Kan het zwembad al op?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:02

Ik heb net een nieuw zwembad besteld! De oude was overleden, maar die was ook rond en dat wilden we überhaupt al niet.. Dus nu een rechthoek besteld!

300x175x80 :))

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:04

Ik denk dat ik dit jaar mn zwembad in de paddock ga neerzetten. Daar zit het enige geëgaliseerde stukje op ons hele terrein :') vorig jaar op een stuk gezet wat er egaal uitzag, was het niet :\ niet best voor je zwembad kan ik je zeggen.
Dus denk maar prikpaaltjes eromheen en dan hebben de paarden even pech. Gelukkig hebben ze ruimte zat.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:14

Vandaag zat ik ook al te denken om het zwembad al op te zetten, maar vind het nog wat vroeg :o .
Maar ik heb nog wel zitten denken om over te stappen van een filter pomp naar een zandfilter pomp.
Hoe is jullie ervaring? :o
Ik heb een 3m x 2m bad(je).

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:59

meniekske schreef:
Vandaag zat ik ook al te denken om het zwembad al op te zetten, maar vind het nog wat vroeg :o .
Maar ik heb nog wel zitten denken om over te stappen van een filter pomp naar een zandfilter pomp.

Hier vorig jaar een zandfilter pomp aan een 3x2 wel als zoutwater systeem.
Hoewel het zoutwater systeem wennen is, is het wel heel fijn :j

mocht iemand daar dus nog tips/trucks voor hebben O:)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:05

Zandfilter pomp ben ik ook benieuwd naar.
Heb nu een gewone met filter bollen, een zout elektrolysesysteem, en verwarming.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:24

ik heb wel zo'n solar bol als verwarming zeg maar, en wil het voorlopig nog wel bij de chloor tabletten houden. Maar zit al een tijdje te twijfelen om over te stappen naar een zandfilterpomp....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:47

meniekske schreef:

Wij hebben een zandfilterpomp en die bevalt prima. We hebben die 'wattenbollen' ook geprobeerd, daar was mijn man minder enthousiast over. De zandfilter werkt goed, alleen heb je een loodzware pomp en dat is onhandig als je 'm wil verplaatsen en als je 'm aan het einde van het seizoen wil legen. Verder af en toe eens een backwash doen om te spoelen en dat is het wel zo'n beetje. Geen gedoe met filters wisselen, ideaal.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:32

Ik heb een 'zandfilter' pomp maar dan met glas erin. Super fijn. Wel loodzwaar indd, maar kiep hem op zo'n plankje met wielen en dan rol ik hem de overkapping in met de doppen iets open en dat gaat al jaren prima

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:42

Hier stond die op maar bleek helaas lek :D
Moet wel zeggen dat het echt gort droog is en als het zo door blijf gaan ik over 1/2 maanden geen graspriet meer op de weide heb staan pff. Van mij mag het wel weer even wat minder weer zijn en bakke regenen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 22:46

Ik kreeg het na de verjaardag van mijn dochter op m'n heupen en heb nog het zwembad opgezet. Ik was om 22:15 klaar :D Morgen vullen.

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 17:45

Hier heeft dochterlief al flink gezwommen gisteren en vandaag. Water is nu 22 graden, het nieuwe bubbelplastic werkt al goed.

Afbeelding

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:27

Ik ga binnenkort ook even het zwembad plekje leegmaken is kijken hoe de staat is nadat die vorig jaar niet opgezet is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 18:23

Vandaag al bijna 26 graden! Zondagavond opgezet dus met slechts 2 dagen. Wel de hele dag in de volle zon met een folie erop.

Afbeelding

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:32

@ Storm, dat gaat snel met opwarmen.

Ik heb nog eens goed nagedacht of ik wel of niet van pomp ga wisselen, maar denk dat ik het toch nog maar bij mijn filterpomp ga houden. Want ik moet eerlijk zeggen dat het gewicht me een beetje tegen houd. :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 18:36

Een zandpompfilter is wel heel fijn hoor. Ik kan de mijne prima door de tuin heen dragen van mijn schuur naar het zwembad, maar dat is maar een meter of 12. Ik denk dat hij een kilo of 30 is.
Ik heb 'm tweedehands gekocht en sindsdien gebruik ik nauwelijks nog chloor enz. Dat was voorheen heel anders. Het water blijft ook kraakhelder. Ik laat de pomp zo'n 2-3 uur per dag draaien.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:57

