Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:59

Winged schreef:
horsii schreef:
Nu niet geboden, daar was de vraagprijs niet naar met alle gebreken en addertjes.

Nou, daar verbaas ik mij ook steeds meer over. Een hoge VP en wat er dan nog allemaal aan moet gebeuren... Of de locatie. Voorbeeldje:
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-42 ... llaan-219/

Hier moet nog zoveel geld achteraan om het naar de normen van nu te krijgen. Zit je zo op 3 ton :=

Afschuwelijk :o ik kan daar echt niet doorheen kijken. Zou alles eruit moeten strippen.

De btw van je zonnepanelen kun je trouwens ook terug vragen. Wij krijgen ze over 2 weken dus ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. De hele meterkast moest aangepast worden voor het aantal panelen dat we willen.. Leuke extra kosten haha.

flooooo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:07

Balen voor jullie Horsi en ook zonde dat je je tijd dan verdoet aan een woning die niet klopt bij de beschrijving maar in deze markt is er vast wel iemand zo gek het wel te bieden.
Dat is wel een groot voordeel van dit huis, bouwtechnisch klopt het gewoon helemaal, dat vind ik ook een hoop waard. Ik val altijd voor die leukere oudere huizen met glas in lood enzo maar daar komt meestal ook een hoop ellende achterweg. Plus dat de fundering van alle huizen hier in het centrum niet goed is, volgens een aantal makelaars is het niet de vraag of je huis gaat verzakken maar wanneer. Jippie. Dat zijn echt ellendige kosten. Wat dat betreft, als ik verstandig kijk, hebben wij meer aan een bouwtechnisch goede woning met wat cosmetisch werk dan aan een enorm klusobject volgens mij. Al valt mijn gevoel altijd voor die enorme kluspanden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:11

Hier worden vandaag foto's van het huis gemaakt. Drie keer bagger :')

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:15

Wij houden ook juist van de extreme klusprojecten waar niemand zijn vingers aan durft te branden. Maar het moet wel financieel interessant zijn. Dus direct na de grote investering van de eerste verbouwingen (+/- 3ton) hebben we het huis laten taxeren en toen was het meteen al 4 ton meer waard. We hebben er op voorhand die goed in geïnvesteerd om uit te zoeken wat zo’n woning maximaal waard kan worden. Er zijn zat huizen die een bepaalde maximale waarde hebben en de waarde dus niet per definitie meegroeit met je investering. Voor de aanschaf van ons huis hebben we al flink wat geld uitgegeven om dit vrij gedetailleerd uit te laten zoeken, met het risico dat we dat geld kwijt zouden zijn als de koop niet door zou gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:31

Winged schreef:
horsii schreef:
Nu niet geboden, daar was de vraagprijs niet naar met alle gebreken en addertjes.

Nou, daar verbaas ik mij ook steeds meer over. Een hoge VP en wat er dan nog allemaal aan moet gebeuren... Of de locatie. Voorbeeldje:
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-42 ... llaan-219/

Hier moet nog zoveel geld achteraan om het naar de normen van nu te krijgen. Zit je zo op 3 ton :=

Mwa valt mij mee. Niet het mooiste huis nee maar zo n drama ook niet. Keuken er uit. Badkamer kan nog een rondje mee. Ik heb dezelfde tegels in de gang beneden als daar in de badkamer.
Mijne is nog kaler geleverd. Maar met nieuwe keuken en doucheruimte gemaakt voor de huurstandaard. Dus basic. Ik zou denk ik met 10000 max klaar zijn. Mogelijk minder als ik een passende keuken goedkoper zou kunnen vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:36

Ik mag toch hopen dat de buren hun kliko's wel elders stallen als je de garage weer in gebruik wil nemen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:48

Hun eigen klikos mag ik hopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:57

Mag ook _O- als de volgende bewoner er ook graag 7 wil. Wat een hoop :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:12

Omg dat huis!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:30

Dat zou ik ook met niet al te hoge investering wel leuk kunnen opknappen hoor. Maar iets zelf doen of laten doen zit wel veel verschil in

Spannend voor iedereen weer alle bezichtigingen voor zowel kopers als verkopers!
Wij hebben vanochtend de makelaar gebeld, hij komt volgende week langs. We zijn echt nog niet klaar met verbouwing, maar we willen alvast een inschatting van de verkoopprijs zodat we beter kunnen zoeken naar een nieuwe woning. Die wordt vanuit overwaarde bekostigd dus hangt heel veel van af.
De makelaar kan ons vast ook vertellen welke klussen we nog wel moeten aanmaken en welke niet meer.
Dan weten we ook een beetje hoe lang we nog bezig zijn. Hebben een heel mooi huis gezien, op papier dan. Maar die is tegen die tijd vast al verkocht...

