Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:16

zivazoef schreef:
Een tijdje terug had ik hier een vraag gesteld over de kleurkeuze voor mijn slaapkamer meubels.
Dit is het geworden en ben er blij mee :D
[ [url=m/GTBP9M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cool Claudia! Ik herkende eerder je nachtkastje dan je username :D

MoniqueT

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:47

Boras, dit is onze tweede keuken van hen.
Topbedrijf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:59

Ik kan die kap van Ikea ook niet echt mooi vinden, dan liever een goed werkende weggewerkte afzuiging zoals de Boras, maar er zijn meer systemen tegenwoordig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:02

Over 'patatzaak' gesproken...

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:04

Tja, ik vind die afzuigkappen ook lelijk. De Bora is duur, maar wat een genot. Door de late afzuiging salta het ver ook direct naar beneden en vind ik geen spatje vuil meer op de achterwand en ook totaal geen vette aanslag op de plank boven de kookplaat. De keuken blijft gewoon veel schoner dan met traditionele afzuigsystemen.

Ik denk dat recirculatie sowieso wat minder schoon is dan afbuiging naar buiten, maar als je geen keus hebt is het wel een optie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:38

Die vind ik mooier, Dubbeldun. Maar nog niet de juiste, liefst helemaal roestvrijstaal. Die doen trouwens nog meer aan een friettent denken :D Ja, over smaak valt niet te twisten ;)

Ik zou graag zoiets als de Bora hebben, maar ik vind een mooie afzuigkap in een keukeninterieur zeker geen straf. Misschien dan maar allebei: de Bora voor de werking en de schuine voor de sier :+

Onze keuken staat/hangt op sterven. Overal laat het folie los, ik vertrouw de koelkastdeur niet meer zo erg en we hebben al apparatuur moeten vervangen. We zijn langzaam aan het kijken en zodra ik vast aan het werk ben, durf ik de centjes weer te laten rollen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:43

Met jouw profielnaam moet je bijna wel aan de Bora, Boras!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:47

Het is voortbestemd O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:15

Hier komt door voldoende zelfkennis absoluut geen fornuis met afzuigsysteem Er in, in huis :n (dat word een zootje :') )
Ik wil Er 1 in het plafond verwerkt hebben

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:55

Hoe bedoel je dat zootje? Laat je alles overkoken?? In het plafond vind ik ook mooi, maar dat kan zeker niet overal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:45

Overkoken idd
Maar ik kan ook dingen laten vallen en omstoten als een pro :')
Dus een dergelijk systeem in combi Met mijn Adhd geweld is echt geen goede plan ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:00

Ha, je hebt ze met een opvangemmertje waar 3,5 liter soep in kan :-)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:36

Ik vind dat Bora systeem prachtig, zou ik ook wel willen. Ik stoot altijd mijn hoofd aan de afzuigkap. Zo’n patatzaakding zou dan ideaal zijn maar ik vind ze foeilelijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:52

Misschien kan hier iemand me helpen. We zijn in februari al verhuisd maar hebben nog niks aan de woonkamer gedaan omdat mijn man en ik het niet eens kunnen worden over de details. Nu heeft hij gezegd: doe maar wat jij wil, ik vind alles goed ( *\o/* ) dus ben ik aan het plannen geslagen. Maar.... Ik wil heel graag een soort lambrisering verven, maar wij hebben grof granol. En dat vervangen zit voorlopig nog niet in de planning -O- Is het uberhäupt mogelijk daar een mooie lijn op te maken en hoe dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:55

Maartje_M schreef:
Misschien kan hier iemand me helpen. We zijn in februari al verhuisd maar hebben nog niks aan de woonkamer gedaan omdat mijn man en ik het niet eens kunnen worden over de details. Nu heeft hij gezegd: doe maar wat jij wil, ik vind alles goed ( *\o/* ) dus ben ik aan het plannen geslagen. Maar.... Ik wil heel graag een soort lambrisering verven, maar wij hebben grof granol. En dat vervangen zit voorlopig nog niet in de planning -O- Is het uberhäupt mogelijk daar een mooie lijn op te maken en hoe dan?

