Ik heb nu geen hal. Die mis ik ook niet, maar een bijkeuken wel héél erg. Dat is omdat de bijkeuken een ideale buffer is tussen paardenzooi en -vuil en het huis. Ideaal om daar meteen een kraan/gootsteen te hebben, opbergkasten, wasmachine, droger, etc. Ik wil ooit een huis met een grote, fijne bijkeuken.
Wie heeft er een kast met (veel) boeken in de woonkamer staan?
Ik had mijn boeken in de roomdivider staan, maar dan kom je er pas achter hoe ontzettend druk en rommelig die boeken bij elkaar zijn.
Glanzende kaft, matte kaft, dik, dun, groot, klein, oud en nieuw. Allemaal bonte kleuren. Ik vind bibliotheken met oude boeken echt prachtig, maar zulke boeken heb ik niet. Het zijn lees- en studieboeken... Op kleur sorteren met regenboogeffect vind ik echt vreselijk. Dan nog liever in groepjes met één kleur, maar ook dan is meteen het sorteren op thema/genre/wat dan ook niet meer mogelijk.
Vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Functioneel of stijlvol?

nu nog balken voor een sierschouw rond de pelletkachel (dat wordt waarschijnlijk een MCZ cute). Foto van onze living in ons vorige huis:
Ik heb enkel een stuk sofa uitgebroken zodat de witteladekast er kon staan. Anders was er gigantisch veel zetel die we niet nodig hebben, en te weinig opbergmogelijkheid.

Het is echt een prima oplossing, maar het lijkt me geen leuke klus en met mijn gebrek aan handigheid in kaften ben ik bang dat het eindresultaat niet wordt zoals ik me dat had voorgesteld. Dan maar accepteren dat het een kleurrijke bende is. 
maar dat zal mijn zogenaamde ocd wel zijn, haha. Ik kan sowieso niet tegen rommelig en prullen etc. in huis.