Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:09

Jes schreef:
Daantjuh hou je de muren in de kleur die ze al zijn? (Of begrijp ik het verkeerd en is de bovenste foto niet het huis zelf?)

Ik zou persoonlijk proberen niet teveel verschillende kleuren in een ruimte te nemen (mintgroen en petrol blauw lijken mij wat heftig samen)

Die paars grijze muur wordt licht grijs. Aan de eetkamer gedeelte komt een petrol blauw muurtje. Die zie je niet vanaf de bank.

Die bovenste foto is van het huis nu. ( met de inrichting van de vorige bewoners dus )

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:59

Marietje35, in de laatste aflevering van 'stellen verbouwen ons huis' hadden ze een relatief kleine slaapkamer omgetoverd tot duizend-en-één-nacht kamer. Vond m goed gelukt! Bij jouw verhaal denk ik gelijk aan lichte, rustige kleuren: wit/pastel/taupe/grijs. Eventueel combineren met lichte houttinten? En een kleine collage met lijstjes vlak tegen de muur? Een slaapkamer in tinten van het strand (blauw/grijs/zand/wit) vind ik ook heel mooi. Wat voor bed staat erin? En wat voor vloer?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:07

Ik lees altijd gezellig mee voor tips en leuke ideeen en heb poosje terug al wat foto's geplaatst van mijn huis. Maar wilde even een sfeerplaatje met jullie delen. Ik weet het.. ben veelste vroeg, maar vind het altijd zo gezellig staan :D

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:48

Kerstkaartplaatje! <3

_classic

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:37

Onze ene muur in de woonkamer wordt waarschijnlijk definitie van histor, een soort legerkleur maar dan iets lichter :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:09

Marietje35 schreef:
Ik lees hier al een poosje zo nu en dan mee, maar ik wil dan nu eindelijk mijn appartement gaan opknappen.
Ik wil graag beginnen met de slaapkamer. Deze is vrij klein, 8 a 10 m2. Er is nu 1 muur (achter het bed) bordeaux, maar dat is echt spuuglelijk. Ik zou die muur best weer een kleurtje willen geven, maar welke??
Doordat de kamer zo klein is, moet het wel een kleur zijn die het optisch doet vergroten. Hebben jullie nog tips? (misschien wel geen kleur, alles wit en dan iets moois aan de muur?)

Ik heb een slaapkamer van 2,5 x 3 meter. Ook klein dus. Ik heb alles wit, muren, rolgordijn en ooit de meubels ook (nu nog donkerhout) en dan 1 muur mosterdgeel. Een mooie warme tint vind ik die het niet propperig maakt. Zeker met een lichtblauw/wit gestreept dekbed overtrek geeft het een warm en rustig geheel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:25

Marietje35 schreef:
Ik lees hier al een poosje zo nu en dan mee, maar ik wil dan nu eindelijk mijn appartement gaan opknappen.
Ik wil graag beginnen met de slaapkamer. Deze is vrij klein, 8 a 10 m2. Er is nu 1 muur (achter het bed) bordeaux, maar dat is echt spuuglelijk. Ik zou die muur best weer een kleurtje willen geven, maar welke??
Doordat de kamer zo klein is, moet het wel een kleur zijn die het optisch doet vergroten. Hebben jullie nog tips? (misschien wel geen kleur, alles wit en dan iets moois aan de muur?)

Ik heb ook een kleine slaapkamer. Ik heb de muren allemaal wit geverfd, de plafonds ook. Tegen de muur achter het bed heb ik behangpanelen geplaatst om toch kleur in de slaapkamer te krijgen, ik heb geen gordijnen maar gordijnpanelen die in het kozijn zijn geplaatst, dus geen overtollige stof of gordijnroedes die uitsteken, dat doet helaas de radiator al :D.

http://i.imgur.com/R53zfXP.jpg

Mijn slaapkamer. In de blinde hoek links staat nog een commode met daarop een vaas en een zelfgemaakte tekening. De rest van de muur is wit/leeg.

Misschien heb je er wat aan :).

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:08

Erg leuk San87, bedankt voor je tip!

Mooi Jeckyll :j

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:16

Ik ga straks shoppen voor verf voor de slaapkamer. Ik heb in m'n hoofd dat ik geen enkele muur wit wil. :=
Alles in één kleur of twee verschillende kleuren..?

Ik denk iets van lichtgrijs/grijsgroen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:57

Selina schreef:
Wat een super leuk topic! Zag hem ineens staan en aantal bladzijdes teruggelezen. Zag ook een mooie meubelset van Nicje op pagina 474 <3

Mn vriend en ik wonen nu een maand in ons huisje en we missen gewoon sfeer. Vooral de muur waar de tv staat is heel erg wit en kaal. Ben ook totaal niet goed in decoreren, dus weet ook niet hoe ik dat kan oplossen.

Woonkamer:
(Hier komt nog een aquarel schilderij boven de bank en fotolijstjes aan de roze strook)
[ [url=m/QnycSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

De sfeerloze kant:
[ [url=m/PjEWKh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdelijk opgelost door lekker vroeg de kerstboom op te zetten:
[ [url=m/zFyl9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand leuke winkeltjes? Behalve dan de action, xenos enzo. Voor wat accessoires. Of leuke pinterest borden :D

(Sorry voor het binnenvallen :+ )

Beetje een oude maar ik zou hier een vloerkleed neerleggen (hoeft echt niet duur, ik heb een 120x170 kleed met een fake perzische print van Ikea voor 20 euro gehaald). Waar nu de kerstboom staat zou ik een mooie kamerplant neerzetten en dan evt boven de tv nog een schilderij of iets van decoratie, maar met een plant is dat ook weer zonde.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:01

Ik lees hier al een tijdje mee, en las vanalles over trappen en lijmresten. Kijk met schuren en wegbranden alsjeblieft uit, zeker oude lijmsoorten zijn gigantisch ongezond!! Tijdens de verbouwing hier zijn er door het verwijderen van de lijmresten van de trap met een schuurmachine ernstige gezondheidsklachten ontstaan, ondanks het gebruik van een mondkap en goed ventileren.

