[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:46

Ik zou alleen een kast open trekken als ik interrese heb te weten wat er aan eventuele ruimte achter zit. Voor de rest zou ik niet zomaar iemand zijn kast in hoeven te zien...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:47

goedemiddag...
liselot, wat een gedoe zeg.. ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt.
Symbeami, wat fijn dat je nu meer belangstelling voor je huis hebt, ik ben benieuwd of er een koper/bieder bij zit. spannend!
wat apart sonja.. wel prettig om dit van te voren te weten.. een huurder (met huurbescherming) uit een huis krijgen is nog niet zo eenvoudig. ik ben benieuwd naar het verhaal hier achter.

daarom is het dus prettig als de bewoners niet bij een bezichtiging zijn.. dan kan je ongegeneerd de kasten open trekken :)
maar goed, ons huis staat leeg, en onze kasten zijn ook vrijwel leeg, dus het boeit me niet zo als mensen daarin willen kijken. lijkt me hun goed recht. je moet toch weten wat je evt. koopt.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:24

Je hebt ook gelijk Juval, maar ik ben er helaas niet aan toegekomen de kasten op de slaapkamer netjes op te ruimen. Het is niet anders, mijn schoonvader ligt ook in het ziekenhuis vandaag en daar zijn we gisteren ook al mee op pad geweest. En afgelopen weekend, nou ja dat is een hele slopende toestand voor ons. Plus dat we zo half in een ontkenningsfase :D hangen en toch niet helemaal zeker weten of we wel weg willen hier. Maar goed het huis dat we op het oog hebben is toch ook wel heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:26

Toen wij bij dit huis gingen kijken zat mevrouw beide keren in huis.. We hebben dus bijvoorbeeld geen idee hoe de keuken is, want die kastjes hebben we niet open gedaan :n

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:28

Oh dat is dan wel vervelend Relaxed. Keukenkastjes trek ik zelf ook open als ik een huis ga bekijken. Niet allemaal, maar toch wel wat.
Maar tot nu toe waren de huizen die we bekeken hebben al leeg, dat is inderdaad toch wat makkelijker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:46

Hier nog nooit een kastje opengemaakt, nou bleef de keuken/badkamer er toch nooit in ookal waren ze pas 2 jaar oud :o .
Hebben geïnteresseerden bij ons ook nooit gedaan, heb wel zelf wat open gemaakt en laten zien, nadat de koop rond was.
Moet ook zeggen dat ik daar ook niet van houd, van die mensen die overal induiken aanzitten etc., zeker niet bij een eerste bezichtiging....
Kan me voorstellen dat als je de keuken bv wilt behouden en je hebt wat twijfels over zijn toestand dat je verder gaat kijken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:50

Ik heb het wel gedaan bij de inbouw kasten die er zaten. Ik was wel benieuwd hoe groot die waren en hoe het ze er van binnen uitzagen (zaten tegen het dak aan)
Keukenkastjes heb ik verder niet opengetrokken. 1 as open omdat het deurtje ervan miste :') dus daar kon ik naar binnen gluren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:52

inbouwkast kan ik me wel voorstellen, die trek ik dan zelf wel open voor de geïnteresseerden, maar keukenkastjes e.d. echt niet.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:00

Nou ja, ze moeten het er maar even mee doen, dan is de kast dus erg vol, is een inbouwkast dus kan me voorstellen dat ze die even willen bekijken. Ik ben te moe nu om nog meer te doen, dan morgenochtend maar. Ga zo ook naar les met paard. Het gaat nu wel heel snel ineens allemaal. Zo komt er niemand, zo komen er 3 achter elkaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:28

Juval, ik denk dat ik morgen even bel met de verkoper over die verhuur. Even checken of het wel zin heeft om te gaan kijken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:53

Nog geen kijkers gehad :( We hebben nu onze hoop een beetje op de open huizen dag gevestigd op 6 april!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:26

In kasten kijken vind ik eigenlijk vrij brutaal :o

Zeker bij een eerste bezichtiging. Dat je nu wanneer je tot koop over wilt gaan, alles goed wilt bekijken dat bij de aankoop hoort, dat is wel logisch natuurlijk :j

Dat je dan een trapkast, inbouwkast of keukenkastjes even van binnen wilt bekijken is wel te begrijpen.

