[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:00

Ik lees hier al geruime tijd mee (ook in het HTC topic) om tot een keus te komen betreffende een nieuw mobiel.
Het is dus de iPhone 5 geworden.

Nu zit ik te stoeien met het volgende:

Ik heb er een codeslot op zitten, maar als ik een whatsappje krijg en iemand pakt de iPhone uit het hoesje staat er gelijk het hele appje te lezen zonder dat ik eerst het toestel heb moeten ontgrendelen !
Dit wil ik dus niet.
Nu schijnt het te zijn dat ik ergens in kan stellen dat whatsappjes niet direct op het beginscherm leesbaar hoeven te zijn.
Wie oh wie kan me er even mee helpen, mijn dank ik zeer groot !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:05

instellingen - berichtgeving- whatsapp zoeken in de lijst en dan alles uitzetten, ook ff helemaal naar beneden scrollen want daar staat Op toegangsscherm

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:55

Bedankt Morrie, dat lukt dis niet.
Kan alleen de meldingstijl aanpassen (die staat nu op geen) maar dan nog komt de app leesbaar op het scherm zonder dat het codeslot eraf is gehaald.
Badge-appsymbool, Geluiden en Op toegangsscherm laten zich niet bewerken.

Het geluid kan ik uitzetten aan de li-zijkant van het toestel, maar dan hoor ik ook geen telefoon meer.
Ik ben gewoon ernsig blond :o?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 02:05

Even whatsapp openen en dan rechtsondering naar instellingen en dan berichtgeving. Waarschijnlijk heb je daar ook toon voorvertoning aan staan.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:34

Hallo ik meld mij ook weer even in dit topic.

ik heb nu anderhalf jaar een 3gs, en ben al wat aan het rondkijken voor een vervanger.
Maar het lijkt wel alsof de abbonementen alleen maar fors duurder zijn geworden.
Klopt dit of lijkt dit nu alleen maar zo omdat de toestellen zoveel geavanceerder en dus duurder zijn geworden?
Ik betaal nu 40 euro per maand voor 1gb internet 275 belminuten en onbeperkt sms.
De 3gs was toen niet nieuw meer dat weet ik maar ik kan nu bijvoorbeeld ook niet een 4 vinden voor datzelfde bedrag (40 pm) met evenveel internet en eventueel zelfs met minder belminuten ( ik kom nog niet eens op de helft van de 275 min, haast alles via whatsapp)..

De 3gs bevalt me verder prima maar is straks 2 jaar oud en begint wat slijtage te vertonen.
Ik heb nu een samsung van mn broertje te leen omdat die van mij op reparatie is (behuizing stuk, valt onder de afgesloten verzekering) maar die bevalt me absolúút niet..

Iemand misschien suggesties?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:51

Vodafone t mobile en sizz is je toestel van jezelf de rest doet aan toestel lease!
Dus hangt ervan vanaf wat je wilt!

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:16

liever geen lease, ik zit nu ook bij vodafoon en bevalt me goed, alleen bij enorme drukte wil t internet wel eens traag zijn, verder altijd overal goed bereikbaar. dat vind ik ook belangrijk, is ook een reden waarom ik niet voor bv simpel wil kiezen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:26

Lastig want t abo dat je heb bestaat niet meer idd...
Maar maak je je bel minuten altijd op?

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:54

Nee nooit, als ik 125 belminuten heb en gratis smsjes dan is dat ruim voldoende..
Ik doe veel via whatsapp en mail dus daarom wil ik wel 1gb aan internet hebben.
Ook weer lastig want bij de meesten is het een vast pakket, dan moet je voor 1gb internet ook het pakket hebben voor 500 belminuten ofzo :S

*Edit
Heb een sim only van vodafone gevonden, is 32 euro dan heb ik voldoende internet, maar ook weer een overdaad aan belminuten.
En dan betaal ik 8 euro minder per maand en heb ik er geen eens een toetsel bij, vind ik in verhouding dan ook weer duur :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:01

Zowiezo ga je een hoger abo betalen vermoed ik...
Maar welk toestel wil je?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:16

Het is als je het geld hebt om een los toestel te kopen echt veel voordeliger om sim only te nemen.
Als je een abbo afsluit betaal je je telefoon namelijk zowat 2 keer.

De iphone 4 8gb is nu in de Apple store 385 euro

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:25

Borrie dit is helaas niet altijd meer waar zeker als je kijkt naar de snelheid van het internet wat bij de sim only s zit.
Tis echt een kwestie van goed rekenen...

