Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:10

Ik had nog een pak melk, lege flessen ingeleverd en alleen een pak yoghurt gekocht :') verder mijn vriezer leeggegeten waar nog precies voor 7 dagen eten in lag :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:26

Dat is zeer goedkoop boodschappen doen :D

Hier door de 50% kortingen op vlees een goed voorraad aangemaakt wat ik aankomende week in gerechten ga verwerken.

Ik zag dat de Lidl trostomaten goedkoop heeft en wil graag een keer tomatensoep maken maar hebben jullie hier een lekker recept van welke ik kan gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:50

Afbeelding

Van Jamie Oliver!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:56

Ik geef nu voor 1 persoon gemiddeld 23 euro per week uit. Ben ik erg tevreden mee :)

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:39

Hier vandaag een hele leuke meevaller! Een paar weken geleden had ik me via gratis.nl opgegeven voor een Honig testpakket, maar hier had ik nooit meer wat voor gehoord. Nu werd net 6x een tacomix voor 2/3 personen + 6 taco schelpen + 6 wraps bezorgd! Zaten ook wat servetjes en vlaggetjes in het pakket, helemaal leuk! Echt een aanrader om je daar ook voor aan te melden!

Ik had nog wat gehakt in de vriezer liggen en wat paprika's die sowieso op moesten, dus wij eten extreem goedkoop vanavond!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:40

@Lente, uit welk boek komt dat?Ik heb er aardig wat liggen, maar kan het recept niet terugvinden..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:43

Heel netjes vivabu!

Marieke klinkt erg leuk voor de mensen die graag zulke pakketten eten.

Maandag begin van de nieuwe maand en dan weer met contant geld aan de slag. Hoop zo weer flink te kunnen besparen op de boodschappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:48

marieke_irma schreef:
@Lente, uit welk boek komt dat?Ik heb er aardig wat liggen, maar kan het recept niet terugvinden..

The Naked Chef volgens mij... Die geel met blauwe.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:49

Ha Marieke hier kwam net ook de postbezorger met zo`n pakket :P Was verbaast maar super leuk. Ga denk ik niet de wrap en taco tegelijk eten maar gewoon apart. Kan ik er mooi 2 keer van eten :P

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:01

Iloveiswan schreef:
Ha Marieke hier kwam net ook de postbezorger met zo`n pakket :P Was verbaast maar super leuk. Ga denk ik niet de wrap en taco tegelijk eten maar gewoon apart. Kan ik er mooi 2 keer van eten :P

Ja ideaal! Wij hebben toevallig vanavond eters dus denk dat daarna wel het een en ander op is.

Ah die heeft mn moeder geleend.. als ik m terug heb ga ik het recept opzoeken, ziet er echt lekker uit!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 01:31

Ik heb het hele topic doorgelezen (ik zit in de nachtdienst) en schrik echt zo erg van wat er hier "bezuinigen" genoemd wordt!
Ik zag voorbij komen "deze week 54,00 voor twee personen?", als een soort achievement, terwijl ik echt baal als ik zoveel uitgeef per week!

Ik heb 40,00 per week te besteden aan boodschappen, tenminste; we hébben veel meer geld, maar dat is de grens die ik mezelf heb opgelegd, omdat het makkelijk kan én we dan ook nog lekker, gezond en afwisselend kunnen eten. We eten trouwens vegetarisch en voornamelijk veganistisch. Ik zorg uiteraard dat er in iedere maaltijd minstens 200 gram groenten per persoon zit.

Voorbeeldje van een weekmenu:
Maandag: Gekookte aardappeltjes, snijbonen, vegetarische balletjes en appelmoes.
Dinsdag: Maaltijdpakket Kip (vegan) Tandoori met extra tauge, een komkommersalade en cassave-kroepoek.
Woensdag: Gebakken aardappeltjes, spinazie met een eitje, en een vegan-schnitzel en appelmoes.
Donderdag: Broodjes vegan-hamburger op pitabrood met rauwkost en avocado.
Vrijdag: Gekookte aardappeltjes met broccoli, een kaasschnitzel en appelmoes.
Zaterdag: Wraps met vegan gehakt, avocado, rauwkost en vegan kaas.
Zondag: Gebakken aardappeltjes met appelmoes en salade van de restjes deze week en vegan nuggets.

