Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:31

_San87_ schreef:
Ik ken het, ik kom zelf uit Enschede.

Super! Dan hoef ik indd vast niet veel meer te zeggen. :P

_classic ik snap je heel goed, wij zijn voor flexa gegaan ook omdat we zeker wisten dat dit gewoon goede verf is. Je moet op je gevoel afgaan, het is immers jullie geld en jullie huis. ;-)

Miesje wat ontzettend gaaf! Ben benieuwd naar foto's!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:38

_classic schreef:
Ik ga binnenkort op mezelf, en het huis moet helemaal geverfd worden.
Nu zweert mijn schoonmoeder bij de verf van de action, terwijl ik zelf denk ik liever verf van de gamma heb (gamma of flexa) Dit omdat ik zelf bij de gamma werk, en de producten dus een beetje ken. De verf van de action is dan wel goedkoper, maar ik heb vaak wat het idee van goedkoop is duurkoop..
Is dit raar dat ik liever iets duurdere gamma verf koop? Of zou de verf van de action ook te doen zijn?

Zou anders wachten op een aanbieding op de verf bij Gamma en het dan kopen. Ik ben zelf ook een type die het risico niet wil nemen. Wellicht dekt dat van de Action minder snel maar miss zijn er recensies van op internet?

mirim

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 07:57

Als ik me niet vergis koopt action altijd grote partijen spullen op of partijen uit het buitenland.
Ik zou dat met verf dan een risico vinden, want stel dat jouw kleurnummer er nu net niet meer is als je nog verf nodig hebt?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:54

Met verf vind ik dat je je moet afvragen wat de functie is. Binnen en dan vooral decoratief, dan is een goedkoper merk prima. Voor de buitenboel als het echt moet bescherming, dan ga ik voor erg dure sikkens verf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:55

Ceetje_bokt schreef:
Met verf vind ik dat je je moet afvragen wat de functie is. Binnen en dan vooral decoratief, dan is een goedkoper merk prima. Voor de buitenboel als het echt moet bescherming, dan ga ik voor erg dure sikkens verf.

Dit inderdaad :).

Hoewel ik voor de woonkamer wel voor duurdere verf heb gekozen omdat die qua uitstraling gewoon mooier is :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:50

Gewoon wit koop ik altijd bij de Action. Zelfs al zou je drie lagen nodig hebben om het dekkend te krijgen dan nog ben je veel goedkoper uit. Ik heb nu een muur geverfd met een klein potje latex van de bouwmarkt die te donker bleek te zijn, en die toen flink verdund met Action verf. Ging perfect en hij zit er mooi egaal op.
Op hout wat echt in het zicht staat, zoals deuren en kasten, gebruik ik altijd grondverf van de Action, en de hoogglans van Histor bv. Voor ander hout zoals het tuinhekje gebruik ik gewoon Action hoogglans of zijdeglans. Ook voor onze boot die we afgelopen jaar hebben opgeknapt, grotendeels gewone Action verf. Daar kocht ik een tas vol spul, inclusief alle kwasten en rollers en schuurmateriaal voor de prijs van alleen een potje verf bij de Gamma. En het dekt en houdt prima hoor.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:10

Witte verf van Action is inderdaad prima, maar de kleuren vind ik er helemaal niet mooi op gaan, niet mooi dekkend, vlekkerig en sommige potjes zijn nogal schilferig. Verf is iets waar ik niet op zou willen besparen, althans, niet meer dan gewoon gamma/praxis huismerk :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:10

Je word sowieso doodgegooid met aanbiedingen verf
Wij hebben het hele huis binnen in de flexa en histor staan
En heen enkele pot is voor de volle mep gekocht
Allemaal 1+1 gratis en vergelijkbaar

Grondverf kun je trouwens sowieso beter niet ban de action gebruiken
Ik dacht dat ie wel Okay was
Tot ik het eigen merk van de plaatselijke formido omdat ik NU grondverf nodig had

Action grondverf komt er hier niet meer in sindsdien

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:26

Action verf vlekt ontzettend. Het droogt slecht en stinkt gigantisch. Doe mij maar flexa of histor. Kennen jullie ook de flexa app dat je de muur een kleurtje kunt geven? Die is echt heel handig om een idee te krijgen :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:48

Ik heb afgelopen week nij de gamma al een grote emmer flexa van 12.5 liter RAL 9010 gehaald voor de muren en plafonds. Die was 55% korting, plus 25% extra en nog eens 20% personeelskorting wat dus uiteindelijk op 28 euro uitkwam. Maar nu moet ik nog grondverf en lak voor alle deuren en raamkozijnen ( deze zijn nu vel blauw met geel en rood :x )
En ik wil enkele muren nog een andere kleur dan wit, anders wordt het mij veels te wit :')

Ik denk toch dat ik liever niet voor action verf ga, helemaal niet de kleur verf als ik jullie zo hoor..

