Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:01

Amalarab schreef:
nientje78 schreef:
Ik heb het dan nog goedkoper :=
Bruine bonen,gehakt en zo'n mixje van Honig en klaar.
We eten hier met z'n 3-en van.

dat is toch geen gezonde maaltijd, de groente mist!

En de bruine bonen dan?

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:12

Zit daar wat in???

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:13

Bruine bonen zijn toch gewoon groente? :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:18

Ja ok. Komkommer ook :+

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:20

Volgens mijn zijn bruine bonen prima te gebruiken als vervanger voor vlees en vis vanwege de eiwitten en vezels maar zitten er geen vitamines in. Ik zie ze niet als groente en ik mik er daarom altijd nog een heel groentepakket of losse gesneden groente door.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:22

Je hoeft niet elke dag een hele bups groente te eten toch, wij eten de ene keer ook minder of meer :)
Soms eet ik als lunch een salade of ik eet veel komkommer/tomaat overdag, dan kun je 's avonds wel weer wat missen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:39

dat is prima voor een student voor een keertje maar in dit geval zag ik dat er nog een klein kind moet mee eten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 10:04

Die 2x in het jaar dat we het eten,is dit echt niet erg hoor voor een keertje....ook al eet er een klein kind mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:11

Citaat:
Bruine bonen zijn rijk aan plantaardige eiwitten, koolhydraten, ijzer, vitaminen en voedingsvezel.

Zo slecht is het dan toch ook niet... die ene paprika en een blikje maïs erdoor zetten denk ook niet veel zoden aan de dijk. Daarbij is elke dag een berg groente toch niet nodig. Hoeveel mensen eten wel niet eens een dag patat? Komt vaak helemaal geen groente bij kijken (ja de tomaat in de ketchup :') ).

Ik ga vanavond weer een menu bedenken .... deze week wel naar de supermarkt want yoghurt en brood is op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:54

saroanda schreef:
Als ik naar een verjaardag ga zou ik er absoluut niet over na denken of ik iemand wel/niet op kosten jaag, ik word uitgenodigt dus neem ik aan dat diegene voldoende in huis heeft of voldoende budget om alles e kunnen betalen. Een feestje geven kost nou eenmaal geld. Ik snap dat er een groot verschil is tussen de prijzen in de kroeg en een fles cola uit de supermarkt. Maar ik vind dat dat jouw probleem is en niet die van je gasten. Hoeveel mensen komen er? Soms kan je wel een deal met een kroeg sluiten, als het je stamkroeg is bijv. Dan kan je misschien de drankjes voor 1,50 inkopen met consumptiebonnen.

studentenfeestjes zijn vrij vaak op de manier die omschreven word, dus met een bups naar de kroeg en de eerste word betaald en de rest doe je zelf :j
word bij mijn broertje in de vriendenkring ook niet over geklaagd :)
denk dat je dat verschil toch in het oog moet houden :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:18

Gisteren feestje gehad en iedereen vond alleen het eerste drankje op kosten van de jarige heel normaal :). Ook heb ik de hapjes betaald. Ik was uiteindelijk 58 euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:45

Netjes toch? Wij vieren het gewoon op kot, maar hebben een vrij ruime gemeenschappelijke keuken. Maar als ze wat anders willen drinken naast fris/bier/wijn moeten ze het zelf meenemen. Soms gaan we voor een verjaardag uit eten, maar dan betaald iedereen gewoon zijn eigen eten/drinken. We zijn tenslotte niet zo rijk :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:07

Goed zo Sheran. En fijn dat het gezellig was!

Ik heb voor deze week aan €13 weer genoeg, voor 6 dagen. Alleen gister uit eten geweest. Maar een deel betaald, maar toch €20 euro kwijt. Dat is op 1 avond meer dan voor de hele week, maar het was erg lekker/gezellig
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 25-11-12 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:20

Sheran schreef:
Gisteren feestje gehad en iedereen vond alleen het eerste drankje op kosten van de jarige heel normaal :). Ook heb ik de hapjes betaald. Ik was uiteindelijk 58 euro kwijt.

Fijn dat het gezellig was , en nog binnen een redelijk budget :D .

Gisteren was ik bij de Marskramer voor een nieuwe suikerpot , bleven er meteen
kerstboomslingers aan mijn vingers hangen :o .
Uitgegeven :11.96 .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:27

En boodschappen gedaan .
C1000: 37,38
2x Oplos Latte mach
Broodmix
toastjes
bleu band
olijfolie
glorix
zak fusilli
3 x aromat navulzakjes
stuk jong belegen
rode bietjes(lang houdbaar)
Farmersalade
beenham
opbak pistoletjes
koffiepads
knoflook
2 x basterdsuiker
1/2 brood
2 berliner bollen (s,middags bezoek)
2 bananen
1kg appels
netje pers sinaasappels

Ik heb meerdere dingen voor de langere termijn meegenomen , verder geen verse groente .
Komende week is het kliekjes eten ...te beginnen met vandaag :hutspot met rookworst .
Maar , heb wederom de Karvan vergeten :o

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:18

Wat gaan jullie snel! Afgelopen week erg druk geweest, ben al een paar pagina's aan het bijlezen geweest maar nog lang niet alles!

Ik beschouw bruine bonen ook als groenten, had het zo nooit bekeken!