Dat gaat niet lukken denk ik, dat wordt hoe dan ook slordig. Misschien dan dit doen?
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:55

Dat krijg je nooit mooi strak helaas. Met een powerfile zou je een mooie strakke streep kunnen maken en daar dan een geverfd latje in lijmen.
Alles eraf halen c.q. glad laten stucken is meer werk, maar dan ben je er iig wel voorgoed vanaf.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:29

we gaan pas stucken als we de vloer gaan doen en die doen we pas als we de keuken gaan doen en daar is geen geld voor :') Dus ik moet het doen wat we nu hebben. We hebben wel 1 muur die wel glad is (glasvlies) maar die wilde ik eigenlijk in een kleurtje doen...

Ik dacht ik laat jullie even wat foto's zien, maar ik blijk helemaal geen foto's van de woonkamer te hebben haha, dat komt later dus.
Ik ben ernstig verliefd op de kleur Early dew van flexa
Afbeelding
waar zouden jullie mee combineren?

We hebben een grote L-vormige woonkamer die eigenlijk heel erg licht is:
Afbeelding
We zitten in het woonkamer gedeelte, bij de houtkachel. Waar hier zitkamer staat is het domein van de kinderen. Het stukje bij de eethoek staat de (grote) bench van de hond. Dat is het enige wat donkere hoekje
De muur bij de kachel is dus glad, maar die had ik eigenlijk in Early Dew of vergelijkbare kleur willen doen. Misschien dan toch die lambriseren en de korte muur in de zitkamer early dew doen.
Ik wil graag een landelijke stijl

*edit, behang over granol gaat ook niet zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:33

Nope, dat gaat ook niet werken :n

Early dew is wel een kleur die half Nederland heeft he, dan wet je dat :P

Je kunt op pinterest inspiratie op doen voor kleurcombinaties. Wat is nu een beetje de kleur in huis?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:38

ja dat kan me niet zo heel veel schelen. We zoeken waarschijnlijk ook een kleur huismerk die er op lijkt :+
Nu is alles wit, er hangen nog oerlelijke gordijnen van de vorige bewoners dus daar hoeven we geen rekening mee te houden, er moet toch wat nieuws. Er ligt een marmer witte tegelvloer die de komende 5 jaar zeker nog wel ligt. We hebben donkere meubels (bank, tv meubel en salontafel) maar willen meer naar hout en landelijk zoals onze dressoirkast
Afbeelding
Deze staat tegen de korte muur in de zithoek (inclusief de gordijnen hahaha)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:39

Dat is een mooie kast !!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:41

thanks! Lang leve marktplaats hahaha! Met 3 jonge kinderen en een pup durfde ik niks duurs te kopen :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:49

Ik zou die kachel muur mooi verven en verder geen lambrisering maken. Zonde van de moeite.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:56

Wij hebben ook grof granol, vind het spuuglelijk.Helaas lag de prio nog niet bij stuken dus het zit er nog even op. Zelfde verhaal eigenlijk: zodra we de vloer gaan doen (isoleren en vloerverwarming) willen we het laten stuken. Ik heb wel lambrisering geverfd, het is niet super strak geworden omdat ik er eigenlijk te weinig moeite in heb gestopt. Maar mensen zien het vaak pas als ik ze er op wijs.

Vond het granol schilderen echt een pokke klus, zou een volgende keer echt met een verfspuit doen denk ik.

Je zou nog kunnen kijken naar muurglad, verkopen ze wel bij de bouwmarkt. Schijnt heel gemakkelijk te zijn en ideaal voor granol. Maar dit heb ik zelf niet getest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:01

Heb je daar een foto van RoosG?
Ik heb in de werkkamer het granol al geverfd, ik zie nog overal wit erdoorheen, wat een rotwerk inderdaad!

Muurglad, dat ga ik eens met man overleggen, thx!

@Karin1985 waarom vindt je lamrisering zonde van de moeite?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:52

Als ik thuis ben, maak ik even een foto! Ik kan wel aanraden om echt goed strak een lijn te maken met tape. Had graag iets van een laser gehad zodat ik de lijn recht kon aftapen. Nu is het iets meer uit de losse pols.

Ik heb overigens geschilderde lambrisering en niet met houtwerk. Dat zat al wel in de gang, vind dat nog steeds wel heel mooi. Dat is het enige in het huis wat de vorige bewoners goed hebben gedaan (of laten doen)
Laatst bijgewerkt door RoosG op 04-10-18 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt