Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:07

Ooooh, Frummels, ik kijk nu al uit naar de 'na' foto's. :D

Ik heb nu geen hal. Die mis ik ook niet, maar een bijkeuken wel héél erg. Dat is omdat de bijkeuken een ideale buffer is tussen paardenzooi en -vuil en het huis. Ideaal om daar meteen een kraan/gootsteen te hebben, opbergkasten, wasmachine, droger, etc. Ik wil ooit een huis met een grote, fijne bijkeuken.

Wie heeft er een kast met (veel) boeken in de woonkamer staan?

Ik had mijn boeken in de roomdivider staan, maar dan kom je er pas achter hoe ontzettend druk en rommelig die boeken bij elkaar zijn. %) Glanzende kaft, matte kaft, dik, dun, groot, klein, oud en nieuw. Allemaal bonte kleuren. Ik vind bibliotheken met oude boeken echt prachtig, maar zulke boeken heb ik niet. Het zijn lees- en studieboeken...

Op kleur sorteren met regenboogeffect vind ik echt vreselijk. Dan nog liever in groepjes met één kleur, maar ook dan is meteen het sorteren op thema/genre/wat dan ook niet meer mogelijk.

Vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. :) Functioneel of stijlvol?

Schemerdier

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:13

Ik sorteer mijn boeken op grootte, en in tweede rang een beetje op kleur voor zover mogelijk. Allemaal boeken van dezelfde grootte vind ik er veel rustiger uitzien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:41

Ik heb 1 plank met dvd's en 2 planken met boeken al komen daar nog meer bijAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:52

_Lorette_ schreef:

Ik heb nu geen hal. Die mis ik ook niet, maar een bijkeuken wel héél erg. Dat is omdat de bijkeuken een ideale buffer is tussen paardenzooi en -vuil en het huis. Ideaal om daar meteen een kraan/gootsteen te hebben, opbergkasten, wasmachine, droger, etc. Ik wil ooit een huis met een grote, fijne bijkeuken.

Ik had mijn boeken in de roomdivider staan, maar dan kom je er pas achter hoe ontzettend druk en rommelig die boeken bij elkaar zijn. %) Glanzende kaft, matte kaft, dik, dun, groot, klein, oud en nieuw. Allemaal bonte kleuren. Ik vind bibliotheken met oude boeken echt prachtig, maar zulke boeken heb ik niet. Het zijn lees- en studieboeken...

Op kleur sorteren met regenboogeffect vind ik echt vreselijk. Dan nog liever in groepjes met één kleur, maar ook dan is meteen het sorteren op thema/genre/wat dan ook niet meer mogelijk.

Vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. :) Functioneel of stijlvol?

Afbeelding
Ja wij, en ik vind het ook te rommelig. Ik zit eraan te denken om de boeken om te draaien. Laatst zag ik dat ergens, dus met de rug naar de muur. Alleen is t dan weer irritant dat je niet kunt zien welk boek wat is :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:19

Oooh een interieurtopic! heerlijk!

Ik vind foto hierboven helemaal niet te rommelig. Gezellig zo die dikke legplanken!

Maar ik zie het allemaal graag wat ruwer en niet te strak... Mijn stijl is een mix van boho, midcentury modern, industrieel en ruw landelijk (niet het zachte rustige landelijk). Maar wij zijn momenteel aan het renoveren, en wonen nu in een sta-caravan. Dus ik kan niet echt meedoen met foto's.