Totale prijs voor 2 personen: 26,40

Ik haal nog, voor minder dan 13,60:
- bruin brood
- wit brood
- pindakaas
- soja melk
- soja yoghurt
- cruesli
- 14 bananen
- 14 appels
- koeken voor op het werk (mueslirepen, snelle jelles, zoiets)
- drogisterij producten die op zijn (meestal 2,00 per week of zo)

Het scheelt wel dat ik veel zelf maak (wasmiddel, glasreiniger, toiletreiniger, allesreiniger etc.), dat hoef ik allemaal niet te kopen.

Ik heb hier ook al wat leuke tips gezien, die ik zeker kan gebruiken (of opvallend vond).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 06:17

Maar wat voor jou een max is is voor een ander 54 euro max en besparen. Ik deed voor 100 euro pw boodschappen en nu voor 60 vind dat toch al hoop besparen en vind niet nodig om nog lager te gaan en te weten dat ik een goedkope shampoo moet kopen of wc papier van euro om uit te komen dat is niet waar ik naar toe wil. Dus vind besparen van 40 euro pw leuk zat en kan dan nog "luxe" dingetjes kopen zoals me loving blend shampoo

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:20

Hoef je niet van te schrikken. Iedereen heeft zijn eigen standaard en probeert dat lager te maken :).

Sommige mensen zullen hier zitten omdat ze echt zeer weinig te besteden hebben, anderen omdat ze denken dat hun uitgaven wel wat om laag kunnen. Daar zit een verschil.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:27

Precies ik heb ook heel weing geld gehad en kwam met 20 euro per week rond. Incl hond maar nu hebben we het geld en vind niet nodig om 5 dagen brood met pindakaas te eten omdat pakje vleeswaren niet in budget past alleen 100 euro pw vind in wel tever gaan dus probeer ik dag lager te doen thats all

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:47

Waarom zou je daarvan schrikken?

Het is toch verder niet erg wie wat verstaat onder besparen?

Ik vind het topic juist zo leuk door de diversiteit in budgetten.

Ik heb geen super goeie week gehad. We kregen mega veel visite ivm onze puppy en het weer (met mooi weer krijgen we altijd veel bezoek..) En mijn zus te logeren die nogal kritisch is met eten dus moest speciaal boodschappen voor haar halen.

Deze week ga ik voor de €40,- omdat ik nog wat restjes heb van al dat bezoek dit weekeind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:04

Idd de diverse budgetten maakt dit topic leuk

Deze week jarig dus dure week := , vier het zaterdag maar mam komt op de dag zelf en vandaag komt er nog een bokker langs.

Mijn budget is voor mij en 3 katten en 2 hamsters en 2 konijnen elke week , zak voer voor de katten is elke 2 weken 10 euro (prima kwaliteit maar ze blieven het niet :+ ) . Konijnenvoer krijg ik van mijn ouders gratis, hamsters eten niet zoveel. Groente afval is voor de konijnen en eventueel de hamster een stukje ervan, en haal dan nog een zak wortels voor ze . Hooi bij de boer dan ben je voor een pakje 4 euro kwijt (baal pakje hoe je het noemen wil) , dan is het prima te doen met 40 euro elke week met de beestjes erbij . Voor verjaardag 60 euro extra gekregen ,,ruim gerekend wie weet hou ik nog wat extra geld over ervan :))

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:35

Ik vind het nogal wat dat je een logee krijgt die kritisch is met eten waardoor jij extra boodschappen moet halen tenzij je het er natuurlijk voor kunt en wilt hebben :)

Hier net een deel van de boodschappen gehaald en een gebak + vlees met 50% korting gekocht. Dat ligt nu allemaal in de vriezer, het gebak eten we zaterdag op met visite voor de verjaardag van mijn dochtertje. De vriezer is al goed gevuld geraakt door de 50% kortingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:37

Hier zie ik nooit 50% korting in de supermarkt. Volgens mij is 35% bij de Ah het meeste.

