Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:30

Mag ik mee komen praten?

Die theekopjes met vetplantjes. Geweldig. Heb je die kopjes en schotteltje aan elkaar gemaakt?

Heb samen met mijn vriend een huis gekocht. Over een paar weken krijgen wij de sleutel :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:08

Wauw eethoek is mooi geworden.
Kopjes stapel is leuk idee, maar de vetplantjes ook.

Overigens heel storend, de kringloop is hier veel duurder geworden.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:36

manfredie schreef:
ik heb nog 2 buikkasten staan, mijn queen anne kledingkast kan wel een nieuw likkie verf gebruiken.
de stoel van die kleine moet ik nog bekleden, heb nog 2 tafeltjes staan, 2 grote kisten...
dus eerlijk gezegd weet ik niet waar ik beginnen moet pytje :D

En hoe lang heb je vrij :D

Stomme kringloop -O-

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:47

Kringloop is hier ook schandalig duur. Beetje jammer en onnodig in mijn ogen!

Mijn sokkenbordje is af :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:40

Quellian, dat set is opgeknapt !
Niet helemaal mijn smaak,maar wel erg netjes gedaan :j :D

Ash_ schreef:
Die theekopjes met vetplantjes. Geweldig. Heb je die kopjes en schotteltje aan elkaar gemaakt?

Nee gewoon los, en onderin de kopjes wat steentjes gegooid zodat ze niet direct natte voetjes hebben. ( wou er eerst nog gat in boren maar niet gedaan )

Ideen kan je genoeg hier op doen ! en op Pinterest.. daar haal ik soms ook inspiratie vandaan en geef er dan mijn eigen draai aan.

De kringloop hier heeft soms best leuke dingen voor redelijke prijzen. je moet net geluk hebben.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:45

een weekje maar volgens mij moet ik er nog drie aan plakken wil ik alles afkrijgen :D

zal wel foto's maken van een aantal zaken misschien hebben jullie hier leuke ideeen.ik ben namelijk toos ideeenloos ;-)
1 kist wil ik wel origineel laten en alleen schoon maken denk ik en een latje onder vervangen....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:19

De Kringloopwinkel hier is echt commercieel. Ik ga echt geen 60 euro betalen voor een buikkastje bij de Kringloop -O-
En dat is met alles zo, dus denk dat ik gewoon lief om me heen moet kijken naar mensen met oude kopjes.

Wel leuk, de wisselende meningen over de eettafel :)
6 jaar geleden (toen deze tafel werd aangeschaft) vonden we het eiken erg mooi. 4 jaar geleden zijn we in ons huidige huis komen wonen en toen begon ik al met dat ik de tafel wilde verven. Maar durfde het nooit, was bang dat ik het zou verprutsen.

Manfredie, gewoon lekker russsssssssssstig aan! :D

Gisteren nog wat geknutseld, geen meubels, maar wel sfeermakers:
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-GBJFAV6F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-Z764YNJW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-P64X8SQC.jpg
Foto's zijn niet heel scherp, zijn in het donker gemaakt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:53

Hier is de kringloop ook zo duur!

Leuke spulletjes gefreubeld!

Gisteren de annie sloan verf binnen gekregen, nog tips hoe te gebruiken?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:06

Hallo, ik kom me ook melden. :D
Ik hou ook wel van dat geknutsel. Heb afgelopen dagen mijn bureau aangepakt. :+

Dit was het.
Afbeelding
Hier staat die in de grondverf:
Afbeelding
En zo is het nu:
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:08

hier varieert het echt , kopjes etc zijn cheap as chips hier, maar andere zaken zijn belachelijk duur.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:06

Hier bij de kringloop ook heel verschillend
Kopjes etc kosten bijna niks
Kleding en stof bij de kringloop in Stadskanaal ook heel weinig
Terwijl je daar in Winschoten en Uithuizen heel veel voor betaald
Kun je beter nieuwe kopen
Meubels is een beetje gelijk
Maar ga geen €50,- voor een oude tv betalen die je vaak op marktplaats gratis op kunt halen
In Stadskanaal wel hele leuke (knutsel) boeken voor bijna niets

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:46

Leeeuuuk Quellian, die homedeco! :D

Kopjes en schoteltjes; hier betaal je zo tussen de 1 en de 3 euro voor 1 kop en schotel. Meubels nog flink aan de prijs ook en - staat los van hier - kleding is daar ook onzinnig duur dat je beter naar een gewone winkel kan zodat je het nieuw hebt.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:50

Hallo forumleden
Bij mijn ouders staat onderstaande stoel. ik ben op zoek naar eventueel leuke ideeën om hem netjes op te knappen. OP dit moment staat hij in de schuur en wordt er niets mee gedaan. Hij staat zelfs een beetje in de weg.
Wellicht kunnen jullie mij tips geven.
Het leer is ontzettend droog geweest en er zitten duidelijke gebruikssporen op. Ook de zitting is doorgezakt en zal vervangen moeten worden.
Dit is de stoel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is eventueel mijn eerste opknap klus en ik ben dus op zoek naar leuke ideeën. over kleur en dergelijke totaal geen idee.
Mochten er mensen zijn die hem over willen nemen dan kan dat ook besproken worden via pb. (excl kat)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:58

Quellian, wat een verandering in de eethoek! :)

De kringloop hier wisselt heel erg, volgens mij doen ze daar ook maar wat.
Ik heb vorige week een tafel gekocht voor €7,50 daarin tegen moest mijn moeder €7,50 betalen voor
een vaas (die ze uiteindelijk niet gekocht heeft) We hebben een ouderwetse melkkan gezien daar vroegen ze €3,50 voor
en afgelopen zondag op de antiek markt in Den Haag stond een zelfde kan voor €20.

