Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:52

@Karin1985 waarom vindt je lamrisering zonde van de moeite?[/quote]

Omdat de muur niet geschikt is en je in de toekomst waarschijnlijk toch gaat stucen..
Dus ik zou mezelf de kopzorgen besparen.

Vraag mij af hoeveel muur er naast die lange (die je gaat verven) überhaupt overblijft om echt effect te oogsten.
Dus ik zou het mooi rustig houden.

(daarnaast vind ik lambrisering vaak een cowboy effect geven als het achteraf wordt geplaatst en niet landelijk. Maar dat is smaak en die kan verschillen)

karin1985

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:56

Ik zou in elk geval eerst die lange muur verven. En dan kijken hoe het lijkt.
Je doet al gauw teveel..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:59

maar de muur achter de kachel is wel geschikt :) en de toekomst is nog wel minstens 5 jaar he, dat vind ik wel lang...
het gaat om geverfd he, dus geen hout erop, zoiets:
Afbeelding

Alles moet geverfd worden, nu is het smerig

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:01

Ik was in de veronderstelling dat je de muur achter de kachel geheel groen wou verven.
En de andere muren een lambrisering. Zodoende. Dan heb ik niks gezegd.

Vraag is alleen hoe leuk die lambrisering is als er geen bank tegen aan staat..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:11

Als je de lijn op het kleurverschil niet strak krijgt door de granol kun je er een dun houten latje (in kleur) op vastmaken. Geeft een mooi strak idee en je ziet het nauwelijks.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:31

karin1985 schreef:
Ik was in de veronderstelling dat je de muur achter de kachel geheel groen wou verven.
En de andere muren een lambrisering. Zodoende. Dan heb ik niks gezegd.

Vraag is alleen hoe leuk die lambrisering is als er geen bank tegen aan staat..

Dat was de planning, maar nu twijfel ik (over alles, trouwens haha)

Dun latje is nog wel een idee. Ik ga er nog even over denken.
Bedankt voor alle tips!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:48

Maartje_M schreef:
ja dat kan me niet zo heel veel schelen. We zoeken waarschijnlijk ook een kleur huismerk die er op lijkt :+

Wij hebben early dew gewoon laten mengen van Gamma verf :j is exact die kleur alleen goedkopere verf.

Hier wordt de boel flink gesloopt. Wij zijn momenteel 3 weken op huwelijksreis en als we terugkomen zouden we een badkamer en een slaapkamer moeten hebben. Ik ben benieuwd :+ (we hebben er dus een aannemer ingestopt)

De trap gaat links in de hoek. Die muur gaat daar dicht, en het stukje wat nu achter de trap zit gaat open waardoor de deuropening een soort poort wordt. (Wordt ook hoger uitgehakt). De ruimte achter de muur wordt keuken en wasmachine etc. De ruimte ervoor is de woonkamer .
Meteen rechts was een muur, die is er uit
Afbeelding

Dit was de hal, de muur rechts is er dus uit. Je komt nu direct binnen in de woonkamer :)
Afbeelding

1e etage: Dit wordt een werkkamertje (2,5x2,75) en het raam wordt een deur. Er is daar namelijk een dakterrasje van zo’n 2,30x2,50
Afbeelding

Dit is de grote slaapkamer
Afbeelding

Dit ook
Afbeelding

Dit was de meuk van het slopen beneden :D
Afbeelding

Hier stond de muur van de hal er nog deels in
Afbeelding

Na het slopen van de keuken en de douche (douche en wc zaten in de keuken, zonder deur :+)
Afbeelding

Boven is nog een slaapkamertje 2,50x2,50 en dat wordt de badkamer :)
Ben heel benieuwd hoe het is als we volgende week donderdag terugkomen!
Ze hebben gisteren het trapgat verplaatst en een deur boven verplaatst. Vandaag als het goed is de draagbalken geplaatst bij de keuken/woonkamer en dan kunnen alle leidingen omgelegd worden naar boven toe en stucwerk, vloer leggen, schilderen etc. (En badkamer installeren := )
Ik zal updates plaatsen!

Het is trouwens een oud vissershuisje in Scheveningen. Dit is het uitzicht vanaf de grote slaapkamer. Links zie je de vuurtoren en het strand is wat meer rechts, ongeveer 150 meter lopen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frummels op 04-10-18 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:51

Wat was de keuze om de gang weg te halen? Heb het idee dat veel mensen juist een gang waarderen, ben je dan ook niet bang dat het moeilijker verkoopt?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:53

Amber_anne schreef:
Wat was de keuze om de gang weg te halen? Heb het idee dat veel mensen juist een gang waarderen, ben je dan ook niet bang dat het moeilijker verkoopt?

Het is een heel klein huisje (70m2) en de gang was 1 m breed en 5 m lang. Vond ik zonde van de ruimte :)
Alle huisjes in de straat hebben overigens de gang eruit gehaald. En die gaan voor meer dan 2,5x zoveel weg als waarvoor ik deze gekocht heb. Dus daar maar ik me absoluut geen zorgen over :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:58

Frummels schreef:
Amber_anne schreef:

Het is een heel klein huisje (70m2) en de gang was 1 m breed en 5 m lang. Vond ik zonde van de ruimte :)
Alle huisjes in de straat hebben overigens de gang eruit gehaald. En die gaan voor meer dan 2,5x zoveel weg als waarvoor ik deze gekocht heb. Dus daar maar ik me absoluut geen zorgen over :D

Ooh als de andere huizen ook verkocht worden zou ik mij ook geen zorgen maken haha! Hoe los je het op met een kapstok en de schoenen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:00

Wat een chaos Frummels, maar wel een heel mooi plekje!

