[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:37

Spannend!

Wat heb je liever, dat ze er gewoon zitten die dag of dat je geld kunt gaan vangen voor elke dag dat ze over die datum heen gaan :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:44

Ik heb het liefst dat ze er die 2 april gewoon zijn. Dan heb ik geen gedoe. Maar als het moet kleed ik ze uit :o

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:06

You go girl!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:25

Hmmm de verkoopster is tijdelijk niet bereikbaar omdat ze in een kliniek zit, en vandaag gaat dr zoon naar het makelaarskantoor om dingen door te nemen. gaat lekker :+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:39

Wat vinden jullie van open dagen? 6 april is er een landelijke open dag. Onze makelaar is geen NVM makelaar (is een kennis van mijn vriend die ook verzekeringen enz. doet) dus het wordt dan voor ons huis niet aangekondigt op Funda, wel op Jaap enzovoort. Zelf heb ik zoiets van mensen die echt interesse hebben maken wel een afspraak, die komen niet op zo'n open huizen dag. Volgens de makelaar kom je wel meer in de picture. We wonen in een appartementencomplex en hebben ook geen bord op het raam (er staan zo'n 9 appartementen te koop van de totaal 80 verdeeld over 2 complexen, als iedereen een bord op het raam heeft komt het helemaal zo "zielig"over :P , veel mensen hebben daarom ook geen bord op het raam). Het kost ook nog eens 50 euro en een gedeelte van je vrije zaterdag. Prima als het inderdaad de koop bevordert, maar daar heb ik dus mijn twijfels over. Ik stop die 50 euro liever in iets om het interieur op te fleuren, planten, bloemen enz. :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:41

Wij doen er ook niet aan mee,
Als mensen ons huis ECHT willen zien,
Dan regelen ze dat maar met de makelaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:46

wij gaan een paar huizen langs die dag, is voor ons juist handig ivm dat het op zaterdag is , hier zijn wel makelaars die 's avonds of in het weekend willen plannen als het niet anders kan, maar 's avonds is het al snel donker en das niet handig met het huis bekijken(buitenboel)
nu kunnen we hele makkelijk een paar huizen in de regio af en even kijken hoe de huizen er aan toe zijn qua technische staat in het daglicht. indeling van de huizen weet ik zonder te kijken ook wel, mijn ouders wonen in exact hetzelfde huis als alle drie de huizen die we die zaterdag op het programma hebben staan , dus dat geloof ik allemaal wel, het gaat juist om de dingetjes waarvan ik weet dat het de zwakke punten zijn door leeftijd etc.

als we al die huizen normaal af moeten met een makelaar , dan kan vriend net zo goed de halve week vrij nemen van zijn werk, op deze manier hoeft dat niet .

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:47

apart,
onze makelaar had er juist een ingepland op zaterdag om 10 uur smorgens,
hij had juist de voorkeur naar weekenden

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:48

Wij doen er ook niet aan mee. Ik heb nog geen succesverhalen gehoord over de open dagen. De mensen die echt intresse hebben komen toch wel (als je het treft...). Misschien zet je je huis wel wat meer in the picture, maar vaak weet men ook wel dat de woning te koop staat.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:46

Wij doen er wel aan mee, onze makelaar doet wel bezichtigingen op zaterdag. Maar je weet nooit of het wat extra belangstelling wekt.

Alleen heb ik net een telefoontje van de makelaar gekregen en hebben we 3! bezichtigingen. Het heeft blijkbaar wel geholpen dat we het huis anders in de markt gezet hebben. Het is nu wel handig dat ik vrij ben, want dan ga ik gewoon met de hond weg als de bezichtigingen zijn.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:52

Hoe hebben jullie je huis 'anders in de markt gezet', als ik vragen mag :o

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:02

Wij hadden het in eerst instantie als 1 geheel aangeboden huis + weiland en bos. Nu hebben we het huis apart aangeboden met mogelijkheid om weiland bij te kopen. Voor het weiland hebben we namelijk wel belangstelling genoeg, dat kunnen we makkelijk verkopen. Eerst zien dat we het huis kwijt raken, maar dat scheelt nogal in vraagprijs, dus komt het huis nu voor veel meer mensen in beeld.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:05

Ik hoor ook alleen maar mensen die "effe gingen kijken hoe het huis bij de buren eruit zag" via die open woningdag. Ik wist ook niet dat je er nog geld voor bij moet leggen als verkoper -O- .
Ik ben heel benieuwd hoe de reactie gaat zijn op jouw brieven Liselot. Jammer dat deze energie er ook nog in moet gaan zitten net voor de overdracht, en ik herken het dat je graag wilt dat ze op de afgesproken dag aanwezig zijn EN tekenen. Lijkt me ook nog een minder fijne ervaring dat zo'n Lasterlaar er dan nog bij zit.... Tenzij dat niet perse hoeft natuurlijk, maar dat weet ik niet, moet hij erbij zijn of mag dat?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:06

O ja, dat had je hier idd al eerder verteld. Helaas zit er bij ons (kleinere) huis niet zoveel grond dat het echt loont om los van elkaar te verkopen. Bij mijn huis heeft de grond alleen maar toegevoegde waarde voor het huis, dus dan laat ik dit zo maar geloof ik... Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:38

deviltjh schreef:

Precies mijn idee en ik geloof dat het zelfs in onderzocht :j

Liselot, afwachten dus..