Ik heb niet stil gezeten, inmiddels is mijn hert af, mijn buikkast is geverfd en ik heb een grote buffetkast gekocht en geverfd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:59

Die boekenkast is leuk geworden
Buikkastje vind ik iets minder zo net of die niet af is

Fenja jammer dat de stoel ex kat is
Mooie stoel helemaal mijn smaak

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:02

Volgens mij is dat nog wel een behoorlijke 'kunst', zo'n gecaptionneerd meubel...

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:40

Ik val even binnen over de leren stoel als het mag:)

Ik heb een tijdje meubel maken en stofferen gehad op school.. en capitonneren is echt een hels karwei!
Sterkte ermee :P

Ik heb trouwens misschien nog ergens een naslagwerk van het stofferen van een voetenbankje zeg maar de basics van welke materialen en hoe je dat stap voor stap moet doen. Dus mocht iemand het leuk vinden wil ik het wel eens opzoeken.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:37

Ok jullie geven dus nu al eigenlijk aan voor een leek op dit gebied is het eigenlijk niet haalbaar om dit weer in mooie staat te krijgen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:10

wil je alle bekleding vervangen of?
zelf alles vervangen...sja,als je hem zo wil hebben zoals hij nu is, zal dat idd wel eens hels karwei kunnen worden, maar als je er de tijd voor neemt en goed inleest, fimlpjes zoeken op youtube etc zou het wel kunnen lukken, wie weet heb je er feeling voor :D
laten doen is ook een optie, maar waarschijnlijk prijzig...
of je bekleed hem gewoon glad, wat ook waarschijnlijk al een best klusje zal zijn

als je goed leer kan vinden)(kwa kleur) , zou je ook alleen de zitting kunnen doen ?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:31

_Jen schreef:
Ik val even binnen over de leren stoel als het mag:)

Ik heb een tijdje meubel maken en stofferen gehad op school.. en capitonneren is echt een hels karwei!
Sterkte ermee :P

Ik heb trouwens misschien nog ergens een naslagwerk van het stofferen van een voetenbankje zeg maar de basics van welke materialen en hoe je dat stap voor stap moet doen. Dus mocht iemand het leuk vinden wil ik het wel eens opzoeken.

dat is wel handig zo'n naslag werk ...

ik heb zelf ook zo'n soort stoel staan alleen dan wat meer gecappitoneerd (hoe je het ook schrijven mag)
maar deze bewaar ik voor het laatst...stof heb ik al wel liggen...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:54

Zo op de foto's vind ik het leder van de stoel er niet zo slecht uit zien. Heb je al geprobeerd om hem gewoon heel erg goed op te poetsen? Eerst schoonmaken met een lederzeep, dan met ledercrème op basis van bijenwas in blijven smeren tot hij een beetje vettig blijft voelen. Dat een nachtje laten intrekken en de volgende dag goed uitwrijven. Grote kans dat hij nog wel een paar jaar mee kan als je het leder de juiste verzorging geeft.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:37

Meliaforever: Mooi bureau is het zo geworden, ook met aankleding van de accessoires! Echt een goed voorbeeld wat even schuren en verven wel niet kan doen :D :D

fenja: Oei zo'n stoel zou ik zelf, met mijn 0,0 ervaring hiermee, ook niet aandurven! Maar je kunt het altijd proberen! Zelf zou ik wel dan opnieuw gaan bekleden, deze kleur vind ik een beetje een poepkleur :+ Sorry voor de liefhebbers ervan :D
Het houtwerk (?) zou ik zelf wit of grijs verven, verder weet ik het niet echt, probeerde wat voorbeeldjes te vinden op google maar zie zo snel even niks wat mijn smaak is.

liiza: Het hert is mooi geworden! Waar komt die te hangen? Buffetkast is ook prachtig geworden! Buikkastje is ook niet echt mijn smaak :o

Jammer dat de kringloop toch nog zo duur is, hier van de week naar een grote stad geweest 2,5 uur verderop en vriendlief vroeg of ik bij een kringloop wou kijken. Helaas zei iemand al dat het daar ook vrij prijzig is, had toch nog wel graag een kijkje willen nemen...snuffelen :9
Binnenkort hier dichterbij ook maar eens bij de kringloop kijken!

Volgende week weer een hemp lamp maken, dit keer niet voor mezelf maar voor mijn schoonbroer! Ook geen pilates bal maar een strandbal met diameter van 42.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:07

Heeft iemand een idee wat ik met deze bank zou kunnen doen om hem leuk te maken? xD
Die bank staat in mn nieuwe 'studenten'kamer, de eigenaar laat die staan als we dat willen.
Opzich vinden we het wel handig dat dr al een bank staat, hoeven wij geen moeite/geld meer uit te geven aan een andere bank, maar we willen eigenlijk de bank wat opfleuren xD Dachten eerst aan Grand Foulard (alleen konden maar weinig grand foulards in de winkels vinden, meer plaids) , maar misschien dat er nog wat anders mogelijk is wat niet teveel geld kost en de bank ook laat zoals ie is? (dus niet verven ofzo, want als k er weer uit ga dan moet de bank natuurlijk weer in de huidige staat terug.)

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:37

Stoel zou ik niet weten, is hij niet wat te restaureren met goed poetsen en zitting van onder af op te vullen?

Gewei is leuk geworden.
Kast ook mooi.

Heb zelf geen tijd gehad om verder iets te doen.

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:23

Leer kan je verven met Annie Sloan verf,en een los kussen erin, kan die weer een poosje mee.zonder heel veel werk of geld.