Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:19

Amethyst_ schreef:
Mag ik jullie ongezouten mening?

Deze tegel wilden we oorspronkelijk;
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... oen/3/1292

Ons budget valt helaas flink tegen, dus we zijn nu aan het uitzoeken of we eventueel andere mooie opties kunnen vinden, of moeten uitstellen. Nu heb ik de volgende tegel gevonden;

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... ans/3/1068

Andere vorm, andere afwerking, maar imo is de kleur echt nagenoeg identiek. En voor het oppervlakte wat wij nodig hebben scheelt alleen deze tegel ons al 234 euro :=

Ik denk dat de tweede tegel een stuk makkelijker schijn te maken is, dus ik zou zeggen: win/win situatie.

Maar als jullie de eerste regel echt veel mooier vinden dan zou ik voor dat kleine bedrag inderdaad niet een andere tegel kiezen. De badkamer is een investering voor veel jaren en het is zonde als het dan “net niet” is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:31

Amethyst_ schreef:

Ons budget valt helaas flink tegen, dus we zijn nu aan het uitzoeken of we eventueel andere mooie opties kunnen vinden, of moeten uitstellen. Nu heb ik de volgende tegel gevonden;

Andere vorm, andere afwerking, maar imo is de kleur echt nagenoeg identiek. En voor het oppervlakte wat wij nodig hebben scheelt alleen deze tegel ons al 234 euro :=

Wat vind je zelf?

Ik zou dan het effect op afstand van een groter vlak willen vergelijken.

Hoe sta je er normaal in? Kan je je neerleggen bij zulke dingen en ben je snel tevreden met nieuw, mooi etc? Of ben je echt van de details?

Heb je al verder gekeken? Zijn ze nergens anders goedkoper? Ergens een partij te vinden misschien?

Kunnen de witte tegels niet anders en goedkoper?

Amethyst_

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:41

Dankjullie wel! Heel waardevol.

Ik ben vooral verliefd op de kleur, niet specifiek op de vorm. Ik denk, als ik echt echt heel kritisch ben, dat de strakkere tegel praktischer is maar ook rustiger zal ogen. De kleur vind ik al vrij uitgesproken dus dan is het wellicht een rustiger geheel als je niet alles met die handgevormde tegels doet.

Daarnaast vind ik een verschil van 400 euro om heel eerlijk te zijn niet om te verwaarlozen := Ik snap wel wat jullie zeggen van; het moet over 10 jaar ook nog naar zin zijn en geen spijt dat je het anders hebt gedaan. Maar ik denk dat we dat effect al te pakken hebben als ik de groene kleur heb, ongeacht welke vorm tegel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:54

Dat is een groot verschil. Ik vind een bepaalde vloertegel heel leuk, maar dat wordt hem niet. Kan ik me bij neerleggen. Ging me echt om het type, de vorm en uitstraling.

Als het om de kleur gaat, is dat inderdaad een prima optie. Je ziet het niet 10jr lang naast elkaar. Je loopt straks niet nog 20 zaken binnen om die andere tegels te zien en dan te denken wat je mist.

Je neemt een besluit en doet het daarmee. Morgen worden hier foto's geplaatst van een andere badkamer en kan je dat ook heel mooi vinden, of denken; dat had ik ook wel gewild..........Maar je kan niet alles hebben.

Ik vind 400 euro ook niet niks hoor. We hebben echt een ruim budget, maar ik let echt wel op en blijf bewuste keuzes maken. Op een groot bedrag wordt het weggezet als niks, maar het is echt wel veel geld waar je ook iets anders mee kan doen.

