Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:03

Dagmar80 schreef:
@Janine1990: In de winter is volgens mij elk raam wel goed, maar als er straks weer meer en fellere zon is dan wordt dat anders.

Ging diezelfde avond kijken, hele ding zielig opgekruld door het vele licht van de afgelopen dagen, daarnaast staat hij boven de verwarming en droogde hij iets op :') Dus ik heb 'm op mijn slaapkamer gezet, water gegeven en diezelfde avond keek hij weer blij... Zien hoelang dat duurt :')

_San87_ schreef:
Oh die heb ik ook, zo leuk <3.

Ik heb ook een Whalefin, die vind ik echt geweldig <3.

Die moest ik even opzoeken, maar ik zou het oprecht een toffe uitdaging vinden om zo eentje heel klein te nemen en dan groot te laten worden :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:20

Janine1990 schreef:
Dagmar80 schreef:
@Janine1990: In de winter is volgens mij elk raam wel goed, maar als er straks weer meer en fellere zon is dan wordt dat anders.

Ging diezelfde avond kijken, hele ding zielig opgekruld door het vele licht van de afgelopen dagen, daarnaast staat hij boven de verwarming en droogde hij iets op :') Dus ik heb 'm op mijn slaapkamer gezet, water gegeven en diezelfde avond keek hij weer blij... Zien hoelang dat duurt :')

_San87_ schreef:
Oh die heb ik ook, zo leuk <3.

Ik heb ook een Whalefin, die vind ik echt geweldig <3.

Die moest ik even opzoeken, maar ik zou het oprecht een toffe uitdaging vinden om zo eentje heel klein te nemen en dan groot te laten worden :D

Ik begon met twee stekken :D.

Afbeelding

Hij heeft wel weer wat tlc nodig, dus gisteren de grond vervangen voor speciale succulent grond. Er zitten echt enorme knollen onder :=.

De pot is 45 cm hoog.

Janine1990

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:22

Erg leuk zo in die pot!!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:54

Mri schreef:
denisesilver schreef:
[ Afbeelding ]
<3

Alle planten die nu nog uitvallen worden vervangen door sanseveria's. Wordt zo blij van die plantjes. Zeuren niet, en zijn zo schattig :+
Zou nog graag zo'n cylindrica willen.

Waar woon je Denise?
Als dat bij mij in de regio is dan heb ik er wel eentje voor je!

Lief! Maar ik heb al heeeeel veel planten :+

Haha Karlijn, ik houd van orchideeën <3 :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:07

Orchideeën zijn leuk! <3 Maar ik heb ze niet hihi.
Er is alleen een nieuwe soort waar ik niet vrolijk van wordt, maar dat is omdat ze me doen denken aan vlinders en laat ik daar nu doodsbang voor zijn. Dus die komt er niet in.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:12

Ik heb wat gelezen in dit topic (ben gek op planten) en wil even bedanken voor de tip van de Hornbach, er staan nu allemaal bijzondere baby-alocasia's hier naast me :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:13

prompter schreef:
Ik heb wat gelezen in dit topic (ben gek op planten) en wil even bedanken voor de tip van de Hornbach, er staan nu allemaal bijzondere baby-alocasia's hier naast me :D

Ja, leuk zo'n berichtje... Maar dit vraagt natuurlijk om foto's.... >;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:14

Is nu te donker, ik zal kijken of het overdag een keer lukt :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:41

denisesilver schreef:
Mri schreef:

Waar woon je Denise?
Als dat bij mij in de regio is dan heb ik er wel eentje voor je!

Lief! Maar ik heb al heeeeel veel planten :+

Haha Karlijn, ik houd van orchideeën <3 :')

Ik heb er ook genoeg, maar aangezien je zei dat je nog graag een cilindrica wil ;)
En dat is er bij mij juist eentje waar van ik het niet erg vind om afscheid van te nemen :+

Als er ruimte gebrek komt op de stekken vensterbank (want daar issie naar "verbannen" ) dan verhuisd de Aloë naar de gang, en de cilindrica naar een weggeefhoek (of groenbak)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:47

Mocht hier nog iemand in het noorden van het land wonen en een Schefflera willen, dan mag je hem komen halen. Enige voorwaarde; een hoog plafond… hij is hier nu aan de top met 2.40m. Voor vervoer dus ook even bedenken. Het is 1 stengel met allemaal zijblaadjes, dus niet een struik. Ik heb hem echt al jaren en hij doet het prima onder diverse omstandigheden. Maarja, een hoger plafond kan ik hem niet bieden… hij is tweekleurig trouwens.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:25

_Karlijn schreef:
Hier komt nooit van m'n leven een sanseveria in huis te staan. Ik vind weinig lelijker dan dat :') En datzelfde geldt voor orchideeën.

*kijkt om zich heen, slechts 13 orchideeën. Kijkt naar arm: orchideeën tattoo..* <3 :D

Vandaag nog een nieuwe aanwinst gescoord

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:40

Citaat:
Volgens feng shui is een orchidee een bloem die trekt geluk aan in de liefde, beschermt de relatie tussen partners. Het wordt aanbevolen om het in de slaapkamer bij het bed te bewaren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:42

Mooi zo San!

