[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:36

Jeetje Mjetterd wat stom, verheug je je op de overdracht en dan dit.
Wat een gedoe allemaal, denk je het rond te hebben komt er nog van alles tussen.

Mijn kijkers van vandaag vonden het huis te klein en te bewerkelijk. Ze waren wel helemaal weg van de plek, maar ja dat is dus even niet genoeg. Ik hoop dat de kijkers van maandag wel enthousiast zijn.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:14

Nou, ik hoop toch zeker niet dat wij daar boetes om krijgen.
We zijn al aan het kijken of we iemand hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.
Dit moet toch niet kunnen?
Zit je bij de notaris, krijg je dat even te horen.
Echt, ik kon wel janken.

Als de verkopers akkoord gingen konden we wel een contract tekenen en dat we de sleutel wel kregen.
Maar dat wouden de verkopers niet :(

belle_boef

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:30

He wat ontzettend balen Mjetterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:31

Mjetterd, wat ontzettend *piep*! :(:)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:27

iemand nog belang om een mooie pvc vloer te kopen? :D :D
ik dacht 30 x 60 tegels
zit nog helemaal nieuw in dozen,
50 m2 grijs leisteen, met een grote emmer met lijm.
makkelijk zelf te leggen,
van gerflor een echte kwaliteits vloer!
wij hadden dit eerst gekocht voor ons vorige huis maar zoals sommige in dit topic weten hebben wij een andere huis gekocht en wij willen hier toch plavuizen.
deze vloer mag voor een zacht prijsje weg als je het vergelijkt met wat wij betaald hebben :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:54

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je bericht kreeg van de makelaar of ze akkorrd gingen met een bod?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:08

Binnen een dag, bij ons was er ook wel haast bij ivm nieuwe hypotheek regels. :)
Jij al een tijdje aan het wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:46

Mij belde hij dezelfde middag met een tegenbod en de volgende dag dat we koopcontract konden opstellen. Maar ook bij ons was er haast met die veiling en scheiding.

Mijn flatje die ik heb verkocht hadden we ook maar 1 dag onderhandeld, s'ochtends een bod en 's middags akkoord :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:50

Vanaf dinsdag al. Makelaar moest het bod bij de bank neerleggen omdat het eem semi gedwongen verkoop is. De bank moet het bod accepteren. Maar ik merk dat ik een beetje ongeduldig wordt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:26

Even snel bijgelezen.

Mayflower, van harte gefeliciteerd! Wat een prachthuis hebben jullie gekocht. Ik ben jaloers!

Mjetterd, wat ontzettend balen zeg! Hoe nu verder?

Hier zijn we al een paar dagen bezig met allerlei dingen in en rondom het appartement. Aanstaande dinsdag komen de styliste en de fotograaf van onze nieuwe makelaar. Dan staat ie hopelijk eind volgende week weer op Funda. Allemaal last minute, want we willen weer mee doen met de Open huizen route. In Hilversum staan ontzettend veel appartementen te koop, en ik gok dat onze doelgroep (starters) het juist wel relaxt vinden om op zaterdag gewoon bij een aantal appartementen rond te neuzen. We gaan drastisch zakken met prijs, en zijn in die prijscategorie een van de weinigen in het centrum en met een extra slaapkamer, dus we hopen echt op kijkers. Uiteraard komen die ook wel op afspraak als ze geinteresseerd zijn, maar wie weet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:38

Mjetterd schreef:
Liselot schreef:
Pfffff, het is gigantisch stressen hier: [HTT] Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

iemand tips en/of suggesties?

Jeej, met verbazing je verhaal gelezen -O-.
Wat raar van de makelaar, helaas kan ik er verder niet echt iets nuttigs over zeggen.

Ik zou inderdaad net als iemand adviseert, vereniging eigen huis benaderen. En eventueel DAS rechtbijstand benaderen? Die vergoeden dit volgens mij wel direct. En dit is een zaak die je makkelijk kan winnen, dus de juridische kosten worden dan vaak toegewezen aan de verliezer. Ik zou hier zeker werk van maken.
En absoluut die aangetekende brief sturen!!! Echt doen! Met zo'n brief kan je voor jezelf in elk geval de schade goed beperken. Ze hebben dan in elk geval geen poot meer om op te staan. bankgarantie kan je dan ook verhalen op de verkoper. Jij kan hier niks aan doen immers.
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen!

