[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:11

Gefeliciteerd, allemaal *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Meen dat toen wij keken in Limburg het al moeilijk was om alleen maar te mogen wonen als het een argrarische bestemming betrof, was toen een boerderij waar iemand al zeker anderhalf jaar mee bezig was...

@Juval: 39 weken, zie ik al, kan me voorstellen dat je dan ook echt even niet met het huis bezig bent..., ik wens je een voorspoedige bevalling toe en een gezonde, gelukkig baby en een mooie kraamtijd, samen met je gezin <3

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:05

Groot gelijk Juval! Er zijn nu even belangrijkere dingen in het leven!

Gefeliciteerd kopers en verkopers!!!! En idd geduld is een schone zaak, onze tijd komt nog wel (toch :? )

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:37

Ons koopcontract ligt klaar ik werd vanmorgen gebeld. Nou een afspraak maken en tekenen dan kunnen we weer verder.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:49

Ohhh spannende ontwikkelingen hier allemaal.
Wij nog 11 dagen wachten en dan naar de notaris. Kan niet wachten ben ook helemaal klaar nu met dit huis. Alle kleine dingen erger ik me kapot aan.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:04

Geduld tjah ik blijf het een lastig ding vinden.

Maar goed ik heb weinig keus.
Hier is het nu wachten op goedkeuring van de bank (die het huis verkoopt)
Dan word het voorlopig koopcontract gemaakt.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:41

Straks bij de notaris om 16.00 uur en om 15.30 uur nog even een laatste kijk ronde *\o/*

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:22

Ondertussen gefeliciteerd joke20!!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:42

Ondanks dat we eerst ons eigen appartement kwijt willen, gaan we donderdagavond een huis bezichtigen. En jawel, het huis wat vorige week van Funda af is gehaald. Het blijkt dat m'n schoonvader de zoon van de eigenaren van het huis goed kent. Die heeft vanavond gebeld. Het huis komt volgende week opnieuw op Funda met nieuwe foto's, maar hij heeft aangeboden ons te laten kijken. Ben zeer benieuwd!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:26

Denk goed na voordat je dat gaat doen.
Of ga je echt alleen kijken?
Mijn ouders hebben in het verleden ook met dubbele lasten gezeten, daar word je niet vrolijk van.

@ Joke ook vanaf hier gefeliciteerd.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:27

Zit hier te wachten op de spullen van de notaris! Kan ik eindelijk geld naar ze overmaken! Veel fijner gevoel als het daar is! Duurt lang overdracht is over 10 dagen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:19

Zerena, we gaan alleen kijken. We willen tot dusver niks kopen voordat ons appartement verkocht is.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:52

Okey, heel slim :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:02

We zitten er absoluut niet op te wachten om een tweede hypotheek af te sluiten, al is er wel financiële ruimte voor. Of het huis moet écht een buitenkans zijn, maar dan zou ik er wel voor kiezen het appartement te verhuren.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:43

Themba schreef:
Ondertussen gefeliciteerd joke20!!!

Dankje wel :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:44

zerena schreef:
Denk goed na voordat je dat gaat doen.
Of ga je echt alleen kijken?
Mijn ouders hebben in het verleden ook met dubbele lasten gezeten, daar word je niet vrolijk van.

@ Joke ook vanaf hier gefeliciteerd.

Dankje wel :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:53

Gefeliciteerd joke20!

Wij hebben net getekend en morgen gaan we voor de financiering :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:53

er staat hier op het moment 1 interessant huis te koop met een haak er aan, het is alleen leuk als de boer wiens land aangrenzend aan het perceel ligt bereid is een stukje te verkopen voor een normale prijs....
toch nog eens goed voor gaan zitten en eventueel de verkopende makelaar er bij betrekken , heb eerder met hem van doen gehad en dat is wel ene geschikte kerel verder.

maar heb er een hard hoofd in dat eventuele verkoop van die grond voor een normale prijs, de boer van wie het is ken ik namelijk ook en dat is toch echt wel een zakenman zeg maar , tis ook gewoon een mooie recht toe, recht aan , rechthoekige akker, dus niet een raar stukje, uitstulping of wat dan ook waar hij extra moeite voor moet doen qua bewerking.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:52

