Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:13

Ik wacht je foto's dan even af hihi. Misschien iets van een grijs/blauwe tint? Blijf je toch bij de aardse kleuren (bruin), maar wel richting het blauwe?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:22

Als er veel licht op die muur valt, kun je wel wat gewaagder gaan. Althans, Dat is mijn mening :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:24

Dat kan natuurlijk ook! Diepblauwe kleur vind ik ook erg mooi!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:05

Ben overigens ook al flink aan het nadenken wat ik met de trap wil.
Dit is de trap (foto gemaakt voordat er gestuct was, trap ziet er nog wel net zo erg uit :') ):
Afbeelding

Ik wil echt geen tapijt, vind ik niet praktisch met huisdieren en vind het gewoonweg niet mooi..
Het liefst wil ik zo'n mooie traprenovatie :$ , dat gaat em dit jaar helaas niet worden.

Wat vinden jullie van halve maan traanplaat op de trap en de rest wit:
Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:07

Ik heb zo'n halve maan traanplaat gehad (moest eruit van de woningbouw) en ik was er tevreden over.
Op zich makkelijk schoon te maken.

Het geeft wel een iets industriele look en geluiddempend is het ook niet heel erg.

Ik denk dat wij ze gaan hergebruiken voor de zolder.

*edit*
je moet wel goed kijken of het past.
Ik had het op een oude diep ingesleten trap liggen (daarom dus juist) en dan had je hier & daar een scherp hoekje waar je met je panty achter kon blijven hangen.
Laatst bijgewerkt door Nic op 16-07-12 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:08

We willen sowieso niet met schoenen naar boven, dus in principe zullen we constant op onze sokken lopen.
Mijn vriend vind het niks. Mensen waar we gister dat dressoir van marktplaats hadden opgehaald, hadden dus van dat traanplaat. Vond het erg leuk! Grr.. nu nog even tijdje discusseren hihi.

edit: wat moet ik zien als een diep ingesleten trap?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 16-07-12 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:10

Ik vind het afschuwelijk := :o Sorry hahahaha. Kan je niet aan goede argumenten helpen :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:10

Haha vriend zei precies het zelfde :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:12

Ik vind elke vorm van zachte vloerbedekking op de trap weer vreselijk dus voor mij persoonlijk was dit een uitstekende oplossing.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:14

Nu ik toch om advies aan het vragen ben, wat zouden jullie met het volgende doen:

Afbeelding
Dit is op de eerste verdieping. Het omcirkelde is nog een gedeelte van de trap en was bedoeld voor de balustrade (gang liep eerst van links naar rechts i.p.v. voor naar achteren, vanuit de foto bekeken).
We twijfelen erg wat te doen. Laten zitten en gedeelte links van die balk ook dichtzetten, of afzagen?

En we hebben de vlizotrap naar de zolder te hoog geplaatst zoals je op de foto kan zien :o? Hoe zouden jullie dit oplossen, zodat het of minder opvalt of dat het gelijk met plafond wordt.

@ Nicolletje: Hier precies hetzelfde hihi. Vriendlief wilde eerst zelfs de gehele 1e verdieping met tapijt blehhh! Want dat is zo zacht en warm aan zijn voeten... Nou dan doet ie maar lekker sokken aan O:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:18

Ik vind het ook prettig qua geluid, want de trap maakt gewoon heel veel geluid. Ook voor de buren. Ik zou not amused zijn als ze hun vloerbedekking eraf halen :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:19

Als het gewoon een loos stokje is zou ik dat afzagen en mooi afwerken voordat je het gaat schilderen.
Afwerken van hout kan mooi met 2- componenten houtlijm. Laten drogen, opschuren en wég bobbels, naden, butsen, deuken en scheuren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:21

manzano schreef:
Ik vind het ook prettig qua geluid, want de trap maakt gewoon heel veel geluid. Ook voor de buren. Ik zou not amused zijn als ze hun vloerbedekking eraf halen :=

Wij moeten als alles af is met de buren gaan praten. Zij denderen de trap op en af, het lijkt wel met klompen.
Volgens mij hebben zij niks op de trap liggen.

In mijn vorige huis was het gespiegeld (trap tegen trap) en daar hoorde je echt niets van elkaar.
In het huidige huis zit onze trap tegen de buitenmuur dus wij kunnen er drumstellen op maken als wij dat willen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:23

Wij zitten ook trap tegen trap. In de woonkamer hoor ik er ook niet heel veel van, maar boven wel.....

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:26

Daar moeten we ook regening mee houden, want de slaapkamer (boven) en woonkamer (beneden) grenst gelijk aan onze trap. Dan is traanplaat echt geen goed idee ben ik bang. Nu zonder iets erop hoor je de trap ook al een beetje.

Ik kwam overigens deze site tegen met een soort kunstof/rubbere matten op de trap:
http://www.trapmat-micostep.nl/index.php

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:32

Sowieso mis ik trouwens bij die vlizotrap nogal wat afwerking...
Er hoort nog een afwerklatje omheen.
Misschien kan je er een plaatje van het een of ander extra op plakken (mdf ofzo?)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:36

Uhm.... Afwerklatje... Dat hoort op het plafond te komen toch? Die ligt (als het goed is :+ ) nog op zolder. Zaten zelf ook te denken aan misschien een plaat erop te plakken. Misschien zoiets van de bouwmarkt wat je kan gebruiken om zelf een kast te maken?

Edit: nog iets leuks gevonden. Kunstof flakes die op de trap geblazen worden:
http://www.flakestrap.nl/flakes.html

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:43

Hmm dat vind ik meer iets voor trappenhuizen in een complex/gebouw.

Die andere dingen vond ik wel een stuk beter :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:44

Ik vind al die trapafwerking echt he-le-maal niets := :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:46

Ik vind halve manen sowieso niks :n Maar ALLES is beter dan dat alluminium-achtige spul :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:46

Ik vind het ook allemaal niet echt wat, maar als ik moest kiezen dan ging ik voor die rubberen dingen.......

wij hebben helemaal een open trap dus daar komt niet zo veel geluid van af en we wonen dan vrijstaand dus sowieso heeft niemand last van ons......
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we wel altijd last van de duren, maar het maakte niet zo veel uit wat je daar op de trap deed, die hoorde je altijd :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:48

Wij hebben nu nog de hele oude vloerbedekking op de trap liggen (handig met klussen/verbouwen). Vind het nu al een takke-herrie als de kat op en neer rent := :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:49

Wij hadden bij mijn ouders een beetje hoogpolig (heel lelijk en heel ouderwetse) vloerbedekking er op liggen. Was opzich ideaal, maar geen gezicht.
Mijn ouders hebben nu niks meer op de trap, maar die wonen twee onder 1 kap en de trap zit aan de vrije kant. Maar ze hebben wel hele gehorige huizen := Als de buren de kraan aanzetten kunnen mijn ouders dat horen :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:04

Ik heb mooie vloerbedekking gezien voor op de trap....... Was alleen beetje duur.
Antraciet, maar dan heel grof. Niet echt "zacht" dus. Eerder stoer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:20

Ik vind die halve maan rubber matten wel erg leuk!! (vooral die bruine) Misschien wel wat voor ons! :)
Die aluminium heeft m'n nicht ook. Als ze niet goed aansluiten, blijf je er inderdaad steeds met je sokken achter hangen :P