Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:11

Dat is lastig je wil het liefst alles. Maar binnen zie je de buitenkant niet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:12

Huis kun je veranderen, locatie niet. Ook wel een belangrijke om te onthouden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:16

Je moet altijd wel concessies doen en als de buitenkant niet zo aantrekkelijk is dan natuurlijk niet zo'n erge.
Zet je er een wisteria tegenaan. :D

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:37

flooooo schreef:
Wij hebben het huis bezichtigd, probleem is een beetje dat het van buiten echt niet charmant is, jaren 90 bouw. Het is echter wel heel groot, 210 m2. En het heeft ook zeker potentie als je uitgaat dat hij rond de vraagprijs weggaat. Man twijfelt een beetje, het is wel een van de straten die we graag willen en met eigen parkeerplek wat wij belangrijk vinden maar hij vind het huis niet heel charmant. Ik op zich ook niet maar ons budget is niet oneindig, dit valt er ruim in, goede straat en staat van het huis en hooguit wat moderniseren naar smaak dus dat biedt wel veel mogelijkheden in ons toch al beperkte zoektocht. Lastige keuze.

Nou dan wist ik het wel 8-)
Buitenkant eventueel te verven? Geeft vaak al een heel ander gezicht

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:46

Van die overdrachtsbelasting moet de overheid ook wel binnen lopen denk ik.
Belachelijk dat ze zichzelf verrijken met de verkoop van huizen. Net als bij erfenissen, ook zo belachelijk. En op vermogen ook. Slaat eigenlijk helemaal nergens op.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:24

Ben ik met jullie eens hoor, het is van buiten niet mooi maar je zit er toch voornamelijk in. Plus dat ik ook denk je zult wel moeten, we kunnen nou eenmaal geen 1.5 miljoen uitgeven helaas. Dus en mooi van buiten en bouwtechnisch goed en binnen budget en goede locatie en eigen parkeerplaats lijkt mij niet helemaal realistisch als je onder de 8 ton wil blijven. Zeker niet hier waar de huizen hard gaan en wij eigenlijk maar 6 straten hebben waar we heen willen verhuizen waarbij er bij 2 amper eigen parkeerplekken zijn, is in het centrum. Ik snap prima dat mijn man dat met ons budget een enorme afknapper vind maar dat is wonen in het centrum. En met oudere huizen is eigenlijk altijd wel wat, dit is wel solide onder architectuur gebouwd. Maar mooi is anders. :Y) We hebben nog een week voor het bieden gelukkig en als er iemand mega overheen gaat doen we niet mee want dat vinden we het ook niet waard.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:43

Als je maar in zes straten wilt wonen, zijn er überhaupt wel woningen die aan al je wensen voldoen in die zes straten? Ter overweging :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:16

Ik wilde het zelfde vragen. Staan er in die zes straten wel huizen die aan alle eisen voldoen, te koop of niet te koop? Als daar het antwoord nee op is hebben jullie hoe dan ook een probleem.dan is er domweg niet te vinden wat jullie zoeken.

Er zijn twee opties, of vast blijven houden aan alle eisen en het risico lopen dat jullie nooit iets zullen kunnen vinden en alleen maar gefrustreerd raken omdat jullie het niet kunnen vinden, Of eens kritisch kijken naar het eisenpakket.

Uiterlijk van een huis is maar uiterlijk. Daarmee woon je net zo fijn alleen met een minder "leuk" plaatje voor de buren en je bezoek. Mijn huis is de meest lelijke saaie standaard jaren 90 rijtjes woning waarvan er met dit uiterlijk heel veel zijn gebouwd. Met lelijk metalen voorkant stuk in een bleke lelijke kleur. En het boeit me niks. Ik kon het betalen, ik woon fijn en heb de ruimte. Meer heb ik niet nodig.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:50

Ik vind de uitstraling van een huis juist wel belangrijk. Het is toch eerste dat je ziet als je thuiskomt, en een leuk aangezicht geeft toch meer dat echte 'thuis'-gevoel. Maar dat is ook maar persoonlijk, natuurlijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:01

xSwanHeart schreef:
Ik vind de uitstraling van een huis juist wel belangrijk. Het is toch eerste dat je ziet als je thuiskomt, en een leuk aangezicht geeft toch meer dat echte 'thuis'-gevoel. Maar dat is ook maar persoonlijk, natuurlijk.