Ik kom bij jullie binnen vallen als dat mag?
Wij hebben ons huis in 2010 te koop gehad staan, eind 2012 eruit gehaald wegens geen belangstelling, in die 2 jaar 1 kijker gehad. Daarna besloten de bende aan te pakken, alle steenstrips eruit getrokken, strak gestucte muren er voor in de plaats. Nieuwe vloer er in, bijpassende meubeltjes.
En nu rustig aan op zoek naar een nieuwe makelaar. Eerste makelaar was een ramp, wat een arrogante blergh was dat. Vandaag een ander gehad die ons goed beviel en nu gaan we het dus opnieuw proberen :) het is een startersappartement in den haag, dus als jullie nog iemand weten ;)

Als het verkocht is willen er verhuizen naar de omgeving betuwe om daar een mooi huisje met een tuin te kopen, dus dat is de volgende stap!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:23

secricible schreef:
Wij hebben ons huis in 2010 te koop gehad staan, eind 2012 eruit gehaald wegens geen belangstelling, in die 2 jaar 1 kijker gehad. Daarna besloten de bende aan te pakken, alle steenstrips eruit getrokken, strak gestucte muren er voor in de plaats. Nieuwe vloer er in, bijpassende meubeltjes.
En nu rustig aan op zoek naar een nieuwe makelaar. Eerste makelaar was een ramp, wat een arrogante blergh was dat. Vandaag een ander gehad die ons goed beviel en nu gaan we het dus opnieuw proberen :) het is een startersappartement in den haag, dus als jullie nog iemand weten ;)

Als het verkocht is willen er verhuizen naar de omgeving betuwe om daar een mooi huisje met een tuin te kopen, dus dat is de volgende stap!

Als Cothen onder categorie betuwe valt, heeft Juval nog wel wat voor je te koop staan :D

Succes met de makelaars, ik hoop dat je de kosten eruit kunt halen. Behoorlijke investering lijkt me?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:51

thanx fiebie :) :) ...

veel succes met de verkoop secricible, ik hoop dat de nieuwe makelaar meer succes heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:10

Fiebie schreef:
secricible schreef:

Als Cothen onder categorie betuwe valt, heeft Juval nog wel wat voor je te koop staan :D

Succes met de makelaars, ik hoop dat je de kosten eruit kunt halen. Behoorlijke investering lijkt me?

De verbouwing heeft ons gelukkig niet veel gekost, meubels waren de grootste uitgave en die gaan uiteraard weer mee :) we hebben lekkage gehad waardoor we de gehele vloer op kosten van de verzekering konden vernieuwen, de steenstrips zelf omlaag getrokken en zelf geschilderd dus eigenlijk de enige kosten waren het laten stucen en het afhuren van een vuilcontainer.
Huis staat echter wel "onder water" zoals ze dat noemen, dus we verkopen inderdaad met verlies, maar willen per se weg dus dat nemen we voor lief.

Kopen gaat hier niet het problemen worden, hihi. Ik heb al zoveel moois gezien. Ben verliefd op o.a. Dit huis: http://www.funda.nl/koop/opheusden/huis ... straat-41/

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:46

Heel veel succes met her verkopen van jullie appartement! Helaas weet ik er alles van, dat van ons staat al drie jaar in de verkoop, waarvan de eerst ruim 2 1/2 jaar bij een makelaar die niets voor ons deed.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:26

jeannaa schreef:
Gefeliciteerd joke20!

Wij hebben net getekend en morgen gaan we voor de financiering :)

Spannend, dankje wel :)

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:34

Ik ben even op vakantie geweest terwijl mijn vriend hard aan het klussen was :) arme hij. Vakantie was al geboekt voor dit huis in beeld was, dus dan krijg je dat.

Electra bleek toch nog slechter dan gedacht, dus dat is eruit en leggen we nu opnieuw. Altijd leuk, de rommel van je voorgangers opruimen... Maar hierna kan het échte opbouwen beginnen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:01

Zo, we zijn net terug van het huis bezichtigen. Precies zoals we dachten, zeer goed onderhouden, maar wel gedateerd. Heel veel ruimte binnen en een heerlijk grote tuin. Nu maar hopen dat het niet verkocht wordt...