Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:18

xdesix schreef:
Hi, een vraagje hier: hoelang duurt het voordat je bericht krijgt na een bod?

Wij hebben donderdag een bod gedaan op onderstaand huis, zo spannend! De sluiting van de biedingen was afgelopen vrijdag om 12 uur.

https://www.funda.nl/koop/de-bult/huis- ... kersweg-2/

Zo, daar moet je nog heel wat aan doen. Heeft wel potentie maar daar komt nog heel wat geld bij.
Ik verwacht dat je maandag (morgen dus) wel hoort of je de hoogste bieder was.

Esplendido

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:30

Mijn ervaring is dat je alleen hoort wanneer er buiten het aanbod op Funda nog iets te koop staat/komt bij de makelaars die actief zijn in het dorp waar je zoekt.
Wij hadden een aankoopmakelaar en via hem zijn ons twee huizen aangeboden voordat ze op Funda kwamen. Voor een van die huizen hebben we aan afspraak gemaakt om te bezichtigen en de avond voor de bezichtiging kwam het huis op Funda. De avond na de bezichtig hebben we een bod gedaan en toen zijn direct de andere afspraken voor bezichtigingen on hold gezet. Na korte onderhandelingen hebben wij dit huis gekocht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:31

Die in Vlissingen is wel echt heel erg mooi!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:47

Esplendido schreef:
Mijn ervaring is dat je alleen hoort wanneer er buiten het aanbod op Funda nog iets te koop staat/komt bij de makelaars die actief zijn in het dorp waar je zoekt.
Wij hadden een aankoopmakelaar en via hem zijn ons twee huizen aangeboden voordat ze op Funda kwamen. Voor een van die huizen hebben we aan afspraak gemaakt om te bezichtigen en de avond voor de bezichtiging kwam het huis op Funda. De avond na de bezichtig hebben we een bod gedaan en toen zijn direct de andere afspraken voor bezichtigingen on hold gezet. Na korte onderhandelingen hebben wij dit huis gekocht.

Klopt wel ja. Al adviseren we onze klanten meestal om gewoon door te gaan met Funda (we kunnen alles wel voor Funda uit verkopen, zou wel hoop tijd schelen haha). Dus de kansen zijn niet enorm, maar ze zijn er. Met een groot zoekgebied is het alleen erg lastig om heel veel makelaars in de arm te nemen.
Heb anderhalf jaar geleden helaas ook huis gemist hierdoor, maar ja.
Dat was bij een makelaar die ik sowieso niet gekozen zou hebben van de actieve makelaars in de regio.
Laatst bijgewerkt door manzano op 17-01-21 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:49

Arabesk schreef:
Een miezerige zwart wit foto van de schouw maar wauw zeg. Ik zou graag de rest zien.

Ik heb nog wel een foto van een basisschoolvriendje van 30 jaar geleden in de kamer met de schouw (hij woonde daar in het huis) maar behalve een bankje en een schouw zie je verder weinig :')
Even gegoogled en het huis is nog steeds in eigendom van dezelfde familie en toen was het al een soort erfstuk, dus het zal nu wel echt heel erg verouderd zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:21

manzano schreef:
Esplendido schreef:

Klopt wel ja. Al adviseren we onze klanten meestal om gewoon door te gaan met Funda (we kunnen alles wel voor Funda uit verkopen, zou wel hoop tijd schelen haha). Dus de kansen zijn niet enorm, maar ze zijn er. Met een groot zoekgebied is het alleen erg lastig om heel veel makelaars in de arm te nemen.
Heb anderhalf jaar geleden helaas ook huis gemist hierdoor, maar ja.
Dat was bij een makelaar die ik sowieso niet gekozen zou hebben van de actieve makelaars in de regio.

Dat is het punt..... ik zoek echt in een groot gebied.
Ter zou al bijna iemand moeten vinden die landelijk werkt.....

