Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:55

Heeft iemand hier ervaring met de fitbit Sense en/of Versa 2 of 3?

Mijn Charge 3 heeft het plots begeven (na precies 2 jaar en 3 dagen, daaaag garantie) dus ik wil een nieuwe. Maar waar ik me ontzettend aan stoorde was dat ik de tijd amper (of gewoon niet) kon aflezen overdag. Ik ben op zoek naar iemand met ervaring met andere Fitbits, hebben die dat ook?

Of anders nog andere goede adviezen? Ik heb het topic wel gelezen maar de meeste adviezen hier gaan over oudere smartwatches.

Wat ik wil kunnen: stappen tellen, hartslag meten, slaap bijhouden, wekfunctie, voeding bijhouden, stresslevel bijhouden, GPS, functies om te tracken tijdens het sporten, muziek afspelen zou mooi meegenomen zijn, telefoon opnemen. Een echt diehard sporthorloge is voor mij too much (en te duur), ik zoek een mooi modelletje tussen ‘het simpelste’ en ‘kan alles’ in. Any advice? :)

Op zich heb ik trouwens geen voorkeur trouwens voor een merk, maar ik ben bekend met Fitbit en die vind ik prijstechnisch heel schappelijk. Ikheb een iPhone maar ik vind een Apple Watch te duur én elke dag opladen lijkt me stom.

Achterom

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:57

Kijk ook eens naar Polar ( tenzij dat ook boven budget is natuurlijk).

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:20

Heb je een specifiek model dat je aanraadt?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:56

Mijn Fitbit Sense is laatst overleden, die was ook nog helemaal niet oud. ik heb wel de keuze gemaakt naar Apple Watch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:23

Wat wil je eraan uitgeven? De Apple Watch SE is het budget model, die heb je al voor minder dan €300. Ik laad de mijne om de dag, meestal gewoon tijdens het douchen/'s avonds. Ben er erg blij mee!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:26

Ryder schreef:
Heb je een specifiek model dat je aanraadt?

Zelf heb ik de Polar Vantage M2, maar dat is denk ik te groot.
Daarom zou ik voor de Ignite 2 gaan, dan.
Als ik zelf een nieuwe zou moeten hebben dan zou ik de pacer pro overwegen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:06

Garmin heeft ook modellen in veel budgetten en vaak zijn de basismodellen erg goed uitgerust!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:04

Ik ben van een Versa 2, naar 3 gegaan en uiteindelijk nu Apple watch 7.
Ik mis soms wel het gemak van de lange duur vd batterij van de fitbit maar moet zeggen zo snel als de apple watch is opgeladen gaat dat ook wel prima zo.

Maar de Versa 3 beviel hier verder erg goed. :j

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:17

MelanieB schreef:
Ik ben van een Versa 2, naar 3 gegaan en uiteindelijk nu Apple watch 7.
Ik mis soms wel het gemak van de lange duur vd batterij van de fitbit maar moet zeggen zo snel als de apple watch is opgeladen gaat dat ook wel prima zo.

Maar de Versa 3 beviel hier verder erg goed. :j

Goed om te weten! Heb je nu ook echt meer aan de Apple Watch qua functies?

Ik twijfel echt enoooorm welke te kopen, van elk merk zijn er wel modellen die me fijn lijken. Echt een vast budget heb ik niet trouwens, ik kan kopen wat ik wil. Maar ik hoef niet de duurste omdat ik niet alle functies nodig heb.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:29

Apple Watch is meer smartwatch, garmin/polar meer activity/sport.
Ik zweer bij garmin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:41

Ik gebruik de Apple watch de laatste tijd vooral heel vaak om mee te betalen, dat is zó handig! Hij is inderdaad wat uitgebreider dat de sport horloges, en de sport apps van Apple zelf zijn dan weer wat simpeler/beetje minimalistisch, maar er zijn wel veel third-party apps voor bv sport en slaap die heel uitgebreid zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:42

Ik kan ook betalen met mijn garmin :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:44

Vooral met warm weer vind ik dat handig; dan heb ik een rokje/jurk aan bv, geen zakken voor mijn telefoon of beurs, dus die laat ik gewoon thuis, en dan is het echt heerlijk om toch een ijsje te kunnen kopen :9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:50

Ah ik denk dat ik wel mijn telefoon moet bij hebben?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:01

Ik kan dus geen Apple Pay gebruiken bij de Rabobank, ivm gekoppelde zakelijke rekeningen gok ik, maar jammer vind ik het wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:02

poes schreef:
Ah ik denk dat ik wel mijn telefoon moet bij hebben?

