Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:46

xSwanHeart schreef:
Wij hebben ook een kleine werkkamer van zo'n 2,3m x 3/3,5m en hebben 'm zo ingedeeld

[ [url=m/9cS4ah.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HTVidM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua sfeer moet er nog wel wat gebeuren ( :') ), maar puur praktisch werkt het prima zo! Geeft misschien een beetje een beeld van wat er allemaal in zo'n kamertje past.

Mooie bureaus, waar heb je die vandaan?

Ook hier staat mijn thuiskantoor als eerste op de planning. In januari begin ik weer met werken na mijn verlof, maar we werken dan nog steeds vanuit huis. Aangezien we nog een kamer over hebben, ga ik die nu aanpakken zodat ik ook mijn eigen plek heb. Het thuiskantoor van m'n man is al af. Er staat op dit moment alleen een logeerbed in en heel veel niet uitgepakte dozen }:0

xSwanHeart

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:50

Deze zijn gewoon van IKEA, de Bekant :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:32

Ik ben inmiddels beneden ook begonnen met inrichten :) (Huis is nog niet af, maar woonkamer wel zo goed als dus de eerste dingen toch maar alvast verhuisd :+)

Loop wel tegen een paar dingen aan :roll:

Ik heb het tv meubel en de salon tafel overgenomen van de vorige bewoners. Maar nu de bank eenmaal staat vind ik de match toch niet zo mooi :o De bank is behoorlijk groot en door zo'n massieve salontafel is het allemaal wel erg vol. Ik denk dat ik dus 2 kleine tafeltjes met een bijpassend tv meubel wil en dan het liefst in een lichtere kleur.

Afbeelding

Iemand suggesties? Ik zat aan zoiets te denken:

Afbeelding

En dit tv meubel zag ik. Maar.. Alleen online te bestellen.. Dat vind ik nogal tricky want ik wil de kleur graag eerst zien..

Afbeelding

En mijn 'nieuwe' keuken is bijna af. Ik had vooraf bedacht om over de hele breedte een plank te hangen met wat plantjes erop zo.. Niet bij stil gestaan dat het keukenkastje dan niet meer open kan :') Dus nu aan het twijfelen.. De plank vanaf de afzuigkap tot een stuk voor het kastje doen of gewoon een plank van een meter ergens in het midden. Wil een plank met van die leren plankhangers.

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 18:58

Of je doet er een groot licht kleed onder. Het is nog niet echt ingericht he. Moet nog aangekleed worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:36

@Debbie: die salontafel... zit daar aan beide kanten een la in of is dat een klep die open gaat ??

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:45

Aan de kant waarvandaan de foto is gemaakt zit aan beide kanten een la. Aan de raamkant zijn het open vakken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:51

Jammer dat het een la is. Ik had het idee om het onderstel er onder uit te halen en dan de rest als 'kast' rechtop te zetten op het tv meubel. Een open vak én een deurtje (was klep) zou dan wel leuk staan. Maar 2 open ruimtes kan natuurlijk ook of misschien ben je wel zo handig (of iemand in je buurt) om van het ladefrontje een deurtje te maken :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:56

Ah op die fiets :+ Leuk idee! Volgens mij is de salontafels een stuk breder dan het tv kastje dus weet niet of het gaat passen.

Moet zeggen dat wanneer ik het geheel nu op de foto zie ik me er minder aan erger dan in real life :') Maar helemaal blij ben ik in ieder geval nog niet. Heb gister een hele grote (2.20) ovale eetkamertafel besteld in licht eiken. Die kleur zou ik denk ik wel wat meer willen doortrekken naar de woonkamer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:02

In de keuken zou je ook een metalen plaat of rek kunnen ophangen. Daaraan haken en/ magneten om spullen aan op te hangen.
De kleur van de tafels lijken niet zo te passen bij de vloer en bank. Veel bruin bij elkaar. Je zou kunnen kijken naar iets van glas en (zwart of wit) metaal. En de hoek wat opfleuren met een andere kleur voor de accessoires.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:11

Debbie schreef:
Ah op die fiets :+ Leuk idee! Volgens mij is de salontafels een stuk breder dan het tv kastje dus weet niet of het gaat passen.