Maar geen losse dressoirs, nachtkastjes of kledingkasten ofzo die de verkopers meenemen :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:01

trapkasten, meterkast, inbouwkast etc kijk ik wel in, maar losse meubels, neuh :n
maar ik zou me echt niet druk maken om een overvolle inbouwkast hoor :, zeker als je al die andere zaken aan je hoofd hebt momenteel.
een overvolle kast is prima doorheen te kijken en daarnaast, waarschijnlijk bij een 1ste bezichtiging, dan gaan veel mensen toch voor een eerste indruk van ene huis, de details komen later vaak pas.

hier gaan we bij de komende bezichtigingen ook wel details checken, maar dat zijn leegstaande huizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:10

Nee idd alleen in vaste kasten, die je dus gaat kopen :+ Wij weten nu bijvoorbeeld bij de keuken niet wat er nou precies in zit.. Afwasmachine stond de 1e keer open en de oven of magnetron zie je op de foto wel. Neem ook dat er een koelkast in zit, maar wat voor 1? En diepvriesvak oid? Dat had ik wel graag even willen zien, maar mevrouw zat in de woonkamer (is open) en vond het niet zo netjes om dan de boel open te trekken :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:34

even een frustie post :=
eigenlijk heb ik al helemaal geen zin meer in de hele huizenjacht -O-
ik vind het hartstikke leuk, huisjes zoeken, gaan bekijken, zelf zo veel mogelijk plus en min punten vinden aan het huis, kijken naar de staat van de huizen , haalbaarheid van aanschaf en eventueel werk...je zou het bijna een hobby kunnen noemen ..ik heb er echt zwaar lol iin...
maar ja, dan gaat familie bij het huis kijken, die bellen vriend op , krijg je de vraag of ie het zelf al had gezien , nee dus, want dat gaan we dan en dan doen, verder dan foto's is hij nog niet geweest.
krijg je de hele opsomming wat er mis mee is , dak, kozijnen, en dit en zus en zo, huis word dus even vakkundig afgekraakt ... ze komen trouwens met precies de dingen waar ik mee kwam naar vriend toe , en de dingen waar ik gewoon met vriend naar wilde kijken etc om te zien of het haalbaar was, of gewoon te slecht .
en ik snap ook wel dat het ook gewoon bezorgdheid is , maar ik kan zo slecht tegen dat hele betuttelende... ik kan daar echt heel claustrofobisch op reageren.
en of hij maar niet tegen mij wilde zeggen dat ze er geweest waren
het voelt gewoon als een grote motie van wantrouwen naar mij, alsof ik geen flauw idee heb waar ik het over heb en mijn ogen in mijn broekzak heb zitten en ik vriend als een lammetje naar de slacht wil leiden...
alsof vriend zelf geen inzicht heeft of een kritische blik ...trust me he has ... en als we iets interessant vinden jagen we de bouwkundige er nog eens door heen...
er word eigenlijk ook gevonden dat we nieuwbouw zouden moeten kijken als we gaan kopen, want oudere huizen heb je werk aan ...dat wij allebei eigenlijk gewoon geen nieuwbouw willen dat doet er niet toe ofzo? ik wil niet in een nieuwbouw wijk :n
ik wil een huis dat leeft en een geleefd heeft.
en dan ook nog het stukje dat hij samen met vriend wil gaan zitten om eens te bespreken wat er allemaal op je af komt bij een huis kopen.
where am i in this equation??