Bedankt voor de verf-tip ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:09

Amber: ja ze gingen als warme broodjes. Allemaal binnen een dag weg :=

Kapstok komt er wel gewoon. Misschien onder de trap of gewoon aan de muur links als je binnenkomt, nog even over nadenken :)
Schoenen gaan allemaal boven in de kast! Wij dragen geen schoenen in huis dus die gaan sowieso meteen uit en mee naar boven (wij zijn van die mensen die meteen een joggingbroek aantrekken als we thuis komen van kantoor :)) ) kunnen die schoenen mooi meteen mee omhoog haha.

Maartje: we zijn blij dat we lekker op vakantie zijn en die chaos niet meekrijgen haha. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Meubels zijn wel al besteld en de keuken komt 1 november!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:29

Geen gang went inderdaad snel. Wij hebben dat in ons Spaanse huis ook. Nu dragen wij zelden jassen, maar vesten gaan meteen aan de kapstok in de logeerkamer en schoenen staan in de kast in de slaapkamer. Gewoon meteen
meenemen.

Nu ik erover nadenk: ook in ons appartement in Nederland gaan de schoenen meteen in de kast in de hal, nooit los. Gewoonte:-)

Geweldige locatie daar in Scheveningen, ben erg beniewd hoe het wordt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:35

Maar in Nederland is het in de winter koud :brr:
Dan is een gang toch wel erg prettig.

Maar ik begrijp het wel als iedere vierkante meter meegenomen is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:04

Haha, daar heb je deurstrips en een verwarming voor toch? :D t is niet zo dat er elke 4 minuten iemand in en uit loopt bij ons thuis of dat de voordeur open staat. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:12

In Engeland en Amerika is het heel gewoon óók in die delen van het land waar regelmatig sneeuwstormen zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:17

DubbelDun schreef:
In Engeland en Amerika is het heel gewoon óók in die delen van het land waar regelmatig sneeuwstormen zijn :D

Halve sneeuwstorm in je woonkamer wanneer de deur open gaat :')
Een hal is volgens mij sowieso heel Europees :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:19

DubbelDun schreef:

Haha ja dat klopt!
Ach beetje tocht gaat niemand dood van toch :p (behalve hamsters en vogeltjes, maar die hebben we niet haha)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:43

Ben heel erg benieuwd hoe het er uit ziet als het af is frummels

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:47

Joolien schreef:
Winged schreef:
Gaaf zeg dat vaasje!

(Ik kruip na vakantie ook wee ronder mijn meeleessteen vandaan)

Hier heb ik inmiddels een 'bijzettafelissue'. Ik vind mijn woonkamer te klein voor een salontafel en mijn tafeltjes beginnen af te slijten. Zo staat het momenteel. Suggesties?
[ [url=m/LSSZYo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KQsuVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind een salontafel wel passen hoor. Zou dan voor een ovale gaan bijv. Ik zal eens kijken voor leuke ideeën.

Ons interieur is nooit af, maar de wandkast is er eindelijk! Zelf gemaakt. Het hout is normaal bouwmarkt hout, bewerkt met olie. (Met een spons aangebracht)

[ [url=m/udFral.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSfIGR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de hele wand. Ben nog steeds zo gelukkig met onze kleurkeuze. Het is petrol maar dat pakt niet op de foto's :P
[ [url=m/mipP7P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe hebben jullie de planken blind weggewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:02

frummels wat leuk dat jullie aan de slag zijn. zon geweldige locatie ook!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:04

Maartje_M schreef:
Misschien kan hier iemand me helpen. We zijn in februari al verhuisd maar hebben nog niks aan de woonkamer gedaan omdat mijn man en ik het niet eens kunnen worden over de details. Nu heeft hij gezegd: doe maar wat jij wil, ik vind alles goed ( *\o/* ) dus ben ik aan het plannen geslagen. Maar.... Ik wil heel graag een soort lambrisering verven, maar wij hebben grof granol. En dat vervangen zit voorlopig nog niet in de planning -O- Is het uberhäupt mogelijk daar een mooie lijn op te maken en hoe dan?

Ik heb de antwoorden dacht ik allemaal gelezen, maar kwam deze tip niet tegen of heb erover heen gelezen :o
Maar is het geen idee om de muur deels te schilderen als lambrisering en dan een lat of plank op de afscheiding te zetten ?
Zo zie je dan niet dat de lijn niet recht is, want dat krijg je met een grove structuur niet voor elkaar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:16

Mirim was wel genoemd maar toch bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:27

Hannanas schreef:
Joolien schreef:

Ik vind een salontafel wel passen hoor. Zou dan voor een ovale gaan bijv. Ik zal eens kijken voor leuke ideeën.

Ons interieur is nooit af, maar de wandkast is er eindelijk! Zelf gemaakt. Het hout is normaal bouwmarkt hout, bewerkt met olie. (Met een spons aangebracht)

[ [url=m/udFral.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSfIGR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de hele wand. Ben nog steeds zo gelukkig met onze kleurkeuze. Het is petrol maar dat pakt niet op de foto's :P
[ [url=m/mipP7P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe hebben jullie de planken blind weggewerkt?

Vraag me dat eind vd week nog eens. Mijn vriend heeft dat zelf ontworpen maar die is er nu niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:06

Frummels, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en wat een leuke buurt om te wonen.