Ik heb dat ook altijd gedacht, tot ik stond te pinnen en later bedacht dat ik geen telefoon bij had haha.

Annemiek, welke slaapapp is goed voor de Apple Watch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:02

Ipsilonka schreef:
Ik kan dus geen Apple Pay gebruiken bij de Rabobank, ivm gekoppelde zakelijke rekeningen gok ik, maar jammer vind ik het wel.

Dat is echt jammer, want werkt zo fijn en eenvoudig in

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 06:46

Ipsilonka, gek dat dat niet kan! Ik zit bij ASN en ING, maar ik kan daar per rekening Apple Pay instellen.

Haha, ik kwam er ook per ongeluk achter dat ik de mobiel niet nodig had :')

Ik vind de slaap-app Pillow fijn. Ik heb wel de gratis versie, daar zie je oa in welke soort slaap je zat in een grafiek. Niet 100% nauwkeurig maar werkt heel aardig!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:23

poes schreef:
Apple Watch is meer smartwatch, garmin/polar meer activity/sport.
Ik zweer bij garmin.

Klopt, ik zweer dan juist weer bij Polar :D vind ze fijn in het gebruik en dat het een europees merk is, is mooi meegenomen.
Wat ik wel zie is dat zowel Garmin als Polar steeds meer functies krijgen die eerder voorbehouden waren aan de "echte" smartwatches, zoals dat betalen dus. Het voordeel vind ik dan wel dat je ook een écht goed sporthorloge hebt, met bijbehorende batterijduur.
Dat vond ik dus een enorme tegenvaller bij de Samsung die ik ooit geprobeerd heb, dat was echt geen volwaardig sporthorloge en dat dagelijks opladen stond me enorm tegen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:16

En de Samsung is duidelijk ontworpen voor Samsung telefoons. Aangezien ik iPhone heb, vond ik dat niet ideaal. En idd geen goed sporthorloge. Wel een prachtig ding.
Sowieso zijn garmin, polar en de Apple Watch allemaal goed, het is maar net wat je fijn vindt en belangrijker :j

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:31

@ Ryder, ik begrijp dat je de apple watch aan de dure kant vindt. Ik twijfelde ook enorm tussen fitbit (idd door de prijs) en de apple watch vond ik in eerste instantie ook veel te duur. Echter, na wat onderzoek is mijn mening drastisch veranderd! De redenen?

- Alle functies die ik (en jij) wilt werkt. Plus nog meer makkelijke functies: betalen, kaarten zoals de jumbo pas of de lidl pas erop kunnen zetten, bellen, etc.
- Ik vind persoonlijk de apple watch ook mooier voor een dagelijkse look, waardoor ik hem de hele dag draag. En snachts ook! Bandje is ook enorm fijn.
- Goedkoop is duurkoop ;)
- Heel simpel, maar ik gebruik de meerdere timers die je tegelijk kan aanzetten tijdens het koken heel vaak :') Echt enorm gemak, maar zo chill hahaha.

En verder:

Ipsilonka schreef:
Mijn Fitbit Sense is laatst overleden, die was ook nog helemaal niet oud. ik heb wel de keuze gemaakt naar Apple Watch.

Een van de redenen waarom ik voor een Apple Watch heb gekozen ipv een fitbit. :j
Lees vooral de comments onder dit artikel: https://tweakers.net/nieuws/193876/fitb ... evaar.html

Daarnaast heb ik ook veel gelezen over de kwaliteit van de bandjes: bagger.

8nnemiek schreef:
Wat wil je eraan uitgeven? De Apple Watch SE is het budget model, die heb je al voor minder dan €300. Ik laad de mijne om de dag, meestal gewoon tijdens het douchen/'s avonds. Ben er erg blij mee!

