Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Willen jullie eens meedenken voor een groen blijvende plant die niet te hoog wordt en in de lente/zomer bloeit en waar bijen en vlinders ook wat aan hebben?
Specifiek geen klimmer, die komt er al in de vorm van een blauwe regen (en op een andere plek komt lavendel, dus dat ook niet). Kleur het liefst een witte/lichtroze bloem, iets wat mooi staat bij de blauwe regen is perfect. De plant moet ook in de volle zon kunnen staan (komt op t zuiden).
Ik kom er niet goed uit.
LaPluche schreef:_San87_ schreef:
Daar zat ik idd naar te kijken, maar ik lees dat die het liefst niet in direct zonlicht staat?
De plek waar de plant moet komen heeft op het heetst van de dag volop zon.
Lavendel
_San87_ schreef:Willen jullie eens meedenken voor een groen blijvende plant die niet te hoog wordt en in de lente/zomer bloeit en waar bijen en vlinders ook wat aan hebben?
Specifiek geen klimmer, die komt er al in de vorm van een blauwe regen (en op een andere plek komt lavendel, dus dat ook niet). Kleur het liefst een witte/lichtroze bloem, iets wat mooi staat bij de blauwe regen is perfect. De plant moet ook in de volle zon kunnen staan (komt op t zuiden).
Ik kom er niet goed uit.
ClaudiaHS schreef:_San87_ schreef:
Daar zat ik idd naar te kijken, maar ik lees dat die het liefst niet in direct zonlicht staat?
De plek waar de plant moet komen heeft op het heetst van de dag volop zon.
Oleander?
JorineV schreef:_San87_ schreef:Willen jullie eens meedenken voor een groen blijvende plant die niet te hoog wordt en in de lente/zomer bloeit en waar bijen en vlinders ook wat aan hebben?
Ik kom er niet goed uit.
Wij hebben laatst onverwacht Gaura's gekocht, de Pink variant. Kweker had een aantal planten van ons lijstje niet, dus advies gevraagd. Ik kende de plant helemaal niet, maar ik vind ze verrassend leuk! Plantje zelf is wat donkerder van kleur, purperen toon, en de bloemen zijn lichtroze.
Bestaat ook gewoon groen, met witte bloemen.
Dus kijk eens of je een gaura (prachtkaars) wat vindt.
Many schreef:_San87_ schreef:Willen jullie eens meedenken voor een groen blijvende plant die niet te hoog wordt en in de lente/zomer bloeit en waar bijen en vlinders ook wat aan hebben?
Ik kom er niet goed uit.
Schoenlappersplant? Of, als het ook een heester mag zijn, viburnum (sneeuwbal)?
loveslimpie schreef:LaPluche schreef:
Lavendel
Salie? Staat hier vol op het zuiden, bijtjes zijn er blij mee en hij is redelijk groenblijvend.
Miriam91 schreef:Escallonia! Bloeit heel uitbundig met blije bijtjes, wintergroen en kan goed in de zon staan. Goed te snoeien en wordt ongeveer 40 cm.
Als je voor salie gaat, zou ik de salie verticilata Purple Rain nemen, die trekt mega veel bijen en hommels aan. Niet wintergroen overigens, maar dat is geen een salie denk ik.
Je kunt ook kijken naar lavendelheide, heeft een wat grijsgroene bladkleur met aparte bloemetjes. Of lepelboom, maar die blijft echt wel laag, maar bloeit erg schattig en is wintergroen.
_San87_ schreef:Miriam91 schreef:Escallonia! Bloeit heel uitbundig met blije bijtjes, wintergroen en kan goed in de zon staan. Goed te snoeien en wordt ongeveer 40 cm.
Als je voor salie gaat, zou ik de salie verticilata Purple Rain nemen, die trekt mega veel bijen en hommels aan. Niet wintergroen overigens, maar dat is geen een salie denk ik.
Je kunt ook kijken naar lavendelheide, heeft een wat grijsgroene bladkleur met aparte bloemetjes. Of lepelboom, maar die blijft echt wel laag, maar bloeit erg schattig en is wintergroen.
Kan ik de escallonia ook klein houden? Ik lees dat t een snelgroeiende struik is, namelijk.