Ik weet nog steeds niet of ons huis nou morgen nog geveild wordt of niet :+ Op de site staat ie nog steeds klaar voor de veiling, maar mondeling zijn er allemaal toezeggingen dat ze akkoord zijn dat wij hem kopen. Die makelaar wordt denk ik gek van mij, maar ga hem vandaag maar weer is bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:39

O als koper snap ik trouwens wel dat je naar zo'n open huis toegaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:40

Symbeami schreef:
Wij hadden het in eerst instantie als 1 geheel aangeboden huis + weiland en bos. Nu hebben we het huis apart aangeboden met mogelijkheid om weiland bij te kopen. Voor het weiland hebben we namelijk wel belangstelling genoeg, dat kunnen we makkelijk verkopen. Eerst zien dat we het huis kwijt raken, maar dat scheelt nogal in vraagprijs, dus komt het huis nu voor veel meer mensen in beeld.

Mijn schoonouders hebben dat idd net zo gedaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:51

Het wordt een beetje een monoloog :+ Maar ik zie net op de veilingsite dat ons huis erop staat met Vervallen! :D Hij wordt dus niet geveild, dus eindelijk weten we zeker dat we hem mogen kopen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:55

Relaxed schreef:
deviltjh schreef:

Precies mijn idee en ik geloof dat het zelfs in onderzocht :j

Liselot, afwachten dus..

Ik weet nog steeds niet of ons huis nou morgen nog geveild wordt of niet :+ Op de site staat ie nog steeds klaar voor de veiling, maar mondeling zijn er allemaal toezeggingen dat ze akkoord zijn dat wij hem kopen. Die makelaar wordt denk ik gek van mij, maar ga hem vandaag maar weer is bellen.

ik val sowieso meestal niet in het plaatje van onderzoeksuitkomsten ;) vind het wel relaxed om gewoon even vrij in een huis rond te lopen zonder makelaar die je in de nek hijgt en op de vingers kijkt.
(ja ik tref meestal iets te fanatieke makelaars :roll: )

maar we gaan maandag wel bij twee huizen kijken een dorp verderop , op die open huizen dag doen we er nog twee waarbij het voor ons beide niet nodig is om direct de makelaar uitgebreid bij te hebben :n
en morgen hebben we sowieso een bezichtiging staan van een huis in eigen verkoop van de eigenaar. :j

Relaxed, dat zou wel heel relaxed zijn (ja okay...flauw, ik weet het ;) )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:00

Ik vond het kijken met makelaar wel fijn. Die we nu hadden vertelde ''onbewust'' heel veel over de huidige bewoner(s) & hoe die zo kwam het op ons over, met het huis in zijn maag zat. Dat maakte het voor ons nog makkelijker om een laag bod te doen.

Maar bij de openhuizen dag zijn de bewoners thuis. Dat zou ik niet op prijs stellen, dat ze je achter de kont aan lopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:03

Belle, wij gaan bij leegstaande ex huurhuizen kijken op die open huizen dag, daar heb je dus ook geen eigenaren die er emotioneel bij betrokken zijn etc :n heel relaxed :j
maandag ook 2 ex huurhuizen met makelaar, maar makelaar ken ik al van int voorbij gaan en die is ook niet zo pushy.
de bezichtiging van morgen is wel met eigenaar erbij, maar ja, die heeft hem zelf te koop staan , dus das logisch. maar zoals ik hem sprak kan hij er wel heel objectief mee omgaan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:08

Dat is inderdaad het voordeel van een huurhuis dat leegstaat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:35

Relaxed schreef:
Het wordt een beetje een monoloog :+ Maar ik zie net op de veilingsite dat ons huis erop staat met Vervallen! :D Hij wordt dus niet geveild, dus eindelijk weten we zeker dat we hem mogen kopen :D

Dat is superfijn! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:16

mmm, wel grappig...of nu ja, grappig is niet het woord misschien.
Schoonouders waren nieuwsgierig en zijn langs het huis gereden waar we morgen naar gaan kijken, die werden aangesproken door iemand die daar liep, waarom ze naar dat huis aan het kijken waren.
dus schoonvader legt uit, huis is te koop en zoon heeft interesse , dus even spieken.
er werd nogal verbaasd gereageerd, blijkt dus dat zijn dochter dat huis huurt :+ en dat die nergens vanaf weet ...apart :+
schoonvader kwam wel heel grappig met exact de dingen aan waar ik al mee aan kwam die zouden moeten gebeuren. maar goed. verder wel een aparte situatie, relatie van bewoner en achterburen is ook nog even ter sprake gekomen, die schijnt wat gespannen te zijn .
maar goed, ben toch wel heel benieuwd hoe dit in elkaar zit, huis staat te koop, maar er zit dus blijkbaar een huurder in, ipv dat de eigenaar er woont. (dat word nergens vermeld) ook niet in de gesprekken die ik met de verkoper aan de telefoon heb gehad.
huurder weet volgens de vader van de huurder, nergens vanaf.
en wij staan morgenavond op de stoep met eigenaar om te kijken naar het huis.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:33

Oh jee, wat een vreemd verhaal Sonja.

Ik ben aan het opruimen en schoonmaken. Wat doen jullie als jullie een huis bezichtigen, trek je dan alle kastdeuren open? Ik kan simpelweg niet alle kasten mooi leeg en opgeruimd krijgen, daarvoor hebben we teveel troep. Maar dit zit me wel een beetje dwars, ik had dit allemaal eerder kunnen doen natuurlijk, maar ja full time baan, hond, 2 paarden..... nou ja jullie snappen het wel denk ik.