they suck the fun riight out of it... ik heb momenteel eigenlijk echt een beetje het gevoel van , weet je, als het zo moet...laat dan maar, sparen we nog wel even door , beginnen we over een tijdje opnieuw met zoeken en zeggen we het tegen niemand zodat we gewoon zelf de kans krijgen om dingen te bekijken en te beoordelen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:58

Je hoeft toch ook niet meteen familie op de hoogte te stellen?
Eerste huis vond ik mening van mijn ouders bv nog wel van belang, maar die zijn ook heel anders, van het bouwen en niet van het renoveren, maar zien nu wel wat wij ervan kunnen maken. Geloof dat iedereen nu pas wat wist toen de boerderij ook gekocht was. Meningen hebben mensen toch wel, vooral het risico dat wij genomen hebben, om 2 jaar geleden eerst te kopen en dan pas ons huis te koop te zetten, tja, geschikte boerderij vind je niet zo snel en ik wist zeker dat ons huis snel verkocht zou zijn mits netjes geprijsd en zo is het ook gegaan.
Man is wel eens gevraagd om mee te gaan naar een bezichtiging en tja, als ze eerlijk willen weten hoeveel werk er nog is en wat het kostenplaatje kan zijn, kan dit ook wel een huis afbreken, dat doet hij dus ook niet graag...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:16

hoeft idd ook niet, maar we hadden dus laten vallen dat we bij een huis gingen kijken, maar ook al erbij vermeld dat het gewoon kijken was,
maar ja, daar heb ik dus van geleerd .
Mijn ouders zijn zelf ook van het klussen, en wij zijn ook van de oude huizen, en mijn ouders weten hoe ik in elkaar zit en zijn ook van het "ga het lekker onderzoeken en als wij iets kunnen betekenen hier in, roep maar, dan kijken en denken we mee" erg fijn, want ik ben heel erg van het zelf onderzoeken, bekijken etc en dan eens de blik van een derde erbij, en de eventuele kritiek van de fam.
nu word er iets waar we gewoon zelf eens goed naar willen kijken al afgekraakt voor mijn vriend het heeft gezien en of ie aub niets tegen mij wil zeggen, en dan ook nog buiten mij om van alles over kopen willen bespreken, voel me een beetje buiten spel gezet en niet serieus genomen ofzo...
niet door vriend hoor, dat even voorop stellen :)

maar ook weer nieuws over de bezichtiging van vanavond, die is uitgesteld, de huurder kan niet afwezig zijn, maar over twee weken is die er uit en dan gaan we alsnog bezichtigen ..
dus we gaan het zien , dat huisje wil ik sowieso bekijken want dat kan gewoon echt een buitenkansje zijn als het een paar basis zaken op orde heeft.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:26

Sonja, bekend verhaal.
Kan echt je zin eruit halen.
FIjn dat de huurder er wel uitgaat.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:27

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:31

gefeliciteerd Mayflower!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:35

Gefeliciteerd Mayflower.
Mooi huis, strak maar wel huiselijk.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:17

Gefeliciteerd Mayflower!! Die had je al laten zien toch? en je mocht het hout ook houden :) Mooi huis!

Over familie, voor een 2e bezichtiging neem ik mijn broer mee, die heeft een klussenbedrijf en ziet gewoon heel snel hoe je ergens iets van kan maken. Hij oordeelt niet, geeft gewoon eerlijk aan hoe dingen kunnen.
Mijn schoonouders waren heel enthousiast over het huis dat wij willen kopen. Was wel een beetje apart, want zij gingen er elke keer met kennissen van hun heen. Ik ga er nu zo zelf heen haha. Gewoon even met de hond wandelen daar terwijl ons eigen huis bezichtigd wordt. Ik ben niet zo van bakken, dus geen appeltaart, dus het huis ruikt naar schoonmaakmiddel....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:38

Van harte mayflower. Jullie zijn er toch uitgekomen met de prijs. Supergaaf! Wanneer is de overdracht?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:37

@Mayflower: van harte gefeliciteerd met jullie droomhuis <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* !

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:59