Dit heb ik inderdaad ook. Ik wilde een huis wat er van buiten al gezellig en knus uit ziet, maar daarentegen waren wij wat flexibeler in de locatie en het oppervlakte.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:28

Winged schreef:
Ik heb ook ontzettend gerekend voordat ik stappen ging zetten. Komende maand nog even een paar flinke uitgaven (traprenovatie én zonnepanelen). Maar met die uitgave kom ik nog wel uit boven mijn 15.000 buffer. Daarna gaat het sparen maar weer beginnen _O- (iemand enig idee wat ik zoal kan verwachten met mijn belastingteruggave? :+)

Ongeveer een derde van de kosten. Wij hebben het al terug gevraagd. Had geen zin om te wachten op de jaaraangifte.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:01

Hier net een bod ingediend op een woning.
Niet veel overboden, maar eens zien, verwacht er niet veel van

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:53

Wie niet waagt wie niet wint avelien

Wij gaan volgende week ook bij een woning kijken waar we niet veel kunnen overbieden, maar 27000.
Maar proberen het gewoon.
Ook al regelmatig op 60 a 70000 overboden en dan werden we het ook niet.
Dus proberen het gewoon.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:57

xSwanHeart schreef:

Nu we er eenmaal wonen word ik zeker wel blij als ik aan kom rijden. Ik zie dan wat we allemaal al verbouwd hebben, wat we in de tuin hebben gedaan en ik heb echt een ‘thuis’ gevoel. In deze tijd is het gewoon niet realistisch om 110% van al onze eisen/wensen aan te vinken, dus dit was een compromis. Volgens mij hebben we het best getroffen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:03

Als het goed voelt, dan is het het juiste compromis geweest, toch? :)
Wij hebben een compromis gesloten op woonoppervlakte en dat was voor ons het juiste. Ligt er net aan waar je de meeste waarde aan hecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:04

Avelienvd schreef:
Hier net een bod ingediend op een woning.
Niet veel overboden, maar eens zien, verwacht er niet veel van

Spannend!! Je weet maar nooit.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:24

Hier staat sinds vanavond ons huis op funda! Zo spannend! Echt heel benieuwd hoe het gaat lopen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:21

Ik zeg altijd: als je twijfelt niet doen.

Ons laatste bod was ook afgewezen. Nu 8 huizen gehad. Vandaag staan er 2 bezichtigingen op de planning.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:40

Heb je dan bij alle 8 ook van: dit is het? Ik heb in de afgelopen jaren een aantal huizen gezien en had bij de meeste toch een: neh gevoel met het idee dat ik mijn huidige huis moest opgeven. Nu dus het juiste huis gevonden maar helaas niet in de juiste woonplaats. Toch maar er voor gegaan je kan niet alles hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:14

ingedebruijn schreef:
Winged schreef:
Ik heb ook ontzettend gerekend voordat ik stappen ging zetten. Komende maand nog even een paar flinke uitgaven (traprenovatie én zonnepanelen). Maar met die uitgave kom ik nog wel uit boven mijn 15.000 buffer. Daarna gaat het sparen maar weer beginnen _O- (iemand enig idee wat ik zoal kan verwachten met mijn belastingteruggave? :+)

Ongeveer een derde van de kosten. Wij hebben het al terug gevraagd. Had geen zin om te wachten op de jaaraangifte.

Ah, check. De financieel adviseur regelt het dit jaar voor mij. Dus da's wel mooi meegenomen.

Over huis-uiterlijk-locatie: Het meeste zit je in huis of - indien van toepassing - in de tuin. Dat de buitenkant aan de voorkant dan niet alles is wat je volledig wilt: Is dat de grootste eis die je hebt? Als het huis verder aan alle eisen voldoet.

Ik heb ook huizen bekeken waarvan ik op de foto dacht 'dat is hem' en dan kom je binnen en dan wil je eigenlijk direct omdraaien.

