Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:18

Ik verbaas mij soms echt hoeveel mensen aan boodschappen uitgeven maar 1200 euro per maand slaat echt alles 8)7

In mijn eentje eet ik gemiddeld voor 40 euro per week. Regelmatig minder, dan spaar ik dat en koop ik daar iets heel lekkers van of spaar het op om uit te geven op vakantie :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:27

Mijn vader was ook bezig met biologische eten. Echt alles werd z9 gehaald, noten vis maar ook zelfs de zilveruitjes in de sla. Ik weet dat zij ook uitkwamen op 900,- per maand voor 2. Zijn nu wel wat verminderd ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:02

Ineke2 schreef:
Ik verbaas mij soms echt hoeveel mensen aan boodschappen uitgeven maar 1200 euro per maand slaat echt alles 8)7

In mijn eentje eet ik gemiddeld voor 40 euro per week. Regelmatig minder, dan spaar ik dat en koop ik daar iets heel lekkers van of spaar het op om uit te geven op vakantie :)

1200... dat is echt ongelofelijk veel...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:26

Ik probeer me al weken aan mijn budget te houden en dat gaat in principe heel erg goed.
Het is alleen zo dat wij heel veel bezoek krijgen, feestjes altijd bij ons zijn en bijvoorbeeld de afgelopen
4 weken hebben wij hier 5x een bbq gehad. Super gezellig maar ik vind het heel moeilijk om dan
binnen budget te blijven. Ik moet eigenlijk standaard extra eten in huis hebben en veel frisdrank en lekkers (dit eten en drinken wij zelf amper) maar het staat zo stom om te zeggen; heb alleen water en thee -O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:06

Je kan ook zelf ijsthee maken, ideaal met dit weer of een paar pakken sap bij de Lidl kopen, zijn rond de 50 cent per stuk.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:28

Wij doen vaak een "Bring Your Own" bbq. Aangezien ik alleeb kip en speklap van de bbq lust. Mensen nemen dan vaak zelf kilo's vlees en broodjes mee, en liters bier. Scheelt mij weer geld. O:)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:08

xApple schreef:
Ik probeer me al weken aan mijn budget te houden en dat gaat in principe heel erg goed.
Het is alleen zo dat wij heel veel bezoek krijgen, feestjes altijd bij ons zijn en bijvoorbeeld de afgelopen
4 weken hebben wij hier 5x een bbq gehad. Super gezellig maar ik vind het heel moeilijk om dan
binnen budget te blijven. Ik moet eigenlijk standaard extra eten in huis hebben en veel frisdrank en lekkers (dit eten en drinken wij zelf amper) maar het staat zo stom om te zeggen; heb alleen water en thee -O-

Als feestjes altijd bij jullie zijn waarom dan niet de kosten delen met je 'bezoek'? Wij zitten zomers ook vaak met BBQ bij bepaalde vrienden omdat zij de handigste locatie hebben, maar daarvan delen we de kosten of nemen allemaal wat mee. Zou wat wezen zijn als zij elke keer moeten gaan betalen alleen maar omdat we hun huis gebruiken als locatie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:54

Wat Alwiene zegt :j

Zou wat zijn :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:51

Wij wisselen het elke week een beetje af bij wie we zitten.
Bbqen gebeurd hier vaak, dan haal ik boodschappen en delen we de kosten :). Heel vanzelfsprekend vind ik het dat als je altijd bij dezelfde zit, je kosten deelt of iedereen iets meeneemt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:58

Vind ik zelf ook wel hoor maar het zijn vaak verschillende groepjes mensen..
Bij mijn beste vriendinnen is het standaard dat ze vragen; hoeveel waren de boodschappen? Dan delen we het. Ik vind het zelf vooral lastig als mensen dat niet zelf aangeven (wat dus best vaak is). En een bbq kan best oplopen qua geld. Geef er toch makkelijk €20,- per keer aan uit en dan doe ik echt niet gek qua etenswaren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:47

xApple schreef:
Vind ik zelf ook wel hoor maar het zijn vaak verschillende groepjes mensen..
Bij mijn beste vriendinnen is het standaard dat ze vragen; hoeveel waren de boodschappen? Dan delen we het. Ik vind het zelf vooral lastig als mensen dat niet zelf aangeven (wat dus best vaak is). En een bbq kan best oplopen qua geld. Geef er toch makkelijk €20,- per keer aan uit en dan doe ik echt niet gek qua etenswaren.

Ik vind het vooral uitmaken of jij mensen uitnodigd a la 'hey komen jullie gezellig bbq-en?" Of dat gewoon in gezamelijk overleg besloten wordt om weer eens bij jou thuis te bbq-en. Want in dat laatste geval vind ik dat je de kosten gewoon moet aankaarten. Anders maak je kans op profiteurs die zich rotlachen. Ik weet overigens niet met hoeveel man jij bbq't maar met 20 euro kom ik niet ver hoor :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:27

Van de week oo met vriendinnen gebarbequed en kom dan toch al op 50,- kwijt voor een fatsoenlijke met bier salades saus e.d.

Met veel mensen is t vaker bij mij dus delen we het. Gewone kook avondjes wisselen we wel.af. De ene keer betaal ik de andere keer kookt iemand anders. Daar wil ik echt niets voor.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:30

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:41

Bedankt, ik ga er deze week naar kijken.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:44

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:01

Ik heb de silan gekocht, ingediend en het geld al ontvangen.

Ben deze week wel over de boodschappenbudget heen gegaan door een onverwachte bbq vanavond met vrienden. Zij betalen de helft mee dus dat is goed geregeld en aankomende week heb ik weinig nodig dus ik denk dat ik het daarmee ga compenseren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:05

C_arola schreef:
Ik heb de silan gekocht, ingediend en het geld al ontvangen.

Ben deze week wel over de boodschappenbudget heen gegaan door een onverwachte bbq vanavond met vrienden. Zij betalen de helft mee dus dat is goed geregeld en aankomende week heb ik weinig nodig dus ik denk dat ik het daarmee ga compenseren.

Ik heb 2x Silan gekocht, 1x bij Kruidvat voor 1,99 en 1x in de supermarkt voor de gewone prijs. Als het goed is kan ik ze nu indienen via probeersilan.nl voor de 2 euro variant en gratissilan.nl voor de volle prijs variant en dan allebei gratis hebben :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:41

Wilde nog even laten weten dat ze goedgekeurd zijn vanavond. Dus mooi 2 flessen gratis wasverzachter.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:25

Silan is 1+1 gratis bij ah! :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:55

Maar dan krijg je toch maar de helft vergoed van scoupy begreep ik?
Nergens te krijgen trouwens... Zou dan ind. Naar appie moeten maar dat ligt niet op de route.. ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:24

DaraBariton schreef:
Maar dan krijg je toch maar de helft vergoed van scoupy begreep ik?
Nergens te krijgen trouwens... Zou dan ind. Naar appie moeten maar dat ligt niet op de route.. ;)

Klopt, krijg je maar 2,- terug. Maar dan heb je er wel 2 voor 2,- :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:34

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:11

Bedankt voor het delen :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:41

Net de silan gekocht bij de ah, van de bonus actie.
En gelijk goedgekeurd. Nu dus 2 flessen gratis

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:01