Samsung Star S5230

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:25

Over spelletjes: dit heb ik geschreven in de beginpost. Uitleg over hoe je GRATIS spelletjes op je mobiel kan zetten :)

x_spekkie_x schreef:
GAMES

Hoe kun je zelf gratis nieuwe java spelletjes op je mobiel zetten?

Stap 1: een spel zoeken
Allereerst ga je via het internet op zoek naar Java spellen. Leuk zijn java spellen die speciaal voor touchscreen mobiels zijn ontworpen, zodat je een deel of zelfs alle bediening via het touchscreen kan doen. Als je maar een deel van de bediening via het touchscreen kan doen, worden daaronder knoppen weergegeven waarmee je in het spel kunt navigeren (wordt vanzelf duidelijk straks als je het spel gaat spelen).
Ik heb zo door te zoeken dit topic gevonden, vol met Java Touchscreen spellen. De link leidt naar het spel "Diner Dash2". Voor de mensen die het niet kennen: je moet als hostess mensen in je restaurant zetten en bedienen en dan zoveel en zo snel mogelijk ;) Via deze site kun je door op de link te klikken (deze) het spel downloaden. Je krijgt hierbij heel veel spam, dus pas op met klikken. Het bestand zelf is virusvrij, dat wordt bij mij door Firefox automatisch gecheckt :)

Wat voor games moet ik zoeken?
Er zijn nog geen games specifiek voor de Samsung Star! Maar, je kunt heel makkelijk games gemaakt voor een andere mobiel op de Samsung Star spelen. Soms lukt het niet (valt het buiten beeld bijvoorbeeld, neem dan een kleinere resolutie), maar de meeste games werken bij mij!
Zoals op de link hierboven is de game voor de "Samsung Eternity 240x400". Ideaal, deze telefoon is soortgelijk aan de Star. Het spel past dan ook helemaal op het beeldscherm. Andere spellen die ik heb gedownload waren bijvoorbeeld voor de Samsung omnia series of de Samsung jxxx. Even googelen levert een plaatje op van de telefoon en zo kun je kijken of het scherm een beetje soortgelijk is. Spellen die je kunt spelen kunnen maximaal de resolutie van 240x400 hebben, anders valt het spel van het beeld! Een resolutie van 240x320 werkt ook prima, alleen wordt dan niet je hele beeldscherm gevuld en moet je met de knoppen werken zoals ik hier boven heb genoemd.

Stap 2: het spel op de mobiel zetten
Nu heb je op internet een spel gevonden en het bestand gedownload. Je hebt nu op je computer een bestandje staan wat bijvoorbeeld "dinerdash2.jar" heet. Je kunt bij deze mobiel alleen spellen gebruiken die eindigen op *.JAR .
Sluit je telefoon aan op je computer en ga naar je geheugenkaart. Het fijnste werkt dit via de 'massaopslag' functie en niet via de new pc studio software.
Op je geheugenkaart staan drie mapjes (Images, Sounds en Videos). Maak hier een nieuw mapje aan bijvoorbeeld 'Other Games'. In dit mapje kopieer of verplaats je nu het *.jar bestand. Zoals in dit voorbeeld het dinerdash2.jar bestand.
Koppel nu je telefoon los, zodat we het bestand op je telefoon kunnen gaan installeren.

Stap 3: het spel installeren
Ga op je telefoon naar Menu -> Mijn bestanden -> het aangemaakte mapje, hier 'Other Games'. Nu zie je het bestand verschijnen wat je op je mobiel hebt gezet. In dit geval dinerdash2.jar.
Klik op dit bestand. Hij vraagt nu of je het spel wil installeren. Druk op "Ja". Dan geeft de mobiel een waarschuwing "Inhoud niet ondertekend", dit is geen probleem. Druk op "Doorgaan". Hij geeft nu de informatie weer die bij het spel hoort. Druk nu linksonder op "Installeren". Binnen twee seconden komt er op je beeldscherm te staan "Installatie voltooid". Druk op "Afspelen" om meteen te zien hoe het spel gaat of op "Terug" en dan terug te gaan naar het Other Games mapje. In dit geval klikken we op "Terug", zodat we via een andere manier bij het spel komen (zie stap 4). Druk op de ophang/uitzet knop om terug te keren naar het beginscherm.

Stap 4: het spel spelen
Ga op je telefoon naar Menu -> Extra's -> Games en meer. Hier zie je alle spellen die op je mobiel staan en dus ook de spellen die je hebt geinstalleerd. Ga hier op zoek naar het spel Diner Dash 2. Klik hier op. Het spel gaat nu laden en je krijgt het "Java powered" scherm. Hierna begint het spel. Door op je beeldscherm te drukken kun je het spel spelen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:29

Nou :( Ik heb het net geprobeerd, heel duidelijk alles opgevolgd en toen stond er dat het niet ondersteund was (het eindigde wel op JAR)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:30

Is google maps op de mobiel trouwens gratis? vind dat niet erg duidelijk ;)

__Marije__

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:55

Het gebruik van google maps is gratis, maar het gebruikt je internet dus als je geen internetabbo hebt is het erg duur

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:57

StillAngel schreef:
Nou :( Ik heb het net geprobeerd, heel duidelijk alles opgevolgd en toen stond er dat het niet ondersteund was (het eindigde wel op JAR)

Misschien moet je even wat andere spellen proberen? Ze werken ook niet allemaal, omdat de spellen altijd voor andere type telefoons zijn geschreven :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:55

Nou de qwerty heb ik binnen. Vanmiddag maar eens kijken hoe het allemaal werkt. Had er alleen geen spullen bij om via de computer beltonen erop te kunnen zetten?