Hier afgelopen weekend de kozijnen en deuren in de gang geschilderd. Van 50 tinten grijs naar strak wit. Ziet er heel anders uit en ik ben er zo blij mee. Zijn echt allerlei klusjes 'ach, als ik er eenmaal woon kan dat wel een keer.' en dan ben je er toch een tijd mee kwijt _O-

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:52

Dat is ook het lastige hoor, de combi van een budget en eisen. We hoeven niet perse meteen te verhuizen want we hebben een huis waar we prima zitten maar willen graag wat meer ruimte want we groeien hier redelijk uit. Ikzelf vind het uiterlijk van een huis niet zo belangrijk maar mijn man wel. In dit geval is het ook wat zoeken naar een praktische indeling, daar zouden we ook wat willen veranderen. Maar alsnog is het een heel ruim en bouwtechnisch goed huis, dat is veel waard. We gaan eerst maar eens kijken wat anderen eventueel bieden hiervoor.

Plukje ik denk ook dat wij het liefst inleveren op uitstraling hoor, ik vind woonoppervlakte e.d. toch wel echt belangrijk. En inderdaad de markt is zo overspannen dat alle eisen niet realistisch zijn. Iemand vroeg ook of er huizen staan die aan alles voldoen, ja hoor. Er stond er pas nog 1, centrum met eigen parkeerplaats, prachtig huis en dito tuin maar vp 1.2, verkocht voor 1.5. Dat kunnen wij helaas niet betalen. Zelfde als een grote boerderij hier vlakbij voor 900.000 te koop maar nog 2 ton werk in en 50.000 overboden. En dan was de locatie eigenlijk ook niet top tegenover een vrachtwagen stalling waar ze van 5 in de ochtend tot 10 in de avond in en uit rijden.
Ik vind locatie we echt belangrijk, je hebt hier hele stukken vlakbij een spoor of snelweg zitten en dat is mij bij bezichtigingen onder het mom we zien wel echt mega tegengevallen. Dikke no go voor ons dus. Vandaar dat er zo weinig overblijft. Zoveel huizen van ongeveer 180 m2 of groter met fatsoenlijke tuin staan er gewoon niet in deze stad. (Meppel)

Jeetje horssii bij jullie schiet het ook niet op he? Balen!

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:10

Neverland, 2 bezichtigingen op 1 dag! Dat is spannend! Ook echt 2 huizen die kanshebbers zijn?

Ik vind zelf het uiterlijk en uitstraling van een huis wel belangrijk, daarom zijn we destijds ook wel voor dit huis gevallen. We konden ook een groter huis kopen, maar dit sprak ons meer aan. En nu is het van binnen ook mooi. Het loopt echt storm. Sinds gisteravond online en de makelaar wordt echt plat gebeld :') donderdag en vrijdag bezichtigingen! Ik ben zo benieuwd!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:32

Flo, ja het is echt moeilijk. En het is toch veel geld dus ik snap dat je niet op alles wilt inleveren.

Hier vlot het ook niet nee.
Vorige week nog wel een bezichtiging gehad maar daar hadden ze niets over de fundering etc neergezet. Jr liep gewoon bergopwaarts.
Ook was het perceel veel kleiner als aangegeven. Over gaten en scheuren in muren en plafonds.
Op foto zag het er goed uit haha.
Nu niet geboden, daar was de vraagprijs niet naar met alle gebreken en addertjes.

Ben benieuwd donderdag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:43

horsii schreef:
Nu niet geboden, daar was de vraagprijs niet naar met alle gebreken en addertjes.

Nou, daar verbaas ik mij ook steeds meer over. Een hoge VP en wat er dan nog allemaal aan moet gebeuren... Of de locatie. Voorbeeldje:
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-42 ... llaan-219/

Hier moet nog zoveel geld achteraan om het naar de normen van nu te krijgen. Zit je zo op 3 ton :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:58

Winged, maar een kant en klare woning voor 3ton ga je waarschijnlijk weer lastiger tussen komen e.d.
Althans dat was hier wel het geval. Ik ben met mijn klushuis echt niet voordeliger uit, maar ik kon er wel makkelijker aan komen (en voordeel is dat je het gelijk naar eigen smaak kunt maken ;) )