Ik had een paar keer dat het maandag niet meer lekker was, vandaar dat ik overgestapt was op de kleinere bakjes die even duur waren. Misschien maar gewoon weer proberen, wie weet had ik toch gewoon pech met het pak. Deze die ik nu heb is nog wel lang houdbaar, dus kan misschien wat meer hebben.
Yoghurt gebruik ik altijd wel in smoothies, vriendje eet t als toetje met hagelslag enzo gaan hier altijd wel 1 a 2 pakken per week op.
nientje78
Geplaatst: 12-02-13 20:43
Heb ik weer....maak je elke week een menu,maak je elke week aan de hand van het menu een boodschappenlijstje....en dan nog iets vergeten,en daar pas achter komen als je gaat koken Dus nog even snel naar de supermarkt
Morgen ook bij de C1000 weer wat vlees meenemen, kunnen we weer 9x van eten Deze week dus iets duurder met de boodschappen,maar het compenseert weer voor volgende week.
ben lijstje aan het maken, dus ga zo eens even de diepvries en de trapkast in duiken en een menuutje maken met de voorraad en kijken wat ik dan nog nodig heb. grootste gedeelte is denk ik wel in huis wil de diepvries sowieso leeg maken dan kan hij ontdooit worden restjes doe ik dan wel even in de hondenvriezer. wel in extra zak , met dikke knoop ivm luchtjes
pimmetje222
Geplaatst: 12-02-13 20:57
Ik heb hier yoghurt in de koelkast staan die houdbaar is tot 13 maart 2013! Ook geopend blijft yoghurt best lang goed. Hier krijgt het geen kans om slecht te worden, wij gebruiken minimaal een halve liter per dag.
Nou februari gaat voor ons goedkoop eindigen - 21 februari weer een ziekenhuisopname van minimaal 14 dagen.
Ik dacht al dat ik de enige was sonja, roselie en pimmetje. Ik had net nog een bakje kwark van 3 weken geleden gekocht en had net het laatste beetje en nog goed.
Ik ga donderdag weer voor het eerst boodschappen halen voor bij mij thuis maar als ik zie wat ik nodig heb dan ga ik dat niet redden met €50,- alles is leeg en op of het is meegegaan voordat ik geopereerd werd maar daar staat nu ook niets meer. Dat word dus Aldi en Jumbo eens even in de gaten houden of er nog Jumbodeals zijn deze week.
Iemand nog tips of ideeen voor morgen om te eten? Wij mogen morgen geen vlees en me vader is niet zo makkelijk met eten. Hollandse pot vind ie niet erg maar ovenschotels moet ie niets van hebben.
_leonie ik denk dat ik dan zware ruzie heb. Alles wat hij onbekend vind hoeft hij niet
Roselie uiteraard jij snapt het hutspot is wel een goeie die lust hij gelukkig wel ik en ma gingen al aan de wraps maar voor pa en een vriend moeten we iets verzinnen Hij zl het verschil toch niet proeven van de spekjes stamp ze er wel doorheen
Ah dat is altijd moeilijk, mijn broer is precies zo. Alleen maar dingen die hij kent, en zodra mijn moeder of ik iets nieuws gaan proberen hoeft hij het al standaard niet.
Roselie
Geplaatst: 12-02-13 21:58
Of boerenkool met vega spek of vegaworst Zuurkoolmet vegagehakt is ook heerlijk
Ik heb vandaag de boodschappen ook weer in huis gehaald bij AH.. Had nu voor vanavond tot en met dinsdagavond alles is huis voor 27 euro! Moet misschien alleen nog een brood bij komen en melk.. maar dat is het dan ook!
