Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Ik zit bij een wat groter bedrijf welke me adviseert. Zeer tevreden over.
Ik denk ook niet dat ik mijn gehele hypotheek af ga losse. Denk dat ik er mooi een 25k oid op ga laten staan.
Suzanne F. schreef:PSvanLot schreef:Ik zit bij een wat groter bedrijf welke me adviseert. Zeer tevreden over.
Ik denk ook niet dat ik mijn gehele hypotheek af ga losse. Denk dat ik er mooi een 25k oid op ga laten staan.
Wat is daarvan het voordeel dan?
Levert je geen belastingvoordeel meer op en het kost je alleen maar geld.
Suzanne F. schreef:Als dat erdoor komt zal je over je eigen vermogen in je huis belasting moeten gaan betalen inderdaad. Dus dan jouw WOZ waarde - je 25.000 hypotheek. Maar je weet ook het percentage niet dus wie weet is het wel gunstiger om dan ook die laatste 25.000 af te lossen. Ben benieuwd of het er sowieso doorkomt.
denice schreef:Ik geloof nooit dat ze miljoenen mensen in armoede gaan laten leven hoor, dus ik maak me over al deze dingen nog echt geen zorgen.
VanHuisUit schreef:Die gedachte maakte mij jaren terug ook depri purny. Door stelselmatig te werken aan lastenverlichting, dus dat je per maand op alles op je vast lasten zo weinig mogelijk hoeft te betalen, kon ik op een gegeven moment parttime werken.
Maar dat was ook niet van vandaag op morgen zeg maar![]()
Nu vind ik mijn werk eigenlijk zo leuk dat ik nog niet stop terwijl het wel zou kunnen
purny schreef:VanHuisUit schreef:Die gedachte maakte mij jaren terug ook depri purny. Door stelselmatig te werken aan lastenverlichting, dus dat je per maand op alles op je vast lasten zo weinig mogelijk hoeft te betalen, kon ik op een gegeven moment parttime werken.
Maar dat was ook niet van vandaag op morgen zeg maar![]()
Nu vind ik mijn werk eigenlijk zo leuk dat ik nog niet stop terwijl het wel zou kunnen
Ik ben wel van plan om een gesprek met de bank aan te gaan om te kijken of bijvoorbeeld beleggen iets voor mij is.
En dat dan in combinatie met eerder stoppen met werken of minder gaan werken.