E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:14

Ik lig ook regelmatig in bad met e-reader hoor. Nog nooit laten glippen. Het houdt juist makkelijker vast dan een gewoon boek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:23

Hier dezelfde ervaring :j

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:29

Hier ook met reader in de hand in bad. Lekker ontspannen. :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:21

O bah... in bad. Ik ben een doucher en gelukkig kan een Ereader daar niet tegen, dan stond ik er nu nog.....

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:31

Had ik maar een bad ;( ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:09

Hoi, ik heb een vraagje (en hoop dat ie nog niet gesteld is, topic is ondertussen al zo groot om door te lezen O:) )
ik ben student en moet daarom enorm veel artikelen lezen, en daarmee dus ook afprinten. Dit kost natuurlijk ook veel geld, en daarom dacht ik er aan om een e-reader of een tablet te kopen.
Nu weet ik niet wat beter zou zijn: tablet of reader.
Vind de reader gemakkelijker lezen maar wel een beetje klein.
Daarnaast kan je op een tablet aanduiden, wat ik echt nodig heb, maar vind het dan weer minder makkelijk lezen.

Mensen die mij kunnen helpen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:39

Voor artikelen lezen vind ik de tablet toch weer wat gemakkelijker. Ook omdat je zo dingen van intranet etc. af kan halen. De grote kindle is daar ook wel geschikt voor maar de prijs is dan dermate hoog dat een tablet mijn voorkeur zou hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:00

Aria. Tablet, without question. Mijn ervaring is dat eReaders de pdf's toch niet zo fantastisch trekken. Ik wilde aanvankelijk ook artikelen gaan lezen op de eReader toen ik die een jaar geleden kocht. Maar na twee papers ben ik daar toch maar snel weer mee gekapt. het navigeren in pdf's in een ereader gaat echt te traag voor wat je zou willen in het lezen van artikelen, waar je toch snel even een figuur of grafiek wil bekijken en dan gelijk weer terug naar de tekst, even snel iets terug lezen wat eerder stond. Een eReader trekt dat niet. (nou ja, trekt het wel, maar is gewoon echt vreselijk traag)

Sinds december heb ik een iPad en ik lees mijn artikelen alleen nog maar daar. Je navigeert snel, kunt makkelijk in en uit zoomen en met een stylus heb je in no time stukken tekst onderstreept, gekopieerd, of een opmerking erbij geschreven. Zelf heb ik dus een iPad mini en dat werkt voor het lezen van artikelen echt gewoon fantastisch. Ik gebruik hier pdf expert voor (ik zou zeggen zoek van die app eens een review op youtube, dan zie je hoe makkelijk en snel het navigeren en aantekeningen maken in een pdf gaat). Deze synchroniseert ook heel snel en makkelijk via dropbox. Dus als ik op de computer een artikel in mijn dropbox gooi is die op mijn tablet gelijk beschikbaar. Als ik op mijn tablet aantekenen erbij maak, synchroniseert die gelijk met dropbox en kan ik mijn pdf mét aantekeningen gelijk openen op de computer.

Ik heb geen ervaring met andere tablets dan iPad, maar ik ga er vanuit dat ook die goede pdf applicaties hebben. Als je doel echt artikelen lezen voor je studie is, ga dan echt voor een tablet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:18

Ik zou inderdaad absoluut voor een tablet gaan in dat geval, ook een Samsung-tablet is vele malen handiger dan een reader om de genoemde redenen :j .

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:54

Om pdf te lezen moet je echt een tablet nemen, dat gaat echt veel beter!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:14

Oke, dat is duidelijk :D
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, heb ik echt iets aan!
Zal eens gaan kijken voor een tablet dan. eventueel tweedehands.

Shiloh, dat van die stylus ga ik onthouden, lijkt me idd handig om aan te duiden, had ik nog niet aan gedacht.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:15

Even een vraagje, heeft iemand van jullie een Nook E-reader?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:44

Nope :) .

