Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:17

smurffie schreef:
Kijken jullie naar beneden als je loopt dan? Dat zou voor mij echt recept zijn voor vallen op welke trap dan ook. Ik kijk vooral waar ik heen ga

Maar als je naar beneden gáát kijk je toch ook naar beneden :)

Overigens heb je simpele stripjes die je aan het eind van de treden kunt plakken zodat je ziet waar ze ophouden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:28

Janine1990 schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, vind die nieuwe beter staan beneden. Maar in de kledingkamer kan het wel heel mooi zijn :j Ik bedoelde trouwens de flamingo als voorbeeld haha

Ik was alweer vergeten dat ik de flamingo had genoemd :')

Ik vind deze bijvoorbeeld heel tof:
https://www.bol.com/nl/nl/p/wandcirkel- ... oductTitle

Alleen niet genoeg Indian Summer vibe...

Dit geeft voor mij dan wel weer echt de juiste sfeer:
[ Afbeelding ]

Alleen niet roze genoeg...

Dat is een beetje de twijfel zeg maar :')

En ik ben nog eens gaan nadenken over een rieten kleed, want ik denk dat het te flets is op mijn vloer... Wat denken jullie? Vloer is redelijk koel grijs...

Die onderste is wel mooi ja.
En wat als je geen kleed er neerlegt? Ik denk namelijk dat je met zo’n afbeelding, een ottoman en een kaptafel de blikken op het juiste hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:02

smurffie schreef:
Kijken jullie naar beneden als je loopt dan? Dat zou voor mij echt recept zijn voor vallen op welke trap dan ook. Ik kijk vooral waar ik heen ga

Ja, ik kijk wel naar beneden, vooral als er een bocht in zit. Maar ik ben ook wel echt een kluns :o Ik vind het wel erg mooi geworden! En die gele (droog)bloemetjes in de hal staan er echt leuk!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:39

Goedemorgen, ik hoop dat dit topic nog een beetje actief is. Mijn partner en ik zitten met een probleem; hij heeft sinds kort een baan waarbij hij ook grotendeels moet thuiswerken. Hij krijgt een computer en 2 grote beeldschermen van zijn werk en deze moeten we natuurlijk wel ergens kwijt kunnen. Ik ga ook op deze schermen werken op de dagen dat hij op kantoor zit, het bureau gaat dus intensief gebruik worden.

Wij hebben een prachtig appartementje met maar 1 slaapkamer, en de woonkamer is eigenlijk de enige plek waar we een bureau neer kunnen zetten. Maar waar? En hoe voorkomen we dat je na werktijd ook nog tegen de rotzooi aan zit te kijken?

Hier onder een plattegrond en 3D van onze woonkamer:
(het witte stuk in de hoek is allemaal keuken)
Afbeelding
Rechtsonder zit een grote schuifpui naar het balkon die we op het westen hebben, dus veel zon vanaf een uur of 3)
Afbeelding

En nog wat foto's van de woonkamer (let niet op de vuilniszak, het was druk :+)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zouden jullie willen meedenken waar we het beste een bureau neer kunnen zetten?

manonutjuh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:45

Ik zou je eettafel iets opschuiven en daar naast de keuken het bureau neerzetten.
Helaas zit je dan wel altijd tegen die 2 schermen aan te kijken. En consequent elke keer bureau leegruimen, dus niks erop laten slingeren scheelt wel.

Blijft lastig als je niet echt een losse werkkamer hebt.
In de slaapkamer geen optie?

Leuk ingericht trouwens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:51

Ik zou in het verlengde van de keuken waar nu de klok hangt een kastenwand maken met schuifdeuren (qua stijl passend bij de keuken) waarachter het bureau en alle spullen daarvoor nodig.
Ik zag laatste een bureaublad wat je uit kon klappen zodat het wat dieper werd.
Zelf zit ik al jaren aan het 'bar'deel van mijn wandmeubel zodat ik alleen mijn toetsenbord/muis weg hoef te schuiven en de klep dicht kan doen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:05

Ik zou naast de huidige boekenkast een opklapbureau maken in de vorm van een boekenkast. Dus overdag plank naar beneden en schermen zien, in de avond plank omhoog (en een mooie poster opplakken).

Hier een zelfmaak voorbeeldje van wat ik ongeveer bedoel:
https://www.karwei.nl/wooninspiratie/b/ ... -woonkamer

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:30

Hou er wel rekening mee dat die 2 schermen een hoop plek in beslag nemen.

Ik heb 150 bij 90 en dat is echt niet heel ruim. Zeker als je dan nog eens een klasblok en een map met papieren erbij wilt hebben.

