Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noblesse_ schreef:Nee ik heb het zelf een beetje verkeerd geformuleerd. Ons verbruik is 140m3 per maand. Soms iets er onder, soms iets er boven.
Dit voor elke maand van het jaar. Zowel februari als augustus zitten rond 140
Noblesse_ schreef:Nee ik heb het zelf een beetje verkeerd geformuleerd. Ons verbruik is 140m3 per maand. Soms iets er onder, soms iets er boven.
Dit voor elke maand van het jaar. Zowel februari als augustus zitten rond 140
Spenk schreef:[
Dan zit het dus in het gebruik van jullie warm water. Dus veel korter en minder vaak douchen... Handen niet wassen met warm water. Elke dag douchen is best wel heel erg veel namelijk. Ook al is het maar paar minuten. Je kan je ook wassen.
Noblesse_ schreef:Ik heb reeds gezegd, ik douch maar 4x per week en koud.
Vriend doucht meestal 6x per week, nog geen vijf minuten, warm.
Tuurlijk gebruiken we geen warm water voor handen wassen etc. Voor niks in de zomer. Enkel die korte douche van vriend.
Of elke dag douchen veel is of niet ga ik niet over discussiëren, maar je gaat me niet vertellen dat 140m3 normaal is voor ENKEL die vijf minuten durende douche per dag en verder niks. Ik snap er niks van.
We hebben een gerenoveerde halfopen woning. Wel heel klein.
MyWishMax schreef:Dat klopt echt niet? Ik zou het toch eens snel na laten kijken. Want zelfs toen ik hier samen woonde en ex elke dag aan het douchen was, was het hier bij lange na niet zo hoog. En die douchte ook echt niet kort.
Ik snap er bij mij ook even weinig van. Zit even per uur en per dag te kijken naar het verbruik. Ik kan serieus mijn bad niet eens terug vinden qua verbruik? Ja per uur iets heel kleins misschien, maar dat komt overdag ook wel af en toe terwijl ik dan geen warm water pak, kook of iets anders doe. Dat is toch ook raar? Ik had verwacht het bad zeker wel terug te vinden maar misschien zoek ik te hoge cijfers? Sterker nog, gisteren in bad geweest en staat 0m3 en de dag ervoor staat er 1 m3 zonder bad en met de schoonmaakster. Die verbruikt toch veel minder als een bad?
Ik was pas gaan twijfelen over mijn dal tarief van de energie. Ik dacht altijd dat dat om 21 uur begon tot 7 uur en in het weekend de hele dag. Toen zag ik ineens staan dat het pas om 23 uur ingang, dus gestopt met s avonds wassen en dergelijke. Maar nu zat ik contract na te kijken en stond er toch 21 uur. Kleine meevaller.
Maar ik ben benieuwd, wat zien jullie qua gas bij verbruik per uur bij douchen of bad?
Tuurlijk gebruiken we geen warm water voor handen wassen etc. Voor niks in de zomer. Enkel die korte douche van vriend.
Of elke dag douchen veel is of niet ga ik niet over discussiëren, maar je gaat me niet vertellen dat 140m3 normaal is voor ENKEL die vijf minuten durende douche per dag en verder niks. Ik snap er niks van.
Spenk schreef:Noblesse_ schreef:Ik heb reeds gezegd, ik douch maar 4x per week en koud.
Dan verbruik je dus nog wel gas aan andere dingen. Ik zou heel rap uitzoeken waaraan
Monteur bij je ketel laten komen.
Faelynn schreef:Bij ons is het wel goed herleidbaar, ik douche namelijk ongeveer 1x in de week, en dat is momenteel het enige waar we gas voor gebruiken, dus je ziet precies 1 kuub staan op de douche dagen, de rest staat op 0 haha.
En ja hoor, gewoon wassen met koud water aan de wastafel werkt prima. Ik had altijd best wat last van eczeem en dat is sindsdien ook zo goed als weg, mn huid lijkt er dus ook een stuk blijer mee. Haarwassen deed ik vroeger altijd om de dag, want anders werd het vettig, maar dat ben ik gaan afbouwen, begin was drama, veel vet haar, maar op termijn werd dat steeds beter en mn haar is er inmiddels een stuk gezonder van geworden! Kan nu makkelijk 5 dagen door zonder vet haar, zelf ook blij mee want heb lang dik haar en t nam altijd best wat tijd in beslag. Alleen om er mee te beginnen is lastig, want dan moet je echt even door dat smoezelige gevoel heen.
tienus63 schreef:Laten jullie de verwarmingsketel niet ieder jaar nakijken en schoonmaken? Onderdelen, van pakking tot slangklemmetjes, rubber slangetjes etc vervangen?
Radiatoren ontluchten en eventueel water bijvullen is ook belangrijk.
Als je de de buizen hoort tikken, moet je ze ontluchten en kijken of de ketel nog genoeg druk heeft. Anders moet je bijvullen.
Dat kun je zelf wel doen.
Benzz schreef:K_nolan schreef:Precies, mensen deden vroeger niet anders dan zo wassen.
Ze leefden ook in grotten vroeger, doen we ook niet meer.
K_nolan schreef:Ik zie het probleem niet helemaal, als wij goed wegkomen met 1x pw met warm water douche is dat toch prima. De rest was ik me met lauw, dan gooi ik even wat warm water in de wasbak met koud en helemaal prima.
Ik ben zelf archeoloog en de tijd dat we nog onszelf gingen wassen met enkel koud is nog niet zo lang geleden hoor...