben wel benieuwd hoe de offertes eruit gaan zien.
Volgende week woensdag moet de financiering rond zijn. Ben benieuwd of de bank dat gaat halen :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:41

Als het nu al krap aanvoelt, dan zou ik het niet doen forumster.... krijg je spijt van denk ik

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:20

Argh!! Ik begin mijn geduld nu echt te verliezen met de gemeente... |o -:(-

April 2015 -> Bekend dat de schoolwoningen verkocht gingen worden als normale woningen. Ze moesten alleen nog deels verbouwd worden (terug plaatsen / dicht maken van scheidingswanden, elke woning z'n eigen meterkast e.d.). Die verbouwing zou vóór de bouwvak gerealiseerd worden en in het najaar zouden de woningen te koop komen.

Daar kwam de eerste vertraging al, pas na de bouwvak zijn ze begonnen met de verbouwing. Makelaar kon ons maar niet vertellen waarom het zo lang duurde en pas in november kregen we wat meer duidelijkheid en konden we gaan kijken. Achteraf bleek dat de gemeente er asielzoekers wou plaatsen, kreeg de makelaar ook pas later te horen maar ze hadden offertes opgevraagd wat het kost om de woningen low budget bewoonbaar te maken. Gelukkig maar dat dat niet is door gegaan! :o

November/December 2015 -> Goed het uiteindelijke bezichtigen. Het uitbrengen van ons bod, de onderhandelingen, koopovereenkomst opstellen etc. is nog redelijk snel gegaan voor gemeentelijke begrippen.. (4 weken :+ ).

Nu -> We hebben op 30 december de koopovereenkomst getekend en de makelaar zei ons al dat het dan die week erop (week van 4 januari) zou worden voor de gemeente zou tekenen. Tja dat hadden we dus wel verwacht, gezien de jaarwisseling en de vakantieperiode en de gemeente kennende.
Maar tot op heden is er dus nog steeds niet getekend door de gemeente..... _-:(
En dat maakt dat ik mijn geduld nu wel echt begin te verliezen, het is dat we de woning zo graag willen hebben maar vind dit gewoon schandalig. Alles is bij ons al naar de hypotheekverstrekker heen, op het door beide getekende koopovereenkomst na dan. Maarja daarin staat wel dat de financiering (ontbindende voorwaarde) vóór 1 februari rond moet zijn.

Ben wel blij met onze adviseur die heeft er voor gezorgd dat de hypotheekverstrekker de aanvraag al in behandeling neemt, scheelt een stukje stressen, maar van dat trage gedoe word ik dus niet goed van. Stomme gemeente! |o :x

Sorry van deze egopost maar moest mijn beklag echt even kwijt... :\

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:31

Wow irritant zeg Marinke. Hopelijk tekenen ze snel. Zitten de andere toekomstige eigenaren hier ook op te wachten? Komen er niet alsnog asielzoekers in?

Wij zijn in november verhuisd naar een huis wat qua locatie en ruimte helemaal top is. Alleen de afwerking is niet helemaal onze smaak. Ook niet lelijk maar ook niet wat we zelf zouden kiezen. Nu is er net vandaag een huis te koop gekomen (een straat verder) die wel helemaal aan onze wensen voldoet. Echt jammer haha. Maar goed, we gaan hier ook wel echt iets moois van maken.

Overmorgen is de overdracht van mijn oude appartement welke naast een noodopvang staat. Gelukkig redelijk snel verkocht.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:42

Goh, hier akkoord voor de overlijdensrisicoverzekering. Maar wel met een toeslag. We hadden lijsten ingevuld en medische toestemming gegeven ivm dat we beide cara patient zijn. Maar daar was de toeslag niet voor. Komtie: mijn bmi is te laag. Die moet 19 zijn en is 18,96 |o en daarom gaat de premie met 10% omhoog _-:(
Nou was de premie al laag, dus oke, maar wat een domme reden.

@marinke: wat súper vervelend. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wat een teleurstelling :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:04

:oo dat hoor ik voor het eerst

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:07

Sammie schreef:
:oo dat hoor ik voor het eerst

Me too, die zag ik ook totaal niet aankomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:08

Seriously >;)
Apart(wondere wereld soms hoor :+ )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:09

Ja he, als die nou mega zou afwijken en ik een enorm ondergewicht had.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:22

Dan mag 70% van nederland wel extra premie betalen denk ik.... te hoog of te laag bmi.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:53

Jeetje wat gek, ook nog nooit van gehoord!

Balen zeg , Marinke...