Zoals Annemiek ook aangeeft, het opladen is echt geen probleem! :D Het lijkt veel moeite, maar leg hem tijdens je ontbijt even aan de oplader. Of idd, tijdens het douchen, of wat ik doe is ook als ik de werkdag start even aan de oplader. Zit dan toch aan mijn bureau :+

Ik zag het daarnaast iemand benoemen: moeite met lezen op het scherm in de zon. Nooooit moeite mee. :D

Goede slaapapps vind ik: sleepcycle and sleep watch :)

Ik ben dus enorme fan van mijn Apple Watch. Ondanks de prijs kan ik er alles mee wat ik wil, en meer. Maar, ik begrijp het natuurlijk ook als het buiten je prijsrange ligt. Het is wel een dure aankoop. Dat vond ik zelf ook. :P

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:51

Hahaha, nu twijfel ik tussen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalle merken :P

Ik kan hem ook aanschaffen via asr vitality, dan kun je iig nog een deel van je Apple Watch terugverdienen. Maar dan wacht ik wel even op de 8...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:22

Brandgevaar heb ik zowel bij fitbit als bij Apple Watch vaker gelezen.
Blijven nou eenmaal batterijen op je huid en dus een risico.

Ik heb ‘m snachts niet om, had ik met fitbit vaak wel maar een of andere manier krijg ik uitslag van m’n Apple Watch (had ik ook met Samsung en sommige nachten ook van fitbit met warm nacht alleen, gevoelig huidje, siliconen bandjes gaan hier dus ook moeilijk).
Heb de Apple Watch gekozen vanwege mijn iphone en het gemak van alles synchen.
Plus ziet er mooi uit en ik hou van gadgets. :P
Vond de fitbit op batterij duur 100x beter. Maar ik kan ‘m snachts aan lader leggen dat scheelt.
Tis een kleine moeite het even sochtends te doen bijv maar ik ben het type dat dat vergeet en dan rustig 3 dagen m leeg heb en dan weer baal. :))

Qua kwaliteit van de bandjes van Fitbit: er zijn er zoveel, ik heb ze lang niet allemaal getest maar de leren bandjes bleven hier heel goed ook met douchen zwemmen etc.
Stiekem vind ik van Apple de pride bandjes ed erg leuk en ze hebben nou eenmaal meer opties maar dat moet an sich niet de reden zijn om wel of niet voor een merk te kiezen, tegenwoordig zoveel soorten en merken.
Dus erover lezen dat bandjes slecht zijn of zelf ervaren zit een groot verschil in. Kwaliteit is en was niet minder dan ik nu van Apple zelf om heb, maar zoals ik al zei er zijn zoveel bandjes dus er kan zowel bagger als top tussen zitten.
Partner draagt Fitbit nog steeds na jaren, kwam van charge naar versa 2 en nu 3 dag en nacht.

Verder vond ik de fitbit beter registreren met fitness. Maar Apple weer veel fijner met berichten aflezen etc.
Dus als ik nu moet kiezen wint Apple voor mij met een kleine voorsprong vooral door fijner berichten aflezen, Apple Pay, fijn dat je meerdere hoofdschermen kan aanmaken, fijn gebruiksgemak.
Oja en de versa 2 vond ik fijner dat er druk knopje op zijkant zit zoals Apple. Want de versa 3 heeft een ‘gevoel’ drukknop die het niet altijd even fijn deed vond ik.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:10

De nieuwe Apple watches zijn aangekondigd! Een nieuwe SE, de 8 en de Ultra. Met die laatste richt Apple zich meer op mensen die een écht sporthorloge willen. Nou die 8 wil ik wel eigenlijk... even kijken wat 'ie gaat kosten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:25

Ryder schreef:
De nieuwe Apple watches zijn aangekondigd! Een nieuwe SE, de 8 en de Ultra. Met die laatste richt Apple zich meer op mensen die een écht sporthorloge willen. Nou die 8 wil ik wel eigenlijk... even kijken wat 'ie gaat kosten.

Als ik het goed lees op de Apple site zijn er veel ingezet op gezondheid en sport. Vanaf € 499,00