Wel van onze vorige leeftuimte in ons kleine rijhuisje, en in dit genre wil ik ons huidige huis ook renoveren. Ik heb al een set oude hoevedeuren op de kop getikt <3 nu nog balken voor een sierschouw rond de pelletkachel (dat wordt waarschijnlijk een MCZ cute). Foto van onze living in ons vorige huis:
Afbeelding

Zo ziet de zithoek er uit in onze caravan (let niet op die ene verhuisdoos nog daar). Het is een heel ouderwetse budgetvriendelijke caravan, maar we hebben er zonder al te veel aanpassingen toch nog iets van kunnen maken vind ik, het is ook maar een tijdelijke woonst tot het huis af is natuurlijk. Dus budget kon beter ergens anders naartoe dan naar de caravan :+ Ik heb enkel een stuk sofa uitgebroken zodat de witteladekast er kon staan. Anders was er gigantisch veel zetel die we niet nodig hebben, en te weinig opbergmogelijkheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarschijnlijk was het wel al opgevallen, maar voor mij zijn planten in het interieur een must :P

Oh Frummels, spannend! Wij zitten ook in de afbreekfase :D aannemer gaat volgende maand dan ook starten. Living ziet er nu zo uit:

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:35

Boeken achterstevoren zetten zou het esthetische probleem grotendeels oplossen, maar het voelt zo fout...

@Ilsey, leuk zo'n eigen stijl. De planten vielen me meteen op. En ook bij jou kan het nu alleen maar mooier worden. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:38

Gekke optie mss, maar de boeken kaften en op de rug de titel en auteur schrijven?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:02

Ik wou juist hetzelfde zeggen, kaften in bijvoorbeeld beige of bruin. En ofwel de titel en auteur erop schrijven ofwel stickers maken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:07

Vrees dat ik ze dan toch maar gewoon laat staan... :o Het is echt een prima oplossing, maar het lijkt me geen leuke klus en met mijn gebrek aan handigheid in kaften ben ik bang dat het eindresultaat niet wordt zoals ik me dat had voorgesteld. Dan maar accepteren dat het een kleurrijke bende is. :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:14

Afbeelding

Had hem net gepost maar volgens mij had die niet gepakt. Hier staan Ze met de kaft naar achteren

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:00

En als je hen nu eens met de kaft naar boven richt? Dus je ziet de onderkant van het boek, wat er ongeveer zo uit ziet als de voorkant, als ze met de kaft naar achter staan. Maar dan kan je wel makkelijk de kaft nog lezen? Weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel. Maar vind er geen foto van en heb hier geen boekenkast bij de hand om het even zelf te doen en een foto te nemen :+ Al zal dat niet lukken als de legplanken niet voldoende diep zijn voor de grotere formaat boeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:01

Ilsey schreef:
En als je hen nu eens met de kaft naar boven richt? Dus je ziet de onderkant van het boek, wat er ongeveer zo uit ziet als de voorkant, als ze met de kaft naar achter staan. Maar dan kan je wel makkelijk de kaft nog lezen? Weet niet of het duidelijk is wat ik bedoel. Maar vind er geen foto van en heb hier geen boekenkast bij de hand om het even zelf te doen en een foto te nemen :+ Al zal dat niet lukken als de legplanken niet voldoende diep zijn voor de grotere formaat boeken...

Ik snap je, maar ik heb veel paperbacks staan dus dat wordt m niet :P

Hoe langer ik naar mn boekenkast kijk, hoe minder storend ik t toch eigenlijk vind :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:05

Ik snap 'm ook! Lukt denk ik alleen als de boeken goed aangedrukt worden.

Joolien, bij jou vind ik het helemaal niet storend. Bij mij wel. Misschien omdat ik een vrij neutraal kleurschema heb (weinig kleur) en de boeken niet op een dikke, stoere plank staan. Daardoor vallen ze op in negatieve zin.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:29

Ik word helemaal kriebelig/lichtelijk hysterisch van open boekenkasten :+ vind het zo vreselijk rommelig staan! := maar dat zal mijn zogenaamde ocd wel zijn, haha. Ik kan sowieso niet tegen rommelig en prullen etc. in huis.
Die met de rug naar achteren kan ik nog wel verdragen, dat ga ik ook eens proberen maar dan inderdaad liggend met de rug omhoog! Goed idee.. of kaften vind ik ook een goede optie!

