Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:Ik heb ook een dwerg vlinderstruik in de voortuin. Bij de kweker gekocht en daarna hetzelfde jaar nog bloemen.
Bedankt voor de complimenten
@ letitzia: bij zomerbloeiers maakt de kwaliteit veel verschil, deze komen van een teler die onder de formule Huyskweker teelt en die groeien echt mega, groot verschil met een plantje van de Groenrijk bv.
Wel af en toe idd uitgebloeide bloemen verwijderen voor nog meer bloemen en groei, en wekelijks voeding erbij.
Voor je regenton zou een goede zomerbloeier wel helpen, maar dan zit je in de winter weer met een kaal stuk. Zou je niet voor een grote vaste plant gaan, die ca. 1 meter hoog wordt en misschien ook groen blijft in de winter? Ik heb bv die bamboe en Japanse esdoorn in mijn tuin staan voor de kliko’s, de bamboe is het hele jaar groen en hoog. De esdoorn verliest wel blad maar loopt in februari al terug uit dus die doet zijn werk ook goed.
BeFunny schreef:Als je een postzegel tuintje hebt kun je een kleintje kopen. Je hebt ook van die boompjes. Er zit aardig wat verschil en het hoeft dus niks te verdringen. Wat jij zegt eenzijdige voeding dat klopt daarvoor moet je dus zorgen voor diversiteit. En dat geldt eigenlijk voor alle planten wel.
Het is dus nogal een hoop onzin.
noviceh schreef:Wie kan mij vertellen welk plantje (onkruid?) dit is? Heeft wat weg van een kleine varen met gele bloempjes die lijken op boterbloemen, groeit tussen het gras.
[ [url=m/BIPoBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gevonden! In het boekje van de postcodeloterijHet is zilverschoon