Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:14

Nee, klopt, het was hier wel heel vies.... Als dat scheelt om jou leed te verzachten Ir111.
Ik ben allergisch voor katten en ik kon de eerste dag mijn nieuwe huis niet in omdat er overal nog kattenhaar lag.

We hebben een vliering, daar lagen echt grote plukken nog. Mijn vader heeft met perslucht alle radiatoren schoon gespoten en ze hebben 4 keer gezogen voordat ik fatsoenlijk binnen kon komen.
Daarnaast gewoon echt vuil... een huis met 2 kamers en een keuken en we hebben 4 dagen nodig gehad voor de schoonmaak.

Maar ik vind het gewoon heel sneu om alles mee te nemen, zeker zoals die kroonsteentjes of de wcrolhouder... Wat schiet je er nou helemaal mee op...

Naar bericht Youngster, Kenden jullie hem zelf ook goed?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:15

Goof gaaf zeg!!! :j
alle puinzooi laten zitten is idd nog minder, moet je alles nog wegdonderen ook.

Ja sneu he van die kerel. Die buuv was helemaal van slag en vriendlief heeft anderhalf uur voor psyg gespeeld geloof ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:15

Ir111 schreef:
Hier had de vorige bewoner juist al z'n ranzige puinzooi laten hangen. Gordijnen en andere troep die ik niet hoefde. Het is ook nooit goed he? :D

Ik kreeg er ook echt de meest ranzige dingen bij, oude bewoners hadden erg veel troep achter gelaten en het was te vies om zonder handschoenen aan te raken.....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:16

Hedwig wij kenden hem nauwelijks. Alleen van het onderhandelen en de overdracht. Maar het was wel echt een superaardige vent :j
Had net zijn droomhuisje gekocht bladiebla, en dan denkt er iemand van boven. Zo daar heb je mooi even van kunnen genieten en nu is het genoeg geweest :+

youngster

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:17

Oh dat klinkt wel echt SUPER ranzig zeg :r
Had je dat niet gezien voordat je het kocht? :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:20

Hier was t ook ranzig. De vorige bewoner woonde er met 3 honden. Werkelijk overal lag haar en stonk gewoon echt. Tijdens het dweilen van de tegelvloer kwam er een hondenpoepgeur los, was gewoon ingedroogde poep die niet goed opgeruimd was. Ik ben niet zo'n poetser maar dit was gewoon echt smerig. :r

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:25

:r :r

Wij hebben idd ook zo'n huis bekeken. Nou daar was ik snel klaar mee zeg. Wat een ranzige bende.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:29

Ja, ik snap dat echt niet...
Ik zou niet willen dat andere mensen in mijn vuil terrecht kwamen... Of dat je later eens bij je ouder buren langs gaat en te horen krijgt dat mensen dagen bezig zijn geweest om schoon te maken.
Wat ik bij ons vooral ook raar vond is dat ze ons vroeg om wat later op de dag te komen zodat ze het even goed schoon kon maken en wij in een fris huisje zouden komen...

Troep hadden wij wel in ons vorige huis, daar lagen nog matrassen en zo. Zei de antikraak mevrouw dat we dat wel mochten verkopen ofzo.... Hielden we er nog wat aan over.... Verhuizen, het is even wat werk, maar daarna heb je ook wat....

Want Goof's huis vind ik meesterlijk, met die balken enzo.. En jou huis IR111 was ook leuk volgens mij ik herrinner me groene stoeltjes een enorme boekenkast en een schouw, maar volgens mij prima huisje...

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:30

super gaaf geworden dat behang goof! het maakt het rustig door je vloer en bank...trouwens super gave bank! Ik zoek ook nog een beetje voordelige grijze hoekbank,iemand enige ideeën? Maat weet ik zo niet, kan redelijk ruim zijn in dit huis (en volgende huis vast ook gezien we groter willen wonen met al die kids :D

En retro stoelen gezien, super leuk!
Hondenmand, hier stat eigenlijk lelijk de vliegtuigkennel met zo'n fatboy achtig ding (goedkopere versie) en daarop een dekbed met dekbedhoes (door de oudste uitgezocht, natuurlijk wit met kinderlijk wilde dieren hihi)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:33

youngster schreef:

Tuurlijk wel, maar ik ging er (voor mij logisch) vanuit dat er gewoon nog even goed schoongemaakt zou worden etc voordat zij eruit zouden gaan, maar nee. De hele keuken zat onder het vet, ik kreeg het echt nauwelijks weg, zelfs het plafond kreeg ik nauwelijks schoon. Boven hadden ze tapijttegels laten liggen, die heb ik echt met handschoenen aan verwijderd. Zo vol stof, vuil en (honden)haar, zo ranzig. Hoe kan iemand zo leven. Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan :+
Laatst bijgewerkt door Goof op 05-05-11 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:34

Dat mensen niet gewoon overleggen met de nieuwe bewoners snap ik ook niet. Onze kopers wilden juist graag wat zaken hebben die wij anders toch weg zouden doen. Dit was trouwens niet alleen van in huis, maar ook op stal. Wat moeten wij nog met een kunstmeststrooier, weidesleepje en dat soort dingen? We hebben eerst een lijst gemaakt van dingen die achter zouden blijven en net voor we onze container met vuil op zouden laten halen, hebben we hen gebeld om samen nog een rondje te lopen om te kijken of ze tevreden waren of dat er nog meer weg moest.

En ja, ik heb alles gewoon nog netjes schoongemaakt. Mocht van de nieuwe eigenaar alleen de ramen buiten niet meer zemen, dat vonden ze toch echt niet meer nodig, anders had ik dat ook nog gedaan. Wij hebben trouwens al jaren geen dieren meer in huis gehad en er werd niet gerookt of gestookt. Het is in 2005 van binnen geschilderd en je zag niet eens waar schilderijen of andere dingen gehangen hadden.

