Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:28

idinn schreef:
En als de komende tijd even flink wat bedrijven failliet gaan, zijn er vanzelf mensen die uit hun te dure huizen moeten vertrekken..

Of denk ik nu heel gemeen :')

Nee hoor zo denk ik ook. Een recessie mag van mij wel komen.

Werk zelf in de gezondheidszorg in een functie die altijd doorgaat, dus heb er niet veel last van dan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:22

idinn schreef:
En als de komende tijd even flink wat bedrijven failliet gaan, zijn er vanzelf mensen die uit hun te dure huizen moeten vertrekken..

En waar moeten die mensen dan heen?
In een sociale huurwoning (waar er ook te weinig van zijn)?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:42

idinn schreef:

Als het bedrijf waar je zelf werkt maar niet failliet gaat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:29

haha onze makelaar voorspelde juist ook een hoop scheidingen als gevolg van de uitgestelde financiële crisis :')
Gaat de huizencrisis ook niet van vooruit :+ .

kosseh

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:04

Scheidingen hebben we dan niks aan idd. Nemen ze 2 huizen in ipv 1.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:44

Wij dragen in ieder geval ons steentje bij. Wij leveren twee woningen in voor 1. En de verkoper levert samen met haar partner ook 2 huizen in voor 1. Dus als alles rond is, zijn er weer 2 woningen extra beschikbaar op de markt :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:00

Ik als huizen koper hoop dat we geen gedoe krijgen hier… een recessie is voor niemand erg goed. Maar gelukkig hebben we ons niet tot aan de lippen toe gefinancierd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 21:53

Eerlijk ben ik heel blij dat we geen maximale hypotheek heb. Ik merk echt wel dat mijn koopkracht daalt aangezien alles in een jaar zoveel duurder is geworden -te laat met afsluiten van langdurige energie contract, de boodschappen, benzine-. Ben wel benieuwd naar waar het heen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:11

Brainless schreef:
[***] schreef:

En waar moeten die mensen dan heen?
In een sociale huurwoning (waar er ook te weinig van zijn)?

Gewoon compleet scheef veel te duur huren. Want daar doet niemand moeilijk over :')

Ik snap ook wel dat het zo niet werkt, maar wat zou een compleet andere woningmarkt fijn wezen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:15

Nou alsof veels te duur huren nu een pretje is met alle stijgende prijzen. Hypotheek krijg ik niet voldoende voor een leuk huis maar ik mag mij wel scheel betalen aan een idiote huur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:17

Ja logica he.. je scheel betalen aan huur, maar oei als je een beetje daarvan aan hypotheek wilt per maand.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:29

Ja. Super vreemd is dat. Ik vond dat al super vreemd toen ik mijn huidige huis kocht. Ging maar net aan dat ik genoeg hypotheek kon krijgen, had toen een hypotheek van 470 bruto per maand. Alsof ik daar een huis particulier voor zou kunnen huren.

Wij zitten gelukkig ook niet aan de Max. Uiteindelijk hoeft mijn huis helemaal niet al verkocht te zijn voor overdracht. We mogen maar 1 huis in de overbrugging meenemen, maar we konden genoeg lenen om de andere woning helemaal buiten beschouwing te laten. Die lossen we daarna natuurlijk wel af om toch op een lagere hypotheek uit te komen. En daardoor zitten we dus totaal niet aan de Max. Erg prettig.

Hoef uiteindelijk ook weinig van mijn spaargeld te gebruiken. Wat toch ook wel fijn is, zodat dat beschikbaar is om eventueel wat meubels en zo aan te schaffen waar nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:30

€470... sommige studentenkamers zijn zelfs al duurder :')

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:46

idinn schreef:

Sommige :+ . De meeste denk ik

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 00:13

Nou jongens dank voor ‘the wave’ :')

Een hoop sh*t voorbij zien komen.

Vorige week kwam er een appartement online.
Meteen een bezichtiging aangevraagd.
Kon alleen dinsdag of woensdag. Ik kon beide dagen niet.
Makelaar is gaan kijken en via videobellen heb ik mee gekeken.
Vandaag voor 12 uur moesten de biedingen binnen zijn.
Werd om 12.45 gebeld dat ik ga verhuizen.
Nu ben ik bang dat ik veel teveel geboden heb.

Niet alles is mijn smaak, maar het kan makkelijk nog een ronde mee. Ik moet vooral een slimme oplossing bedenken voor een werkplek (oftewel: de plek voor alle werk rotzooi). Wie kan over zoiets iets zinnigs zeggen?

Volgende week komen ze hier langs voor de voorbereiding op foto’s maken. Een hoop geregel.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 00:54

Wauw wat een verhaal luxorvalkje..!

Wij gaan een stukje van de woonkamer afschermen om een werkplek te maken. Het bureau etc is dan verstopt achter de afscheiding, en de ruimte is dan verder gewoon open.

