Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:45

Balen van de tegenvaller Nikita.. Maar waarschijnlijk is het dan straks toch wel veel strakker of niet?

Bij ons is de tegelzetter vandaag begonnen met voorwerk, ben benieuwd!

Hebben jullie nog leuke ideeën om de wc een beetje te pimpen? We laten het eerst gewoon zoals het is. Witte tegels tot 1.50 op de muur en daarboven hebben we het behang eraf gehaald. Denk dat ik er een kleurtje op schilder ofzo. En op de vloer doen we misschien nog wat tegels die we over hebben van de badkamer, antraciet kleur. Hebben jullie nog wat leuke fotootjes van jullie wc? :) Zag zelf van het weekend een mooi kleurtje van Histor, was een beetje lila, maar dan naar het grijs toe. Vond ik ook wel heel leuk, doordat het wat meer naar het grijs was!

Rinske

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:48

Misschien een leuke foto uitvergroten en inlijsten ofop canvas laten drukken Naath? Of een foto van een oud schijthuis ofzo, ook altijd lachen :D .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:10

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:17

Vind de kleur heel mooi Rinske! Ik hou zelf alleen niet van die teksten erin, dat vond mijn moeder trouwens wel weer helemaal geweldig!! Is dit gewoon laminaat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:18

Jep, is gewoon laminaat, lijkt net echt hout met die structuur :) .

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:34

Hee, dat is apart zeg, die teksten op het laminaat. Ziet er wel mooi uit.

Ja het is inderdaad een tegenvaller. Maar goed, we zeggen maar zo, die paar honderd euro extra zijn we over een poos weer vergeten. Een plafond die niet mooi is erger je voor altijd aan.
Al moeten we nu even door de zure appel heen bijten :D
Morgen komt hij het plafond dus doen. Maar wat hij vandaag allemaal gedaan heeft, is netjes gebeurd.

Een idee voor een keuken heb ik niet. Haha, ik vind die van ons ook niet zo mooi.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:37

Mooie vloer Rinske! (Waar heb je die vloer vandaan?)
Ik ben nog steeds opzoek naar een staande lamp (en eigenlijk ook nog lamp boven m'n eettafel), nu is mijn oog gevallen op deze: http://www.lampenlicht.nl/nl/artemide-t ... g32/p2742/ Maar die is natuurlijk weer veel te duur.. Nu kan ik niets anders vinden wat erop lijkt (én wat ik mooi vind) én betaalbaar is.. Zoek nog even verder dus :D

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:38

Mooi laminaat Rinske :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:39

We hebben de vloer bij Cibo vloeren in Breda gekocht, mooie winkel met veel soorten houten vloeren en laminaat, en de prijs viel mij heel erg mee! Deze vloer kost 14,75 euro excl. BTW (en leggen natuurlijk) per m2.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:27

Mooie vloer Rinske! Idd vind ik de tekst ook niet mooi, maar van verre zie je dat niet :D

Nou waarsch hebben wij al een keuze voor behang gemaakt achter het bed in vriendjes slaapkamer (met dank aan Kaaaren die toen mijn muur bewerkt heeft). Waarsch wordt het bruin wit gestreept van Jan des Bouvrie.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:29

Mooie vloer Rinske!!

Ik ga zo maar weer een uurtje klussen... Heb t koud, en klussen helpt dan goed!! (en kan toch niet naar buiten met die sneeuw...)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:54

Whow Rinske sfeer volle vloer!

Zie dat de kerstballen ook al klaar staan :P haha

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:57

Dank jullie wel :) . Ja de kerstballen, hihi, die staan daar echt al sinds de waterschade -> augustus :P .

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:22

Wie zijn man was hier ook al weer stucadoor? Of misschien weet iemand dit wel gewoon..

Onze muren waar fijn schuurwerk op zit, zijn allemaal afgewerkt met hoekprofielen bij de ramen enzo. Nu is alleen het randje, dus echt de hoek niet afgewerkt. Had dit onder het fijn schuurwerk afgewerkt moeten worden of niet? Bij mijn moeder hebben ze glad pleisterwerk en zijn helemaal niet meer zichtbaar, bij ons dus wel. Naar mijn idee komt het omdat wij fijn schuurwerk hebben en het gips dus veel kwetsbaarder is op de hoeken en daardoor de strips nog zichtbaar zijn op de hoeken. Lijkt mij steviger? Of hadden de strips helemaal niet meer zichtbaar mogen zijn? Op zich stoort het niet, maar hierdoor moeten de strips nog wel geschilderd worden en daardoor denk ik dus ook alle muren vanwege het kleurverschil..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:26

