Leerzaam topic
Onderbieden, bouwrapporten...
Jotoma schreef:Welkom forumster, wat vervelend dat je relatie voorbij is. En wat een spannende tijd waar je nu in rolt. Heb je online al eens een berekening gedaan? Persoonlijk vond ik het online bij de hypotheker goed. Die zat bij zowel ons als anderen vrij dichtbij de waarheid en geeft geloof ik ook een aardige indruk van de maandlasten.
Irritant dat je net boven de huurgrens zit zeg. Hopelijk kan je een leuke koopwoning vinden!
Alleen online bij de hypotheker, maar overal staat dan dat het bter is persoonlijk advies in te winnen, dus hou nog een slag om de arm. Zal even meer sites aflopen!
Sonja_vR schreef:Als je online een aantal calculators invult(hypotheker, rabo, abn, etc) dan krijg je wel een goed beeld van wat je kunt lenen.
Zou dan ook gelijk eens een calculator invullen die berekend welke maandlasten er bij een X bedrag horen.
Verder idd rot van je relatie forumster, hopelijk snel weer alles op de rit

Wij hebben trouwens indertijd bij twee banken, een tussenpersoon orienterende gesprekken gehad , hypotheker zijn we geweest toen we begonnen met zoeken maar die vonden we nogal duur. De tussenpersoon die we uiteindelijk gekozen hebben was ook duurder dan direct bij de bank maar wel heel goede service en minder duur dan de hypotheker.
Ik zal indd meer calculatoren proberen. En zsm ergens om persoonlijk advies vragen.
Bedankt voor de tips en de lieve woorden.
Ik zou morgen dus om 11u bij een huis kijken. Heb vandaag contact opgenomen met de makelaar wat ze doen ivm de ijzel (Groningen). De makelaar wil het gewoon laten staan, maar toeval treft dat er nog 3 bezichtingen zijn, dus ik hoef me niet schuldig te voelen tegenover de verkoper. Dan heeft diegene niet voor niks gepoetst, als ik besluit niet te durven. Deze drukte komt doordat het net kerst is geweest en de verkoper ma& di ziek was, dus alles is wat opgeschoven. Een bezichtiging is een tweede bezichtiging, dus serieuze interesse.
Wat zouden jullie doen, dit weer trotseren (80km) voor het bezichtigen van een huis?