Deze week krijg ik eindelijk weer een keuken (na een week of 6 verbouwen...) en kan ik weer gewoon boodschappen doen en mijn koelkast en vriezer vullen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:49

C_arola schreef:
Ik vind het nogal wat dat je een logee krijgt die kritisch is met eten waardoor jij extra boodschappen moet halen tenzij je het er natuurlijk voor kunt en wilt hebben :)

Hier net een deel van de boodschappen gehaald en een gebak + vlees met 50% korting gekocht. Dat ligt nu allemaal in de vriezer, het gebak eten we zaterdag op met visite voor de verjaardag van mijn dochtertje. De vriezer is al goed gevuld geraakt door de 50% kortingen.

Ik vind het ook nogal wat :j Maarja het is altijd zo geweest. Mijn zus lust niks wat ik standaard eet/drink en ze woont aan de andere kant van NL dus het is echt maar zelden.

Hogere korting zie ik vaak bij Deen & Aldi hier. De AH soms 35% en Jumbo haast nooit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:56

Als je het geen probleem vind is het prima natuurlijk :)
Ik pas sommige dingen ook aan voor gasten maar daar kies ik dan voor :j

De AH heeft inderdaad standaard 35% korting, ik koop bij de jumbo regelmatig vlees met 50% korting.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:05

Op zich snap ik wel wat Alleirbag bedoelt. Niet zozeer in dit topic, maar ik heb het op een ander forum wel eens gezien dat mensen dingen zeggen als: "Ik ga kijken of we het kunnen redden deze week van 75 euro met zijn tweeën, ik hoop dat het lukt want het is wel héél krap hoor".

Dan denk ik ook wel eens van Hallooo? Daar kun je ruim boodschappen van doen. Maar dat is denk ik vaak dezelfde categorie die de gesneden groente in de aanbieding komt want zo lekker goedkoop, en dan vergeten dat zelf snijden nog heel veel goedkoper is. Of de aanbieding van HAK groenten inslaat en vergeet dat het huismerk soms gewoon goedkoper is dan A merk potten in de aanbieding.

Aan de andere kant, ik reken 50 euro per week voor 2 personen En daar zit bier niet bij in (dat is ongeveer 2 kratten per maand). Dingen als Wc papier en reiniger wel, maar verzorgingsproducten weer niet altijd. Maar wij eten wél vlees, en ook wel vleeswaren en eten graag kaas. Ja of je vleeswaren en kaas eet op brood of pindakaas, daar zit qua prijs natuurlijk wel een verschil tussen.
Ik vind 40 euro per week echt weinig voor 2 personen. Maar iedereen moet uiteraard doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En soms heb je niet eens een keuze maar is het gewoon niet anders. Maar om dit nou als standaard te zien en anderen te vergelijken met die standaard gaat me toch wel wat ver hoor.