Daarnaast wil ik het liefst ook op waterbasis, geen idee of action dat heeft

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:13

_San87_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Dit inderdaad :).

Hoewel ik voor de woonkamer wel voor duurdere verf heb gekozen omdat die qua uitstraling gewoon mooier is :).

Binnen heb ik overal Histor verf gebruikt. Waarom Histor? Die was in de aanbieding toen we verf gingen kopen :D moet wel zeggen dat ik die verpakking reuze makkelijk vind als ik deze vergelijk met de blikken. Ik heb bovendien een pesthekel aan schilderen, dus als ik het met een laag af kan, ben ik gelukkiger dan met drie lagen aanbrengen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:21

Action verf vloeit goed en dekt normaal. Geen probleem dus. Hij is wel minder stootvast.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:05

Mooi kleed Marinke.

Hier goede ervaring met de Action verf voor hout. Heb meeste met Flexa gedaan, maar de Action verf dekt beter en is makkelijker te verwerken.
Voor de muren vind ik Flexa Creations goed. Hier geen Action geprobeerd

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:15

Hebben jullie tips voor een trap? De trap in ons huis heeft geen bekleding en niks, gewoon kale trap met lijm en verf resten..
Nu dacht ik zelf erover om de trap misschien te verfen en er dan vaj die metalen strips op te plakken.

Maar misschien dat jullie ook nog een tip hebben. Liever geen vloerbedekking

Afbeelding

Dit is de trap

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:28

Ik zou hem goed gladschuren en dan mooi hoogglans of zijdeglans aflakken.

Als er veel op sokken gelopen wordt dan is het natuurlijk wel handig om bv anti-slip verf bovenop te gebruiken, of halve maantjes van stof of metaal.
Ik heb zelf stoffen maantjes. Dat ziet er zo gezellig uit :D Maar je moet ze wel elke week even stofzuigen.
De metalen maantjes hebben ze bij mensen waar ik poets, en die vind ik niet fijn. Zijn slecht schoon te krijgen, aan de zijkanten kruipt er vuil onder en persoonlijk vind ik het ook niet zo mooi.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:44

-Classic: als je de GOUDEN TIP hebt voor EENVOUDIG LIJMRESTEN verwijderen, dan hoor ik het graag :')
*kijkt al een jaar tegen een soortgelijke trap aan*

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:51

Zo'n trap was voor ons de reden om toch maar voor vloervedekking te kiezen. Geen spijt van overigens.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:00

Mijn vriend had het over een verfbrander gebruiken om de lijmresten weg te halen, mocht dit niet lukken ben ik denk ik toch genoodzaakt om er vloerbedekking op te gooien..

Maar ik ga mijn collega's ook even om tips vragen, ik werk in een bouwmarkt dus er is vast wel iemand die een tip heeft.
Ik ga het zeker delen als ik de gouden tip heb gevonden!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:03

MamaMiesje schreef:
-Classic: als je de GOUDEN TIP hebt voor EENVOUDIG LIJMRESTEN verwijderen, dan hoor ik het graag :')

Haha, die wil ik ook wel _O-
Wij hebben nu nog vloerbedekking op de trap. Foeilelijk. Maar durf het er ook niet af te halen, bang voor wat ik aantref :+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:16

MamaMiesje schreef:

Je hebt daar speciaal spul voor bij de bouwmarkt en anders eventueel met een verfkrabber.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:21

MamaMiesje schreef:

Gewoon bijl en zaag gebruiken... hoppaaa zo die hele trap eruit :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:35

:')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:36

DewiRox schreef:
MamaMiesje schreef:

Je hebt daar speciaal spul voor bij de bouwmarkt en anders eventueel met een verfkrabber.

Been there, done that -O- Note: dat is nĂ­et eenvoudig/weinig werk/effectief ...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:38

Dan zit er denk een ding op, het werk uit handen geven ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:06

Echt zo'n trap kun je het beste laten bekleden!
Het is een drama ( en eigenlijk onmogelijk) om dit knap te krijgen.