Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:17

Ondanks dat ik eigenlijk ook niet van vloerbedekking hou, ben ik wel blij met hoe onze trap er nu uitziet.Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:23

Oh dat is zeker netjes!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:24

Dat vind ik ook nog wel mooi!
Als de trap onder de vloerbedekking er lelijk uitziet doe ik er ook maar donkergrijze vloerbedekking op.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:25

En dat gewoon bij de kwantum vandaan

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:26

Zo ziet mijn trap er ook uit, maar dan met lelijk bruine vloerbedekking... ik doe hier inspiratie op, want het gaat er echt een keer af. Maar eerst is de hal aan de beurt...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:31

Alabastine, cola, schuren, krabben, Ontzettend Heftig Schoonmaakspul van Hubbies Werk...allemaal al geprobeerd op de trap := :')
Anyhow...het wordt tijd voor het laatste redmiddel dan: een brander :+

Tapijt wil ik liever niet i.v.m. de katten en Upstairs Traprenovatie...weet je hoe DÚÚR dat is?? :oo

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:41

maai_ke schreef:
Ik vind early dew ook een mooie zachte kleur voor de muur en dat combineert ook met veel kleuren goed!

Early dew vind ik ook een prachtige kleur! Ben alleen bang dat accessoires in die kleur weer moeilijker te vinden is..

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:57

Wij hebben greenblue van Farrow and Ball, net iets andere tint dan Early Dew. Vind beide kleuren heel mooi combineren met hout, pasteltinten, grijs of wit.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:59

Afbeelding
Ik ben voor heel groen gegaan (kleur vakantie van de Gamma). Het is als olijf, maar dan net wat tintjes lichter.
Ik heb een heel hoog plafond en heel veel licht, ik vind het heel mooi geworden! Qua accessoires kan wit prima, ook dat groen dat zo hip is en houtkleuren.

(Ik ben net verhuisd, dus de tv moet nog, net als wat meer accessoires en gezelligheid ;-) )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:40

Hallo iedereen.

Ik heb een huis gekocht.
Hier zit een lichte vloer in.

Zelf heb ik een donkere bank.
Nu twijfel ik heel erg over het vloerkleed.
Ik heb er 1 op het oog. Maar ik ben bang dat het te flets wordt.

Huis:

Afbeelding

Bank:
Afbeelding

Kleed:
Afbeelding

Ik heb wel warmere accessoires
Zoals een wollen poef ( kleur denk ik munt groen )

Witte en gekleurde kussens op de bank.
Witte wollen deken.
Schapen vacht
Grote brocante klok
Rieten lampjes

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:56

Ik weet niet of het kleed mooi bij de bank vind staan. Beiden zijn met wit gemêleerd. Ik denk dat die combi een beetje flauw/flets wordt. Ik zou zelf kiezen voor een vloerkleed met een stevige, warme kleur. Maar ik hou niet zo van pasteltinten.

Ga je toch voor de combi zorg dan inderdaad voor warme accessoires (mintgroen is niet warm bv). Warme tinten zijn afgeleid van rood.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:09

Ir111 schreef:
Ik weet niet of het kleed mooi bij de bank vind staan. Beiden zijn met wit gemêleerd. Ik denk dat die combi een beetje flauw/flets wordt. Ik zou zelf kiezen voor een vloerkleed met een stevige, warme kleur. Maar ik hou niet zo van pasteltinten.

Ga je toch voor de combi zorg dan inderdaad voor warme accessoires (mintgroen is niet warm bv). Warme tinten zijn afgeleid van rood.

Hahaha. De kleur niet, materiaal (wol) weer wel.

Bedankt voor je input.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:11

Mijn gordijnen worden trouwens petrol blauw ( fluweel) worden wel veel koele tinten dan. Moet dan echt zorgen voor veel warme accessoires

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:13

Kan prima hoor, mooie combi denk ik, incl alle accessoires

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:19

Ik meld me hier ook even.. Althans.. Ik spiek mee.. :D Mijn vriend en ik gaan samen wonen in maart/april.. Vast wat ideeën op doen :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:49

Daantjuh hou je de muren in de kleur die ze al zijn? (Of begrijp ik het verkeerd en is de bovenste foto niet het huis zelf?)

