In mijn eentje eet ik gemiddeld voor 40 euro per week. Regelmatig minder, dan spaar ik dat en koop ik daar iets heel lekkers van of spaar het op om uit te geven op vakantie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ineke2 schreef:Ik verbaas mij soms echt hoeveel mensen aan boodschappen uitgeven maar 1200 euro per maand slaat echt alles![]()
In mijn eentje eet ik gemiddeld voor 40 euro per week. Regelmatig minder, dan spaar ik dat en koop ik daar iets heel lekkers van of spaar het op om uit te geven op vakantie
xApple schreef:Ik probeer me al weken aan mijn budget te houden en dat gaat in principe heel erg goed.
Het is alleen zo dat wij heel veel bezoek krijgen, feestjes altijd bij ons zijn en bijvoorbeeld de afgelopen
4 weken hebben wij hier 5x een bbq gehad. Super gezellig maar ik vind het heel moeilijk om dan
binnen budget te blijven. Ik moet eigenlijk standaard extra eten in huis hebben en veel frisdrank en lekkers (dit eten en drinken wij zelf amper) maar het staat zo stom om te zeggen; heb alleen water en thee
xApple schreef:Vind ik zelf ook wel hoor maar het zijn vaak verschillende groepjes mensen..
Bij mijn beste vriendinnen is het standaard dat ze vragen; hoeveel waren de boodschappen? Dan delen we het. Ik vind het zelf vooral lastig als mensen dat niet zelf aangeven (wat dus best vaak is). En een bbq kan best oplopen qua geld. Geef er toch makkelijk €20,- per keer aan uit en dan doe ik echt niet gek qua etenswaren.
C_arola schreef:Ik heb de silan gekocht, ingediend en het geld al ontvangen.
Ben deze week wel over de boodschappenbudget heen gegaan door een onverwachte bbq vanavond met vrienden. Zij betalen de helft mee dus dat is goed geregeld en aankomende week heb ik weinig nodig dus ik denk dat ik het daarmee ga compenseren.