Het blad van de salontafel zou richting de voorkant gaan wijzen en de (al dan niet) open kastjes aan de zijkant zitten. Dan kun je ook nog iets leuks aan de voorkant hangen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:12

@Debbie: ik zou denk eerst alleen de salontafel vervangen voor van die tafeltjes die je als idee had. Dat scheelt denk al een heel stuk! En inderdaad een vloerkleed en wat kleur toevoegen :D

Mooie keuken! Qua plank, wij hebben het zo:

Afbeelding
Afbeelding

Denk dat dat bij jou inderdaad ook heel tof is! Zou in het midden boven de kraan een plank doen denk van 1 meter ofzo. Niet over de hele breedte! De plank die wij hebben komt trouwens van Loods5 vandaan!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:43

Debbie schreef:
Ik ben inmiddels beneden ook begonnen met inrichten :) (Huis is nog niet af, maar woonkamer wel zo goed als dus de eerste dingen toch maar alvast verhuisd :+)

Loop wel tegen een paar dingen aan :roll:

Ik heb het tv meubel en de salon tafel overgenomen van de vorige bewoners. Maar nu de bank eenmaal staat vind ik de match toch niet zo mooi :o De bank is behoorlijk groot en door zo'n massieve salontafel is het allemaal wel erg vol. Ik denk dat ik dus 2 kleine tafeltjes met een bijpassend tv meubel wil en dan het liefst in een lichtere kleur.

[ [url=m/bfE3QY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand suggesties? Ik zat aan zoiets te denken:

[ [url=m/L086PE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit tv meubel zag ik. Maar.. Alleen online te bestellen.. Dat vind ik nogal tricky want ik wil de kleur graag eerst zien..

[ [url=m/isWFFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn 'nieuwe' keuken is bijna af. Ik had vooraf bedacht om over de hele breedte een plank te hangen met wat plantjes erop zo.. Niet bij stil gestaan dat het keukenkastje dan niet meer open kan :') Dus nu aan het twijfelen.. De plank vanaf de afzuigkap tot een stuk voor het kastje doen of gewoon een plank van een meter ergens in het midden. Wil een plank met van die leren plankhangers.

[ [url=m/jqfEys.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou je van dat achterste kastje geen (open) hoek kastje kunnen maken met witte planken? Dan kan je de plank toch helemaal door laten lopen. Hebben vrienden van me ook gedaan :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:48

Ik zou de huiskamer ook eerst meer inrichten. De salontafel kan nog een stuk de kamer in? Hij lijkt nu zo dicht op de bank te staan. Als ik heel eerlijk ben, vind ik de lambrisering niet mooi matchen met de bank, dat maakt het in mijn ogen ook wat massaal.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:04

Bedankt voor alle reacties :)

Denise_Storm, heel leuk die plank zo! Dat is precies wat ik in gedachten heb, alleen dan iets lager denk ik (zodat ie aansluit op de achterwand).

Een kleed in de woonkamer ben ik eigenlijk niet zo gewend, met een hond lijkt het me nooit zo handig. Bij anderen vind ik het wel altijd heel leuk staan, misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen. Het is alleen zo'n duur grapje om eens uit te proberen :o Ik ben nooit zo'n held met dingen terug te brengen naar de winkel :')

De boel moet inderdaad nog flink aangekleed worden en op de muren komt ook nog het een en ander te hangen.

Ik ben zelf juist heel blij met de combinatie van de lambrisering en de bank :+

De kleuren vertekenen wat op de foto, de bank is cognac kleur en de lambrisering donkerblauw/grijs (Histor Climax). De muur daarboven is ijsblauw.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:15

Debbie schreef:
Bedankt voor alle reacties :)

Denise_Storm, heel leuk die plank zo! Dat is precies wat ik in gedachten heb, alleen dan iets lager denk ik (zodat ie aansluit op de achterwand).

