Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:29

Prairy schreef:
Ik word echt doodongelukkig van die nieuwbouw wijken. Oude wijken met prachtige tuinen vol groen, dat is toch veel mooier en prettiger wonen?

Lekker in bakken inderdaad.

Dat ligt maar net aan hoe de bewoner de tuin indeelt... Ik woon in een nieuwbouwwijk en zie juist mooiere tuinen dan in de oudere wijk waar mijn ouders wonen. Daar hebben veel mensen juist de neiging om alles te bestraten :)

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:58

Ik bedoel met een oudere wijk huizen van voor de oorlog :) In Vinex wijken heb ik nog weinig/geen mooie tuinen gezien. Ik zal weinig zeggen dat ik ook probeer te vermijden om er te komen, is voor mij ongeveer hel op aarde, 'kindvriendelijke' wijken :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:10

Maar niet alleen de tuinen. Wat denk je van de gemeente beplanting? 3 kleine boompjes in de straat en dat is het dan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 00:02

Gelukkig is de gemeentebeplanting in de straat waar mijn vriend woont wel prima. Gewoon flinke bomen om de zoveel meter.
In de wijk waar ik zeg maar uit vertrek barst het van het groen, is inderdaad zo'n stadswijk van voor de oorlog. Allemaal parkjes, mensen hebben geveltuinen, grote binnentuinen, hoge oude bomen.

Dus hier juist omgekeerde ervaring dan jij Marjo, ik zie in nieuwbouw dus weinig moois...

Naja hoe dan ook ik ben voorstander van groen :+ }:0 en dat mag ook wel een paar centen kosten zeg maar :))

Vandaag erg zunig. Had paar 35% aanbiedingen van Appie en bonus op de kaas :$ :) Voor 12 Euro klaar voor twee dagen boodschappen voor 2 personen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:08

Zal wel verschillend zijn per wijk/gemeente denk ik :D Ik moet ook bekennen dat mijn wijk nog dicht tegen de weilanden aan zit en nog in opbouw is. Er komt bv nog een park bij.
Ben iig blij dat het bij ons nog wel zo groen is. Trekt ook zo veel vogeltjes aan <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 18:04

Ja leuk is dat he al die vogels in de tuin en rond het huis :)ddd

Zo flink opgeruimd. Volgende week weer twee dagen achter elkaar ingepland. Dan schiet het een béétje op. Echt wel weer bizar hoeveel je toch weer verzameld in 5 jaar tijd. Van vrijwel niets naar weer een zooi dat je denkt hoe is het mogelijk _O- En hoeveel je meegesleept in dozen wat er maar in is blijven zitten en wat je nooit hebt gemist... dus waarom zou ik het nu weer meeslepen... en toch vind ik dat lastig }:0

En vandaag mijn belastingaanslag betaald. Weet je weer waarvoor je gespaard hebt }> :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 21:00

En mijn energiecontract vastgezet voor één jaar. Wie hier nog meer?

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:18

Dat is vroeg.... Wij wachten nog even

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:37

Wij wachten ook nog even met vastzetten….

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:37

Nee, lekker dynamisch contract, vind het wel prima zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:48

Wij wachten even af wat Essent met de variabele tarieven gaat doen op 1 juli, even rekenen wat gunstiger is icm zonnepanelen, maar waarschijnlijk gaan we dan ook om naar dynamisch.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:58

Mijn contract loopt nog 17 maanden! Hopelijk dan alles weer wat lager stabiel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:49

Ik had het al vastgezet per 7 april. Enige vreemde is dat er geen verschil meer is tussen hoog en laag tarief. Nou ja, hoef ik dus niet meer per se in het weekend te wassen.
Het geeft mij veel rust als ik mijn maandelijkse weet. Ik ga 52,- per maand betalen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 20:18

@Fitzroy zo zit het ook bij mij. Ik wil echt graag weten waar ik aan toe ben anders word ik er zenuwachtig van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:51

Hier ook idd dat die rust belangrijk is voor me dus ik heb het nu ook weer voor een jaar vast gezet.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:57

Wij hadden het gelukkig voor 3 jaar vast gezet net voor de prijsstijgingen. Hij loopt eind dit jaar af, dus we hopen dat dan alles weer een beetje gedaald is en zullen het weer vast zetten voor in ieder geval een jaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:29

Belasting geld binnen. Beetje om de vakantie aan te vullen en rest op de spaar. Volgende week weer vakantiegeld waarvoor hetzelfde.
Spaardoel gaat de goede kant op *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:31

Oh dat is al snel, fijn zeg! Hopelijk krijgen wij binnenkort ook bericht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:39

secricible schreef:
Belasting geld binnen. Beetje om de vakantie aan te vullen en rest op de spaar. Volgende week weer vakantiegeld waarvoor hetzelfde.
Spaardoel gaat de goede kant op *\o/*

Ik had vandaag de brieven in huis, nog nooit zo snel gehad. Altijd pas eind juni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:24

Mag ik mij ook melden?

