Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:54

Dat vind ik erg netjes, zonnebloem :j

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:55

Mooi bedrag hoor Zonnebloem! Vooral als er 25 mensen van hebben gegeten (bier tikt toch ook al snel aan)

Verjaardagen zijn bij ons nooit groot qua aantallen, want dat past niet in huis.. maar we hebben standaard taart en daarna toastjes/borrelnootjes/zoutjes op tafel :j 's avonds soms nog wat uit de frituur, ligt er ook een beetje aan wie er langskomen.

Wil voor mijn verjaardag van de zomer wel een hoop mensen uitnodigen, hopelijk kan dat dan in m'n eigen huisje, maar anders moet het toch bij pap&mam in huis.. Zit er nu al over te denken hoe ik dat ga klaar spelen, want we hebben echt maar weinig ruimte en je wilt ook iedereen gewoon een zitplek of in elk geval een hangplek kunnen aanbieden :+ Boodschappen zullen dan vooral toastjes en zoutjes en snacks zijn, aangevuld met zelfgemaakte dingetjes als gehaktballetjes in tomatensaus :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:11

Cola en sapjes had ik in de aanbieding gekocht, wel allemaal A-merk, kwarktaart zelf gemaakt, vlaai van de Hema en een appeltaart gemaakt door oma.
Koffie en thee had ik in huis, net als suiker en koffiemelk, bier was een half kratje in de aanbieding gelukkig maar 3 bier drinkers.
Hapjes waren kaas, droge worst, salami, eipartjes in runderrookvlees, mon chou rolletjes, druifjes en komkommer.
Voor de kinderen had ik nog wokkels en ranja.
Als mijn vriend jarig is willen we gaan BBQen dat wordt ook wel een uitdaging, gelukkig is het vlees van de aldi erg lekker dus daar gaan we sowieso wat van inslaan.
Verder kan je vlees makkelijk invriezen dus we kunnen rustig kijken naar aanbiedingen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:10

Mae schreef:
Wijn haal ik altijd bij de AH, zowel rode als witte MooiKaap wordt hier graag gedronken en kost maar €2 per fles :j

Mooi Kaap ben ik niet zo'n fan van...
Ik ga dan liever voor de AH huiswijn. Aldi heeft ook een aantal redelijke lekkere en goedkope wijnen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:26

een weekmenu heb ik niet , en als ik heel eerlijk ben ook geen boodschappenlijstje (schaam schaam)
heb eigenlijk nooit bij mn boodschappen stil gestaan, en kocht gewoon domweg waar ik/wij trek in hadden....
1x per 2 weken naar de lidl voor melk, frisdrank,koffiemelk,suikerklontjes,groenten uit blik, blikken soep, knakworstjes,koekjes en snoep en jus d"orange , pakjes drinken voor de kids voor school .... ben dan meestal tegen de 100 euro kwijt.
wat is de makkelijkste manier om een weekmenu op te stellen? wij zijn echte vleeseters , eten ook graag pasta , zijn best bereid om 1x per week brood met soep te eten , eten ook rijst , en we zijn best behoorlijke eters , de oudste (12) eet voor een volwassene ,en de jongste, tja ligt eraan wat het is...
op maandag kan ik koken, dinsdag ook , woensdag moet lichte maaltijd zijn ivm rijles na het eten , donderdag is ponyclub, eten daarna dus moet snel klaar zijn, vrijdag is zwemles, eten daarna dus moet ook snel klaar zijn , op zaterdag en zondag heb ik (met uitzonderingen) wel tijd om te koken.

help?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:34

Kijken wat er in de aan bieding is bij de supermarkt en aan de hand daarvan bepalen wat je die week eet ;)
Wraps kunnen heel snel klaar zijn bijvoorbeeld, maar aardappels ook, als je ze kleiner snijdt zijn ze sneller gaar.
wij willen ook dingen weten die snel klaar zijn. Door de weeks kunnen we sinds pas om 19.00 begingen met koken.