Hier is het vandaag best mooi weer voor foto's trouwens, ik zal wat zon je kant opsturen {:}
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 31-01-22 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:30

Zonnetje81 schreef:
Heb je dan bij alle 8 ook van: dit is het? Ik heb in de afgelopen jaren een aantal huizen gezien en had bij de meeste toch een: neh gevoel met het idee dat ik mijn huidige huis moest opgeven. Nu dus het juiste huis gevonden maar helaas niet in de juiste woonplaats. Toch maar er voor gegaan je kan niet alles hebben.

Ik bied niet op huizen waar ik geen gevoel bij heb nee. Ik kijk makkelijk door huizen heen en zie al snel mogelijkheden over hoe het zou kunnen worden. De buurt en de omgeving moet me wel liggen. Maar zoals hierboven al werd gezegd: een huis kan je aanpassen, de buurt niet. Wij zitten nu in een oud vies huur appartement dus wij hoeven ook niks op te geven. Maakt het misschien wat makkelijker.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:41

Plukje schreef:
Wij houden ook juist van de extreme klusprojecten waar niemand zijn vingers aan durft te branden. Maar het moet wel financieel interessant zijn. Dus direct na de grote investering van de eerste verbouwingen (+/- 3ton) hebben we het huis laten taxeren en toen was het meteen al 4 ton meer waard. We hebben er op voorhand die goed in geïnvesteerd om uit te zoeken wat zo’n woning maximaal waard kan worden. Er zijn zat huizen die een bepaalde maximale waarde hebben en de waarde dus niet per definitie meegroeit met je investering. Voor de aanschaf van ons huis hebben we al flink wat geld uitgegeven om dit vrij gedetailleerd uit te laten zoeken, met het risico dat we dat geld kwijt zouden zijn als de koop niet door zou gaan.

Wauw dit is inderdaad nogal een gok geweest dan qua kosten vooraf. Knap dat jullie het wel aangedurfd hebben en mooi dat het zo goed uitpakt natuurlijk. Maar de ramptoerist in mij is nu wel heel benieuwd wat voor enorme bende dat moet zijn geweest als je er 3 ton tegenaan moet gooien.
Wij waren pas bij een huis waar de schatting op 2 ton lag (door bouwbegeleider) en dat was compleet dak isoleren, nieuw glas, keuken, 2 badkamers vervangen, overal vloeren vervangen, deels nieuwe rieten kap. Dat vond ik al hels veel werk eigenlijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:57

Voor drie ton zou ik een nieuw huis neerzetten. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:01

ingedebruijn schreef:
Afschuwelijk :o ik kan daar echt niet doorheen kijken. Zou alles eruit moeten strippen.

De btw van je zonnepanelen kun je trouwens ook terug vragen. Wij krijgen ze over 2 weken dus ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. De hele meterkast moest aangepast worden voor het aantal panelen dat we willen.. Leuke extra kosten haha.

Ik kan er dus ook niet doorheen kijken _O-

Ik krijg ook met een week of 3 zonnepanelen, de btw-uitleg krijg ik dan ook.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:04

Floooo dan valt 2ton mij nog mee.
Wij hebben vier jaar geleden gevraagd naar de kosten van nieuwe dakisolatie en nieuwe pannen en dat alleen koste al 35.000 .
Onze buren hebben een offerte gevraagd voor aanbouwen van een slaapkamer beneden en dat zat op €84.000
Zeker nu, is laten verbouwen ook echt heel duur.
En wij doen alles zelf, maar merken ook dat bouwmaterialen nu gewoon ook heel duur zijn.

BTW terugvragen van zonnepanelen is heel makkelijk, hebben wij ook al bij twee huizen gedaan.
Alleen niet vergeten je weer af te melden als energie aanbieder ( als het nog op dezelfde manier gaat) maar dat leggen ze dan vast wel uit.
Wij hebben de panelen ook zelf geplaatst, maar kwamen er via internet ook gewoon uit hoe het moest.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:13

Het viel mij ook niet geheel tegen maar gezien de vraagprijs zouden wij het gefaseerd in jaren moeten doen en dat zag ik bij een slecht geisoleerd huis dan weer niet zo zitten. Dak deels riet vervangen en isoleren kwam op 60.000 uit. Er hoefde maar een deel van de ramen opnieuw dus die viel wel mee. Basis was verder goed dus qua keuken en badkamers is het ook hoe duur je het zelf wil maken. In ieder geval leek 2 ton realistisch te zijn voor dit huis. We wilden hem ondanks de verbouwing wel echt graag maar moeten ook kijken naar waarde. Ik vraag me af of hij ruim een miljoen waard is na verbouwing en zo niet lever je daar dus op in.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:14

Dit huis waar we nu mee bezig zijn gaat trouwens via online bieden, je kunt je bod aanpassen net als je voorwaarden en zien wat een ander doet. Alleen mensen die bezichtiging gedaan hebben mogen bieden en je hebt een week de tijd. Termijn wordt verlengd als mensen in de laatste minuten bieden. Maar nu hebben we dus tot eind deze week en heeft er nog niemand een bod neergelegd. Ik weet niet wat ik erger vind, de gesloten envelop of dit. :Y)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:24