Ohja en ga ook even na wat de ideale hoogte voor jullie is. Niets is zo vervelend als een te hoog/laag bureau.

Wij zijn toevallig net bezig met een kantoortje in huis. Eindelijk die schermen uit de woonkamer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:41

manonutjuh schreef:
Ohja en ga ook even na wat de ideale hoogte voor jullie is. Niets is zo vervelend als een te hoog/laag bureau.
Een bureau heeft meestal een standaardhoogte en de bureaustoel is dan het gene wat aangepast wordt. Maar er zijn bureaus die in hoogte te vestellen zijn (Ikea heeft er eentje) en dat systeem is ook toe te passen als je zelf iets maakt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:57

manonutjuh schreef:
Hou er wel rekening mee dat die 2 schermen een hoop plek in beslag nemen.

Ik heb 150 bij 90 en dat is echt niet heel ruim. Zeker als je dan nog eens een klasblok en een map met papieren erbij wilt hebben.

Wij zijn toevallig net bezig met een kantoortje in huis. Eindelijk die schermen uit de woonkamer.

Twee schermen op 150x90 werkt prima hoor. Ik heb een bureau van 150x75 incl. 2 schermen + 16" laptop (+ op een stand + extern toetsenbord & trackpad). Op de 'overige' ruimte werk ik met een A4 notitieblok en een opengeslagen ordner. En dan heb ik nog zat ruimte over. En anders kan je nog een bureau overwegen met opbergruimte voor bijv. pennen/papieren etc. Natuurlijk wel afhankelijk van je werk :j

Als je de computerkast op de grond kan staan onder het bureau, heb je naast die 2 schermen prima ruimte om te werken en nog wat spullen neer te zetten. Je zou ook nog kunnen overwegen de beeldschermen (mits in hoogte verstelbaar) op een monitorverhoger neer te zetten. Dan heb je onder de beeldschermen ook nog opbergruimte voor een postvak etc.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:37

DubbelFun schreef:
manonutjuh schreef:
Een bureau heeft meestal een standaardhoogte en de bureaustoel is dan het gene wat aangepast wordt. Maar er zijn bureaus die in hoogte te vestellen zijn (Ikea heeft er eentje) en dat systeem is ook toe te passen als je zelf iets maakt.

Standaardhoogte is leuk als je van gemiddelde lengte bent. Voor mij dus helaas niet goed genoeg.

Maar daar zijn inderdaad genoeg opties voor, maar wel even iets om mee te nemen, zonde als je daar niet aangedacht hebt en je niet lekker zit.

Ik ben ook wel verwend met 200cm breed op kantoor, dan is 150 al snel krap ;) maar ligt er ook inderdaad aan wat je kwijt moet op je bureau.

Computer kast gaat inderdaad vanaf het nieuwe kantoor op de grond, dat zal wel schelen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:44

Ik heb 2 schermen (27" en 20" en dan nog een tablet van 16") op een bureau van 120*70 en dat gaat ook hoor! Niet mega ruim, maar wel te doen. Ik dan heb ik nog genoeg ruimte om een notitieblok etc. erbij te houden. En ik heb een zit-sta bureau, ook heel handig. Mijn bureau staat ook in de woonkamer, ik ruim gewoon alles op aan het eind van de dag, ik stoor me er niet aan.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:50

manonutjuh schreef:
Ik zou je eettafel iets opschuiven en daar naast de keuken het bureau neerzetten.
Helaas zit je dan wel altijd tegen die 2 schermen aan te kijken. En consequent elke keer bureau leegruimen, dus niks erop laten slingeren scheelt wel.

Blijft lastig als je niet echt een losse werkkamer hebt.
In de slaapkamer geen optie?

Leuk ingericht trouwens!

Bedankt! :)
Die optie is het meest voor de hand liggend inderdaad, in combinatie met die prachtige boekenkast/bureau van Mariettek zou dat een prachtig werkplekje kunnen worden. Wel twijfel ik of de eettafel dan niet teveel in het midden komt te liggen, dat moeten we nog even uitmeten.

De slaapkamer zou eventueel een optie zijn, op de plek waar nu mijn kledingkast staat. Mijn kleding zou dan bij mijn vriend zijn kledingkast in moeten (losse planken en 1 roede in het washok), maar dat gaat natuurlijk nie passe nie >;) Wellicht kunnen we het washok ombouwen zodat er meer ruimte vrijkomt voor kleding. Daar gaan we nog even naar kijken.