Ik zou persoonlijk proberen niet teveel verschillende kleuren in een ruimte te nemen (mintgroen en petrol blauw lijken mij wat heftig samen)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:28

Ik heb ook eigenlijk alles heel koel en licht van kleur. Heb een lichtgrijze bank, een grijze vloer, witte meubels en ook grijze gordijnen. Aangevuld met groen, mintgroen etc en het kleed. Vind het heel fijn, rustig en licht van kleur. Ben blij dat ik hier destijd voor gekozen heb. Ik zelf zou niet zo snel warme tinten gebruiken, dat trekt mij niet.
Afbeelding

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:42

daantjuhhh, ik heb dit vloerkleed vorige week binnen gekregen en het is niet zo "gekleurd" als op de fotos. Het is een stuk minder blauw/ grijs zeg maar. Ik zou een ander kleed kiezen, mijn smaak hoor haha.
Misschien hoogpolig zoals op plaatje bij de bank? Of zon soort gehaakte (zuiver)?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:38

Sodera schreef:
[img]m/CbU93k.jpg[img]
Ik ben voor heel groen gegaan (kleur vakantie van de Gamma). Het is als olijf, maar dan net wat tintjes lichter.
Ik heb een heel hoog plafond en heel veel licht, ik vind het heel mooi geworden! Qua accessoires kan wit prima, ook dat groen dat zo hip is en houtkleuren.

(Ik ben net verhuisd, dus de tv moet nog, net als wat meer accessoires en gezelligheid ;-) )

Mooi meid! Hoe staat het ervoor met je lange gordijnen?

Rena100 schreef:
Ik heb ook eigenlijk alles heel koel en licht van kleur. Heb een lichtgrijze bank, een grijze vloer, witte meubels en ook grijze gordijnen. Aangevuld met groen, mintgroen etc en het kleed. Vind het heel fijn, rustig en licht van kleur. Ben blij dat ik hier destijd voor gekozen heb. Ik zelf zou niet zo snel warme tinten gebruiken, dat trekt mij niet.
[img]m/3uNltv.jpg[img]

Ziet er mooi uit! Gave vloer ook :)
Hier ook altijd met koele kleuren in woonkamer gewerkt, gewoon ook makkelijker te combineren en rustiger.
Laatste verfbeurt toch voor een warme tint gegaan, en vind het in de winter wel fijn, maar toch niet echt mijn ding. In slaapkamers is dan weer een ander verhaal :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:43

Sodera schreef:
[ [url=m/CbU93k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind ik nu een prachtige kleur groen! Ga ik onthouden. Ik heb nu al een jaar of tien mijn keuken in een kleur die op early dew lijkt (trendsetter *\o/* ) maar die is me toch wat te blauw. Keuken kan wel weer een verfbeurt gebruiken dus even moed verzamelen en dan een vakantiekleurtje er op.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:47

Ik lees hier al een poosje zo nu en dan mee, maar ik wil dan nu eindelijk mijn appartement gaan opknappen.
Ik wil graag beginnen met de slaapkamer. Deze is vrij klein, 8 a 10 m2. Er is nu 1 muur (achter het bed) bordeaux, maar dat is echt spuuglelijk. Ik zou die muur best weer een kleurtje willen geven, maar welke??
Doordat de kamer zo klein is, moet het wel een kleur zijn die het optisch doet vergroten. Hebben jullie nog tips? (misschien wel geen kleur, alles wit en dan iets moois aan de muur?)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:49

Ik meld me hier ook maar even... lees al een tijdje mee :)

@marietje: een lichte kleur met een paar strepen in de breedte in een bijpassende (ton-sur-ton) kleur maken de muur breder.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:50

Hmmm, de muur is wel breed (meter of 4) het gaat juist om de lengte van de kamer, die is net iets meer dan 2 meter (bed kan je net achterlangs lopen) Alleen die kan je dus juist niet in het geheel verven, aan 1 kant zit het raam en andere kant de deur, dus dat breekt beide de muur al op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:56

Dan zou ik het gewoon een lichte kleur geven en iets leuks op hangen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:58

Daar neig ik eigenlijk ook wel naartoe. :o Temeer omdat ik eigenlijk geen idee heb welke kleur erop te smeren. Iets aan de muur wissel je wel makkelijk. Gordijnen wil ik sowieso antraciet of zwart.