Service van typhone is trouwens wel lekker snel. Had hem maandag om 21 uur besteld en was gisteren al aan de deur aangeboden gekregen. Jammergenoeg was ik niet thuis...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:04

Mijn telefoon is ook besteld! :) Wacht nu op het telefoontje van Telfort wanneer de koerier kan komen morgen. Ben benieuwd! :D

*edit: putverdurrie! Telefoon niet voorradig. Net gebeld, ze worden waarschijnlijk maandag geleverd, dus dan word ik gebeld en dan krijg ik hem waarschijnlijk dinsdag :) Blegh, flauw :+ Nouja :D

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:19

Heb Dinner Dash 2 nu op mijn telefoon staan. Iemand nog andere leuke spelletjes? Vind het forum niet echt duidelijk en vind dat spam maar niks! Er kwam al gelijk weer een reclameschermpje. (Nieuw geopend, niet gewoon ergens op de pagina een advertentie ding)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:26

Heb even een vraagje over de spelletjes op de star ;) Kon het niet in dit topic vinden, ook niet op Google..
Er staan namelijk standaard wat spelletjes op de star, maar als je die speelt, zit je dan op internet of niet? Want dat wil ik niet, dus ik durf er nu geen te spelen :')

Edit: ik weet dat er wel staat hoe je ze gratis op je telefoon kan zetten, maar vraag me dus af hoe het zit met de spellen die nu al op je telefoon staan :j
Laatst bijgewerkt door Szan op 31-12-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:39

CCindy schreef:
yaj wij hebben hem vandaag besteld! :D De Samsung Star black.
Morgen komt ie al binnen (zeggen ze)! Eerst zien dan geloven, want 1 dag is wel errrug snel... INCL. verzendkosten maar 124 euro :)

mag ik vragen waar jij hem gekocht heb? het goedkoopste wat ik vind tot nu toe is 130 excl verzendkosten.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:47

Telecom Link in Amstelveen, wel via internet. 120 euro met 4,50 verzendkosten

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:56

Szan schreef:
Heb even een vraagje over de spelletjes op de star ;) Kon het niet in dit topic vinden, ook niet op Google..
Er staan namelijk standaard wat spelletjes op de star, maar als je die speelt, zit je dan op internet of niet? Want dat wil ik niet, dus ik durf er nu geen te spelen :')

Edit: ik weet dat er wel staat hoe je ze gratis op je telefoon kan zetten, maar vraag me dus af hoe het zit met de spellen die nu al op je telefoon staan :j

Nee kost geen geld. :) Zijn proefversies, de meeste volgens mij iig. Al druk je op 'Meer games' ofzoiets dan ga je wel naar internet!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:03

Okido, thanks :D Dan blijf ik van die knop af :')
Maar er staat ook Google Maps tussen, en dat is toch wel via internet?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:04

Jep!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:38

:( oliebol dan ben ik wel op internet geweest best lang op google maps.. maarja het start met zo'n java ding en ik zie niet internetverbinding ofzo. wel beetje stom gemaakt dan!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:12

Maar als je dan je internetprofiel op 'Uit' zet zegmaar, zoals hier uitgelegd, dan kan ie toch bijv Google Maps enzo niet starten of wel? :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:39

Nee lijkt me niet!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:41

Ik kan gewoon op google maps zonder dat er geld afgaat.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:20

Ik zag ergens in dit topic voorbij komen dat iemand niet op kan nemen als er iemand belde. Dat heb ik nu ook! Met de mobiel van ons mam kan ik mijn mobiel wel gewoon bellen en zelf opnemen, want dat hebben we net even uitgeprobeerd. Maar als er iemand anders belt dan druk ik op dat telefoontje en dan hoor ik helemaal niks. Het tikt dan wel verder in seconden, dus de lijn is wel open...

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:33

Staat hij niet op nep-oproep? Dat kan je even uitproberen, dan moet je de onderste geluidsknop aan de zijkant van je telefoon ingedrukt houden en dan krijg je na een minuut ongeveer een nep-oproep.

Dan wordt je dus 'gebeld' door een onbekend nummer en je kan gewoon opnemen, maar je hoort niemand praten! Dat is om bijvoorbeeld van iemand af te komen tijdens een gesprek in real life, dan lijkt het net alsof je gebeld wordt ;)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:18

whahaha dat meen je niet! _O- Wat overdreven :+
Dat zou misschien wel kunnen, dat ik die per ongeluk ingedrukt hield...
De afzender was elke keer Onbekend.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:20

Weet iemand waar je die hoesjes voor over je touchscreen kunt halen, zo'n doorzichtig plak-ding? :o

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 08:28

CCindy schreef:
Weet iemand waar je die hoesjes voor over je touchscreen kunt halen, zo'n doorzichtig plak-ding? :o
Bij een telefoonwinkel :) Ikzelf heb hem bij de MediaMarkt vandaan.

En een hoesje zelf (zo'n sok), kun je daar ook halen, maar ook bijvoorbeeld bij Claire's of Six.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:24

Ok thanks! :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:28

wat is op dit moment de goedkoopste site om samsung star simlock vrij te bestellen?