Goof, wat ziet het er superleuk uit!

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:36

Wel zo netjes alles schoon achter te laten wbt vloeren ed....wel zo fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:37

In ons huis woonden mensen uit Libie, vrouw was de hele dag thuis. Het was er dan ook echt wel schoon toen we de 1e x gingen kijken. Maar nu alles weg is zag het er toch wel wat rommelig uit, alles is er uit gehaald en er is geen stofzuiger meer doorgeweest daarna.. Maandag na de sleuteloverdracht gaan we dus eerst maar eens grondig met de stofzuiger rond en kunnen we meteen inventariseren wat we allemaal moeten doen ;) Dit weekend nog maar wat chloordoekjes enzo aanschaffen voor een grote schoonmaak :P

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:50

Daar hadden wij gelukkig geen last van, super aardige vrouw die alles netjes heeft afgeleverd. Ze heeft haar kinderen zelfs nog de oude vloerbedekking laten verwijderen, ze belde ons of we het wilden laten zitten of niet anders zouden ze het weghalen ze hadden toch een container voor de deur staan :D alleen de vliering lag nog een hoop troep, hout enzo wat we zelf hebben weggehaald.

Wat een naar bericht youngster!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:55

Goof schreef:
youngster schreef:

Tuurlijk wel, maar ik ging er (voor mij logisch) vanuit dat er gewoon nog even goed schoongemaakt zou worden etc voordat zij eruit zouden gaan, maar nee. De hele keuken zat onder het vet, ik kreeg het echt nauwelijks weg, zelfs het plafond kreeg ik nauwelijks schoon. Boven hadden ze tapijttegels laten liggen, die heb ik echt met handschoenen aan verwijderd. Zo vol stof, vuil en (honden)haar, zo ranzig. Hoe kan iemand zo leven. Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan :+

Ik krijg er gewoon rillingen van :D :D
Snap ook nooit hoe mensen in zo'n vies huis kunnen leven.

Al is het bij mij nu wel een stofzooi, maar dat komt nog steeds door het klussen :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:02

Tja, stof ofzo had ik niet moeilijk over gedaan. Snap dat als je je hele inboedel moet verhuizen stofzuigen op een laag pitje staat. Kan ik geen probleem van maken, maar dit huis was echt al in geen maanden schoongemaakt. Geen stofzuiger door de slaapkamers heen, geen doekje door de badkamer en keuken, dat is echt heel ranzig :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:08

Vreselijk lijkt me dat als je zo in de troep terecht komt, ik zou me trouwens dood schamen.
Veel dingen achterlaten dat ga ik wel niet meer doen, ik zou echt vragen, heb nu het idee dat dingen die ik heel leuk vond, gewoon weg gegooid zijn (ouderwetse trekbel bv) dus ik zou willen weten of ze het ook daadwerkelijk gebruiken of alleen maar nemen omdat ze er niet voor hoefden betalen...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:22

asjemenou schreef:
Bij mijn appartementje hebben ze zelfs die dingen waar je de lampen in moet draaien meegenomen, kon dus niet eens een lamp aandoen door er een peertje in te draaien. :+

Dat was hier ook.
Er hing 1 lamp in het hele huis: in de douche.
En die gebruik je ook echt heel intensief als je aan het schilderen etc bent terwijl je nog ergens anders woont. :+
Spullen achtergelaten hebben ze hier niet echt.
Ik heb een paar dingen, zoals zonneschermen en schuttingen, overgenomen.

Ik ben ooit eens in een huis geweest wat ook echt zo ranzig was.
Deur ging open en er kwam een giga oud-zweetlucht tegemoet waarvan ik bijna over mijn nek ging.
Alles zat onder de plak (snoep etc) en vet (van koken) en daaraan kattenhaar gekleefd.
Zelfs in de frituurpan zaten weken achtereen de zelfde plukken kattenhaar, terwijl het ding gewoon gebruikt werd.
Zonder schoenen lopen durfde ik er niet, en mee-eten al helemaal niet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:23

Gatverdamme Inge :=
Nou eet smakelijk :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:00

lang leve ons nieuwbouwhuis :+ :D

klinkt echt super ranzig allemaal! ik zou in staat zijn om dan werkelijk alles uit het huis te trekken en alles er nieuw in te stoppen....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:05

Zo ben ik ook Marley ;)
Ik heb een lichte (ahum) vorm van smetvrees brrrrr

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:07

herkenbaar Miep :=

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:08

Ik woon in dit huis nu 2 1/2 jaar en durf nog niet op mijn blote kakkers te lopen :=

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:22

miep1979 schreef:
Ik woon in dit huis nu 2 1/2 jaar en durf nog niet op mijn blote kakkers te lopen :=

:+

Wij hebben overal wel nieuwe vloeren ( behalve op zolder), dus dat scheelt wel :D
En gisteren de vloerverwarming aangezet ( en nu wordt het bijna 30 graden :') )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:25

Wij straks ook ;)

Aangezien wij de vorige bewoners van ons nieuwe huis heel intiem kennen is straks niet nodig om alles te vervangen, hier heb ik alles wat mogelijk was vervangen := Denk aan kranen, toiletbril, verlichtingsbediening :o etc etc

youngster schreef:
miep1979 schreef:

:+

Wij hebben overal wel nieuwe vloeren ( behalve op zolder), dus dat scheelt wel :D
En gisteren de vloerverwarming aangezet ( en nu wordt het bijna 30 graden :') )