Ons huis stond te koop met 1.000 meter grond. Bij de omschrijving stond dat er meer grond bij te kopen was. Daar wees een vriendin me op, anders was ik nooit gaan kijken! De verkoper zei later, dat ze getwijfeld hadden om te vragen om de tekst aan te passen en het aantal meters grond uit te laten breiden. Hadden ze zeker moeten doen. Een boel mensen zijn aan dit huis voorbij gegaan. Grond los was hier ook animo zat voor, maar ook hier moest eerst het huis en daarna eventueel de grond. De koper van het huis mocht als eerste beslissen of ie de grond wel of niet wilde. En natuurlijk wilden wij het wel! :D

Sonja: Laat je niet gekmaken! Ze doen dit omdat ze om jullie geven. ;) Maar wel raar dat ze het niet tegen jullie samen zeggen. Mss weten ze al dat je dit niet waardeert van ze. :+ Dus gewoon zeggen dat ze even afstand moeten nemen en als ze er echt verstand van hebben 1 meevragen. Een objectieve blik is altijd handig als je tot over je oren verliefd bent. Ja toch?

Mayflower: Gefeliciteerd! Leuk huis. Krijg je de trampoline er ook bij?

Symbeami: Wouw! 't Is dat ik al voorzien ben, maar <3 Waarom wil je daar nou weg?

Mjetterd: Da's toch een fout van de bank? Ik heb dat ook 1x meegemaakt, men had vergeten door te geven dat het ging passeren, dus het was niet eens een fout van de bank en toen telefonisch alles alsnog kunnen regelen. Overdracht kon toen gelukkig gewoon doorgaan in goed overleg met de notaris.

Ralph: Foto?? Wij moeten nog op tegels uit voor ons te bouwen huis...

Hier hebben we vorige week een woonunit geplaatst. Wat valt zo iets tegen! Brrr, gelukkig staat ie nu en is ie aardig schoon weer. Nu nog gas licht en water en wat zon graag... Dan kunnen we zsm overhuizen en kan de grote slag beginnen. Liander laat zich van zijn beste kant zien: Not! Die heb ik vrijdag gebeld, wanneer de opdracht uitgaat naar hun aannemer om de meters te verplaatsen. 'Ja we wachten op een grondonderzoek. Uw gemeente werkt niet mee.' Dat is voor mij natuurlijk geen nieuws... 'Die heb ik, zal ik die mailen?' 'Ow ik zie dat ik die al heb sinds 8 februari... ' 'Waar wacht u dan nu nog op?' 'Weet ik eigenlijk ook niet.' %) 8)7 Ik heb laten weten dat ik nog heel even wacht en dan zelf ga graven... Dan laten ze de meters nog maar even staan en slopen ze de rest van het huis maar!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:05

Vanmorgen weer kijkers gehad, nog geen bericht gehad van de makelaar. Bij de vorige 2 kijkers was het meteen duidelijk dat het niets ging worden en kregen we meteen bericht daar van.
Nu horen we niets, dat maakt het wel extra spannend.

Waarom we hier weg willen? Er zijn een half jaar geleden ongeveer hier wat dingen gebeurd waardoor wij thuis niet meer tot rust kwamen en ook het gevoel hadden niet meer vrij over ons eigen terrein te kunnen bewegen. Inmiddels is het rustig, maar nu hebben we een heel leuk vrijstaand huisje gevonden wat ook op een hele mooie plek staat. Dus als we dat kunnen kopen, dan doen we dat. Als dat niet lukt omdat we of ons eigen huis niet verkocht krijgen of dat andere huis eerder door anderen gekocht wordt, dan halen we ons huis uit de verkoop en moderniseren het en blijven dan lekker zitten.
Maar ik denk dat de kans behoorlijk vergroot is nu dat we het wel verkopen. We zullen zien, we moeten niets. Maar ik ben best behoorlijk verliefd op het huis dat we gevonden hebben waar we evt. naar toe zouden willen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:07

Idefix. Als je j enieuw bij Das rechtsbijstand meld doen ze volgens mij de eerste 3 maanden niet. Tenminste dat begreep ik uit hun voorwaarden. Maar dat kan ik verkeerd geïnterpreteerd hebben.

Spannend Symbeami.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:10

Als je een nieuwe rechtsbijstand verzekering neemt dan mag je inderdaad niets hebben lopen of binnen 3 maanden iets hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:15

idefix4 schreef:
Sonja: Laat je niet gekmaken! Ze doen dit omdat ze om jullie geven. ;) Maar wel raar dat ze het niet tegen jullie samen zeggen. Mss weten ze al dat je dit niet waardeert van ze. :+ Dus gewoon zeggen dat ze even afstand moeten nemen en als ze er echt verstand van hebben 1 meevragen. Een objectieve blik is altijd handig als je tot over je oren verliefd bent. Ja toch?

