Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:35

Wat een prijzen joh! :$ Waar vind je dit??

Oke, dieffenbachia heb ik ook al eens weten te vermoorden :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:04

Dieffenbachias zijn hier de enige planten die jaren blijven leven :D ik vermoord nog eerder een graslelie, die zijn echt niet voor mij gemaakt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:08

Zo grappig om te lezen hoe iedereen met verschillende planten wel of niet kan omgaan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:04

Graslelies zijn echt het makkelijkst van het makkelijkste. Hoe krijg je die dood? Ik was hem zat en heb hem buitengezet en zelfs die leeft nog. Nou met die vorst hangt hij nu wel plat maar oké.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:05

Suzanne F. schreef:
Graslelies zijn echt het makkelijkst van het makkelijkste. Hoe krijg je die dood? Ik was hem zat en heb hem buitengezet en zelfs die leeft nog. Nou met die vorst hangt hij nu wel plat maar oké.

Mijn hond heeft m opgevreten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:07

Janine1990 schreef:

Bij van der Spek in Waddinxveen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:08

Suzanne F. schreef:

Geen idee, maar ik krijg ze ook dood :')

Het lukt mij gewoon niet om ze levend/goed te houden

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:08

Wat een leuke dieffenbachias hierboven, zeker voor die prijzen :))

Bij mij gaan ze helaas ook altijd dood, net zo als graslelies, pilea's, en nog wat andere "beginner" planten :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:14

Mri schreef:
Suzanne F. schreef:

Geen idee, maar ik krijg ze ook dood :')

Het lukt mij gewoon niet om ze levend/goed te houden

Ja geen idee, ik denk voornamelijk dat ik ze teveel water geef terwijl ik over het algemeen m'n planten vaker (iets te vaak) dorst laat lijden :D Maar na een paar weken worden de blaadjes geel, de basis (het midden bedoel ik) wordt snotterig en waarschijnlijk heeft m'n kat hem tegen die tijd ook wel ontdekt en is hij al aangeknaagd :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:23

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

Oh maar dan groeien ze gewoon terug.
Tenminste, als de hond ze niet met wortel en al heeft opgevreten.
Ik zet de mijne soms expres bij de cavia's, dan is er boven de grond zo ongeveer niets meer over om vervolgens in no time weer aan te groeien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:32

lor1_1984 schreef:
_San87_ schreef:

Oh maar dan groeien ze gewoon terug.
Tenminste, als de hond ze niet met wortel en al heeft opgevreten.
Ik zet de mijne soms expres bij de cavia's, dan is er boven de grond zo ongeveer niets meer over om vervolgens in no time weer aan te groeien.

Hier was geen redden meer aan, de kluit lag in stukken door t huis :=.

Of wellicht was ie wel te redden, maar ik had er geen zin in.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:13

Mri schreef:
Janine1990 schreef:

Ja die ken ik ook. Prachtig tuincentrum. En nog echt een TUINcentrum. Die heeft vrij recent enorm uitgebreid en sinds dien drukt hij intratuin zevenhuizen compleet uit de markt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:25

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

:')

Ik heb laatst een vetplantje vermoord door te weinig water geven. Vond ik ook wel knap van mezelf :+
Edit: oh, en mijn luchtplantje ook _O-

Ik kan dus gewoon niet overweg met die pannenkoekenplantjes. Die hebben bij mij anderhalf blad en zodra er een nieuwe bijkomt sterft een ander af. Dus ik ga het houden bij sanseveria’s (en thea’s).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 12:32

axel_1997 schreef:
Ja die ken ik ook. Prachtig tuincentrum. En nog echt een TUINcentrum. Die heeft vrij recent enorm uitgebreid en sinds dien drukt hij intratuin zevenhuizen compleet uit de markt.

Ik vind het maar een ongezellig pakhuis, maar ze zijn wel goedkoop, dat is waar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:59

axel_1997 schreef:
Mri schreef:

En spek vers vind ik ook altijd fijn kwa fruit. Moet meteen op, dat wel.

