Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:26

Ik was pas op de Utrechtse bazaar en daar was een luchtverfrisser 2 euro duurder dan in de winkel. :') Maar ik heb geen idee hoe duur groenten enzo zijn, ik gooi het in de kar en reken af. :D

Wij zijn meestal 60 euro per week kwijt aan boodschappen, inclusief shampoo en wasmiddel enzovoorts.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:27

Merel, Dat is netjes! Dat ben ik in mijn eentje kwijt :+

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:31

Dat is inderdaad niet gek Merel!
Bevalt het samenwonen goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:32

Inderdaad grootverpakkingen. Een pak vissticks kan ik 3x van eten, zak diepvriesaardappelen nog vaker (nu 4x van gegeten.. denk dat ik nog voor 3 porties erin heb zitten). Net als een pak doperwten, is ook niet in 1x op. En van de 40€/maand is het grootste deel juist groente en fruit :j Ik eet graag courgette en die zijn ook niet heel duur (gister was die 42 cent). Duurste uitgave zijn telkens de perssinaasappels. Dus dat wissel ik af met gewoon appels eten (kilo Jonagold is ook niet zo duur). Bij de GB hebben ze van bepaalde soorten vlees 2 stuks voor 2 euro, 1 in de pan en de ander de vriezer in. Dan nog wat brood en yoghurt en ik heb zo'n beetje alles. Pastasauzen maak ik zelf, dus geen kant en klare potten (is veel duurder). Ik zou niet weten hoe ik duur boodschappen moet doen, dan zou ik allemaal onzin bij kopen (chips, koekjes, frisdrank, toetjes). Want groente, fruit, brood kom ik nu niet tekort.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:34

Merel zeker netjes!!
Ik probeer daar ook aan te komen, maar hier eten ook drie keer in de week de kids mee :D

Hoe is het met je paardje?

en vonneke we missen je in het topic??

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:35

Ik vind het altijd mooi om te lezen als mensen zeggen 'kan ik 2x van eten'.
Hier is alles in 1x op. Of het nou gaat om een zak diepvriessperziebonen, een pan pasta of stamppot; WEG! Als we het niet zelf eten, dan gaat het naar de honden. Als wij een bak vlees hebben met bv 5 dingen erin, dan gaat het in 1x op (omdat vriendlief zegt: 'oh dat lust ik wel!').

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:39

Wij aten hier ook altijd wel 2 stuks vlees pp. Ging met gemak op. Daarom bereid ik nu maar 1 stuk pp en de rest bewaar ik tot de volgende dag. Daar kan je al zo veel op besparen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:40

Askim schreef:
Merel zeker netjes!!
Ik probeer daar ook aan te komen, maar hier eten ook drie keer in de week de kids mee :D

Hoe is het met je paardje?

en [naam] we missen je in het topic??


Kan jullie echt niet bijhouden momenteel, geen enkel topic eigenlijk.

Wij eten met zijn vieren en ik doe gemiddeld voor 50 euro in de week boodschappen!

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:42

En ik lees hier ook best vaak dingen langs komen als doperwtjes enzo. Dat vind ik dus gewoon echt geen volwaardige groente om bij bijv. vlees en aardappels te eten :o
Vind dat meer iets voor "erbij". Maar dat is uiteraard ook persoonlijk. Maar dat maakt natuurlijk ook best verschil in je uitgaven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:45

Ik ben alleen dus dat scheelt. Dan krijg je veel dingen ook gewoon niet in 1x op. En vlees gaat direct bij thuiskomst een stuk van in de vriezer. Anders belanden ze ook beide in de pan 's avonds :+

Ik doe trouwens ook maar 1x in de week boodschappen netjes met een lijstje wat ik nodig heb. En er gaat niks extra het mandje in. Dan heb je alleen in huis wat je precies nodig hebt, dus gooi je automatisch ook niks meer weg.

Ik lust niet zoveel groente, niks mis met doperwtjes dus haha. Doe er wel altijd spekblokjes doorheen voor extra smaak.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:50

Idinn, dat doe ik ook, maar ik ben toch ong. 60 euro in de week kwijt :')
Fruit en groenten van de markt lukt me niet om een week goed te houden.
Nu koop ik bio vlees (eet wel maar 100 gram max. per dag), maar een bleekselderij, potje groente of broccoli gaat hier in één dag op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:52

Hier eten we ook aardig veel groente. Vooral in pasta, wok en stamppotten gaat veel in!

Vanavond eten we hollands pannetje prei champignon, daar gaat al 350 gram prei, 250 gram champignons en een ui in

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:53

Wij eten vanavond macaroni. Wij maken 2 aparte pannen saus (1 voor de mannen en 1 voor mij) en er gaat in de saus ui, paprika en champignons, altijd verse groente :j
Gisteren aten we boerenkool. Dit aten de honden hedenmorgen :+

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna geen vlees eet, alleen gehakt en gehaktsnitzels. Heel soms een stukje vis bij de visboer vandaan. Vriend krijgt zo af en toe wel stukje vlees, maar dat koop ik in grootverpakking aanbieding en dan porties maken. ;) (of stuur hem naar zijn ouders :') ) Groentes kunnen we wekelijks bij schoonpa halen, die krijgt kratten vol, wat niet goed genoeg is om nog te verkopen, maar wel om op te eten. Vorige keer hadden we asperges. Ik koop dus niet elke week groentes. En het eten van de hond niet meegerekend, die eet voor 40 euro per maand ongeveer.