Ik heb ultraglad stucwerk en bij mij zie de hoeknaalden. Ik woon er nu 2.5 jaar en heb het niet geschilderd. Ik vind de zachte kleur van het stucwerk echt mooi en neem die 4 hoeknaalden op de koop toe... Ook zou ik niet weten in welke kleur ik het zou moeten schilderen :o

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:31

Oke, ik had namelijk een discussie met mijn moeder dat zij vond dat hij niet netjes alles heeft afgewerkt, omdat het bij hun dus niet zichtbaar is. Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust alles niet hebben afgewerkt. Waarschijnlijk moeten wij het nog wel dun over sauzen omdat er in de hoek van de schoorsteen vegen zitten, we waren zo stom om niks in de schoorsteen te stoppen.. Dan kunnen we dus ook direct de strips meenemen.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:46

De hoekprofielen blijven altijs wat zichtbaar! Kun je gewoon overheen schilderen! :j

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:11

Hallooo :D Ik doe mij ook even melden, Binnenkort foto's hoor! Weet iemand of vloerbedekking leggen en op maat snijden erg moeilijk is? En wat er doorgaans fout gaat?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:21

Welkom!

Nee geen ervaring mee.. Wel met eruit halen! :D

Vertel verder, ben je druk aan het verbouwen of gaat het meer om opnieuw inrichten enzo?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:25

O Rinske, ik vind je vloer mooi :j . Het idee van oude veilingkisten / wijnkisten. Echt zoo leuk, maar helaas geen man die dat leuk vindt. Onze vloer lijkt er wel op, maar dan zonder teksten. En we hebben ook hoge plinten.
http://i532.photobucket.com/albums/ee32 ... 2553-1.jpg

Toen het bij ons was gestuced zag je ook de hoeklijnen nog zitten. Wij hebben er gewoon overheen geschilderd met de latex en nu zie je ze niet meer. Ik denk ook dat als daar weer meer stucwerk omheen gaat dat het weer kwetsbaar wordt en die profielen zijn nou juist om dat te voorkomen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:37

Ja dat was mijn gedachte idd dus ook..

Die hoge plinten vind ik ook wel heel mooi! Wij krijgen maandag ook onze nieuwe vloer!! Ben zo benieuwd hoe het dan wordt!! Wij hebben gekozen voor gewone platte plinten, maar nu ik die hoge zie vind ik dat ook wel heel mooi!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:33

Ja ik ben nu in verhuizing, heb net druk geschilderd en mn vloer is bijna klaar. Ik zit in een huurhuisje, en het was er een grote bende! Vanavond voor het eerst slapen! Spannend!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:54

Rinkse wat een mooie vloer!

Naath je kan inderdaad over die hoekjes heen schilderen no problem. En whaaaa jij krijgt gewoon al je vloer! Gaaf man. Ik neem ook een hoge plint staat wel chique

Navanja welkom! Spannend hoor zo'n eerste nacht. Wat leggen betreft, volgens mij kun je dat beter laten doen. Bij veel bedrijven zit dat bij de prijs inbegrepen, en zo niet dan valt er dus nog wat te onderhandelen ;)

Ik ben nog steeds met mijn trap bezig. Ik ben er halverwege mee gestopt omdat de voordeur werdt geplaatst en het dan bar koud is in de gang. Ik ben er gister weer mee begonnen en ga er vanavond weer mee verder :z

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:15

Ja dat ik over die hoekjes kan schilderen wist ik wel, maar het ging mij erom of de stucadoor dat had moeten weg werken of niet. Maar ik denk het dus niet.. Ja echt zin in dat de vloer komt! Hij komt alleen toch wel een week te vroeg.. Er moet nog flink wat werk verricht worden met schilderen enzo, dus na het leggen moet ie toch nog wel afgeplakt worden. Dat vind ik wel jammer hoor, maar het is even niet anders met de planning! Tegelzetter is ook al wat aan het voorwerk doen, ben weer benieuwd vanavond!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:07

Ja het is een coupon.. en ik heb hem zelf opgehaald.. haha. Dus wil het gewoon zelf doen! haha. Eigenwijs he.. :P

Ik moet wel even een beetje instromen en lezen waar iedereen mee bezig is hoor.. haha.
Ik was net gordijnen halen bij de leen bakker... Was ik mn portemonnee vergeten. Lekker handig!