Vriendlief had deze week boodschappen gedaan .... veel te veel geld voor veel te weinig spullen. Teminste veel lekkernijen mee genomen terwijl ik daar normaal zelf helemaal niet van ben!

Paardje had vandaag koliek, dus dat is nog even afwachten. Dus sjees al heel de dag heen en weer.
Dus een keer extra tanken kan geen kwaad, helaas!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:36

Mooi dat het leuk was Sheran. Ik beschouw bruine bonen ook niet als groente, maar als ik chili con carne doe ik er ook niet echt groente bij. Het is dan gehakt, bruine of kidneybonen, kikkererwten, gehakt/worst, tomatensaus en kruiden. Soms zongedroogde tomaatjes erdoor. Kikkererwten zijn volgens mij ook geen groente al heb ik wel het idee dat het best gezond is. Ik eet iedereen dag netjes rond de 200 gram groente (regelmatig ook meer, want lunch vaak met salade en we eten ook best vaak meer dan 200 gram p.p. bijvoorbeeld een hele courgette, hele aubergine en een paar tomaten voor 2 personen), maar zo eens in de week niet. Dan is het friet, pizza of zo'n chili con carne achtig iets. Kan prima! (vind ik)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:31

Vandaag samen met m'n vriend boodschappen gedaan. Schade €96,- en dat was alleen voor z'n verjaardag.
Is voor 22 personen en nog excl taart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:27

ik probeer eigenlijk altijd alleen boodschappen te doen :+ vent is heul prijsbewust, maar samen verdwijnt er toch altijd te veel de kar in :?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:32

Ik vind alleen boodschappen doen ook veel fijner :j
Ik maak een hele uitgewerkte lijst en dan gaat hij zich er mee bemoeien :? Doehoei!!
En inderdaad hij mikt dan ook dingen in de kar enzo... Het liefst zou ik em bij de kassa zien wachten, kan ie betalen en sjouwen (inpakken doe ik ook liever zelf op mijn manier)

Hier ook niet 7dagen in de week groente hoor, als kind ook niet. Regelmatig een keer patatjes of brood als avondeten en dan komen we niet aan de hoeveelheid groente. Het zij zo, andere dagen wel wat extra's of extra uitgeperste sinaasappels ofzo :) ook met kinderen moet dat kunnen.

Deze week weinig nuttigs in de AH folder, wordt simpel groentjes met vlees eten denk ik :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:38

Marley schreef:
Ik vind alleen boodschappen doen ook veel fijner :j
Ik maak een hele uitgewerkte lijst en dan gaat hij zich er mee bemoeien :? Doehoei!!
En inderdaad hij mikt dan ook dingen in de kar enzo... Het liefst zou ik em bij de kassa zien wachten, kan ie betalen en sjouwen (inpakken doe ik ook liever zelf op mijn manier)
:') herkenbaar , ik leg de dingen ook op de band zodat het praktisch is met inpakken... ik ben geen controlfreak O:) dat valt best mee, ik moet me echt inhouden als mijn inpakschema in de war word geschopt...eigenlijk best erg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:42

Ik wil ook vaak de boodschappen alleen doen, vriendlief gooit gerust 5 zakken chips in de kar (ik zet nooit chips op mijn lijstje.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:42

Hier ook hoor ! Vriend is net zo'n bulldozer. Armen wijdt en links en rechts alles in de kar. :+ is hij al in de tweede gang sta ik nog vooraan gang 1. :+ ik ga wel lekker met dochterlief boodschappen doen.
En een keer geen groenten vind ik ook geen ramp. Ook niet voor een kind.
Ik at als kind amper groenten. Ik riep gewoon lust ik niet ! Zo stonden er bij ons altijd 3/4 verschillende dingen op tafel. Hoeft dochterlief toch nooit te proberen als ze ouder is.
Sheran leuk geweest dus ! En ik vind dat ook goed geregeld hoor !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:44

Mijn menu voor komende week......

Maandag: chili con carne (met champignons, tomatenblokjes, groene paprika en kidneybeans als groente, verder gehakt en rijst)
Dinsdag: krieltjes, salade, schnitzel (salade bestaande uit ijsbergsalademix met oa wortel erdoor, komkommer, tomaat en ei)
Woensdag: babi pangang (dus varkensvlees en rode saus) met rijst en geroerbakte peultjes en champignons
Donderdag: beef shanghai (zo'n knorr wereldgerecht met prei)
Vrijdag: mexicaanse schotel (gehakt met tacokruiden, groene paprika, kidneybeans en mais, met nachos en gesmolten kaas :9)

Elke dag dus wel groente.

Was voor bovenstaande 40,- kwijt (met nog bananen, brood, melk, boter en wat kleine dingetjes die ik ff niet meer weet erbij) net bij de AH, maar de gehakt had ik nog in de vriezer en de knorr wereldgerecht in de kast.

Edit: oh ja, doe door de salade ook nog paprika. Heb er paar over. Zo'n zak met 3 kleuren was net zo duur als een groene :+
Laatst bijgewerkt door manzano op 25-11-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:10

Hier morgen boodschappen
Menu:
Spaghetti met paprika, champignons, ui, wortel, en tomatofrito ik met quinoa
Vriend eet hier dinsdag nog een keer van. Ik groenten met een stukje vlees
Woensdag gebakken aardappeltjes, groenten en vlees. Ik idem
Donderdag lasagne ik quinoa salade oid.
Vrijdag vriend lasagne ik geen idee. :+