Sonja_vR
Geplaatst: 12-02-13 22:23
ik wil het met 36 euro en een beetje gaan redden deze week... heb namelijk dat bedrag cash in huis en heb geen zin om te pinnen... dus dan maar een sport maken om het er mee te redden heb op zich een hoop dingen niet nodig beoogde lijstje is
de schade zou 40 euro 64 moeten zijn daar gaat nog 4 euro korting af van een kortingsbon van onze appie. dan kom ik op 36 euro 64
pasta, rijst, aardappels, uien , pitabroodjes, wraps, allerlei bonen in blik,tomaten passata, blokjes, en puree , wat groentes en vlees in de vriezer is allemaal aanwezig, inclusief een hoop kruiden en specerijen zijn allemaal aanwezig,
wat maaltijd opties
-rode pesto pasta met en kip+courgette -mexicaanse wraps met sla en tomaat -gemarineerde rode varkensfiletlapjes met surinaamse bami (marinade over van deze week) -boerenkoolstamppot met vegaworst en vega spekjes - pompoencurry + dal en naanbrood -erwtensoep uit de vriezer met geroosterd brood -falafel met koolsla en pittige saus -gebakken aardappeltjes met ?? -zuurkool met vegagehakt+vegaspekkies en ananas voor mij (vent vind ananas in de zuurkool bah ) -mijn signature deadly hot chili zweten bij het eten ....maar dan de volgende dag nog opties genoeg dus ik ben echt heel slecht in voorraad opmaken...maar mag wel weer eens een keer
nog een edit ik heb dus 10 maaltijd opties staan die ik dus net uit mijn blote hoofd tijdens het typen heb zitten verzinnen en ik weet zeker dat ik als ik de kast in duik, er nog wel 5 tot 10 verzonnen krijg, ik ben echt best erg kwa voorraad merk ik, maar ja, dat is op zich niet erg, maar stond er wel even van te kijken op zich...volgens mij heb ik dat van mijn moeder geërfd
pimmetje222
Geplaatst: 12-02-13 22:42
Er zijn slechtere dingen die je van je moeder kan erven.
Ik ken dit - als ik in de vriezer en voorraad kijk kan ik ook veel maaltijden in elkaar flansen. We hebben echt van alles in huis. Nu nog een keer alles opmaken.......
lieke2
Geplaatst: 12-02-13 23:00
Sheran schreef:
Ik heb die yoghurt al een week in huis en hij is nog niet eens open, ik heb er gewoon nooit zin in
Heel herkenbaar denk in de winkel ook altijd van lekker... om vervolgens na een paar weken alsnog weg te kunnen gooien Slim om dat op een lijstje te zetten
Ik houd toch alle boodschappen bij van Jumbo en AH. Ben er achter gekomen dat Jumbo stiekem sommige prijzen aan het verhogen is. En dan niet met 1 of 2 cent, maar soms wel 20 cent! Zou me voorheen nooit opgevallen zijn, maar omdat ik het nu bijhoudt weet ik van de artikelen die ik koop bijna de prijzen uit mijn hoofd en zie ik het nu. Bij AH ben ik dat nog niet tegen gekomen.
Ja.. prijsverlagingen wil men wel melden, maar die stiekeme verhogingen toch maar liever niet!
Zo was ik ooit gevallen voor de lage prijs van de Aldi Roomboter ( heel erg goed, nog lekkerder dan de 'dure' merken) - het kostte maar 0.89 per pakje van 250 g. Dat is inmiddels al sluipend omhoog naar 0,95..
Alleen de speculoos was 20 cent goedkoper geworden Zal wel ergens goedkoper zijn geweest dus dan moeten ze wel bij Jumbo. De jam die wij altijd eten was ineens 15 cent duurder geworden. Zomaar binnen 1 week. Echt schandalig maargoed...wat doe je eraan hè?
Dat merk ik bij de jan linders ook, toch handig om sommige prijzen in je hoofd te hebben zitten. Dan merk je dit direct. De coolbest was eerst 1.49 of 1.59 (ligt aan de smaak) en nu allemaal 1.64. Scheelt toch wel wat.
zou dat niet liggen aan wat er in de buurt/regio voor winkels zitten? er stata me iets bij dat die laagste prijs garantie een straal heeft waar binnen het moet vallen...dat als je in zuid limburg het goedkoper vind, dat het er dan buiten valt in groningen zeg maar?
Geen idee. Wij hebben vijf supermarkten in ons kleine plaatsje. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maargoed. Het is er ook bij geen van allen ooit druk, behalve AH daar is het echt altijd druk.