En Sonneveld in Boskoop is ook een aanrader. Die heeft nu 50% korting op Kamerplanten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:12

Wij hebben hier eigenlijk geen andere tuincentra dan een grote Intratuin in Apeldoorn zelf en op zo'n 15-20 km verderop een Tuinland (voor zo ver ik weet..). Tuinland vind ik zelf prettiger, het is er echt nooit druk, zelfs niet met kerst, ruim assortiment, ook aardig nette prijzen en staan soms ook nog best bijzondere exemplaren.

Eerder zat hier in de plaats ook een Groenrijk, maar die is al een aantal jaar weg helaas. Daar ging ik wel het liefst heen ondanks dat het geen groot filiaal was en assortiment was niet bijzonder maar de prijzen erg goed te doen en er hing op de een of andere manier altijd een soort serene sfeer :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:25

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:28

prompter schreef:
Deze zit ook zo'n 18 kilometer bij jou vandaan Karlijn: https://www.debruinemeren.nl/

Oooh die ken ik idd niet, ik kom niet zo vaak in die richting. Maar daar gaan we binnenkort eens een bezoekje aan wagen :j

Edit: ik herinner me nu ook een tuincentrumPJE ergens in... Garderen? Volgens mij? Ik ben er afgelopen zomer met m'n moeder geweest omdat ze daar iets specifieke wilde halen, wat ik me herinner wat idd het tuindeel wel aardig maar kamerplanten 3x niks.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:43

Ik zal ook mijn onkunde opbiechten: Pannenkoekplanten hou ik niet in leven... Dan zie ik bij iedereen de ene stek na de andere opschieten en uitgeplant worden, en bij mij... kasjewijlen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:49

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:58

gonniee schreef:
Ik zal ook mijn onkunde opbiechten: Pannenkoekplanten hou ik niet in leven... Dan zie ik bij iedereen de ene stek na de andere opschieten en uitgeplant worden, en bij mij... kasjewijlen

Hahahaha herkenbaar! Stekkies? Nooit gehad! 2 van de 3 planten doen het dusdanig slecht dat ze tussen de "afstervers" staan (naast 2 stippen begonia's en een philodendron die het erg moeilijk heeft bij mij :') )

Gelukkig doen genoeg andere planten het wel goed :=

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:19

Ik heb het stekken net ontdekt.
Nu een stelling kast vol met stekjes en knolletjes staan. Zo ontzettend leuk om te doen.
Mijn dieffenbachia was ook te lelijk om aan te zien. Dus in stukken geknipt en in mijn kantoor verder opgekweekt. Er komen nu langzaam worteltjes aan.
Mijn monstera geknipt en stekjes gemaakt.
Nu nog de knolletjes van een alocasia macorrhiza en regal shields staan om te proberen.
En een dubia stek
een monstera peru
en een philodendron melanochrysum
en een reeds geworteld stekje van de alocasia platinum.

ik ben werkelijk verzot op de alocasia is alle soorten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:01

Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn baby pannenkoekje leeft nog.

De lepelplant heb ik AED reanimatie gegeven want dat was een slappe sla geworden dus laatste poging gedaan. Uit de pot, wortels uitgespoeld onder de kraan, nieuwe potgrond en kortgeknipt. Laatste kans voor lepel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:01

Ik heb een kneuzen hoekje en een (deels) kansloze vensterbank.
En dan een stekken vensterbank, 2 planten hoekjes en wat planten op de gang (waarvan er een paar nog naar mijn moeder moet)

Dit is de kneuzen club

Afbeelding

De kneuzen club van de vensterbank

Afbeelding

Mijn fijne planten hoekjes

Afbeelding
Afbeelding
En de (grotendeels stekjes) vensterbank

Afbeelding

En de planten van de gang

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:09

Jeetje wat veel planten! Daar kan ik niet tegenop hoor.