@Nanne goed nieuws!
Ik las nu net iets over internetmakelaars- iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_spekkie_x schreef:Ik heb met interesse jullie posts gelezen in de laatste discussie over geld en het teveel uitgeven ervan. Ik ben het ook zeker met jullie eens dat er mensen boven hun stand leven, maar soms vind ik het wel makkelijk gedacht. Neonlight haalt allemaal goede punten aan (is ook de manier hoe ik er in sta), maar het wringt wel dat zij dat makkelijk kan zeggen, omdat ik in een ander topic heb gezien dat zij 2000 euro per maand kan sparen. Dan heb je ook veel geld en hoef je minder keuzes te maken. Toch is het niet geheel onhaalbaar, want ik met mijn magere inkomen leef ook volgens dezelfde standaard en kan prima een auto rijden. Ik kan dan alleen geen nieuwe auto kopen (zou ook nooooit op financiering kopen), maar ben echt heel tevreden met mijn 19-jaar oude barrel en zal als deze stuk gaat ook weer een klein goedkoop 100ste-hands auto kopen omdat ik meer niet kan betalen!
Wat mij wringt is niet op het maximale van je salaris een hypotheek aangaan. Leuk gedacht als je goed verdient en/of met zijn tweeën koopt. Maar als ik op mijn salaris een hypotheek wil nemen, dan moet ik wel maximaal lenen, omdat de bank zulke lage hypotheken geeft en ik daar niets voor kan kopen... realistisch voorbeeld: ik kan volgens de bank maximaal 80.000 euro lenen (daar koop ik uberhaupt niets voor in mijn regio), met een brutomaandlast van 300 euro... waar kan ik daarvoor huren in deze regio?!Dus een maximale hypotheek is in mijn geval zo slecht nog niet... ik zou dan ook nog voor allerlei regelingen gaan waardoor ik meer zou mogen lenen dan ik mag op basis van salaris. Ik betaal nu ook al ruim 600 euro aan huur, dus dat zou ik ook prima aan een hypotheek kunnen betalen en volgens mij kom ik dan rond de 125-150.000 euro uit. (Maar dat wil de bank dan niet geven
)
Jotoma schreef:Ik deel je mening Berdien, maar ik vraag me af of t voldoende gebeurd!
Uiteindelijk is het doel van de adviseur ook alleen maar om een hypotheek aan je kwijt te raken, zodat hij zn adviseurkosten vangt. Als de klant op basis van wijsheid niet de woning kan kopen die die wil, geloof ik best dat zo'n adviseur wat minder geschikt advies wil geven.