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:19

Nook is van origine erg gericht op de Amerikaanse markt (Barnes and Noble van oorsprong, en... wat, WH Smith in de UK verkoopt hem tegenwoordig ook?). Zal je hier in NL niet veel tegenkomen, denk ik. Ik heb er destijds wel aan gedacht, maar ja, toen kon je niet eens met een NL geregistreerde credit card ebooks van B&N voor de Nook kopen! Dus toen werd het de Kindle. ;-)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:37

Ik heb even gegoogled op die nook, maar ik weet niet of dat wat is. Inderdaad heel Amerikaans. Ik zag ook ergens staan dat het scherm heel teer is.
Als je engels wil lezen kan je beter een Kindle nemen. Zelf heb ik een Kobo glo gekozen.

Gisteren kwam het hoesje voor mijn Kobo binnen! Wat is dat klein! De Kobo komt pas volgende week :-(
Ik heb zelfs opgemeten of het wel klopt, op de plaatjes lijkt de Kobo veel groter. Is het scherm wel groot genoeg?

Ik heb trouwens mijn bestelling gewijzigd, ik had een witte met zilveren achterkant besteld. Was toch bang dat het wit storend zou zijn, iemand zei dat hier ook. Dus ik krijg nu een zwarte.

Hoesje is oké.. Niet supermooi. Moet even kijken hoe het eruit ziet als de Kobo er in zit. Voor mijn tablet heb ik een heel mooi hoesje van Stilgut. Als die ook voor de Kobo gemaakt wordt, dan koop ik die!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:51

Alle readers zijn ongeveer even groot. 6 inch is echt de standaard maat.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:54

Haha, zie je het gevaar van bestellen op internet.. Ik heb nog nooit een ereader gezien in het echt..
Mijn nexus is 7 inch, dat is toch best wat groter.
Kan niet wachten!!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:13

Haha, toen mijn Sony kwam had ik ook zoiets van 'huh, is dat alles?', maar het bleek toch ruim voldoende :)) .

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:59

Beetje paperback formaat, he! Dus zo klein is het niet. :-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:29

Gisteren was ik hier in de FNAC en toen toch eens naar de kobo glo staan kijken. Kon me niet echt goed voorstellen wat er bedoeld werd met het lampje, maar nu ik het heb gezien vind ik het er leuk uitzien. Persoonlijk vond ik het scherm wel klein. Net opgezocht en het blijkt hetzelfde te zijn als de sony, maar het voelde veel kleiner aan.

Op zich wel een leuk ding. Ik snap dat mensen er voor kiezen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 15-02-13 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:00

Afbeelding

Zo toch ?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:09

Ik heb vanmiddag in de mediamarkt ook even staan kijken en voelen, maar wat mij opviel was dat de Kobo Glo heel schokkerig deed. Als ik dan in het homescherm zeg maar een boek koos dan keerde eerst het hele scherm om (zwart werd wit en wit werd zwart) voor ie verder ging. Met omslaan ook een paar keer gezien, vond het heel erg storend. Is dat iets bekends bij de Kobo's?

Vond de kobo verder wel fijn in de hand liggen, en eigenlijk prettiger dan de Sony, ook dat de kobo geen fysieke knopjes heeft vind ik esthetisch weer mooier, maar dat schokkerige vond ik niet echt heel nice eigenlijk..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:15

Dat schokkerige heeft mijn Sony (PRS-T1) ook wel eens, hoewel hij het nu al een tijdje niet meer gedaan heeft nu ik er over nadenk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:54

Mijn schokt toch niet dat ik weet (kobo touch).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:11

Dat is geen schokken, dat is het heel kort inverteren van de pagina. Dat is vrij standaard bij e-ink schermen, omdat die pixels net wat trager zijn. Als je dat niet doet blijven er "resten" van letters achter op de je scherm. Door dat kort inverteren word het vorige scherm dus echt helemaal 'verwijderd'. Dat maakt ereaders over het algemeen wel iets trager en in het begin lijkt het super irritant. Maar eigenlijk wen je er zo aan.

Je moet maar zo denken. In de tijd dat dat ding inverteerd en de nieuwe pagina laad, kun jij echt geen bladzijde omslaan ^^