Ik baal ook. Bij elk huis dat we bellen (en wat nog niet als onder voorbehoud verkocht staat op Funda) is het huis al verkocht... Vriend en ik willen gewoon lekker gaan kijken bij huizen, maar zo schiet dat natuurlijk niet op.
Hebben nu voor 7 huizen geprobeerd een bezichtiging te plannen, maar tot nu toe geen succes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:49

Ja ik baal ook ontzettend...
@ madeliefw dat mag ik hopen van niet en zou ik erg laf vinden. Toch al wel aardig kosten gemaakt natuurlijk. :/ De andere kopers zitten met hetzelfde en zijn volgens de verkopende makelaar ook geïrriteerd (verkopende makelaar kan overigens ook niks).

Woooow die toeslag door BMI vind ik wel heel apart zeg! Dat verwacht je idd echt niet...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:39

Lees nog wel mee, maar vaak op m'n telefoon en dat is lastig reageren op iedereen.

@Fee_ wat balen dat je niet eens bij huizen kunt kijken.. Je mag wel bij ons komen kijken :D

@ jotoma wat raar zeg! En wat een achterlijke regel..

@ madelief, het gras lijkt altijd groener. Maar snap wel dat je dan even baalt (zou ik ook doen). Foto's kunnen soms wel vertekenen. Zo zijn wij eens ergens wezen kijken wat erg tegen viel. Hadden er toen wel meer van verwacht, zeker gezien de eigenaar een klusser schijnt te zijn. Maar ja het huis stond al even leeg..

Hier zijn we bijna 4 maanden verder en nog geen 1 kijker gehad :N Makelaar gaf aan dat er iemand eind vorig jaar interesse had maar uiteindelijk toch afgebeld heeft. Jammer. Nu gaan we af wachten tot februari en dan gaan we weer bellen met de makelaar.

Het huis dat wij erg graag wilden kopen (was helemaal af en helemaal onze smaak) is afgelopen week verkocht. Ben blij dat we het niet bezichtigd hebben anders was ik verkocht denk ik :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:17

@fee: súper k%#*. Mijn verkopende makelaar zei dat zij woningen ook niet als ovb verkocht erop zetten. Van geinteresseerden noteren ze dan telefoonnummers en als verkoop dan niet doorgaat, kunnen ze gelijk een belrondje doen. Ontzettend vervelend voor orienterende kopers.
Wij hebben t ook verschillende keren gehad, of dat bezichtigingsafspraken afgezegd werden omdat t ineens ovb verkocht was...
Ben blij dat we dat achter de rug hebben. Wie ooit heeft gezegd dat een huis kopen leuk was? Misschien achteraf als we er eenmaal wonen 8-)

@angela: wat frustrerend dat er geen kijkers zijn geweest! Evalueer je ook met je makelaar? Gaan jullie ook mee in open huis-rondes? Enig idee waarom er geen kijkers komen?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:29

@jotoma nou ja zeg! Wat apart! Dat heb ik ook nog nooit gehoord.

@ Fee_ vervelend is dat he. In onze zoektocht zijn we dat ook heel vaak tegengekomen. Was ik al helemaal enthousiast over een huis en dan was hij al verkocht onder voorbehoud..

Wij krijgen 1 februari eindelijk de sleutel! Moeten flink verbouwen, maar dat laten we door een aannemer doen. Het nadeel is alleen dat de er nog een aannemer komt kijken donderdag. Doordat mijn vriend in december tot 3x toe een klaplong heeft gehad moesten we dat elke keer verzetten. We hebben een goed gevoel bij deze aannemer (heeft onder andere ook bij mijn ouders veel gedaan in huis) maar ik weet niet wanneer hij eventueel zou kunnen beginnen. Even afwachten dus.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:48

Hier is het eigenlijk hartstikke stil, de laatste 4-5 weken geen kijkers meer gehad.
Ook het aantal kijkers op Funda is drastisch gedaald.
Baal er wel een beetje van....wel veel kijkers gehad (15 stuks!), maar een koper zat er niet bij.
Of de locatie was het niet, of het huis toch te donker, of ze moesten zelf wat verkopen bla bla bla
Ik zou zo graag verder willen met de volgende stap, huizen kijken....:P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:40

@miran: wat heftig van je vriend. Is hij weer fit? ik hoop voor jullie dat de aannemer snel kan. Ik vind een betrouwbare aannemer vinden erg moeilijk, dus als je er een hebt, zal ik als jou was vooral daarbij blijven :)

@bridget: blegh, wat naar. Dat t donker was hoorde je vaker toch? Kan je daar nog wat aan doen als er mensen komen kijken? Iets met sfeerverlichting? En qua minder kijkers op funda, ik zie ook regelmatig dat mensen een woning van funda afhalen en er daarna opnieuw opzetten zodat je boven staat. Dan is de prijs vaak wel wat gezakt. Misschien het overwegen waard? Ik kan me iig goed voorstellen dat je graag verder wil

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:49

Ja ik vind het erg vervelend inderdaad. Ik wilde niet zo zeer perse bij elk huis gaan kijken, omdat ik het zo graag wilde hebben. Maar we willen ook gewoon eens een keer gaan kijken, zodat we weten hoe dat in zijn werk gaat.
Over drie huizen waren we echt heel erg enthousiast, maar helaas dus al ovb verkocht.