Bedankt voor het meedenken iig iedereen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:25

Ik zou het weer anders doen, hoewel er al goeie ideeën voorbij zijn gekomen!
Ik zou de boekenkast vervangen voor een tv meubel en ook de tv dus tegen die wand zetten. De bank een kwartslag draaien, dan maak je gelijk een knus hoekje. Op de plaats waar nu de tv staat, zou mogelijk een kleine werkplek gerealiseerd kunnen worden?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:29

noviceh schreef:
Ik zou het weer anders doen, hoewel er al goeie ideeën voorbij zijn gekomen!
Ik zou de boekenkast vervangen voor een tv meubel en ook de tv dus tegen die wand zetten. De bank een kwartslag draaien, dan maak je gelijk een knus hoekje. Op de plaats waar nu de tv staat, zou mogelijk een kleine werkplek gerealiseerd kunnen worden?

Dat lijkt mij ook een beter en mooier idee

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:47

Ik ben ook weer druk in huis :):)

Eindelijk de nieuwe bank die ik al heel lang wilde. Gezien we 2 kids hebben en regelmatig vrienden over de vloer hebben wilde ik wel genoeg zitruimte.
Volgende stappen zijn een rond kleed en een set ronde tafeltjes.

Ook wil ik de muur achter de bank nog heel graag Petrol en de rest dan een neutralere kleur.

Zo is de woonkamer nu:
Afbeelding

En nieuwe "kruik"lampjes:
Afbeelding

En dit kleed zit in m'n hoofd voor erbij:
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:51

Ik zou de bank een stuk los zetten van je radiator ombouw. Zo heb je niets aan de warme lucht die er uit komt, je blokkeert de luchtstroom grotendeels.

Rond kleed vind ik wel heel mooi op die plek, zou alleen een wat meer contrastererender kleur kiezen dan hier boven, deze mengt heel erg met de vloer ben ik bang.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:26

Wel een fijne sfeer heb je al gecreëerd. Ga je het ook nog aankleden met planten? Dat zou het mijn inziens helemaal af maken.

Ik wilde zelf in mijn vakantie kozijnen schilderen maar in de bouwmarkt spontaan besloten om mijn stoelen eindelijk eens aan te pakken :') met hulp van vriendinnen besloten dat ze geel moesten worden. Nu wil ik alleen nog leuke kussentjes erop. Ik dacht zelf aan antraciet, maar wellicht hebben jullie een beter idee?

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:44

Lekker sfeertje al bibiq.

Capopjekop, wat leuk die opvallende stoelen! Ik zou voor een patroon met veel groen gaan denk ik. Wel donker.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:04

Ik ben absoluut geen plantenmens. :') En icm met de kleine meid van 1 jaar nu ook echt een drama.
Weet ook niet zo goed waar ik ze neer moet zetten eigenlijk. Dus andere blikken erop zijn welkom!

En compleet los zetten van de radiator is geen optie. Dat past niet aan de andere kant. Er komt nu genoeg warmte achter vandaan :j

Nog tips/ideeën voor een ander kleed qua kleur?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:19

Malenka schreef:
Capopjekop, wat leuk die opvallende stoelen! Ik zou voor een patroon met veel groen gaan denk ik. Wel donker.
Heel donkergroen inderdaad, wellicht velours? Dat compenseert het ‘harde’ van de stoelen. Welke kleuren heb je verder in huis?

Gezellig al bibiq! Kleed zou ik mooi bij de aanstaande petrolkleur van de muur afstemmen, patchwork is leuk :j Als je geen plantenmens ben, kijk dan naar makkelijke planten of mooie kunstplanten. Hier hele huis vol met planten, 3 kinderen en grote hond maar nooit problemen mee gehad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:23

De muur is olive trea vooral verder vooral geel en bruintinten. Mijn gordijnen zijn antraciet.

Qua planten is het ook wel belangrijk hoeveel (direct) zonlicht je hebt. Maar een grote plant in de hoek langs de bank staat denk ik wel tof

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:03

Misschien zijn (tabaks)bruin velours kussens ook mooi?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:23

In de hoek staat een ladenkastje ;) Of bedoel je langs het raam?

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:11

Willen jullie mij misschien ook helpen?

Ik ben op zoek naar ideeën om onze (toekomstige) erker in te richten. Onze bank is grijs, bruine kleur op de linker muur blijft zo. Andere muur wordt donker groen (nu wat zalm kleur). Rest van de inrichting is wit, eiken echt beetje dat Scandinavische.

Ik zou in de erker graag een plekje willen maken voor onze katten. Eventueel met een klein bankje/verhoging zodat ze over het plakplastic naar buiten kunnen kijken. Ik weet alleen niet precies hoe en wat..
Daarnaast dan nog iets leuks.. maar wat? Iemand leuke suggesties/ideeën?

Afbeelding