Maar nou zijn uitbouwen en dak volledig vernieuwen ook wel echt twee van de duurste dingen volgens mij... Ik heb ook een woning gekocht die enorm gedateerd is, maar ik denk dat ik met 60.000 euro verbouwen een heel eind kom :o Moet wel zeggen dat ik keuzes maak zoals badkamer nog een ronde mee laten gaan, boven wel nieuwe plafondplaten maar niet stucen, rechte keuken ipv hoekkeuken, verwarmingen (incl. leidingen) laten voor wat het is, enz.
Ik denk dat ik door middel van een nieuwe keuken, beneden stucen, nieuw toilet, nieuwe vloer en alles schilderen, al een heel ander huis heb straks :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:25

Ik meld me hier ook even om mee te kletsen. Ben zelf niet opzoek, maar wel voor mijn moeder van 78.
Leuke appartementen zijn vaak binnen een week weg en het is zo gokken wat je moet bieden, gaat steeds meer via briefjes met eindbod. Op dit moment moet je al dankbaar zijn dat je mag komen kijk geloof ik.

Zodra ze de sleutels van een nieuw huis heeft komt haar mooie grote vrijstaande huis in de verkoop en dan hoop je natuurlijk dat dat ook zo snel verkocht wordt.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:28

flooooo schreef:
Maar de ramptoerist in mij is nu wel heel benieuwd wat voor enorme bende dat moet zijn geweest als je er 3 ton tegenaan moet gooien.

Het is een erg groot huis, dus alle kosten gaan direct x veel door al het oppervlak. Maar een globaal lijstje:
- Alle kozijnen laten vervangen door (mooie!) kunstofkozijnen (inclusief 3 grote schuifpuien)
- overal tripple glas laten plaatsen
- Muur uitgebroken voor extra schuifpui
- Dragende muur keuken uitgebroken en laten opvangen
- Convectorputten verwijderd en opgevuld
- Alle leidingen vervangen
- Alle elektra vervangen
- Gas en elektra leidingen buiten tot aan de openbare weg vervangen
- Balans ventilatie aangebracht
- Verschillende deuren weggehaald en muur dicht gemaakt
- Duizenden schrootjes verwijderd
- Toilet vergroot
- Spauwmuurisolatie
- Vloerisolatie
- Zoldervloer geisoleerd
- Zonnepanelen aangebracht
- Nieuwe keuken
- Nieuwe badkamer
- Waskamer gemaakt
- Toilet beneden + urinoir
- Los toilet boven
- Leidingwerk voorbereid voor 2e en 3e badkamer
- Nieuwe voordeuren
- Alle cilinders vervangen
- Vloerverwarming aangelegd
- Overal nieuwe vloeren
- Alle binnendeuren scharnieren vervangen en opnieuw afgehangen
- Houtwerk binnen en buiten geschilderd (alleen al 23 binnendeuren)
- Alle muren geschilderd/behangen
- Heel veel achterstallig onderhoud bos gedaan
- Grasmat afgegraven, sproeiinstallatie geïnstalleerd en opnieuw gras gezaaid

Dit is wat ik zo uit mijn mouw schud, maar dat zal vast niet alles zijn. We zijn overigens bij lange na niet klaar. Onze 10-jarenplanning laat nog een investering van 250k zien en dat zullen we ook qua woningwaarde nog wel omhoog gaan dan. Daarna is de rek er wel uit.

Overigens was het echt extreem vervuild door vele dieren die binnen hun behoefte deden. De dekvloeren vielen uit elkaar als je het aanraakte door alle urine. Het was echt een trieste bedoening en zelfs de verkopend makelaar kon diverse ruimtes zelf niet betreden omdat hij niet goed werd van de geur. Tot de dag dat wij de sleutels kregen woonden hier echt gewoon nog mensen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:37

Oh hier komen we ook wel aan de 3 ton denk ik :')

Koop een oude boerderij en weg is je geld _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:53

Bbrrr wat goor!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:56

Heeft iemand een idee wat een uitbouw tegenwoordig ongeveer kost? Van ongeveer 2 bij 6?

Jeetje wat een geld, 3 ton -O-

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:57

opisop_shop schreef:
Bbrrr wat goor!

Wij waren er wel blij mee, want het hield andere gegadigden mooi op afstand :+ . Alles moest toch gestript worden. Ivm asbest in de kitnaden van de ramen moesten zelfs eerst alle kozijnen verwijderd worden voordat de nieuwe geleverd werden. Het heeft dus een paar weken goed door kunnen waaien :D .
Het was echt een immense klus, maar we vinden het wel jammer dat dat eerste intensieve half jaar voorbij is. Het was echt een heel gaf project om op te pakken! Ik zou het zo weer doen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:08

Voor 3 ton een bijna nieuw huis is nog weinig vergeleken met tegenwoordig de bouwprijzen per kuub.