Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flooooo schreef:Wij hebben het huis bezichtigd, probleem is een beetje dat het van buiten echt niet charmant is, jaren 90 bouw. Het is echter wel heel groot, 210 m2. En het heeft ook zeker potentie als je uitgaat dat hij rond de vraagprijs weggaat. Man twijfelt een beetje, het is wel een van de straten die we graag willen en met eigen parkeerplek wat wij belangrijk vinden maar hij vind het huis niet heel charmant. Ik op zich ook niet maar ons budget is niet oneindig, dit valt er ruim in, goede straat en staat van het huis en hooguit wat moderniseren naar smaak dus dat biedt wel veel mogelijkheden in ons toch al beperkte zoektocht. Lastige keuze.
xSwanHeart schreef:Ik vind de uitstraling van een huis juist wel belangrijk. Het is toch eerste dat je ziet als je thuiskomt, en een leuk aangezicht geeft toch meer dat echte 'thuis'-gevoel. Maar dat is ook maar persoonlijk, natuurlijk.
Winged schreef:Ik heb ook ontzettend gerekend voordat ik stappen ging zetten. Komende maand nog even een paar flinke uitgaven (traprenovatie én zonnepanelen). Maar met die uitgave kom ik nog wel uit boven mijn 15.000 buffer. Daarna gaat het sparen maar weer beginnen(iemand enig idee wat ik zoal kan verwachten met mijn belastingteruggave?
)
xSwanHeart schreef:Ik vind de uitstraling van een huis juist wel belangrijk. Het is toch eerste dat je ziet als je thuiskomt, en een leuk aangezicht geeft toch meer dat echte 'thuis'-gevoel. Maar dat is ook maar persoonlijk, natuurlijk.
ingedebruijn schreef:Winged schreef:Ik heb ook ontzettend gerekend voordat ik stappen ging zetten. Komende maand nog even een paar flinke uitgaven (traprenovatie én zonnepanelen). Maar met die uitgave kom ik nog wel uit boven mijn 15.000 buffer. Daarna gaat het sparen maar weer beginnen(iemand enig idee wat ik zoal kan verwachten met mijn belastingteruggave?
)
Ongeveer een derde van de kosten. Wij hebben het al terug gevraagd. Had geen zin om te wachten op de jaaraangifte.
horsii schreef:Nu niet geboden, daar was de vraagprijs niet naar met alle gebreken en addertjes.