Ik vind bijv veel meubels veel te duur. Vaak ook allemaal hetzelfde lijken en ook kom ik echt weinig tegen wat onze smaak is. Daar gaan we dan echt niet veel geld aan uitgeven. Dan maar iets anders of goedkoper. En wat dan duur of goedkoop is, hangt van ieders portemonnee af.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:42

Ik vind 420 euro op zich niet heel veel op een hele badkamer, maar anderzijds, je kunt er bijna een heel meubel voor kopen. Je moet zelf de afweging maken. Ik vind de 2e tegel ook absoluut niet lelijk, dus dan zou 40 euro per m2 verschil mij ook wel uitmaken. Maar je kent jezelf het beste, je moet dan niet 10 jaar spijt hebben..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:48

Ligt ook aan je hele badkamer en budget. Als mensen jarenlang 50 euro pm hebben gespaard, is 400 euro sparen wel weer een flink bedrag. En de ene badkamer kost 5000 en de andere 25000.

Misschien daar ook aan denken? Wat is je badkamer straks waard? Is het meerwaarde bij evt verkoop?? Groen is sws mode onderhevig en smaakgevoelig.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:53

We hebben nu een begroting inclusief montage van 7000 euro. Daarbij doen we heel veel zelf en kopen we al het materiaal in bij outlets en ikea etc. Moet ook wel, anders kunnen we niet doen wat we het liefst zouden willen haha.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:17

Amethyst_ schreef:

Ik vind de goedkopere zelfs mooier :)

Mooie kleur, rustigere tegel. De eerste vind ik erg trendgevoelig. Mooi voor nu. Maar voor hoe lang?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:48

Boras schreef:

Mooie kleur, rustigere tegel. De eerste vind ik erg trendgevoelig. Mooi voor nu. Maar voor hoe lang?

Dat ben ik zeker met je eens. :) Ik vind de handgemaakte wel mooier, maar ik denk ook dat het onrustig kan zijn door de afwerking.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:10

Earth schreef:
Boras schreef:

Dat ben ik zeker met je eens. :) Ik vind de handgemaakte wel mooier, maar ik denk ook dat het onrustig kan zijn door de afwerking.

Ja he :)

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik ze nogmaals bekeken heb en het eigenlijk een prachtige tegel vind (de tweede). Daar zou ik zelf als ik zoekende was best voor kunnen gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:27

De goedkopere vind ik echt veel mooier.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:00

Ik zou wel oppassen met tegels kopen bij tegelsinhuis.nl. Kwaliteit is echt vrij slecht, dus je ziet heel snel dat je slijpvlak echt niet mooi is. Wij hadden een hele kundige tegelzetter, oude rot in het vak en alsnog breken die tegels gewoon lelijk af. Ik kan me er nu uiteindelijk niet meer aan storen maar als ik het vooraf had geweten had ik wel anders gekozen...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:19

Amethyst_ schreef:

Ik heb onlangs tegels in de keuken geplaatst en die komen ook bij Tegels in huis vandaan. Toevallig had ik ook de tegels die jij deelt op de optielijst staan.
Wij zijn uiteindelijk voor deze gegaan en heel erg blij mee <3
https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... ook/3/1137

Moet zeggen dat de kleur niet tot zn recht komt op de foto's. Mocht je dit een mooie tegel vinden kan ik wel wat foto's voor je maken.

Wij hadden niet echt moeite met het slijpen en lelijke randen oid. Wel hebben we de tegels voor het tegelen even ondergedompeld in water.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:44

ElSea schreef:
Ik zou wel oppassen met tegels kopen bij tegelsinhuis.nl. Kwaliteit is echt vrij slecht, dus je ziet heel snel dat je slijpvlak echt niet mooi is. Wij hadden een hele kundige tegelzetter, oude rot in het vak en alsnog breken die tegels gewoon lelijk af. Ik kan me er nu uiteindelijk niet meer aan storen maar als ik het vooraf had geweten had ik wel anders gekozen...

Wij hebben bij tegels in huis de jade handvorm tegel uit de link van Amethist gekocht. En het is exact dezelfde tegel die elders twee keer zo duur is. Wij hebben een voorbeeld tegel bij een sanitair winkel vandaan en het logo dat achter in de tegel staat gedrukt is echt exact het zelfde.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:03

Ik heb even op de site gekeken, maar zijn de kleuren goed op de foto's? Soms past een kleur niet helemaal bij de omschrijving. Of sturen ze ook losse tegeltjes om te bekijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:03

Ik zou ze idd wel in het echt willen zien :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:09

Ja daarom zei ik inderdaad ook, misschien beter wachten totdat de showroom weer open gaan, of vragen of ze aan opsturen doen (al zou ik daar niet te veel op rekenen).