Prachtige kast zag ik trouwens een paar pagina's terug, die witte! <3
En een heerlijk sfeerplaatje hier boven met alle kerstversiering!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:08

Zouden jullie eens met mij mee willen denken, want ik heb even
geen inspiratie meer nu het einde van onze verbouwing in zicht komt :+

Als de keuken staat kunnen we de houten shutters laten inmeten, maar er zit
gewoon een levertijd op van 3 maanden (!!!), wat ga ik voor die tijd voor ons raam
hangen? Vind het zonde om er voor die paar maanden een boel geld aan kwijt te zijn, jullie tips?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:12

Bij ikea vind je goedkope tijdelijke oplossingen.
Zo zijn er nog wel meer winkels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:15

Bij de Xenos hebben ze van die goedkope rieten rolgordijnen in naturel en bruin. Of anders op MP kijken of iemand iets leuks voor weinig heeft.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:17

Ik zat zelf gewoon even aan raamfolie te denken, want ik wil ook niet zomaar wat gaan bevestigen dat ik straks weer met gaten in de kozijnen zit, alles is eindelijk bijna helemaal netjes :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:21

Raamfolie is alleen overdag leuk om inkijk tegen te gaan. Als je 's avonds het licht binnen aan doet kijk je er dwars doorheen.
Je hebt tegenwoordig ook jalouzieën die je met een haak over het raamkozijn heen hangt; dus geen gaten boren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:29

Inkijk is ook niet echt heel erg, aangezien het de voorkant is, en we aan de
achterkant zitten, en anders worden het vuilniszakken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:33

Heel charmant :D Neem dan vitrage met ductape :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:41

BloemBloem schreef:
Zouden jullie eens met mij mee willen denken, want ik heb even
geen inspiratie meer nu het einde van onze verbouwing in zicht komt :+

Als de keuken staat kunnen we de houten shutters laten inmeten, maar er zit
gewoon een levertijd op van 3 maanden (!!!), wat ga ik voor die tijd voor ons raam
hangen? Vind het zonde om er voor die paar maanden een boel geld aan kwijt te zijn, jullie tips?

Voor zo kort zou ik er gewoon een lap stof voor hangen. Overdag kun je hem aan de kant vouwen en 's avonds netjes voor het raam. Zonde om er echt geld aan uit te geven voor zo'n korte tijd of je raam te beplakken met folie

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:42

DubbelDun schreef:
Heel charmant :D Neem dan vitrage met ductape :)

Ja dat is het ook niet, maar weet je wat echte houten shutters kosten ;) :P, dan
zou je voor the time being ook genoegen nemen met een vuilniszak! Al is een lap stof inderdaad ook een idee, hahahhaa :D Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:43

[naam] schreef:
Mag ik me bij jullie aansluiten?

Over een tijdje gaan we in het huis van de oma van mijn vriend. Zij is onlangs overleden en wij gaan in haar huis zodra ons huis verkocht is.

Een hoekwoning uit de jaren 60 met 30 jaar achterstallig onderhoud...

We zijn er (grotendeels) al uit wbt verbouwing en inrichting

Ik heb onlangs dit berichtje gepost. Kan ik me aansluiten?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:47

Natuurlijk kan je aansluiten, waarom niet :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:51

Nice.

Bij jou is het rap gegaan Bloem! Benieuwd naar het eindresultaat!

Vond nog 2 foto's van hoe het er nu uit ziet. Of eigenlijk niet uitziet....

Voorkant van het huis. Het huis op zich is niet heel groot maar wel een fijne grote tuin. Breed langs het huis en diep naar achteren.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tuin nu....
Afbeelding
Tuin 3 jaar terug...
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:00

We zijn er nog niet he Vonneke :+ Deze week zijn wel de stucadoor en tegelzetter klaar, dan kan
de schilder aan de gang met gronden, het sauswerk laat nog even op zich wachten omdat het stucwerk nog niet overal helemaal droog is :) Schilder heeft denk ik ook nog wel 2-3 weken werk :x, daarna moeten er 8 nieuwe deuren gehangen worden, de vloer moet er nog in, de lijsten en plinten moeten overal nog geplakt en afgelakt worden, de keuken moet nog gezet worden, en dan is het wachten op de meubels.

Maaarrrrr het schiet op O:) :D

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:03

vonneke schreef:
Nice.

Bij jou is het rap gegaan Bloem! Benieuwd naar het eindresultaat!

Vond nog 2 foto's van hoe het er nu uit ziet. Of eigenlijk niet uitziet....

Voorkant van het huis. Het huis op zich is niet heel groot maar wel een fijne grote tuin. Breed langs het huis en diep naar achteren.
[ [url=m/w7khsj.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JSgzdc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8hXvcB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tuin nu....
[ [url=m/TKXKjq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tuin 3 jaar terug...
[ [url=m/zpQBCx.png]Afbeelding[/url] ]

Is dit in Veldhoven? Komt me bekend voor :)