Ik wil trouwens nog even melden dat ik zo'n ontzettend goede ervaring heb met de klantenservice van de Deen hier in Zwolle. Ik had een Orchidee gekocht voor moederdag, ding was al maar 3,50 maar kon er nog een bloemenbon op inleveren ook dus slechts 1,75 betaald. Echter al na een paar dagen zei mijn moeder dat er een bloem aan het wegrotten was. Ik heb een foto gemaakt om te laten zien bij de Deen, waar men heel stellig was: Dit mag niet zo snel dus u krijgt een nieuwe mee. Nou top. Nieuwe aan mijn moeder gegeven en klaar dacht ik. Maar nee, de volgende dag liep ik binnen en zag een Orchidee met totaal verlepte bloem. Ik zeg is dat de oude? Nee zegt mijn moeder dat is de nieuwe. Dus ik zeg tjonge, het kost niks maar het is ook niks. Afijn, vandaag weer bij de Deen. Ik had geen foto's meer gemaakt en verwachtte er ook niks meer van maar wilde het gewoon even aan ze vertellen, puur ter kennisgeving. Zegt dat meisje: Oh ja u was de eerste daarna hebben we meer klachten gehad en hebben we ze eruit gehaald! We baalden nog dat we u er nog 1 hadden meegegeven. En toen mocht ik voor hetzelfde geld iets nieuws uitzoeken. Dus ik zeg, tja het ding was al maar 3,50 en ik heb er maar 1,75 voor betaald door die bon. Oh zegt ze: U mag wel iets van 5 euro uitzoeken hoor! Wauw!! Topservice. Dus ik zag een 2 tak Orchidee voor 6 euro en vroeg of ik het verschil bij mocht betalen. En dat was totaal geen probleem. Dus 1 euro bij betaald en nu een supermooie 2 tak-orchidee meegekregen met nog allemaal knoppen dus we hebben goede hoop dat deze het wél gaat overleven. Tja een keer een slechte partij kan iedereen overkomen, maar vind het wel top opgelost door de Deen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:16

Dat is mooi opgelost inderdaad!
Wij doen het met 5 personen en 2 huisdieren van 70 euro per week. Daar zit ook wasmiddel en douchegel en zo bij in.

Als mensen roepen dat ze voor 100 euro écht niet uitkomen met zijn tweeën kan ik me daar wel eens aan storen. Ik zou willen dat ik het had!

Maar je wordt wel creatief als je weinig te besteden hebt.

Het enige waar ik écht niét tegen kan is als iemand anders mij gaat vertellen dat ik iets echt wel kan kopen "want dat is maar 50 euro!"

Die mensen weten dan misschien niet hóe zuinig aan wij het moeten doen maar dát we niet heel veel te besteden hebben daar zijn we toch redelijk open over.

"Ja maar het is echt héél veel beter als je product x aanschaft/bij die sportschool gaat/daar en daar tankt/dit en dat voor je kinderen doet/etc.!"

Echt _-:(

*drops mic* :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:37

Dat is echt enorm irritant Lente als andere menen in jouw portomonnee te kunnen kijken. Of uberhaupt zich te moeten bemoeien met waar jij je prioriteiten legt.
Ja we hebben deze week een koffiebonenmachine van 300 euro gekocht. Waarschijnlijk gaan we hem nog terug verdienen ook want die bonen kan ik vrij regelmatig gratis meenemen. Maar los daarvan, wij vonden het dit waard. Een broek van 'maar' 80 euro daarentegen laat ik lekker hangen. Veel te duur. En zo stelt ieder binnen zijn eigen budget zijn eigen prioriteiten.

Maar een referentiekader kan ook zo anders zijn. Wat voor een ander 'niet veel te besteden' is kan voor jou al ontzettend luxe zijn. Dus die ander snapt dan misschien gewoon niet dat die 50 euro voor jou een godsvermogen is bij wijze van spreken.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:08

Ja het is maar net wat je te besteden hebt! Wij kunnen voor veel meer geld boodschappen doen maar ik vind het onnodig. Wij geven ongeveer 80 euro uit met ze 2e en dat is incl honden voor voor 2 2 personen en wc papier wasmiddel enz. Ik vind dat gewoon goed het kan voor nog minder maar ik vind dat niet nodig. Moet wel beetje af en toe kunnen leven nu het kan. Maar idd vaak hoor ik ook maak je niet druk om geld op is op. Dat gaat bij mij echt niet op. Raak gestresst van als in denk ach op is op

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:50

Hier ook 70 euro per week voor 5 personen. Deze week, met nog 1 dag te gaan, zit ik op 39 euro. Alleen morgen nog, maar onder die 70 ga ik zeker blijven! Erg blij mee!