Hier hebben we vorige week een woonunit geplaatst. Wat valt zo iets tegen! Brrr, gelukkig staat ie nu en is ie aardig schoon weer. Nu nog gas licht en water en wat zon graag... Dan kunnen we zsm overhuizen en kan de grote slag beginnen. Liander laat zich van zijn beste kant zien: Not! Die heb ik vrijdag gebeld, wanneer de opdracht uitgaat naar hun aannemer om de meters te verplaatsen. 'Ja we wachten op een grondonderzoek. Uw gemeente werkt niet mee.' Dat is voor mij natuurlijk geen nieuws... 'Die heb ik, zal ik die mailen?' 'Ow ik zie dat ik die al heb sinds 8 februari... ' 'Waar wacht u dan nu nog op?' 'Weet ik eigenlijk ook niet.' %) 8)7 Ik heb laten weten dat ik nog heel even wacht en dan zelf ga graven... Dan laten ze de meters nog maar even staan en slopen ze de rest van het huis maar!

is ook zo Idefix,
snap het stukje zorgen maken en zo wel, maar het was vooral de manier waarop wat bij mij even verkeerd schoot... ook het stukje met hem voor de zaken gaan zitten(wat er allemaal bij komt kijken, een huis kopen etc ) maar dat ik daar dus niet bij hoef/mag zijn...
kreeg een beetje het idee alsof ik zoonlief, als een lammetje naar de slachtbank wilde leiden oid... klinkt wel dramatisch ;)
feit is , we zijn 35 en 32 jaar , het is niet dat we twee bakvisjes zijn die nog nat achter de oren zijn zeg maar.
vriend is superkritisch, pluist alles tot in detail uit wat er allemaal bij komt kijken... heeft een aantal excel bestanden op de laptop waar je u tegen zegt, alle details rondom al het financiele gebeuren etc staat er op,
vriendlief is constructietekenaar en project engineer, die doet niet anders dan gebouwen en constructies tekenen, door laten rekenen en projecten ook leiden op locatie , meewerken in het bouwen van constructies die variëren van een kastje om een kleinere motor heen, tot complete gebouwen .

probeer het ook gewoon los te laten trouwens, ik weet waar het vandaan komt, dat het gewoon een stukje ouderlijke bescherming etc is , maar ook zij zullen moeten beseffen dat we inmiddels gewoon volwassen zijn en daar zelf ook allemaal serieus mee bezig zijn en niet zomaar ergens in springen.

hopelijk gaan ze bij jullie het gaspedaal vinden en kun je dalijk lekker aan de slag joh

edit: ik kan idd wel heel erg enthousiast reageren, maar hallo, ADHD, verder ben ik ook gruwelijk nuchter en realistisch, en wil overal het fijne van weten , ik ben dus ook iemand die op de buik door de kruipruimte zal kruipen om bepaalde zaken uit te zoeken zeg maar
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 25-03-13 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:18

symbeami...geen nieuws is goed nieuws??
je zou denken dat het geen pertinente nee is in ieder geval ...
maar ik doe fingers crossed voor jullie...je zit niet op de schopstoel, maar als je toch je droomhuisje zou kunnen krijgen zou het natuurlijk helemaal gaaf zijn.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:25

Ik begrijp je frustratie Sonja. Het is goed bedoeld, maar ietsje minder mag ook wel :)

Makelaar belde net met wederom kijkers, die komen morgen. Nog geen reactie op vanmorgen, ze had hem ook nog niet gesproken, dus als ze hem sprak dan zou ze er naar vragen.
Raar hoor, zo komt er niets, zo heb je elke dag kijkers. Het is dat het moet, maar echt prettig vind ik het niet dat ik elke keer alle katten buiten moet gooien, de spullen van de hond op moet pakken en een uurtje moet wegwezen..... geeft ook een hoop onrust.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:38

hopelijk niet al te veel kijkers meer en heel snel goeie kopers dan maar ;)