We eten vaak pasta's en wokgerechten en maar 1 of 2 keer per week aardappelen met groenten. De meeste groenten gaan door de pasta's en in de wok. (Okee of in de ovenschaal)

Samenwonen bevalt goed, beetje duur, maar dat is eigen schuld. Zijn in 1 jaar tijd 2 keer verhuisd en dus 2 keer moeten klussen :') Het valt me reuze mee wat we uitgeven, hoewel het goedkoper zou kunnen hoor, ik schiet wel eens door het budget heen voor wat luxe.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:20

Wij hebben een vriezer met zo'n bovenklep, en die zit helemaal vol. 98 liter dat ding. :')
Met brood, ijsjes, ingevroren maaltijden, loempia's, vlees (gehakt, kip, worstjes), enz.

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:23

Vraag vanaf mijn kant: Is het dan eigenlijk niet duurder om alles aan de hond te geven? Ik neem aan dat die ook prima afkan met brokken. (Thuis ging er ook het één en ander naar de hond, dat terzijde)

2 stuks vlees PP vind ik eigenlijk teveel. Is geloof ik ook niet goed voor je gewicht (Een keer: Ok, maar dagelijks?)

MBT goed houden van groenten wat in de vriezer kan: http://eten-en-drinken.infonu.nl/divers ... -tm-p.html en de rest van het alfabet http://eten-en-drinken.infonu.nl/divers ... -tm-w.html

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:23

Mijn ouders hebben een vrieskist van bijna een kuub (1000 liter). 1x per drie maanden laten ze geportioneerd ingevroren vlees komen en dat dumpen ze allemaal daarin. Ik vind zo'n enorme bovenlader niet handig, want ik kan dus niet bij de bodem :')

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:25

Mootje schreef:
Ik vind zo'n enorme bovenlader niet handig, want ik kan dus niet bij de bodem :')

Herkenbaar _O-
En maar graaien in dat ding, ligt alles weer overhoop :=

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:46

Kun je aardappelen eigenlijk invriezen? Gekookt en/ of ongekookt?
Ik koop vaak een grote zak aardappelen, omdat die de goedkoopste is, maar aangezien hier niet dagelijks aardappelen gegeten worden, moet ik ze ook vaak weg gooien door rotte plekken of zelfs schimmel.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:47

Vriendje had een flinke krop andijvie bij de liddl gekocht ; 0,29

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:50

Winged schreef:
Vraag vanaf mijn kant: Is het dan eigenlijk niet duurder om alles aan de hond te geven? Ik neem aan dat die ook prima afkan met brokken. (Thuis ging er ook het één en ander naar de hond, dat terzijde)

Ik weet niet of het duurder is, maar anders gooien wij het weg.
Ik eet geen opgewarmde prakjes en al helemaal niet uit de vriezer (vind ik echt verschrikkelijk), dus bij ons is het OF weggooien OF aan de honden. Einde van de rit dus goedkoper, want de honden krijgen 's avonds nog maar een klein bekertje brokken :)

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:56

Aardappelen zou ik niet invriezen, bestaan grotendeels uit water en als je ze dus vervolgens ontdooid heb je een hele waterige aardappel.
Quellian schreef:
Winged schreef:
Vraag vanaf mijn kant: Is het dan eigenlijk niet duurder om alles aan de hond te geven? Ik neem aan dat die ook prima afkan met brokken. (Thuis ging er ook het één en ander naar de hond, dat terzijde)

Ik weet niet of het duurder is, maar anders gooien wij het weg.
Ik eet geen opgewarmde prakjes en al helemaal niet uit de vriezer (vind ik echt verschrikkelijk), dus bij ons is het OF weggooien OF aan de honden. Einde van de rit dus goedkoper, want de honden krijgen 's avonds nog maar een klein bekertje brokken :)


Aah op die fiets. In sommige gevallen is het eten voor de 2de keer juist lekkerder (boerenkool)

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:11

Aardappels schijnen zelfs zwart te worden, geen aanrader. Heb er ook al eens op gegoogled enzo ;) Alhoewel ik voorgekookt uit de supermarkt wel eens invries, dat gaat wel dat ik weet :j

Quellian, eigenlijk kook jij dus gewoon standaard veel te veel als je zoveel over hebt. Kun je niet wat kleinere porties bereiden dan? Als je bv. 4 stukken vlees braad voor 2 personen en vlees dat over is naar de honden gaat zou ik ook wel zoals je vriend reageren om het dan zelf op te eten. Maar je kan toch ook dan 2 stukken vlees ongebraden in de koelkast laten of iets eerder uit de pan halen en pas de volgende dag (goed) afbakken. Daar is niks moeilijk aan, maar moet je wel willen ;)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:16

Mijn vriend eet altijd wel het vlees op (samen met de kleine man), maar ik kook altijd in het kader van 'iedereen kan aanschuiven' :D Maar maakt me niet uit hoor, ik vind het fijn dat we (nou ja, ik niet dan) met gemak een 2e, 3e of 4e kunnen opscheppen indien gewenst. Wij zitten wekelijks tussen de 50 - 70 euro aan boodschappen, dus ik maak me daar niet druk om. We doen het al jaren zo, de honden zouden zich tekort gedaan voelen als het niet meer zo gaat :D :D

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:21

Gaan jouw honden niet heel erg stinken Quellian?