Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vetra schreef:Een fijn en mooi 2024 gewenst allemaal!
Ik kreeg vandaag de rente van mijn Triodos spaarrekening, dat wordt 1x per jaar uitbetaald. Fijn begin van dit nieuwe jaar!
Ik ben benieuwd of jullie ook voornemens hebben qua financiën? Bv bepaald spaarbedrag/uit schulden komen/met budgetten werken/enz.
Suzanne F. schreef:Hier zelfs op duizendtallen afgerond. Op honderdtallen mag op zich ook, maar 50 niet hoor.
PSvanLot schreef:theadora99 schreef:Ik doe nu handbal, kostte me een paar nieuwe schoenen en een wedstrijdbroekje. Shirtjes, jas en tas gesponsord. Voordeel daarbij is dat de zaal ook voor korfbal, gym, zaalvoetbal, basketbal etc gebruikt wordt/kan worden.
Stoppen met paarden zou me hier zo’n €5000 per jaar schelen, daar doe ik het niet voor haha.
Ben wel overgestapt van zorgverzekering, ga zo’n €80 minder betalen dus dat is wel lekker!
€80 per maand?
Fitzroy schreef:Ik wil ook op alle spaarrekeningen ronde bedragen hebben, en heb dat ook. Wel op 100 afgerond. Alleen Bunq niet omdat die wekelijks rente geven, zo irritant.
Ik laat nooit veel staan op mijn lopende rekening. A. Het brengt niets op en B. Ik ben veel te bang voor criminelen via allerlei trucs.
PSvanLot schreef:Maar de hockey valt me iedere keer weer tegen qua contributie, stick, kleding, schoenen etc wat ze ieder jaar daarvoor nodig hebben
Tieme schreef:PSvanLot schreef:Maar de hockey valt me iedere keer weer tegen qua contributie, stick, kleding, schoenen etc wat ze ieder jaar daarvoor nodig hebben
Maar ze hebben toch niet elk jaar nieuwe kleding en stick nodig?
Mijn oudste doet nu al 3 jaar met een stick en haar kleding. Alleen shirt vervangen. Gelukkig hier zwarte rokjes dus die koop ik gewoon 2e hands op vinted a 5 euro.
De clubsokken hebben ze ook al 3 jaar.
Schoenen koop ik ook via vinted. Vind het zonde om voor die paar x zaal nieuwe schoenen te kopen. Voor jongste een zo goed als nieuw paar voor 5 euro gekocht. Voor de oudste zo goed als nieuwe veldschoenen voor 10 euro.
Trainingsbroeken ook via vinted.
Benzz schreef:Maar je zult 2 kinderen hebben die echt actief in de paardensport zijn.
PSvanLot schreef:Benzz schreef:Maar je zult 2 kinderen hebben die echt actief in de paardensport zijn.
Dat mogen ze hier ook, maar willen ze niet. Dochter zou wel willen rijden, maar die kan goed hockeyen en is een zeer sociaal kind. Die wil ik niet ook nog verplichten uren in de paarden te steken, en half werk, daar heb je niets aan.
Vetra schreef:Ik ben mijn voorraad ook aan het opmaken. Dat doe ik regelmatig, maar nu wat stricter omdat ik over 1,5 week ga verhuizen. En elk pakje, zakje of pot dat leeg is, scheelt weer verhuizen!