Sym, ik ben ook iemand die het vrij snel benauwd krijgt van de dingen die mijn schoonouders nu doen , mijn eigen ouders kennen me door en door, die zullen ook wel hun zorgen en dingetjes uitspreken, maar heul anders dan mijn vriends ouders zeg maar ;)
inmiddels zijn we afgelopen week daar ook weer langs geweest, dan is het ook al weer anders, er word het 1 en ander besproken en hun zien dan ook wel in dat wij serieus zijn en niet zomaar wat doen... dat scheelt weer.
maar goed, van het weekend nog wat info bij mijn ouders in gewonnen, die wonen namelijk in exact zo een huis als wij vanmiddag gaan bekijken (jaren 50 tweekapper) en het tweede huis wat we gaan bekijken is een jaren 60 tweekapper
, vergelijkbaar met jaren 50 bouw alleen iets beter kwa materiaal vaak (jaren 50 , toen mocht het niets kosten he ;) )
ook over bepaalde constructie zaken , hoe het bij hen zat en zit met de kozijnen en ramen )hardhout, maar niet al te best, komt kunststof in, de buren hebben ook inmiddels kunststof) etc.
das wel weer handig, ik heb er zelf ook jaren gewoond in dat huis, dus weet een aantal zaken waar we extra op moeten letten :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:13

Het is ook maar net wat voor eisen je zelf aan een huis stelt. Ons huis is niet geschikt voor mensen die van luxe en comfort houden. Er zit wel overal dubbel glas in. Je kunt er best nog heel wat mooiers van maken, maar dan moet je behoorlijk aan het werk. Dit huis is vooral vanwege de plek en de mogelijkheid om paarden bij huis te hebben interessant óf voor iemand die er van houdt aan auto's te sleutelen. Mooie grote garage, zit krachtstroom in, heeft ooit een brug in gezeten. Verder is ons huis aan de kleine kant, maar prima als je met z'n tweeën bent.
Het huis dat wij op het oog hebben zitten wel kunststof kozijnen in, centrale verwarming en een open haard. Maar de indeling van dat huis is wat onpraktisch en vooral de bovenverdieping zouden andere mensen nog wel eens op af kunnen knappen, maar boeit ons vrij weinig. Wij gaan daar ook vooral vanwege de plek voor. Daar zit een rieten kap op die moet ook vervangen worden. Verder hoeft daar niet zoveel aan te gebeuren, maar buiten moet het wel geschikt voor paarden gemaakt worden in ons geval.
Dus wij hebben kopers nodig die of niet teveel eisen aan het huis stellen, of genoeg budget hebben om het op te knappen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

Symbeami, iik denk dat wij kwa eisen best overeen komen met jullie ;)
we willen wel dubbel glas enzo, maar een wat minder praktische bovenverdieping, ja boeiend, we komen daar om te slapen, dat doe je met je ogen dicht ;)
zolang alles met functioneel is en we wel voldoende buitenruimte hebben voor een goeie moestuin en de hond vind ik het al gauw best :P

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:19

Dan weet ik wel een prima plekje voor jullie :D :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:32

Hahaha Mirjam, andere kant van het land voor Sonja. :D En ik heb mijn droomhuis al gevonden ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:12

dusch..... nou het eerste huis zou interessant kunnen zijn, maar daar is iemand die morgen komt kijken en die heeft voorrang ivm al huren bij de verkopende woonstichting.
tweede huis...dat is er 1 in de categorie, omdraaien , rennen en niet meer omkijken...griebus := daar moet zo ontzettend veel aan gebeuren dat het niet grappig meer is in de zin van kosten aanschaf+ kosten opknappen = meer dan het huis ooit waard gaat zijn en echt aanspreken doet het ook niet, dus dan houd het op natuurlijk :+ ook iets met de wind waait door de pannen en de kozijnen ;)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:16

Hier blijft het niet opschieten.... Nu weer een leuk huis gezien maar helaas een agrarische bestemming erop. heeft er iemand hier ervaring met kopen of verkopen van een huis met agrarische bestemming? En ook het omzetten naar woonbestemming?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:26

Volgens mij heeft ralphdtw daar ervaring mee.....met die agrarische bestemming.

Och jee Sonja, de wind waait door de pannen en de kozijnen?? waha, dan moet er wel erg veel aan gebeuren.
Maar laat je niet ontmoedigen doordat iemand anders voorrang heeft, misschien vinden zij het huis niet geweldig.

Ik weet nog steeds niets van de bezichtiging van vandaag, maar ik denk dat mijn vriend het wel gehoord heeft en verwacht er niet teveel meer van want als het positief nieuws was dan had hij mij vast wel gebeld.