Wij hebben zoiets

Afbeelding

of zoiets

Afbeelding

op het oog daarvoor. De spijlen kun je wat dichter bij elkaar maken voor minder doorkijk natuurlijk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 05:51

idinn schreef:

Echt he! En de bank maar moeilijk doen omdat ik een PhD deed destijds. Moest mijn werkgever nog een extra verklaring afgeven dat de “gegeven intentie niet afhankelijk was van behalen diploma”. Natuurlijk was die intentie bullshit. Maar kom op hè. Ik heb een WO diploma. Ik verdiende teveel voor sociale huur.

Als ik 470 niet kan betalen, dan kan ik simpelweg niet op mezelf wonen. :o?

Inmiddels is het nog maar 408 :+ . Had mijn rente maar 5 jaar vastgezet. Was toen 3.2. Iedereen verklaarde me voor gek. Rente was nog nooit zo laag, bla bla. Na 5 jaar om kunnen zetten naar 1,76. En daarvoor zit ik in een 88m2 rijtjes huis met 10m diepe tuin.

Echt andere tijden. Ik kocht begin 2014. In het dal van het dal. Ook nog met 25% korting vanwege koopgarant.

Denk dat de nieuwe hypotheek wel even pijn zal doen. Maar goed. Ik kan het leien.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-04-22 06:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 06:05

Gefeliciteerd Luxorvalkje! Dat gevoel van teveel geboden hebben zal men altijd wel hebben. Je bent geslaagd! Dat is het belangrijkste toch!

Hoeveel werkplek ruimte heb je nodig en hoe vaak zal je er zitten? Ik heb mijn werkplek in de woonkamer, maar in een zelf gebouwde opbergkast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of zoiets klik

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 07:21

Wat leuk gedaan zo shiloh!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:08

Gave werkplek. Enne teveel geboden.. je hebt een aankoopmakelaar. Ik neem aan dat die je geholpen heeft met een bod? Heb je zoveel overboden? Klinkt nog niet alsof je heel enthousiast bent? Of moet het allemaal even landen. Wel van harte gefeliciteerd!

En die werkplek kast. Wat een tof ding.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:16

In mijn ogen kun je nooit teveel bieden als dat is wat je het waard vond. Ben je wel al met eigen ogen gaan kijken?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:29

Je klinkt inderdaad niet heel enthousiast. Hoezo denk je dat je te veel hebt geboden? Heb je spijt van het bedrag?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:30

Luxorvalkje schreef:
Nou jongens dank voor ‘the wave’ :')

Een hoop sh*t voorbij zien komen.

Vorige week kwam er een appartement online.
Meteen een bezichtiging aangevraagd.
Kon alleen dinsdag of woensdag. Ik kon beide dagen niet.
Makelaar is gaan kijken en via videobellen heb ik mee gekeken.
Vandaag voor 12 uur moesten de biedingen binnen zijn.
Werd om 12.45 gebeld dat ik ga verhuizen.
Nu ben ik bang dat ik veel teveel geboden heb.

Niet alles is mijn smaak, maar het kan makkelijk nog een ronde mee. Ik moet vooral een slimme oplossing bedenken voor een werkplek (oftewel: de plek voor alle werk rotzooi). Wie kan over zoiets iets zinnigs zeggen?

Volgende week komen ze hier langs voor de voorbereiding op foto’s maken. Een hoop geregel.

Tja als je echt twijfels hebt dan moet je het niet doen en dan zie je er vanaf.
Op zich mag je blij zijn dat je iets hebt gevonden en gekregen nu. En ja je zal vast teveel betalen, net als vele anderen nu. Dat is gewoon het risico van in deze tijd iets kopen. Of je de juiste beslissing maakt weet je altijd pas achteraf.
Maar nogmaals: als je er echt een slecht gevoel bij hebt dan doe je het niet en zie je er vanaf.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 09:50

Gefeliciteerd, al klink je niet heel enthousiast

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:09

Gefeliciteerd! Al vind ik je ook niet enthousiast klinken... := ik heb zelf ook dat gevoel gehad; heb ik niet te veel betaald, waarom ging dit ineens zo makkelijk, heb ik het wel goed gedaan enz.enz.
Het eerste huis waarbij mijn bod werd geaccepteerd gaf me helemaal de kriebels, ik heb daar uiteindelijk van af gezien ondanks alle dreigementen “dat word niet gewaardeerd, zo kun je nooit meer iets kopen” enz.enz. Maar jemig wat ben ik blij dat ik het gedaan heb :j
Anders had ik nu niet dit huis gehad, en ondanks dat ik hier ook diezelfde twijfels bij had, zag ik mezelf hier wel wonen. Nu achteraf zijn al die twijfels weg, ook al zou ik 30K te veel hebben betaald, ik vind de locatie top en ik zie mezelf hier wel oud kunnen worden... dat is het belangrijkste...