Ilsey: leuk gedaan die stacaravan! Ben heel benieuwd hoe het bij jullie wordt :) leuk om te volgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:35

Boeken zijn ook lastig. Ik heb ze in een Billy boekenkast in het kantoortje, gewoonweg omdat er in de woonkamer geen ruimte is. Maar uiteindelijk wil ik wel een mooie grote woonkamer. :+:

Hier wordt ik steeds blijer met mijn botanisch huisje. Stukje bij beetje kom ik er wel. :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zoek alleen nog steeds een mooie oplossing voor het konijnenhok van opa konijn. Overdag/als er iemand thuis is hupst hij overal in het appartement rond maar anders zit ie in zijn hok.

Echter, nu broerlief er niet meer is en hijzelf ook al 11 is, wil ik ook geen dure oplossing meer hebben. Want hierna komen er geen Nijntjes meer zolang ik op een flat woon. Lastig...

Joolien schreef:
_Lorette_ schreef:

[ [url=m/udFral.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja wij, en ik vind het ook te rommelig. Ik zit eraan te denken om de boeken om te draaien. Laatst zag ik dat ergens, dus met de rug naar de muur. Alleen is t dan weer irritant dat je niet kunt zien welk boek wat is :')

Prachtig zo!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:47

Is het konijn zindelijk? Anders gewoon een ren en dan als je thuis bent inklappen. Plasbak erin, hooiruif, en een matje om op te liggen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:48

Gelukkig zindelijk inderdaad, maar wel altijd trouw in zijn hok. Ook eten en drinken doet hij pertinent altijd daar. :=

Ik ga eens kijken of ik hem toch kan overtuigen om het ook buiten zijn hok te laten doen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:07

Ik heb een open boekenkast van 2,30 m breed en 2,30 m hoog. Hij staat vol met boeken, accessoires en zooi van de jongens (8 en 10 jaar). Ik vind het nu na 7 jaar een foeilelijk ding en wil hem het liefst zo de deur uit doen. Maar wat zet ik er voor terug? Daar ben ik nog niet over uit. Dus blijft hij nog maar even staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:13

Als je nieuwe brede latten aan de voorkant zet en deze verft/beitst en dan 2 barndeuren er voor heb je voor het oog al een heel andere kast.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:24

Bedoel je mij Dubbeldun? Gaat ‘m niet worden. Ik wil een superlang dressoir. Als de jongens eens leren hun zooi weer mee naar boven te nemen, ga ik weer eens snuffelen op Pinterest.
Foto van mijn kast zet ik hier niet op. Heb ik al eens gedaan en kreeg een PBtje met tips en adviezen dat de goudvissen in een veelste kleine kom zitten en dat de persoon in kwestie mij wel even zou helpen. -O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:50

Nou ja, zeg :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:56

Zonder de foto te hebben zien - bij vissen in een kom krijg ik ook kromme vingers gezien het dierenwelzijn. ;)
Dan moet je er nu natuurlijk ook niet over beginnen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:38

Alle boeken kaften... :brr: :oo
Alsof ik al mijn huisgenoten een plastic zak over het hoofd trek. >;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:59

Wat een gezellige caravan kwam er voorbij! En planten? Nee, niet gezien op de foto :D Hier ook overal planten in huis, vind ik zó gezellig staan.

Een open kast met boeken vind ik vreselijk. Scheelt misschien dat wij geen lezers zijn en daarom ook geen boeken hebben :D Onze schoolboeken staan in de werkkamer in kast Billy, dit zijn er gelukkig niet zo heel veel. Stripboeken zijn na de verhuizing in de doos blijven zitten en die staat nu lekker opgeruimd op de vliering haha.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:36

magda_90 schreef:
Gelukkig zindelijk inderdaad, maar wel altijd trouw in zijn hok. Ook eten en drinken doet hij pertinent altijd daar. :=

Ik ga eens kijken of ik hem toch kan overtuigen om het ook buiten zijn hok te laten doen.

Een ren om het hok zetten als je er niet bent, heeft die en wat meer ruimte en als je zijn voerbakje daar zet kan die wennen? Die van mij hebben geen hok meer en waren het er nooit mee eens dus hoefde ze ook nergens aan te wennen haha