Een kleed in de woonkamer ben ik eigenlijk niet zo gewend, met een hond lijkt het me nooit zo handig. Bij anderen vind ik het wel altijd heel leuk staan, misschien zou ik het gewoon eens moeten proberen. Het is alleen zo'n duur grapje om eens uit te proberen :o Ik ben nooit zo'n held met dingen terug te brengen naar de winkel :')

De boel moet inderdaad nog flink aangekleed worden en op de muren komt ook nog het een en ander te hangen.

Ik ben zelf juist heel blij met de combinatie van de lambrisering en de bank :+

De kleuren vertekenen wat op de foto, de bank is cognac kleur en de lambrisering donkerblauw/grijs (Histor Climax). De muur daarboven is ijsblauw.

Ik heb ook een hond en een kleed en boven zelfs vloerbedekking. De kunst: een kleur waar de haren én evt modderpootjes niet zo goed op zichtbaar zijn, bij voorkeur met een print, en bij voorkeur makkelijk te stofzuigen, dus laagpolig zonder lus. Ik koop ze nooit heel duur, dus als ze echt vies worden, vervang ik ze gewoon. Ik vind een kleed echt essentieel voor gezelligheid in een zithoek - maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:50

Kijk eens naar zgn buitenkleden, die zijn érg makkelijk in onderhoud.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:06

Hier een hoogpolig tapijt met een hond, is prima te doen! Wel elke dag op mn knietjes stofzuigen, maar dat heb ik er graag voor over! En inderdaad, een tapijt uitkiezen dat niet schreeuwend duur is en niet heel licht van kleur.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:19

Leuk topic! Wij krijgen eind dec de sleutel van ons nieuwe huis dus ben volop aan het zoeken naar leuke ideeën. Nu hebben wij veel ramen in het huis. Wat hebben jullie als raambekleding? Heb zitten kijken naar houten jaloezieën maar vind die vrij prijzig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:21

Wij hebben overal houten jaloezieën van topjaloezieën, duur maar wel goedkoper dan bij bijvoorbeeld een bouwmarkt en wij moesten extra breed hebben voor 1 raam in de woonkamer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:24

Kelpla schreef:
Leuk topic! Wij krijgen eind dec de sleutel van ons nieuwe huis dus ben volop aan het zoeken naar leuke ideeën. Nu hebben wij veel ramen in het huis. Wat hebben jullie als raambekleding? Heb zitten kijken naar houten jaloezieën maar vind die vrij prijzig.

Via decodeal brede aluminium jaloezieën met brede band aan de voorkant vh huis. Aan de achterkant alleen lichtdoorlatende gordijnen in dezelfde kleuren als de jaloezieën (wit met donkergrijs patroon, de jaloezieën zijn wit met donkergrijze stoffen banden). Vond ze daar nog betaalbaar, voor mijn grote raam aan de voorkant (2m hoog, 2,60 breed) was het ik meen 250 euro.
Als ik daar niet voor gekozen had, was ik voor vouwgordijnen gegaan, vind die zo gezellig, en dan vooral in een beetje zo'n linnen-look stofje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:34

Hier duo-rolgodijnen, voorjaar/zomers linnen-wit en in de herfst/winter beige(houtoptiek).

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 06:46

Hier net duetten geplaatst, top down bottom up, met greepjes ipv touwtjes, heeeel blij mee. Overdag als je ze wat dichter wilt, laten ze gewoon daglicht door en s avonds gewoon privacy
Bij veneta besteld, voor boven en beneden en zelf opgehsngen. De prijs viel ons enorm mee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:54

Mooi Dems! Wij hebben ze ook bij Veneta vandaan, dik tevreden!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:43

Afbeelding
Lamp is binnen, ze is zo leuk!!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:00

knollentuin schreef:
[ [url=m/PD1XK5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lamp is binnen, ze is zo leuk!!

<3 <3 <3