Of op een hondje zetten als ie naar de schuur moet, zo'n plankje op wieltjes.
Ik ga denk ik dit jaar op pad voor een zandfilterpomp.
Zoutwater bevalt me wel beter dan chloor. Dat vond ik zo'n gedoe.
Vandaag een goede tester besteld.
Zo steeds weer een zwembad upgrade :j

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:59

Nu laten jullie me weer twijfelen :')
Het klinkt wel heel goed als ik het dan weer zo lees.
Maar ik vrees dat ik um voorlopig toch niet op zet, dus ik heb nog even.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:21

Ik wil ooooooook. Maar we gaan eerst op vakantie en daarna zetten we 'm pas op.

Wat de keuze tussen filterpomp en zand/glaszand/wattenballen filterpomp betreft, wij kochten ons arm aan filters het eerste jaar, ook al spoelden we de filters regelmatig af. De pomp die we nu hebben is een verademing wat dat betreft, stuk minder gedoe en kosten. De pomp op een hondje zetten is best een goed idee trouwens.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:32

Ik volg even! Ben aan het overwegen een zwembadje te kopen, om gewoon lekker in te chillen en te lezen :)

Mag ik vragen welk zwembad jullie hebben? En hoe het zit qua onderhoud?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:56

De mijne staat sinds vandaag! Dinsdagavond opgezet en gisteren en vandaag alles klaar gemaakt.

Ben benieuwd hoe snel t water opwarmt :=

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:55

iemand nog tips voor een fijn en compleet set voor onderhoud van een 2x3 zwembad aan de zoutwater pomp inclusief koepel

Dus een stofzuiger ect...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:17

Ashleytjuhh schreef:
iemand nog tips voor een fijn en compleet set voor onderhoud van een 2x3 zwembad aan de zoutwater pomp inclusief koepel

Dus een stofzuiger ect...

Wij hebben deze stofzuiger, werkt echt super: https://www.toppy.nl/catalogsearch/resu ... stofzuiger

Verder een borstel met steel om de zijkanten en onderkant mee te borstelen (anders wordt het glad, bij ons tenminste wel) en een fijnmazig netje om de blaadjes enzo uit het water te vissen. Dit soort dingen kun je over het algemeen prima bij een tuincentrum kopen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:34

Zertab schreef:
Ik volg even! Ben aan het overwegen een zwembadje te kopen, om gewoon lekker in te chillen en te lezen :)

Mag ik vragen welk zwembad jullie hebben? En hoe het zit qua onderhoud?

Wij hebben er één van Intex, het is nu het vijfde jaar denk ik dat we 'm gebruiken en hij loopt nu echt wel op z'n einde. Wij hebben zoiets https://www.toppy.nl/product/7020/intex ... 65-cm.html maar dan iets groter geloof ik. Wij zetten 'm met z'n tweeën in een half uurtje op ongeveer.

Let er bij het kopen van een zwembad op dat er een opening voor een filterpomp in zit. Qua onderhoud heb je een pomp nodig, wij hebben zelf een zandfilterpomp. Daarnaast schoonhouden, blaadjes eruit scheppen enzo en af en toe de zijkanten en de bodem borstelen. Als je geen gebruik maakt van je zwembad, dan een chloortablet in zo'n houdertje in het water laten dobberen. En af en toe eens testen, met zo'n testsetje die je meestal wel bij de wat grotere tuincentra kan kopen.

Qua onderhoud valt het erg mee, je moet het bijhouden maar het plezier dat je van je eigen zwembadje hebt is vele malen groter :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:06

Afbeelding
*\o/*

Water is alleen echt mega koud nog :') Dit is ook een intex trouwens. Klein uurtje werk om op te zetten. Ik heb hem nieuw besteld bij Toppy, niet goedkoop maar dan is ie in ieder geval goed en compleet. Trap en filterpomp zaten er bij.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:11

Ik wilde vorige week al beginnen met schoonmaken. Maar uiteindelijk schoot het er telkens bij in.
Ik heb dinsdag rond 17uur de dompelpomp erin gezet en om 22 uur weer uit en woensdag middag de rest eruit en het hele bad schoongemaakt.
We zijn sinds woensdag 17 uur weer aan het vullen dag en nacht. Ik hoop m morgen ochtend weer vol te hebben.
Ik vind het altijd maar een enorme klus hoor