Orchideeën heb ik zelf ook niet heel veel mee. Sanseveria's ach, ik heb 2 jonkies en ze doen het heel dapper. Ik vind ze lief.

Mijn top favoriete bloemen zijn lelies. Prachtig vind ik ze. Jammer genoeg zijn ze ontzettend giftig voor de katten dus een mooie bos op tafel zit er niet in.

Ik werd vanmorgen bij de Aldi aangekeken door iets kleins met een wild bosje haar. Ik wou eigenlijk doorlopen, maar dat is mislukt. Dus mijn snelle boodschap bij de aldi werd ook nog maar een rondje langs de action voor een grotere pot en zo staat dit graslelietje nu opeens in mijn vensterbank :+
Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:28

Janine1990 schreef:
Citaat:
Volgens feng shui is een orchidee een bloem die trekt geluk aan in de liefde, beschermt de relatie tussen partners. Het wordt aanbevolen om het in de slaapkamer bij het bed te bewaren.

Oh voor geluk in de liefde heb ik geen orchidee nodig, het is heerlijk rustig hier alleen *\o/* moet er niet aan denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:22

Afbeelding
Ik heb een broetje voor m'n Happy Leaf gekocht. Na de verhuizing was ze niet zo happy meer. Hopelijk steken ze elkaar aan en nemen ze een voorbeeld aan hun mega grote zus :=.

Afbeelding
Deze leukerd gaat ook lekker. In juli gekregen en hij is verdubbeld in grootte. Zal binnenkort een groter kweekpotje nodig hebben denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:40

Wat een leukies! Hier hangt mijn lepelplant slap, ik heb hem verzopen. Ben benieuwd of het nog goed komt.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:40

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]
Deze leukerd gaat ook lekker. In juli gekregen en hij is verdubbeld in grootte. Zal binnenkort een groter kweekpotje nodig hebben denk ik.

Ja dat gaat wel nodig zijn. Dat is een pot vol met pitaya cactussen. Als alles goed gaat kunnen die zes meter lang worden. En er komen enorme bloemen en lekkere vruchten aan! :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 07:40

Ja, kloot. Maar 6 meter zal m niet worden hier _O-.

We gaan t zien, voor nu vind ik m leuk. Die bloemen en vruchten mag ie gaan maken, haha.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:51

Lepelplant verzuipen is wel lastig hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:05

gonniee schreef:

Ja knap he? Is zielig hoopje ellende, hangt helemaal slap. Misschien was het een combi van verzuipen en plantenvoeding. Misschien kan hij daar niet tegen?
Geen idee, maar hij krijgt nog een week. Als hij dan nog slapper hangt dan is het een enkeltje kliko.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:10

Suzanne F. schreef:
gonniee schreef:

Ja knap he? Is zielig hoopje ellende, hangt helemaal slap. Misschien was het een combi van verzuipen en plantenvoeding. Misschien kan hij daar niet tegen?
Geen idee, maar hij krijgt nog een week. Als hij dan nog slapper hangt dan is het een enkeltje kliko.

De meeste lepelplanten die slap hangen hebben gewoon dorst... Maar de grond is echt nat? Dan zou ik 'm lekker boven de verwarming zetten :o Die dingen zijn amper dood te krijgen...

@San, die Happy Leaf, wat is dat? I like it! En ik ga straks wat planten naar het nieuwe kantoor van mijn werk verhuizen, zodat ik zelf weer wat nieuws kan aanschaffen :)*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:52

Epipremnum pinnatum 'happy leaf'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:02

_San87_ schreef:
Epipremnum pinnatum 'happy leaf'.

Aaaah, daar kan ik voor zorgen *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:46

Afbeelding

Ik heb een kneusjeshoek :')
De dramathea is de kliko in gegaan zonet...

In die pot heb ik maar even mijn Yucca Rostrata gezet. Deze wilde ik in huis laten overwinteren, waarna hij binnen een paar weken belachelijk veel blad schoot. Het begon helemaal vreemd te krullen enzo, dus boven gezet waar het wat kouder was. En een stuk donkerder... En waar mijn kat bijna niet kwam, maar als hij er was wel even moest slopen. :+ Dus ik hoop nu nog wat te kunnen redden onder de groeilamp :') En als de vorst straks er uit is dat hij weer naar buiten kan.

Dan zat er een lamp op een monstera pinnatipartita, waar dus ook weer een blad in is mislukt getuige een zwart groeistompje. Zwaar balen.

De Philo White Knight heb ik wat meer plantruimte gegeven, laat die maar lekker groeien, heeft ook net een nieuw blad geworpen.

De Monstera Variegata doet het super, komt ook net een nieuw blad bij, hopelijk nu met gaten :D

En de gestekte Alocasia Frydek heeft alles gelaten, maar er komt een heel klein puntje weer naar boven, dus ik heb goede hoop :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:18

Van het weekend 2 leuke dieffenbachia gescoord.
Een oerstedii schott en een seguine schott

De oerstedii was maar 3.95 of 4.95, leuk van formaat en veel blad!

Afbeelding

Afbeelding

De seguine heeft maar 4 bladeren maar is aardig aan de maat (en was maar 1 euro

Afbeelding

Afbeelding