Het smorgens schillen van aardappels geeft tijdwinst savonds. Groente heb ik meestal uit de vriezer, dat dier met zo land als de aardappels, en ballen worden savonds gedraaid en gaan ook tegelijk met de rest in een pan.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:46

Als je de ene avond meer aardappels kookt kun je de rest de volgende dag opbakken *jummie!*

En inderdaad aan de hand van de aanbiedingen, wat je in huis hebt en hoeveel tijd je per avond hebt een weekmenu maken.
Ik zet altijd de dagen van de week onder elkaar en daarachter wat ik nog in huis heb, dan vul ik het weekmenu aan met aanbiedingen en het overige zijn boodschappen die niet in de aanbieding zijn. Je kunt heel makkelijk zien waar je bijv 2 dagen mee zou kunnen doen zoals bijv de aardappels :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:04

Ik kook vaak ook xtra pasta of rijst en dan vries ik dat in.
Dan heb je heel snel een maaltijd op tafel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:05

Wij hebben vandaag zeer lekker enuxe, maar wel low budget gegeten. Salade van paardebloembladeren (zelf geplukt in de wei op stal waar nog geen dieren lopen (100% zeker weten onbespoten :D ) en een sukadelap gebakken als biefstuk en wat pasta met een 'saus' van blokjes verse tomaat en sjalot en kniflook en verse kruiden, allemaal uit de standaard voorraad.
Enige dat we gekocht hadden was dus 1 sukadelap voor ons tweetjes en wat plakjes spek voor door de salade.
Heerlijk! Zou voor 25 euro op de menukaart van een chique restaurant kunnen staan!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:41

Citaat:
Het smorgens schillen van aardappels geeft tijdwinst savonds.

Zeker , maar de pitamientjes zijn verdwenen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:43

Ik schil ze gewoon niet... Ik was ze alleen :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:44

Ik eet ze gewoon niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:45

ik eet gewoon geen aardappelen :P
nou ja, geen. heeeeeel af en toe :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:48

Ik eet hooguit 1x in de twee weken aardappels ofzo, en met asperges altijd!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:55

Ik heb vanavond een berg asperges op, ook zonder aardappelen hihi. Ik eet liever meer asperges, gekookte aardappelen vind ik niet zo lekker :)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:59

vonneke schreef:
Het viel mij laatst ook al op dat Jumbo zijn aanbiedingen erg slecht zichtbaar maakt in de winkel. Bij veel producten stond niets aangegeven. Vind ik een erg slechte zaak!

Over C1000 ben ik meer tevreden!

Bij ons zet de Jumbo alle aanbiedingen in het 1e rek als je de winkel inloopt, ideaal zo weet je precies wat er in de aanbieding is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:22

Als je het lastig vindt om de verjaardags inkopen te doen; alle dranken en amster lang houdbare producten als chips mogen terug naar de supermarkt. Ideaal!

weekmenu maak ik wel, maar niet aan de hand van de aanbiedingen. Dat ga ik volgende week eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:38

Wij hadden van de doop van de tweeling best wat drank (alcoholvrij) over en wat chipjes. Die bewaren we maar en komen de komende weken/ maanden wel op hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:41

Deze week geen weekboodschappen. Ben een week vrij en ga ouderwets iedere dag boodschappen doen.
Enkel per dag halen wat ik nodig heb. Enkel dinsdag naar weekmarkt voor lekker veel groente/fruit.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:01

Nou, chips zou ik niet terug hoeven brengen van vriendje hoor :+

Ik doe eigenlijk vrijwel nooit weekboodschappen, haal telkens voor 2 dagen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:10

Ik doe 1x per week boodschappen als frisdrank en dingen die lang houdbaar zijn, verder nog een keer of 2 in de week voor groente en vleeswaren enzo :j

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:26

Wij halen altijd de wijn bij de Lidl. Zelf ben ik erg fan van de zoete witte (Spatlese), maar ook de droge witte doet het bij ons thuis erg goed. En deze wijnen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:15

Vandaag even braadworstjes gehaald bij de ah, ze hadden verpakt per 2 en verpakt per 4 en daar zat dus nog verschil in.
De worstjes waren even groot meet de verpakking van 2 kost 54,5 cent per worstje en de verpakking van 4 kost 57.25 cent per worstje, heb eerst maar 3 doosjes van 2 meegenomen later deze week nog wel meer.
Ze zijn trouwens in de aanbieding met bonuskaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:49

Omdat ik een week vakantie heb (leve het onderwijs hihi) kon ik vandaag weer eens naar de weekmarkt.

€14,90 kwijt bij de groentekraam voor
3 peren
4 bananen
3 kanzi appelen
3 pruimen
1 courgette
1 avocado
1 stronkje witlof
500 Gr. boontjes
500 Gr. asperges
Zakje schoon gemaakte waspeentjes
Bakje champignons.