We zijn echt helemaal klaar met de flat waar we nu wonen, dus willen gewoon lekker verhuizen.

Jeetje heftig, drie keer een klaplong. Hoop dat het inmiddels beter gaat!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:10

Verkoop gaat indd snel, dat had ik ook al gemerkt.

Jotoma schreef:

Het huis is nog niet van mijn off-list. Aangezien ik nu in een 110m2 huis woon voelt teruggaan naar 85m2 wel spannend. Voor 1 pers en evt later een vriendje groot genoeg en een kinderwens is er niet, dus blijft ook groot genoeg.

Ik denk dat het best te organiseren valt qua beperkte opslag (er is een 6m2 stenen schuurtje, dat helpt) maar ik even moet wennen aan het idee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:44

Theoretisch is het idd ruim genoeg... alleen moet je voor sommige dingen dan wel even "out of the box" denken wat betreft organiseren van bergruimte en de noodzakelijke kwaden als wasmachines...
Zit er iets van een trapkast of gangkast in het huis ?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:45

F_Orumster schreef:
Verkoop gaat indd snel, dat had ik ook al gemerkt.

Jotoma schreef:

Het huis is nog niet van mijn off-list. Aangezien ik nu in een 110m2 huis woon voelt teruggaan naar 85m2 wel spannend. Voor 1 pers en evt later een vriendje groot genoeg en een kinderwens is er niet, dus blijft ook groot genoeg.

Ik denk dat het best te organiseren valt qua beperkte opslag (er is een 6m2 stenen schuurtje, dat helpt) maar ik even moet wennen aan het idee.

Misschien zou een andere indeling ook een goed verschil maken? Als dat mogelijk is natuurlijk. Misschien aan de hand van de plattegrond kijken waar je wat ongeveer neer wilt zetten?
Ik kijk graag naar bouwval gezocht en dat soort programma's, zie je soms ook wel eens handige dingen voorbij komen.

@Fee_ begrijpelijk, het is ook best leuk om huizen te kijken. Kun je niet aan de makelaar vragen of die nog wat soortgelijke huizen in de verkoop heeft of gaat krijgen? En of die dan contact met je op wil nemen?

@BridgetF Oh balen dat het bij jullie ook niet zo lekker loopt. De kijkcijfers op Funda zouden ook gaan veranderen toch? Of was dat alleen gevonden?
Misschien kun je inderdaad nog iets doen aan het licht? Of wat schilderen? Ik weet niet wat voor inrichting je hebt? Had je al eens een linkje geplaatst van je huis?

@Miran88 Spannend! 1 februari schiet al op :D Ik hoop voor jullie dat de aannemer bij jullie snel kan beginnen. Een goede aannemer is wel zo fijn. Zeker als je flink gaat verbouwen. En halverwege wisselen oid lijkt me ook niet prettig.
Gaat het nu wel weer beter met je vriend?

@Jotoma het is het appartement van mijn vriend. We hebben begin januari gebeld omdat wij ook wel graag willen weten hoe het ervoor staat. Hij staat er sinds 15 september op, daarna gelijk mee gedaan met de open huizen dag. Toen geen enkele kijker gehad (het andere appartement in zijn blok dat mee deed ook niet)
Denk dat we de aankomende ronde misschien wel weer mee gaan doen. (Was vorige keer wel super teleurgesteld dat er niemand kwam :o )
Ik denk dat er weinig kijkers zijn omdat er in zijn blok nog 2 andere te koop staan en op het verlengde stuk ook een heleboel huizen te koop staan. De makelaar gaf aan dat het nu wel weer een beetje begint aan te trekken. Maar ja er staan er nog meer te koop. En hij heeft nog een huis in dat verlengde stuk en die heeft ook nog geen enkele kijker gehad.
Maar hij hoopt/verwacht dat er nu misschien wel kijkers gaan komen. Hij vind het een goede prijs en goede foto's. En als er niets uit komt hangen we in februari weer aan de telefoon :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:48

Amgela, idd, programmaas als bouwval gezocht, hoewel ik zelf graag de britse versies van al de huizen klus programmaas.
En pinterest is ook een onuitputtelijke bron van uandige oplossingen voor vanalles en nog wat