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:08

Een iphone 4 zou ik al voldoende vinden, het gebruikersgemak van een iphone vind ik gewoon veel hoger dan een andere smartphone.. Sim only ben ik ook bang dat het internet traag is, bereik slecht of helemaal geen bereik in het buitenland. En als dat maar 8 euro scheelt ten opzichte van mn huidige abonement mét iphone denk ik dat een sim only t niet wordt voor mij..
ik heb ook zitten denken aan mn abo stilzwijgend verlengen, maar vraag me af of mn 3gs het nog een 2 jaar uit houd..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:13

Als je je abo door laat lopen kan je het per maand opzeggen.
Je kan ook kiezen voor een een jarige sim only kwa verlengen.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:18

hmm als dat per maand opgezegd kan worden dan kijk ik nog rustig even rond naar eventuele aanbiedingen :D
misschien dat er binnenkort meer providers zijn waarbij je zelf belminuten/sms/gb kan samenstellen.
In ieder geval thanks voor het meedenken :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:23

Je abo mag niet zomaar zonder jouw toestemming verlengd worden dus aan het einde van je contract kan je per maand overstappen maar ook alsnog kiezen voor een verlengaanbod!
Wist je dat niet?

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:32

Haha ik zit met mn gedachten nog in het tijdperk dat als ik t zelf niet wijzig ik er weer twee jaar aan vast zit haha.. Maar als ik niet verleng stopt ie dan of loopt ie dan na 2 jaar net zo lang door dat ik per maand op kan zeggen? Ik heb ook wat uitspraken gehoord dat je via de telefoon meer geregeld krijg voor een leuk verlengaanbod dan persoonlijk in de winkel maar dat lijkt mij juist het tegen over gestelde?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:43

Nee hij stopt niet je moet hem zelf opzeggen of gewoon door laten lopen of overstappen bijvoorbeeld.
Mijn abo liep tm mei en de afgelopen maanden gewoon door laten lopen vorige week bij V odafone binnen gelopen en overgestapt naar hun met nummerbehoud.
Mijn abo/nummer gaat dus begin nov van de ene naar de andere provider en de nieuwe provider zeg mijn abo dus op.
Snap je het een beetje?

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:48

hmm maar als ik zelf niks doe, dan loopt ie door, maar dan kan ik m na 2 jaar abo per maand opzeggen?
Ben tot nu toe wel heel tevreden over vodafone maar kan nu nog geen geschikte abo vinden..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:51

Jep je kan hem gewoon door laten lopen maar je kan ook eens bellen wat voor verlengaanbod ze voor je hebben bijvoorbeeld!
En idd na je twee jaar is het per maand opzegbaar of ben kan je overstappen maar verlengen is dus ook een optie!

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:03

Even een vraagje hier? Iemand toevallig zijn abonnement verlengd via de Phonehouse? Ik zit nu bij vodafone, en mag eind van de maand een nieuw toestel uitzoeken als ik klant blijf. Omdat Vodafone tijdelijk geen iPhone 5 kan leveren en ook niet besteld dacht ik dan doe ik het via de Phonehouse, zij kunnen ook verlengen. Nu zie ik net op internet dat als ik wil verlengen ik met het nieuw uitgekozen abonnement 369 euro moet betalen voor het toestel, terwijl als ik nieuwe klant word bij vodafone via hun ik maar 349 hoef te betalen.... Dat is toch krom? Iemand het zelfde gehad?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:07

Ik heb verlengd bij de phone house. En dat met de prijzen is altijd. Ze belonen wel nieuwe klanten maar oude die verlengen niet.

Edit: heb ook Vodafone!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:08

Vodafone behandeld iedere klant gelijk, als vaste klant krijg je geen mooi aanbod meer. Dat zei de klantenservice 2 weken geleden tegen mij. Bij andere providers is het wel zo dat als je gaat verlengen dat je dan een mooi aanbod krijgt

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:13

maar als ze iedere klant gelijk behandelen dan zou ik bij verlenging toch niet meer hoeven te betalen dan de nieuwe klanten? Vind t maar raar.. maarja overstappen is ook zo wat, aangezien ik geen toestellease wil.

Evony jij hebt dus 20 euro extra betaald?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:41

Ik ben destijds voor de iPhone 4 gegaan dus dat is al weer een tijdje geleden, maar heb idd wel meer moeten betalen dan een nieuwe klant.