Maar goed, in de huidige gekte en buitenproportionaliteit ben ik haast wel een beetje geneigd de handdoek in de ring te gooien ;-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:45

Er zijn er genoeg die landelijk werken. maar ook daar heb je weinig aan als net een andere lokale makelaar dat leuke huis in verkoop krijgt. Dat wordt onderling vaker niet dan wel gedeeld. Dus een makelaar weet het alleen als hij/zij ook is uitgenodigd voor een gesprek/offerte.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:06

Wat grappig Ninx, wij hadden exact hetzelfde zoekgebied! Wel hebben we bij veel makelaars onszelf op de mailinglijst laten zetten. Veel makelaars sturen één of twee dagen voordat het huis op Funda komt eerst een mailing naar het bestaande klantenbestand.
Uiteindelijk hebben we toch een huis gekocht wat al een hele tijd op Funda stond. We hebben wel wat concessies moeten doen, maar we zijn er nu echt dolgelukkig mee!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:26

Plukje schreef:
Wat grappig Ninx, wij hadden exact hetzelfde zoekgebied! Wel hebben we bij veel makelaars onszelf op de mailinglijst laten zetten. Veel makelaars sturen één of twee dagen voordat het huis op Funda komt eerst een mailing naar het bestaande klantenbestand.
Uiteindelijk hebben we toch een huis gekocht wat al een hele tijd op Funda stond. We hebben wel wat concessies moeten doen, maar we zijn er nu echt dolgelukkig mee!

Ja, dat heb ik ook gedaan..... tot nu toe geen mails. Maar ik denk dat ik de zoekopdracht misschien wat moet bijstellen.
Wij hebben ook wel vaak een oogje op gekke niet courante dingen en we hebben echt een heel gezond budget.
Maar goed.... haastige spoed is uiteraard nooit goed, er komt vanzelf iets.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:28

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:33

xdesix schreef:

Wij hebben donderdag een bod gedaan op onderstaand huis, zo spannend! De sluiting van de biedingen was afgelopen vrijdag om 12 uur.

oeee spannend! er was ook een andere bokker geïnteresseerd. Als die dit leest: heb je uiteindelijk ook een bod uitgebracht?

Ik heb nog niks gehoord van de huidige bewoner... Ken ik persoonlijk dus ben zeer benieuwd of zijn bod geaccepteerd wordt..
Laatst bijgewerkt door Trui op 17-01-21 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:35

Cayenne schreef:

Beide aanbouwen zijn van later want in spouw gebouwd. Huis zelf is steens gebouwd. Succes met het buiten houden van het water. De enige optie is een voorzetwand MET ventilatie. Dat zie je ook terug op diverse foto's.

Lijkt in de basis wel o.k. maar gezien mijn ervaringen met dergelijke huizen zou ik toch even goed onderzoeken hoe het met het fundament zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:36

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:53

Vooral dat toilet en de douche/badkamer... :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:10

Ik kijk op mobiel en dacht wat zijn die rare vlekken op het sanitair. Maar dat hoort zo. Bijzonder, zoiets heb ik nog nooit gezien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:12

SusanH schreef:
Ik kijk op mobiel en dacht wat zijn die rare vlekken op het sanitair. Maar dat hoort zo. Bijzonder, zoiets heb ik nog nooit gezien.

Ik had exact hetzelfde _O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:21

Stille meelezer maar moet zeggen dat ik stiekem wel verliefd ben op sanitair met een printje :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:29

Plukje schreef:

Heel veel mensen hebben dat zoekgebied ben ik inmiddels achter hihi.
Dat inschrijven is vaak in het standaard systeem dat is gekoppeld aan Funda.
Sta bij makelaar X ingeschreven en krijg af en toe mails. Maar die makelaar is net de makelaar die het huis wat exact wat we zochten heeft verkocht voor Funda uit. Die hebben ze echt alleen gekoppeld aan een betalende aankoopklant en helemaal niet gemaild.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:32

Leuk project in Zoetermeer!idd dat sanitair :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:36

Die in Zoetermeer is prachtig!
Maar zo jammer dat het enorm duur is om zoiets op te knappen, modern maar met hetzelfde uiterlijk.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:36

wij staan ook op mail lijsten en hebben een (volgensmij zelfs meerdere) aankoop makelaar. Toch moeten we veel leuke huizen nog zelfs via funda vinden. horen eigenlijk amper wat via de mail en van de aankoopmakelaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:00

Dat bloemetjes sanitair is best wel grappig.. alleen dat het ook op de badtegeltjes zit, dan is het vast niet zo oud. En dan is het spontaan minder leuk :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:32

Het huis dat wij gekocht hebben stond niet bij onze aankoopmakelaar te koop, maar binnen een dorp kennen al die makelaars elkaar natuurlijk.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:19

xdesix schreef:

Prachtige plek daar! Hoop voor jullie dat jullie het krijgen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:46

Spannend desix! Echt een locatie met potentie!