Deze openingtekst had ik zojuist gemaakt, Blijkt het topic er al te zijn :o :

Het lijkt mij leuk met elkaar te kijken wat we doen om te besparen zodat we elkaar kunnen inspireren.

:list:

Daarbij is goedkoop soms ook duurkoop, dus is het ook wel leuk hier ervaringen met elkaar te delen.

Bij mijzelf merk ik dat ik een patroon van luxe uitgaven heb, waar ik niet op besparen wil (zoals parfum)(kind-en dierverzorging) en uitgaven die misschien best wel wat verzorgder/ duurzamer mogen.

Zo heb ik bijv. een betaalbaar kleed gekocht waarvan ik weet dat die niet heel lang blijft liggen.

Ik rijdt op gas. Dat is echt top, wat besparen betreft.

Ook ben ik benieuwd of mensen nog zijn overgestapt van energieleverancier. Of bijv koud water zijn gaan douchen.

Kom maar op met de tips en tricks :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:08

Dan ga je aan dit topic veel hebben :j . Ik heb er al best veel aan gehad met bijleesmodus. Zelf zitten hier bezuinigen vooral in boodschappen, aanbiedingen, prijsfouten op pepper, tgtg boxen.
Mijn energie lijkt voorals na flinke paniek betaalbaar maar we hebben wel een airco geplaatst en dat heeft ons al veel bespaard. Die hebben we er met 2 jaar wel uit. Ik koop voor mijn zoon veel 2e hands via vinted en eigenlijk voor mezelf ook alleen is dat lastiger qua maten. Een picknicktafel laatst voor Kids buiten enzo. Sommige dingen inderdaad wel goed. Een mooie goede buiten tafel in de hoop dat hij langer mee gaat :j
We hebben 1 goede duurdere auto gekocht en fietsen naar het werk bijvoorbeeld.

De kruidvat 70% sticker actiedag 2 x per jaar zijn fantastisch. Koop ik mn voorraad verjaardag cadeaus en sint cadeaus voor m'n zoontje en zoveel mogelijk voor nichtjes neefjes en kindjes van vriendinnen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:32

Nog een tip van flip.

Wij hebben een groepje waarmee we bestellen bij butlon, foodello en vlees en vega. Die hebben stuk voor stuk mooie aanbiedingen en dan hoef je niet gelijk voor een groot bedrag te bestellen. En kun je de verzendkosten delen.

Hier werkt dat super.. vooral kaas is goedkoop bij butlon ( 1 kilo plakjes jonge kaas voor 8 euro)
Spekjes idem.

Niet alles is goedkoop bij hun. Maar hun knallers zijn echt de moeite waard.

En ik weet niet of het echt zo is. Maar tgtg lijkt sneller te werken via mobiel internet. Ik heb 2x per week een lidl groentebox zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:09

Butlon is fijn inderdaad, zeker als je met meerdere mensen kan bestellen. Ik heb er laatst een stapel pizza’s besteld voor minder dan een euro per stuk, en inderdaad veel goedkope vleesvervangers enzo. Ze hebben regelmatig lekker spul waar ze vanaf moeten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:59

Dat is samen idd goed te doen. Ik moet het alleen doen en dan is het nog best een uitgave.

Ik krijg deze week belastinggeld al terug. Nog nooit gehad voor half juni.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:39

Hier zit ik in die omgeving juist in een caravan en op mobiel internet haha. Maar gok dat tiel ook een armere bevolking heeft en misschien meer vraag. Mijn dorp is best welvarend.

Toevallig wel 2 pakketten op weg naar huis gescoord van de lidl strakjes en een sushi box. Ik ben alleen namelijk zonder man en kind en ben wel nieuwschierig. Ze hebben namelijk ook buffet boxen om 16.00 op te halen en dat klinkt ook leuk als avond eten meteen.