Ik heb dus die roze, en die zijn op de foto echt een andere kleur dan in het echt. Ik heb daar echt goed alle tegels kunnen bekijken en vergelijken met elkaar, ze naast elkaar houden om de mooiste eruit te kiezen.

Hier geen last van kwetsbare tegels gelukkig

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:11

In zou makkelijk schoon maken in de badkamer wel een pluspunt vinden en vind persoonlijk die 2de mooier dan de eerste.

Wij hebben ook diverse tegels bij dit bedrijf gekocht en zijn super tevreden.

Wij hebben voor de keuken een goedkopere tegel gekozen voor de achterwand, scheelde echt bizar veel in prijs. En uiteindelijk vinden wij dit super mooi!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:33

superpony schreef:
Ik heb even op de site gekeken, maar zijn de kleuren goed op de foto's? Soms past een kleur niet helemaal bij de omschrijving. Of sturen ze ook losse tegeltjes om te bekijken?

Kleur is idd anders dan op de site.
Zo als op deze eigen foto’s lijkt er al meer op.

Afbeelding

Afbeelding

Is trouwens een hele vriendelijke zaak, die in Zetten heb ik besteld. Kreeg zonder meer voorbeeld tegels mee om te kijken wat ik in de keuken wil hebben. Denk dat ze wel wat opsturen als je dat vraagt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:21

Wij hebben ook een vergelijkbare tegel gekozen als de eerste. Ik vind dat wel chiquer ogen. De metro tegels beginnen al een beetje oudere trend te worden. Maar ik vind die ook wel mooi hoor!

de groene versie
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:29

3x raden met welke tegels mijn bokt nu vol staat _O-

Wij krijgen waarschijnlijk deze of volgende week ook de tooling zodat we sanitair kunnen uitkiezen, echt zin in *\o/*. Spiek dus goed mee met jullie stijlen haha

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:39

Metrotegels zijn een uitzondering, die blijven altijd. Die zijn nooit weggeweest :)

Het zijn trouwens beiden geen metrotegels.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:06

Een metrotegel is 7,5 x 15 cm en heeft aflopende ‘geslepen’ kanten, een facet.

Toch niet ieder rechthoekig tegeltje is een metrotegel of type metrotegel?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:24

Amyyy schreef:
Ja daarom zei ik inderdaad ook, misschien beter wachten totdat de showroom weer open gaan, of vragen of ze aan opsturen doen (al zou ik daar niet te veel op rekenen).

Ik heb dus die roze, en die zijn op de foto echt een andere kleur dan in het echt. Ik heb daar echt goed alle tegels kunnen bekijken en vergelijken met elkaar, ze naast elkaar houden om de mooiste eruit te kiezen.

Hier geen last van kwetsbare tegels gelukkig

Tja, dat kan nog best even duren en hebben wij echt geen tijd meer voor. Dan kan de rest van het huis niet verbouwd, want waar de douche nu zit, moet daarvoor gesloopt worden.

We hebben wel diverse showrooms bezocht voor de lock down, maar daarna ga je echt indelen, plannen en kleur kiezen.

Ik vind eigenlijk een beton cire mat groene wand mooi, maar lees zoveel wisselende dingen over beton cire.

Die tegeltjes hierboven vind ik mooi, maar bij de voorbeelden van een hele wand is soms het licht heel nadelig en vind ik ze minder mooi.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:35

Zetten is heel netjes!

Wij hadden helaas 2 kapotte tegels in de doos ondanks dat het 3 minuten rijden is naar huis.
Netjes opgeruimd gekregen! Ook tegels mee gekregen naar huis om te kijken.